IT’S ALL ABOUT QUALITY OF LIFE

Slides:



Advertisements
Verwante presentaties
SINT LUKAS HOGESCHOOL BRUSSEL
Advertisements

KWALITEITSZORG november 2012
Stilstaan bij parkeren Dat houdt ons in beweging
Maak een scan van uw organisatie met de Toolkit Duurzame Inzetbaarheid
Vasten 2014Stellingenspel: Vasten is voor mij...1.
1 Resultaten marktonderzoek RPM Zeist, 16 januari 2002 Door: Olga van Veenendaal, medew. Rothkrans Projectmanagement.
November 2013 Opinieonderzoek Vlaanderen – oktober 2013 Opiniepeiling Vlaanderen uitgevoerd op het iVOXpanel.
Geestelijke Gezondheid in Vlaanderen
Uitgaven aan zorg per financieringsbron / /Hoofdstuk 2 Zorg in perspectief /pagina 1.
GfK PS Retail NLGfK Supermarktkengetallen juli 2014 GfK Supermarktkengetallen Antwoord op deze vragen vindt u op: bij “GfK Publicaties”
05/07/ De handel: gaat nog jobs creëren in 2010! Dominique Michel Gedelegeerd bestuurder 25 februari 2010.
Global e-Society Complex België - Regio Vlaanderen e-Regio Provincie Limburg Stad Hasselt Percelen.
Sint Jorisschool Examenvoorlichting Studie & Voorbereiding Examen Uitslag Diploma.
Sint Jorisschool Examenvoorlichting
Ronde (Sport & Spel) Quiz Night !
België en de wereldhandel: Wat is de reden van de achteruitgang? Hoe kan de situatie worden verholpen? Guy Quaden Gouverneur ICC Belgium, 3 mei 2010.
Informatiemanagement 27 juni 2007 André Knulst Mens College 3/3.
Resultaten van een eerste pilot met de vragenlijst voor het beoordelen van de antroposofische identiteit in zorginstellingen Erik Baars.
De Kalender en De Seizoenen Ellen Adriansens Gegradueerde in de ergotherapie BuSo – OV 2 – 2 e graad Algemene en Sociale Vorming Raamplan BuSo.
Lang zullen ze leven! - en werken en leren…
BZ voor de Klas 3 juni 2010.
FOD VOLKSGEZONDHEID, VEILIGHEID VAN DE VOEDSELKETEN EN LEEFMILIEU 1 Kwaliteit en Patiëntveiligheid in de Belgische ziekenhuizen anno 2008 Rapportage over.
01/09 1 ste schooldag! 06/09 Info-avond 10/09 Parochiefeesten 11/09 Parochiefeesten 24/09 Veldloop.
Presentatie VSC,De toekomst van de technische arbeidsmarkt IV, Dossier Duyvis, 19 maart 2013 p. 01/12 Dossier Duyvis Best practice.
User management voor ondernemingen en organisaties
2009 Tevredenheidsenquête Resultaten Opleidingsinstellingen.
PLAYBOY Kalender 2006 Dit is wat mannen boeit!.
ribwis1 Toegepaste wiskunde Lesweek 01 – Deel B
Duurzaam voedsel, een gezonde keuze (?) Louise O. Fresco 4 april Duurzaam voedsel, een gezonde keuze (?) Louise O. Fresco 4 april 2013.
1Plattelands Academie 20 november 2008 het landschap als imago "regional branding" in de praktijk Rob Maessen Provincie Noord-Brabant Studiedag Plattelands.
Missie, visie, strategie & jaarplan
Landelijke dag RMC- coördinatoren Aanpak uitrol Loket VSV 4 juni 2008.
ZijActief Koningslust 10 jaar Truusje Trap
MEELWORMEN-MUFFIN MET JAM? Wat eet de wereldbevolking in 2050?
Verduurzaming Voedselketen Wat eet de wereldbevolking in 2050? Centraal Bureau Levensmiddelenhandel Marlijn Somhorst Consument en Kwaliteit Duurzaamheid.
De Internationale activiteiten van De Post Peter Somers 5 september 2007.
Belang, rol en voordelen van een Europese koepel 11/02/
Het nieuwe beren commitment: Boars november 2013 Annechien ten Have Mellema Voorzitter van de Nederlandse stuurgroep ‘Stoppen met castreren’ en.
ECHT ONGELOOFLIJK. Lees alle getallen. langzaam en rij voor rij
Vasten 2013Stellingenspel: Vasten is voor mij...1.
Herbalife Outer Nutrition
17/08/2014 | pag. 1 Fractale en Wavelet Beeldcompressie Les 3.
HOSTA 2010, Vastgoedcongres 29 september september Horwath HTL.
CENTRAAL KERKBESTUUR GENT STAD
Gebruik grafische rekenmachine bij M&O via de TVM-solver
De financiële functie: Integrale bedrijfsanalyse©
Nieuwste ontwikkelingen op HRM terrein   Inleiding voor het Gezelschap Senioren VU en VUmc Yolande van der Linden, directeur P&O VUmc 7 oktober 2014.
1 Amsterdam, april 2005 Drs. Frits Spangenberg Rotary Extern imago.
aangename ont - moeting
MARktSTUDIE commercialisatie snoekbaars
1 Week /11/ Dalende beurzen Blijkbaar is de macht van de centrale banken in de wereld overroepen Men kan niet blijven de mensen.
22/11/ DE ADVIEZEN VAN BEURSMAKELAAR BERNARD BUSSCHAERT Week
JOUW WERELD MIJN WERELD
Groep Colruyt en ‘participatie’
10/01/ DE ADVIEZEN VAN BEURSMAKELAAR BERNARD BUSSCHAERT Week
ontdek wat jij kunt bereiken
1 Zie ook identiteit.pdf willen denkenvoelen 5 Zie ook identiteit.pdf.
12 sept 2013 Bodegraven 1. 2  vooraf lezen: 1Kor.7:12 t/m 24  indeling 1Korinthe 7  1 t/m 9: over het huwelijk  10 t/m 16: over echtscheiding  16.
Zo zit dat met uw pensioen!
Zo zit dat met uw pensioen!
1 Week /03/ is gestart in mineur De voorspellingen van alle groten der aarden dat de beurzen zouden stijgen is omgekeerd uitgedraaid.
ZijActief Koningslust
1 DE ADVIEZEN VAN BEURSMAKELAAR BERNARD BUSSCHAERT Week
IT’S ALL ABOUT QUALITY OF LIFE. INHOUD 2 –It’s all about Quality of Life 01 Quality of Life 02 Onze diensten 03 Sodexo Benelux 04 Sodexo in de wereld.
23 mei 2013 Bodegraven vanaf hoofdstuk 6: hoofdst.1: de wijsheid van de wereld hoofdst.2: de wijsheid van God hoofdst.3: Gods akker en Gods bouwwerk.
1 DE ADVIEZEN VAN BEURSMAKELAAR BERNARD BUSSCHAERT Week
Van missie naar markt De drie belangrijkste vragen voor succes.
Transcript van de presentatie:

IT’S ALL ABOUT QUALITY OF LIFE

01 03 05 06 02 07 08 04 INHOUD Quality of Life Sodexo België Fundamenten en strategie 06 Onze maatschappelijke en ecologische verantwoordelijkheid 02 Onze diensten 07 De stappen van onze groei 08 Onze belangrijkste erkenningen 04 Sodexo in de wereld It’s all about Quality of Life – Sodexo België

01 Quality of Life

QUALITY OF LIFE We zijn ervan overtuigd dat QUALITY OF LIFE aan de bron ligt van individuele vooruitgang en het prestatievermogen van organisaties It’s all about Quality of Life – Sodexo België

02 Onze diensten

ONZE DIENSTEN SODEXO IS WERELDLEIDER OP HET VLAK VAN QUALITY OF LIFE SERVICES On-site Services Benefits & Rewards Services Personal & Home Services It’s all about Quality of Life – Sodexo België

ON-SITE SERVICES Om het persoonlijk welzijn te verzekeren, optimaliseren wij uw manier van werken en zorgen we voor een goede werking en de veiligheid van uw installaties It’s all about Quality of Life – Sodexo België

ON-SITE SERVICES It’s all about Quality of Life – Sodexo België

ON-SITE SERVICES – 6 KLANTENSEGMENTEN Corporate Services Education Seniors It’s all about Quality of Life – Sodexo België

ON-SITE SERVICES – 6 KLANTENSEGMENTEN Defense Health Care Justice It’s all about Quality of Life – Sodexo België

BENEFITS & REWARDS SERVICES Om de inzet van iedereen te motiveren en te belonen It’s all about Quality of Life – Sodexo België

BENEFITS & REWARDS SERVICES Voordelen voor werknemers Incentive-programma’s Oplossingen voor overheids- instellingen It’s all about Quality of Life – Sodexo België

PERSONAL & HOME SERVICES Opdat iedereen zijn eigen Quality of Life kan creëren It’s all about Quality of Life – Sodexo België

03 Sodexo België

SODEXO BELGIË – CIJFERS 2012-2013 € 380 miljoen omzet 4000 medewerkers 1200 sites 1 Belg op 4 dagelijks in contact met Sodexo 70.000 klanten Sodexo Benefits & Rewards Services It’s all about Quality of Life – Sodexo België

04 Sodexo in de wereld

SODEXO IN DE WERELD – CIJFERS 2012-2013 € 18,4 bn omzet 80 landen 428 000 medewerkers 33 300 sites 75 miljoen klanten per dag 18 de werkgever wereldwijd It’s all about Quality of Life – Sodexo België

SODEXO IN DE WERELD – CIJFERS 2012-2013 It’s all about Quality of Life – Sodexo België

37 % 8 % 34 % 21 % SODEXO IN DE WERELD Noord-Amerika Verenigd Koninkrijk & Ierland 8 % Continentaal Europa 34 % Rest van de wereld 21 % It’s all about Quality of Life – Sodexo België

05 Fundamenten en strategie

ONZE STRATEGISCHE POSITIONERING Wereldleider zijn op het vlak van Quality of Life Services. It’s all about Quality of Life – Sodexo België

SODEXO, EEN CATERINGBEDRIJF? SODEXO BELGIE SODEXO, EEN CATERINGBEDRIJF? Sodexo is wereldleider op het vlak van QUALITY OF LIFE SERVICES FOOD FM 70% 30% It’s all about Quality of Life – Sodexo België

ONZE MISSIE Dag na dag bundelen onze 428.000 medewerkers wereldwijd de krachten, met oog voor de volgende zaken: Dagelijks de levenskwaliteit verbeteren van iedereen aan wie we onze diensten leveren. Bijdragen aan de economische, sociale en milieuontwikkeling van de steden, regio's en landen waar we onze activiteiten uitoefenen. It’s all about Quality of Life – Sodexo België

VERLENING SPIRIT GANG ONZE WAARDEN DIENST- TEAM Zin voor VOORUIT- 95% van onze medewerkers staan dagelijks in rechtstreeks contact met onze klanten en hun consumenten. Dat vraagt om grote menselijke kwaliteiten en een specifiek gedrag dat wij beschrijven als: DIENST- VERLENING TEAM SPIRIT Zin voor VOORUIT- GANG It’s all about Quality of Life – Sodexo België

ONZE ETHISCHE PRINCIPES Loyaliteit Respect voor de persoon Transparantie Strijd tegen corruptie en concurrentie- vervalsing It’s all about Quality of Life – Sodexo België

06 Onze maatschappelijke en milieuverantwoordelijkheid

BETTER TOMORROW PLAN Onze road map op vlak van verantwoord ondernemen. Het legt onze maatschappelijke en ecologische engagementen vast in 4 prioriteiten Onze medewerkers ontwikkelen en diversiteit bevorderen Actie ondernemen voor een betere voeding, gezondheid en welzijn Zich engageren ten opzichte van lokale gemeenschappen Het milieu beschermen It’s all about Quality of Life – Sodexo België

PRIORITEIT 1: ONZE MEDEWERKERS ONTWIKKELEN EN DIVERSITEIT BEVORDEREN Sodexo heeft de ambitie om wereldwijd een referentie te worden op vlak van diversiteit en inclusie It’s all about Quality of Life – Sodexo België

PRIORITEIT 1: ONZE MEDEWERKERS ONTWIKKELEN EN DIVERSITEIT BEVORDEREN Elke medewerker ontvangen als volwaardig lid van onze ploeg Zin geven om bij Sodexo te komen werken Wij bieden u de mogelijkheid u goed te voelen bij ons, elke dag opnieuw Onze medewerkers erkennen door de beleving van onze waarden en hun bijdrage tot onze groei De ontwikkeling van onze medewerkers is onze prioriteit It’s all about Quality of Life – Sodexo België

Al onze menu’s zijn gebaseerd op een menuplan PRIORITEIT 2 : ACTIE ONDERNEMEN VOOR EEN BETERE VOEDING, GEZONDHEID EN WELZIJN In Europa* lijdt 8% à 23,9% van de vrouwen en 7,6% à 24,7% van de mannen aan obesitas *Bron: Eurostat, statistisch bureau van de EU Al onze menu’s zijn gebaseerd op een menuplan Leaflets en Vitality Corners met thema’s als suikers, voedingsdriehoek en allergieën Elke maand wordt een gezondheid-thema naar voren gebracht Conferenties

PRIORITEIT 3 : ONS ENGAGEREN TEN OPZICHTE VAN LOKALE GEMEENSCHAPPEN 100% duurzame bananen waarvan 80% van biologische oorsprong en Fairtrade Max Havelaar Aspretto: onze fairtrade & biokoffie en -thee Oprichting van een netwerk van regionale producenten, korte keten

PRIORITEIT 4: HET MILIEU BESCHERMEN Respect voor dierenwelzijn Sinds 2013 is ons konijnenvlees uitsluitend afkomstig van parksystemen waar konijnen een beter leven leiden Wij kopen uitsluitend scharreleieren aan. Sinds 2013 is 70% daarvan afkomstig uit vrije uitloop Vanaf 1 januari kopen wij enkel varkensvlees van niet-gecastreerde varkens It’s all about Quality of Life – Sodexo België

07 Stappen van onze groei

GESCHIEDENIS 1966 : Pierre Bellon richt Sodexho op in Frankrijk 1971 : Eerste internationale vestiging in België 1978 : Sodexho zet eerste stappen in de wereld van dienstencheques 2000 : Oprichting van Altys België, filiaal van Sodexho gespecialiseerd in technische installaties 2006 : 40 jaar na oprichting stelt Sodexho zich een nieuwe uitdaging « Wereldwijd de expert worden in diensten die de Quality of Life verbeteren » 2008 : Sodexho wordt Sodexo It’s all about Quality of Life – Sodexo België

08 Onze belangrijkste erkenningen

60% seizoensproducten – winter 90% seizoensproducten – zomer AWARDS 40 % lokale producten 60% seizoensproducten – winter 90% seizoensproducten – zomer 95 % lokaal vlees 100% duurzame poetsproducten 100% fairtrade bananen 100% niet-bedreigde vis It’s all about Quality of Life – Sodexo België

Bedankt!