Glow Eindhoven.

Slides:



Advertisements
Verwante presentaties
Organisatiekunde.
Advertisements

Opdracht 1 Waarom is het voor een onderneming belangrijk om een strategie te hebben? Zonder strategie is het niet duidelijk voor het de organisatie hoe.
De wereld draait door Uitzending De wereld draait Door.
Een succesvolle samenwerking tussen Overheid, Ondernemer en Onderwijs ter invulling van SROI specifiek voor de Grond- Weg- en Waterbouw (GWW) INFRA-WERKT.
Eindhoven. Glow is een festival in Eindhoven dat in het teken staat van licht. Het werd voor het eerst gehouden in Het is een openluchttentoonstelling.
Mannus Menting 11 november 2009 Project Week 1 Foto’s van reclame onderweg.
Er zullen altijd meer oplossingen zijn dan problemen
Stap 1. Waarom een marketingplan?
Into the jungle Zaterdag 18 mei 2013 Gallerie Café CHV-Noordkade Veghel 19:30 – 00:30.
Terugkoppeling Heidedag januari Heidedag januari 2010 terugblik Thema: Kijk naar binnen, kijk naar buiten, en vooruit Sterkte en zwakte van OSC’45.
Wat is Dutch design week
Organisatiediagnose verlamming vermijden en verantwoordelijkheid bevorderen.
De impact van nieuwe & social media
Carnaval Wat is de succes factor van carnaval?
Social Media Audit.
Hoofdstuk 8 Plannen en doelen stellen
SWOT Analyse Wat is het? Analytische tool die kan helpen om ideeën te kiezen, rekening houdend met diverse interne en externe factoren: Een interne kijk:
S.O.R. Strategische Oriëntatie Ronde
Hoofdstuk 8 Plannen en doelen stellen
Basisboek marketingcommunicatie
Marketingplanning en strategie
GLOW 2011 Eindhoven, november GLOW 2011 Eindhoven is de “lichtstad”. Eindhoven is “design”. Die twee komen samen in het jaarlijkse GLOW festival.
NOV Conferentie 7 oktober 2008
Glow Eindhoven Lichtfestival sinds 2006 een evenement waarmee de stad zich op een kwalitatieve en onderscheidende manier kon profileren op het gebied.
L EIDEN. 1. V ERBREDING BASISAANBOD Voldoende ruimte: meer grote winkelvloeroppervlakten (>1000 m²) Actief aantrekken grote formules Stimuleren nieuwe.
Dancetour Breda 19 mei 2013.
What? Bezoek een festival van minimaal 5000 bezoekers en minimaal 3 podia. Why? Maak een beknopte SWOT en geef 3 adviezen.
SLC periode 2 Week 1 Evaluatie
Met Stakeholders Gedeelde Visie
Visie & Strategie.
Elobase Kerntaak 2, Hoog Omgevingsanalyse
Visie & Strategie.
De naam GLOW komt van alle lichteffecten en de projecttechnieken. De 6 e editie van GLOW, dat van 5 t/m 12 november 2011 in Eindhoven plaatsvond, heeft.
Heeft de Geefwet effect op fondsenwerving door culturele instellingen ? Onze eerste assumpties 25/09/2014 Saskia Franssen
Beleidsplanning voor gevorderden “Een beleidsplan als instrument”
Tom Driessen, Tristan Melissen, Shauni Mulder, Joy Verstegen, Lisette Wiegers,
Daydream Festival Maak een beknopte SWOT en geef 3 adviezen.
Workshop sponsoring Delft voor Elkaar
Het project. Vandaag Tussenstand projecten Hoofdstuk 3 Projectvoorstel SWOT begin.
Presentatie titel BIMBDK01 Bedrijfskundige thema’s Week 1
Organisatie en Beleid Bijeenkomst 2 Werken in een Organisatie II Hafida El-Gharbaoui Kamer
Organisatie en Beleid Bijeenkomst 1: Werken in een organisatie I
Casebespreking startups Groep 7; Jehan van Iersel Dennis de Bruyn Erwin van Helden.
50.
Presentatie titel Rotterdam, 00 januari 2007 BIMBDK01 Bedrijfskundige thema’s Week 1 Thema 1 - Marketing Business IT & Management
Marketing voor de IPRO: wat brengt de toekomst?. 10 STELLINGEN.
Preventief Organisatie Advies 2014 Daan Ros Frank van Deventer.
Hulpmiddelen voor bepalen activiteiten
Marketing voor Starters HOOGEVEEN, 2 DECEMBER 2010 Welkom! 1.
Introductieavond voor bestuursleden Beleidsvorming binnen een Scoutinggroep.
Bijeenkomst 2. Terugblik  Wat is er tijdens de eerste bijeenkomst besproken?  Wat is ondernemerschap?  Wat hebben jullie geleerd?  Is het gelukt met.
Bijeenkomst 5. Terugblik  Wat hebben we vorige bijeenkomst besproken?  Alles gelukt met het persoonlijk profiel?  Liepen jullie nog tegen dingen aan?
Claire van Emmerik. Hoe zet je een stad op de kaart door middel van citymarketing? Deel 1  Het gebruik van citymarketing Deel 2  Dordrecht: Het citymarketingbeleid.
Workshop PR en communicatie. Marketingplan Analyse van de omgeving (SWOT analyse = sterke kanten, zwakke kanten, kansen en bedreigingen) Analyse van de.
Start Agile werken Programma customer excellence Strategie gericht op innovatie Hoog rendement Winst is stijgende Hierarchische structuur Verouderde infrastructuur.
Kansen en bedreigingen Interne analyse
Gemaakt door: Zoë van Aken MCE2D.
Doelen Leerlingen kunnen benoemen wat USP’s zijn Leerlingen gaan in groepsverband actief aan de slag met het de uitwerking van hun productconcept. Periode.
Les 1: Brainstorm en kennismaken
Marketingstrategie J. Kamphuis AOC –Oost 2017
SWOT-analyse = kijk naar de sterke en zwakke kanten in je plan
Internationale handel
Duurzaam ondernemen.
Sterkten versus kansen Zwakten bedreigingen Kansen Bedreigingen.
Marktonderzoek Marktonderzoek.
WORKSHOP 3 OP WELKE THEMA’S FOCUSSEN WE?
Hoofdstuk 3 Waarom ondernemen?
Transcript van de presentatie:

Glow Eindhoven

Glow is een jaarlijks terugkomend evenement dat opgericht werd in 2006 Glow is een jaarlijks terugkomend evenement dat opgericht werd in 2006. In 2006 zocht Eindhoven naar een evenement waarmee de stad zich op een kwalitatieve en onderscheidende manier kon profileren op het gebied van licht, passend bij het imago van Eindhoven als creatieve, design- en technologiestad. En dat is gelukt met succes. Dit jaar hebben ze hun record aantal bezoekers bereikt met 450 000 mensen.

Opdracht Voor als opdracht ga ik een SWOT-analyse van Glow maken. Voor diegene die nog niet weten wat dat is, hier eerst een stukje uitleg.

Swot-analyse Ook wel sterkte-zwakteanalyse genoemd, is een bedrijfskundig model dat intern de sterktes en zwaktes en de omgeving de kansen en bedreigingen analyseert. Op basis hiervan word meestal een strategie bepaald. Strengths Weaknesses Opportunities Threats

1.Visie 2. Uniek 3. Bekendheid 4. Groot netwerk 1. Alle neuzen in de organisatie kijken dezelfde kant op 2. Glow is het grootste licht evenement in Europa, niemand die het na doet 3.Vanuit heel Nederland/Europa komen ze naar Eindhoven om naar de Glow te kijken. 4. Glow werkt veel samen met bedrijven Sterktes 1.Visie 2. Uniek 3. Bekendheid 4. Groot netwerk

1. Wie organiseert de Glow 1. Wie organiseert de Glow? Er is weinig bekend over de organisatie zelf en wie ze zijn 2. Doordat de organisatie niet bekend is bij de doelgroep, is er geen duidelijk imago Zwaktes 1.Identiteit 3. Imago

2. MVO 1. De technologie ontwikkeld snel 3. Eindhoven 1.Techno-logie 2. De trend MVO is razend populair. 3. Eindhoven is een grote stad, dus Glow moet/word elk jaar ook groter Kansen 1.Techno-logie 2. MVO 3. Eindhoven

3. Concur-rentie 1.Crisis 1. De subsidies per gemeente worden minder 2. Bedrijven gebruiken tegenwoordig veel creativiteit om op te vallen Bedreig-ingen 1.Crisis 3. Concur-rentie

Conclusie Glow heeft een duidelijke en sterke visie waardoor ze een uniek evenement kunnen organiseren die bekend is in heel Europa. Het enige minpunt is ondanks hun grote netwerk dat de organisatie onbekend is, niemand weet wie dit grote evenement organiseert. Hierdoor hebben ze geen duidelijke identiteit en een zwak imago. Door in te spelen spelen op trends zoals MVO krijgt men een beter beeld wie ze zijn en met de nieuwe ontwikkelingen in de technologie kunnen ze hun evenement nog groter maken door heel Eindhoven heen. Door de crisis is er minder te besteden en dat moet op een creatieve manier worden opgelost wat veel bedrijven doen, waardoor dus de concurrentie stijgt.