Didiclass - beginnen met Casusbank Didiclass is een verzameling van pedagogisch-didactische digitale videocasussen. Didactisch gezien gaan deze videocasussen uit van een aantal opmerkelijke uitgangspunten. Eén daarvan is de ‘open’ didactiek, waarbij de beschouwer geen enkele aanwijzing vindt wat hij precies zou moeten gaan doen. Dit kadert in de keuze van de reflectie als basisdoel, en niet demonstratie of instructie. Tijdens de workshop gaan we concreet werken met casussen waarbij u even de rol inneemt van Pabo-studenten en lerarenopleiders. Daarnaast schetsen we kort de achterliggende uitgangspunten – maar ook randvoorwaarden - van het materiaal en tot slot de plannen voor toekomst Didiclass - beginnen met
Presentatie “beginnen met…. Didiclass”. Didiclass - beginnen met
Didiclass - beginnen met Waarom ‘Didiclass’? Didiclass - beginnen met
Didiclass - beginnen met Interessant… & ….zinvol Didiclass - beginnen met
Didiclass - beginnen met
Didiclass - beginnen met LETTER lijken … & …FIGUUR lijken. Didiclass - beginnen met
Didiclass - beginnen met Voorbeelden ….. Boeken, theorie. Leren in de praktijk. Leren in de opleiding. Mentor. Docent. Videobeelden Kinderen. Zelf. Medestudent. Didiclass - beginnen met
Beeld ….totale communicatie wordt zichtbaar. Onthouden……..jouw probleem (dilemma)… Didiclass - beginnen met
Directe instructiemodel. Video Interactie. Mile rekenen taal. Eigen opnamen.. praktijk. Videobeelden Didiclass. Didiclass - beginnen met
Didiclass - beginnen met Didiclass geeft geen pasklare antwoorden, schrijft niet voor hoe het moet, volgt geen universeel geldende theorie en is ook geen wondermiddel. Het gaat niet uit van één basisprincipe (eenzijdig) dat voor iedereen geldt (eenduidig). Didiclass - beginnen met
Om te komen tot eigen antwoorden, tot onderbouwing van zijn gedrag Het is veel meer een verzameling van beelden die de gebruiker probeert aan te zetten tot ander gedrag. Om te komen tot eigen antwoorden, tot onderbouwing van zijn gedrag en tot een professionele basis van waaruit hij tijdens zijn stages en later als leerkracht op terug kan vallen. Zo wordt het leren wellicht wel een eenvoudige ervaring! Didiclass - beginnen met
We bekijken een voorbeeld. We werken met een voorbeeld. Didiclass - beginnen met
Didiclass - beginnen met
Didiclass - beginnen met
Didiclass - beginnen met ‘open’ didactiek’. Didiclass - beginnen met
Didiclass - beginnen met Achterliggende uitgangspunten: Het dilemma in de hoofden van de leraar zelf én het intrigerende dat zich voordoet. Didiclass - beginnen met
Achterliggende uitgangspunten: Authentiek. Didiclass - beginnen met
Didiclass - beginnen met Achterliggende uitgangspunten: ‘Verdichting’ een deel het moment en meerdere clips (familie) - de situatie. Didiclass - beginnen met
Didiclass - beginnen met Achterliggende uitgangspunten: Niet de interpretatie van ons (ook niet vooraf) maar meerdere clips die leiden tot ‘eigen’ interpretatie d.w.z. aanknopingspunten voor eigen ontwikkeling. Didiclass - beginnen met
Didiclass - beginnen met ALLES GAAT???? Pipi gaat naar school. Didiclass - beginnen met
Didiclass - beginnen met Toekomst….. Videocasus. Boek casus. Didiclass - beginnen met
Didiclass - beginnen met http://www.didiclass.nl Didiclass - beginnen met