Master Sound The Five Marketeers: Kim Meinders Tara de Ruijter

Slides:



Advertisements
Verwante presentaties
Jongeren over politiek
Advertisements

KWALITEITSZORG november 2012
Automatic Delivery Rewards Basisprincipes. Automatic Delivery Rewards •Automatic Delivery Rewards of ADR is een programma waarvoor Distributeurs en Klanten.
Rekenen met procenten Rekenen met procenten.
‘SMS’ Studeren met Succes deel 1
Wat was toen het grootste het grootste probleem van de van de FOD?
H 29: Kostprijs bij heterogene producten
DÉ PORTAL VOOR ISOLEREND NEDERLAND
Het reisburo van de toekomst? 10 SEPTEMBER 2013 Via Actuele signalen naar mogelijkheden voor retailing in de reiswereld….
Vasten 2014Stellingenspel: Vasten is voor mij...1.
NEDERLANDS WOORD BEELD IN & IN Klik met de muis
Copyright © Kristof Deferm
1 Resultaten marktonderzoek RPM Zeist, 16 januari 2002 Door: Olga van Veenendaal, medew. Rothkrans Projectmanagement.
November 2013 Opinieonderzoek Vlaanderen – oktober 2013 Opiniepeiling Vlaanderen uitgevoerd op het iVOXpanel.
Ga eens na wat je nalaat Uw nalatenschap en de Successiewet.
Uitgaven aan zorg per financieringsbron / /Hoofdstuk 2 Zorg in perspectief /pagina 1.
Op zoek naar meer klanten voor uw webwinkel? Francine van Dierendonck Marketing Directeur eBay & Marktplaats 17 januari 2008.
MMNM 2011 Marketingcommunicatie.
Margin Call - Introductie Floris Heukelom
© 2010 Noordhoff UitgeversMarketingcommunicatiestrategie.
Mögliche Einstiege: -Hobbysportler müssen mehr aus den Umgebungsvariablen rauskitzeln- dahinter steht: Für eine gute Position muß man nicht mehr trainieren.
SHOOS Paul Glorie, Koen Schaft, David Oldenburger | Klas Lila | Ondernemen.
Paragraaf 4. Schaalvergroting na 1945.
Global e-Society Complex België - Regio Vlaanderen e-Regio Provincie Limburg Stad Hasselt Percelen.
Wat kost dat wel niet? Heb jij enig idee?.
Burgerschap in de openbare ruimte: resultaten TNS/NIPO onderzoek november 2011.
Confidential & Proprietary Copyright © 2007 The Nielsen Company INNOVATIE Tracking Februari 2007.
Ronde (Sport & Spel) Quiz Night !
Historisch overzicht Paragraaf 5.3
De Gouden Glans van MaS Effecten van maatschappelijke stages voor stagebiedende organisaties in Amsterdam.
Verkoopresultaat Niveau 3 Kerntaak 5 Blz. 63.
Maandag 14 juli 2014 Training Omgaan met service Les 2.
10.1 Functies factor prijs (p. 164)
De toets data 2kb juni 2kc juni 2kd 20 juni 2ke 17 juni   2ma 19 juni
Een startersgids voor innovatie
Kb.1 Ik leer op een goede manier optellen en aftrekken
Tevredenheids- enquête 2012 P. Grouwels Inleiding Mogelijke antwoorden: Zeer goed: 4 sterren ****: volledig tevreden; Goed: 3 sterren ***:
H 22: Brutowinstopslagmethode
Leren programmeren door spelletjes te maken
Nooit meer onnodig groen? Luuk Misdom, IT&T
Isabel Brouwers Artcode 2
EVEN HELDER KRIJGEN EVEN DE VRAAG HEEL HELDER KRIJGEN VOORDAT JE ZOMAAR AAN DE SLAG GAAT?
inkoopprijs – verkoopprijs winst – verlies
Oefeningen F-toetsen ANOVA.
Seminarie 1: Pythagoreïsche drietallen
Inkomen les t/m 75 plus Zelftest Kennisvragen.
Inkomen 21 Begrippen H6. 2 Begrippen Directe belastingen Belastingen die rechtstreeks aan de overheid moeten worden betaald.
WAT IS PRECIES HET DOEL? ALS JE NIET WEET HOE JE ERGENS GAAT KOMEN?
1 © GfK 2012 | Supermarktkengetallen | GFK SUPERMARKTKENGETALLEN ‘Hoe ontwikkelt het aantal kassabonnen zich?’ ‘Wat is de omzet van de supermarkten.
Hoe gaat dit spel te werk?! Klik op het antwoord dat juist is. Klik op de pijl om door te gaan!
Eerst even wat uitleg. Klik op het juiste antwoord als je het weet.
Vasten 2013Stellingenspel: Vasten is voor mij...1.
Betaalbaarheid sociale huur
concept Interactieve game waarbij de gebruiker in de huid van een prostituee kruipt. Doel van het spel is om zo efficiënt mogelijk geld te verdienen.
Bart en Lisa Oefenen rekenen E4.
Niet- rokersfaciliteiten in de Horeca. Bron: OIVO Rookvrije plaatsen? 25% 34% 31% 10% Moeilijk Eerder moeilijk Eerder gemakkelijk Gemakkelijk - 59% +
Hoofdstuk 10 Prijsbeleid
Algemene Ondernemersvaardigheden
welke hoef je niet te leren?
DIGITAL ANALYTICS TOOLS. 2 DIGITALE MEDIA - METEN.
College 3 Consumentengedrag

Marketing College 3 Het marketingnetwerk.
Informatieve stick Demo presentatie 28 januari. Inhoud Concept Distributie prijsplan Ontwerp Demo.
Game till you shop Team 2 Joep Voorn Mike van Rossum
Handleiding lesprogramma Docenten Voortgezet Onderwijs.
Handleiding lesprogramma leerkrachten middenbouw Basis Onderwijs.
Je weet welke soorten gedrukte media er zijn
Werken met plezier en goed presteren
Transcript van de presentatie:

Master Sound The Five Marketeers: Kim Meinders Tara de Ruijter Marcela Ramos Pim Plaatsman Matt Aydin

Onderzoek http://www.motivaction.nl/specialismen/mentality-tm 20 Mensen de test laten doen De kosmopolieten 70% Kritische wereldburgers die postmoderne waarden als ontplooien en beleven integreren met moderne waarden als succes, materialisme en genieten. Kunst en Cultuur Inpulsief en Avontuurlijk Sociaal bewogen Houdt van muziek

Master Sound Doelgroep en persona Man tussen de 45-60 jaar Resultaat onderzoek Jeroen van Dijk Gamet om te relaxen Competitief Geeft niet snel op Wilde vroeger een bandje hebben en muzikaal bezig zijn Accountant, 2 kinderenHeeft contact met z’n oude vrienden en collega’s. Wilde vroeger een band starten, muzikant worden

Master Sound Product concept Speler kan zijn muzikale passie kwijt Karakter aanmaken Persoonlijke gegevens (rekeningnummer) Niveau (verschillende input apparaten) Eigen garage (offline) Oefenen Experience points Band starten

Master Sound Product concept Virtuele wereld (Online) Gebaseerd op echte populaire plekken Spelers kunnen stemmen en volgen In-Game geld verdienen Experience Points (XP’s) Ster worden Hitlijsten

Master Sound Product concept Wat als de speler geen instrument kan spelen of moeite heeft met het aansluiten van zijn instrument? In-game tutorials Hulp met instrumenten aansluiten Training Geavanceerdere video’s aanschaffen

Master Sound Uniekheid Gemaakt specifiek voor de doelgroep Dromen kunnen waar worden Creatieve mensen die vroeger een band wilden opstarten Mensen die geïnteresseerd zijn in muziek en nu de tijd hebben om het te doen. Speler is vrij Connectie maken met het echte wereld Je kan ook solo spelen (in je eentje) Band Online en Echt bekend worden

Master Sound Pricing Minimaal moet de kosten uit betaald kunnen worden en maximaal is de prijs wat de doelgroep er voor wilt betalen.

Suggested Retail Price De concurrent Playstation 3 Def jam rapstars €59,99 Guitar hero €63,99 Rock band €29,99 Rock revolution €28,99 Band hero €62,50 Rock band–Green day € 56,99 Rock band 3 €56,99 Xbox 360 Guitar hero aerosmith €63,99 Guitar hero 5 €63,99 Lips - i love the 80’s €39,99 Rock revolution €28,99 Band hero €62,50 Def jam rapstars € 59,99 Rock band 3 €56,99 Bron: http://www.wehkamp.nl

Suggested Retail Price Strategy Wij hebben gekozen voor de Premium strategy. Het spel heeft meer mogelijkheden dan de concurrentie en is goed uitgewerkt daartegen over staat een hogere prijs.

Suggested Retail Price SRP De prijs van de concurrentie licht tussen 28,99 & 63,99 € Wij hebben gekozen voor de Premium strategy onze prijs is €68,99. We kunnen de prijs zo hoog maken omdat de doelgroep is niet heel gevoelig voor de prijs en verdient genoeg geld om het te betalen. We hebben ook rekening gehouden met psychological pricing

Transfer Price Selling price : BTW = selling price ex BTW Selling price (ex BTW) x margin = profit 57,97 x 0,25 = 14,49 € profit Selling price (ex BTW) – profit = TP (ex BTW) 57,97 – 14,49 = 43,48 € TP (ex btw)

Break-even Production costs / (TP – Variable costs) = Break-even-point 25.000.000 / (43,48 – 1,25) = 591.996,21 in units

Cijfers Selling price €68,99 (Inclusief BTW) Margin 25% (hoog margin, aantrekkelijk voor winkels om het te verkopen) Profit €14,49 Transfer price €43,48 (EXC BTW) Break-even-point in aantal units 591.997

Master Sound Distributie Online winkels zoals bol.com Geleverd via post Je kan op je gemak vanuit huis kan bestellen Winkels zoals Freerecordshop Vooral voor mensen die winkelen om te ontspannen Plan van aanpak – Demo bij iedere spel dat gekocht wordt. Gratis spel bij aankoop van een console.

Het Spel Bekend Maken D.m.v. reclames in kranten en tijdschriften die gelezen worden door de doelgroep: bijv. Volkskrant, NRC, VI, Autoweek, Elsevier, Esquire, Gitarist.

Dank u voor uw aandacht Vragen?