Schrijfvaardigheid met de LTB Fulco Teunissen James Boswell Instituut, Universiteit Utrecht Edith Schouten UTN, Radboud Universiteit Nijmegen.

Slides:



Advertisements
Verwante presentaties
De digitale leeromgeving in de trainingen van IOWO Willibrord Huisman Een reeks schermafbeeldingen met toelichting Van deze ppt bestaan twee versies: -
Advertisements

Les 33 Dit wordt mijn spreekbeurt
Toledo gevorderden Els Verbist. Overzicht Assignments Assessments Group pages Adaptief gegevens toekennen Virtual classroom Nieuwtjes.
Leiden University. The university to discover. Onderzoek Joost N. Kok Leiden Institute of Advanced Computer Science.
Open Universiteit Nederland Faculteit Natuurwetenschappen
| S turen Betere resultaten door docent-student voortgangsinteractie Projectleider Ellen Zillig-Straatman M eten A nalyseren I nformeren.
Vorming duidelijke taal. Duidelijke instructies geven ► Wat is je eerste reactie? ► Wat vond je moeilijk? ► Wat heeft je geholpen om de opdracht te.
Michel Visser Founder EesySoft
Samenwerkend schrijven in een virtuele werkplaats
De UU naar Blackboard 9.1 Overgang van
Allemaal Content Steven Trooster & Stef Migchelbrink ICT in Onderwijs – Sociale Wetenschappen Content management en digitaal onderwijs.
Trefwoorden overbodig? De gebruiker aan het woord Annemieke Jurgens InfoManagement 27 april 2006.
Testen upgrade Blackboard
Testen Blackboard Marjana Rhebergen.
Videodossier ICLON,I.Steen. Opbouw -Introductie -Vraaggesprek -Resultaat.
Blackboard en de UB Introdia (hetgeen zoals jullie weten het meervoud van introdium is)
Dit is de start- en eindpagina
Quality Function Deployment
Rol van Management bij Interne Communicatie Case: Levi Strauss Europe
Presentatie UKB Digitale Toets informatievaardigheden Marjolein Drent en Bert Boxem Bibliotheek & Archief, Universiteit Twente.
INTUIT: Uitvoering en resultaten INTUIT Slotconferentie 30 januari 2008 Sake Jager, projectleider Rijksuniversiteit Groningen.
INTUIT: Naar een geïntegreerde leeromgeving Engels Jaarvergadering NUT 14 maart 2008 Sake Jager, ICT & Onderwijs Letteren Rijksuniversiteit Groningen.
Studeren met een functiebeperking: wat kan accreditatie betekenen? Karl Dittrich, voorzitter NVAO Utrecht, 24 november 2011.
En wat kan je ermee in het onderwijs? Presentatie Onderwijsdag /12 Wat is podcasting?
House of Freaks BEACHCLUB VROEGER. Wie? Wat? Waar?  House of Freaks  2 juni :00 – 00:00  Beachclub Vroeger  Bloemendaal.
Website Mediacentrum Ga naar “Hulp bij zoeken”  “Toegang tot de databanken”  “VPN installeren” Voordat je gebruik.
Wikispaces in het talenonderwijs: samenwerking en creativiteit
NU ENGELS.
Heidag FSW Onderzoek H. Schriefers, DCC.
Literatuur zoeken. VOORBEREIDING - Wat wil je weten? - Wat is de exacte zoekvraag? - Welke aspecten wil je uitzoeken? - Zet de vraag om in zoektermen.
Blackboard Diensten Mediacentrum Instructies “Thuis toegang tot de databanken” Print deze instructie uit en volg de aanwijzingen op.
Computertechniek Hogeschool van Utrecht / Institute for Computer, Communication and Media Technology 1  een MIDI track interpreteren, laten zien en afspelen.
Computertechniek Hogeschool van Utrecht / Institute for Computer, Communication and Media Technology 1  herhaling ARM assembler instructies  assembler.
Biologie/Bio-medische wetenschappen Blackboard Natasa Brouwer, AMSTEL Instituut.
Computers in scheikunde onderwijs Nataša Brouwer en Wolter Kaper AMSTEL Instituut NVON Congres 2002.
Deltion College Engels B2 Lezen[Edu/001] /subvaardigheid schrijven korte samenvattingen thema: Exotic news can-do : lezen om informatie op te doen - kan.
Deltion College Engels B2 Schrijven [Edu/005] thema: Writing a hand-out can-do: kan een begrijpelijke samenvatting schrijven © Anne Beeker Alle rechten.
Vervolg C Hogeschool van Utrecht / Institute for Computer, Communication and Media Technology 1 Onderwerpen voor vandaag Een embedded systeem: ARM bord.
GSTPGO1 Onderzoek in Onderwijs
VIAVINCI Opbrengstgericht Engels in het basisonderwijs Dag 3.
VIAVINCI Opbrengstgericht Engels in het basisonderwijs Dag 5.
BEOORDELING VOLGENS HET ERK
Studieloopbaancoaching Kwartaal 2 week 1
2 Even Voorstellen: Eppe Scholtens: - Docent Het Hogeland College Uithuizen (Dalton VMBO) -Auteur Stepping Stones 2e, 3e, 4e en 5e edities -
Rotterdam, 00 januari 2007 Onderzoek I Bijeenkomst 4 med.hro.nl/gharh.
Studieloopbaan coaching Kwartaal 1 Bijeenkomst 3 Integratie van modulen Marie-Joze van Raak 1.
Computertechniek Hogeschool van Utrecht / Institute for Computer, Communication and Media Technology 1  de track structuur van een MIDI file interpreteren.
Klazine Verdonschot 7 november 2013 Masterclass 9: Blackboard optimaal inzetten.
Blackboard Nataša Brouwer, AMSTEL Instituut
WELKOM BIJ BIOINFORMATICA (MOL029). Bioinformatica (MOL029) Logistiek People Rooster Blackboard Cursusinhoud: Website Opzet & werkwijze Verwachtingen.
SoMeRe.nl Een uitnodiging Sjoerd de Vries & Efthymios Constantinides.
Moodle Een voorbeeld van een E-learning management systeem.
Zodat talent en ontwikkelbehoeften elkaar ontmoeten 2 juni 2015
Snel en eenvoudig nakijken en feedback geven met Turnitin
Innovatie in het onderwijs
Resultaten ICT monitor 2002
Blackboard 6.1 Ronald Hos.
Learning Content Management Systeem
Wat leren docenten en onderwijsondersteuners online van goede voorbeelden van ICT-gebruik en hoe waarderen ze dit online leren? Gerard Baars
Richard West University of Georgia
Gebruik Blackboard FEW
Blackboard usage by teachers
Canvas introductie voor studenten
Blackboard Usage Survey
Van wet naar Brabantse praktijk
MOOC IN CLIL Kathy Demeulenaere
Transcript van de presentatie:

Schrijfvaardigheid met de LTB Fulco Teunissen James Boswell Instituut, Universiteit Utrecht Edith Schouten UTN, Radboud Universiteit Nijmegen

Schrijfvaardigheid met de LTB Hoe: Onderwijs effectiever? Cursisten autonomer?

Schrijfvaardigheid met de LTB Writing in English: 7 weken Promovendi & onderzoekers Onderzoeksrapporten

JBI: Writing in English Blackboard: Online peer feedback MS Word: track changes

Language Toolbox: wat? Vocabulaire: Collocation Sampler Thesaurus AWL, Phrasebank

Language Toolbox: wat? Andere aspecten: Structuur Stijlaspecten Referencing formats

Language Toolbox: hoe? Gebruik: Gerichte opdrachten Zwakke plekken Tijdens bijeenkomsten

Schrijfvaardigheid met de LTB Academic Writing : –Promovendi RU –Doel: verbeteren schrijfvaardigheid –Omvang: 10 x 2 uur –Reader + toegang tot BB met LTB

Schrijfvaardigheid met de LTB Blackboard en de LTB: dubbele toegang –Toolbox is een Content area : Course information Course documents Assignments Communication Staff information Toolbox –Delen van de LTB via Assignments

Schrijfvaardigheid met de LTB Integratie BB en LTB in de cursus –Eerste sessie –Begin elke sessie –Tijdens sessie –Na elke sessie –Eind van de cursus: online evaluatie (INTUIT survey)

Schrijfvaardigheid met de LTB INTUIT survey LTB –Hoe vaak heb je de Toolbox gebruikt? 6x minstens twee keer per week 6x een keer per week 1x een of twee keer gedurende de cursus 1x nooit (?!) - Toegang meestal hoe? 7 via assignments 6 via assignments + direct

Schrijfvaardigheid met de LTB INTUIT survey LTB –Instructies zijn duidelijk –Structuur is duidelijk –Makkelijk te gebruiken –Het is leuk om met de Toolbox te werken –De Toolbox sluit aan bij mijn niveau –Liever de Toolbox dan een boek (7x ja 4x nee) –Na de cursus weet ik hoe ik mijn Engels kan verbeteren

Schrijfvaardigheid met de LTB INTUIT survey LTB “Unfortunately not available after the course is finished”