DILIGENTIA |INTELLIGENTIA Project Diligentia – Will Goderie  Sebastian Schipper[c]0826443  May Bui0819878  Dineke Delst0821185  Maarten Förster0823575.

Slides:



Advertisements
Verwante presentaties
Formule vindjeklanten.nl Voor het vinden en werven van klanten.
Advertisements

Communicatieplan. Inhoud  Streeklift  Doelgroepen  Hoe gaan we het aanpakken?  Website ( concept )  Conclusie.
Effectieve Internet Marketing voor MKB- ondernemers
Olga Haarman, 11 juni 2009 Kulturhusberaad Positionering van het Kulturhus 1.
Marketingmanagement in een Europese KMO
Concept Voorstellen. De Concepten  Website & QR Code  Website & Mobile App  Website & Advertising.
1. Introductie 2. Voor wie? 3. Productomschrijving 4. Wat levert het op? 5. Wat kunt u verwachten? 6. Voordelen Waarvoor Werken aan vindbaarheid Doelgroep.
Marketingcommunicatiemix
Soorten bedrijven & hoofdzuilen internetmarketing
Social media als kwaliteitsinstrument voor de eerstelijn: ‘Verbeterjezorg’ November 2012 Olof-Jan Smits Voorzitter Stichting XS2CARE.
Inhoud Algemene Bedrijfsvoorstelling Producten Marketing strategie
Hoofdstuk 2 - Strategy Wat is een strategie?
BUSSINSSPLAN Anabel D’hulster Sophie Tavernier Eline Vandenberge
Commercialisatie Fietsen
Van social media naar social CRM Social media audit Strategie Implementatie Plan.
Stap 1. Waarom een marketingplan?
Opdracht Strategieontwikkeling
Into the jungle Zaterdag 18 mei 2013 Gallerie Café CHV-Noordkade Veghel 19:30 – 00:30.
Arteveldehogeschool Office management
Hoofdstuk 4, Interactieve marketing
Basisboek marketingcommunicatie
Onderzoek en Segmentatie MK02 HEO-CE1 Agenda Doelstelling MK02 Studiewijzer Site met presentaties Theorie Voor volgende keer MK01 HEO-CE1.
Social Media Les 4: Content (1) Kansen voor kleine bedrijven met kleine marketingbudgetten.
Swot analyse
DILIGENTIA |INTELLIGENTIA Project Diligentia – Will Goderie  Sebastian Schipper[c]  May Bui  Dineke Delst  Maarten Förster
DILIGENTIA |INTELLIGENTIA Project Diligentia – Will Goderie  Sebastian Schipper[c]  May Bui  Dineke Delst  Maarten Förster
DILIGENTIA |INTELLIGENTIA Project Diligentia – Will Goderie  Sebastian Schipper[c]  May Bui  Dineke Delst  Maarten Förster
DILIGENTIA |INTELLIGENTIA Project Diligentia – Will Goderie  Sebastian Schipper[c]  May Bui  Dineke Delst  Maarten Förster
DILIGENTIA |INTELLIGENTIA Project Diligentia – Will Goderie  Sebastian Schipper[c]  May Bui  Dineke Delst  Maarten Förster
Positionering Transformationele positionering
Minor Digital Marketing Niels Knoop & Marijn van Reeuwijk
3voor12.nl.
College 2 Marketingomgeving
Detailhandelsmarketing
International Business Adviser
Midden in de wereld:.
Visie Missie Analyse fase SWOT analyse Strategische fase Operationele
Het Maastrichts Uitburo Een initiatief van het Theater aan het Vrijthof en de VVV Maastricht.
4. Online strategie Internet scorecard
Smart Business Consultants ‘We turn questions into solutions’
Wanneer doet een bedrijf het goed online?
Kom verder. Saxion. Minor Internet Marketing SEA | Les 4. Social Media I.
Het project. Vandaag Tussenstand projecten Hoofdstuk 3 Projectvoorstel SWOT begin.
Door Dave Lenssen. Social Media  Social media is een verzamelnaam voor alle internet-toepassingen waarmee het mogelijk is om informatie met elkaar te.
50.
Preventief Organisatie Advies 2014 Daan Ros Frank van Deventer.
Marketing voor Starters HOOGEVEEN, 2 DECEMBER 2010 Welkom! 1.
Communicatie & Programmering Stelling van Amsterdam Doelstellingen Vergroten naamsbekendheid van de forten van de Stelling van Amsterdam Bevorderen van.
De bibliotheek van de toekomst met Social CRM. In deze presentatie Wat betekent de maatschappelijke bibliotheek voor de communicatie? Welke communicatie.
Marketing, Marktonderzoek & Marketing Onderzoek Door Maarten Hageman Tourism Inspiration & Marketing Inspiration.
Hoofdstuk 4 Marketingomgeving Video’s: Kotler en anderen Vragen bespreken Onderzoek Marketingomgeving MKB 2011 en 2012 Theorie hoofdstuk 4 Marketingomgeving.
College 2 Marketingomgeving Video’s: Kotler en anderen Vragen bespreken Onderzoek Marketingomgeving MKB 2011 en 2012 Theorie hoofdstuk 4 Marketingomgeving.
Lucie Herraiz Cunningham Delft Business Consultancy Adviseur Expat Project Team Delft April 18, 2013 Delftse Expats en Delftse Culturele Instellingen.
Hoofdstuk 2 Ontwikkelen marketingstrategie § 2.1Wat houdt marketingplanning in? § 2.2Analyse van de marketingomgeving § 2.3Formuleren van marketingdoelstellingen.
Team Communicatie 6 enthousiaste vrijwilligers Eind 2012 gestart Persvoorlichting, sociale media, evenementen, Kampong TV, interne communicatie, evenementen.
Workshop PR en communicatie. Marketingplan Analyse van de omgeving (SWOT analyse = sterke kanten, zwakke kanten, kansen en bedreigingen) Analyse van de.
Ara & Social Media.... Debriefing Probleemstelling 1.Hoe zou social media effectief ingezet kunnen worden voor ARA als merk? 2.Welke netwerken zijn voor.
De twee cabarettheaters van Den Haag steken hun nek uit
Midden in de wereld:.
Sociale Media in de toeristische sector Bijeenkomst Blauwe Lint
Social Media & Sport Deel I
Marketing in het Verzetsmuseum Wat is marketing Marketing in Verzetsmuseum Doel van de marketing Eerdere doelen PR vragen Doel, strategie Marketing.
Direct 2. Marketing 1.0, 2.0 en /07/2018 Direct 2. Marketing 1.0, 2.0 en 3.0.
Marketingstrategie J. Kamphuis AOC –Oost 2017
SWOT-analyse = kijk naar de sterke en zwakke kanten in je plan
Internetmarketing en oefentoets
Marketing Week 3 les 1.
Marktonderzoek Marktonderzoek.
International Business Practice
Transcript van de presentatie:

DILIGENTIA |INTELLIGENTIA Project Diligentia – Will Goderie  Sebastian Schipper[c]  May Bui  Dineke Delst  Maarten Förster  Ronald Capelle INTRODUCTIE

DILIGENTIA |INTELLIGENTIA Hoe kunnen wij, met een jaarlijks marketing/communicatiebudget van €70.000, het theater Diligentia aan meer bezoekers helpen door het vergroten van hun naamsbekendheid met behulp van nieuwe communicatiemiddelen? PROBLEEMSTELLING

DILIGENTIA |INTELLIGENTIA  Identiteit Modern theater, huisstijl, gebouw en manier van adverteren  Product Vermaken van mensen, aanbieden voorstellingen, verhuren van zaal  Communicatiemiddelen Website, flyers, posters, mailings, persberichten, uitmagazine, radio, social media INTERNE ANALYSE

DILIGENTIA |INTELLIGENTIA Middels DE STEP-analyse:  Demografische factoren Gelegen in het centrum  Economische factoren Recessie  Sociaal-culturele factoren Cultuur, aanstormend talent  Technische factoren Twitter/ Hyves, maar niet altijd actueel  Ecologische factoren Optie tot maatschappelijk verantwoord ondernemen  Politiek-juridische factoren ARBO-wet, telecommunicatiewet, drankvergunning EXTERNE ANALYSE

DILIGENTIA |INTELLIGENTIA  Bedreiging van potentiële toetreders  Kracht van aanbieders  Bedreiging van substituten  Kracht van afnemers  Intensiteit van concurrentie VIJF KRACHTEN MODEL VAN PORTER

DILIGENTIA |INTELLIGENTIA Strenghts  Bereikbaarheid (OV/ parkeergelegenheden)  Vestiging in centrum  Gebruik van nieuw talent  Entreekosten zijn betaalbaar (laag)  Mooi nieuw gebouw  Al op Social Networks actief (Hyves, Twitter)  Kleinschalig  Rolstoelvriendelijk  Goede website  Online tickets bestellen mogelijk  Maillist  Actief met kinderen/jongeren/studenten (CJP) SWOT-ANALYSE Weakness  SEO (slecht vindbaar op Google)  Relatief onbekend (48%)  Beoogde doelgroep is te klein  Onbekende artiesten  Twee vestigingen (Diligentia/ Pepijn)  Andere uitgaansgelegen in de buurt  Website programma/agenda

DILIGENTIA |INTELLIGENTIA Opportunities  Reclame op TV in het openbaar vervoer  Samenwerking met academies in Den Haag  Woensdagmiddag kindervoorstellingen  Flyeren bij bioscoop Pathé  Samenwerking met eetgelegenheden  Samenwerking met bioscoop  Linken met thema's op scholen  Cafés  Google (SEO)  Social Networks  Youtube eigen kanaal optimaliseren (voorstellingen promoten)  Ustream SWOT-ANALYSE Threats  Uitgaansgelegenheden in de buurt  Grote theaters  Youtube/ moderne media  DVD's (liever thuis dan op stap)  Concurrentie op Google  Overige vormen van vermaak

DILIGENTIA |INTELLIGENTIA Opportunities  Reclame op TV in het openbaar vervoer  Samenwerking met academies in Den Haag  Woensdagmiddag kindervoorstellingen  Flyeren bij bioscoop Pathé  Samenwerking met eetgelegenheden  Samenwerking met bioscoop  Linken met thema's op scholen  Cafés  Google (SEO)  Social Networks  Youtube eigen kanaal optimaliseren (voorstellingen promoten)  Ustream CONFRONTATIEMATRIX Threats  Uitgaansgelegenheden in de buurt  Grote theaters  Youtube/ moderne media  DVD's (liever thuis dan op stap)  Concurrentie op Google  Overige vormen van vermaak KansenBedreigingen Inzet van Google Seo Social Networks Eigen youtube kanaal op optima- liseren Samen- werking met eetgelegenh eden etc. Uitgaansgele genheden in de buurt Youtube/mo derne media Concurrentie op Google Andere vormen van vervaak Aantal plusse nAantal minnen Sterkten Bereikbaarheid Gebruik van nieuw talent Entreekosten zijn betaalbaar (laag) goede website Zwakten SEO (slecht vindbaar op google) Beoogde doelgroep is klein twee vestigingen (Diligentia en Pepijn) Naam is redelijk onbekend Aantal plussen Aantal minnen

DILIGENTIA |INTELLIGENTIA Bedankt voor uw aandacht. SLOT