DILIGENTIA |INTELLIGENTIA Project Diligentia – Will Goderie Sebastian Schipper[c] May Bui Dineke Delst Maarten Förster Ronald Capelle INTRODUCTIE
DILIGENTIA |INTELLIGENTIA Hoe kunnen wij, met een jaarlijks marketing/communicatiebudget van €70.000, het theater Diligentia aan meer bezoekers helpen door het vergroten van hun naamsbekendheid met behulp van nieuwe communicatiemiddelen? PROBLEEMSTELLING
DILIGENTIA |INTELLIGENTIA Identiteit Modern theater, huisstijl, gebouw en manier van adverteren Product Vermaken van mensen, aanbieden voorstellingen, verhuren van zaal Communicatiemiddelen Website, flyers, posters, mailings, persberichten, uitmagazine, radio, social media INTERNE ANALYSE
DILIGENTIA |INTELLIGENTIA Middels DE STEP-analyse: Demografische factoren Gelegen in het centrum Economische factoren Recessie Sociaal-culturele factoren Cultuur, aanstormend talent Technische factoren Twitter/ Hyves, maar niet altijd actueel Ecologische factoren Optie tot maatschappelijk verantwoord ondernemen Politiek-juridische factoren ARBO-wet, telecommunicatiewet, drankvergunning EXTERNE ANALYSE
DILIGENTIA |INTELLIGENTIA Bedreiging van potentiële toetreders Kracht van aanbieders Bedreiging van substituten Kracht van afnemers Intensiteit van concurrentie VIJF KRACHTEN MODEL VAN PORTER
DILIGENTIA |INTELLIGENTIA Strenghts Bereikbaarheid (OV/ parkeergelegenheden) Vestiging in centrum Gebruik van nieuw talent Entreekosten zijn betaalbaar (laag) Mooi nieuw gebouw Al op Social Networks actief (Hyves, Twitter) Kleinschalig Rolstoelvriendelijk Goede website Online tickets bestellen mogelijk Maillist Actief met kinderen/jongeren/studenten (CJP) SWOT-ANALYSE Weakness SEO (slecht vindbaar op Google) Relatief onbekend (48%) Beoogde doelgroep is te klein Onbekende artiesten Twee vestigingen (Diligentia/ Pepijn) Andere uitgaansgelegen in de buurt Website programma/agenda
DILIGENTIA |INTELLIGENTIA Opportunities Reclame op TV in het openbaar vervoer Samenwerking met academies in Den Haag Woensdagmiddag kindervoorstellingen Flyeren bij bioscoop Pathé Samenwerking met eetgelegenheden Samenwerking met bioscoop Linken met thema's op scholen Cafés Google (SEO) Social Networks Youtube eigen kanaal optimaliseren (voorstellingen promoten) Ustream SWOT-ANALYSE Threats Uitgaansgelegenheden in de buurt Grote theaters Youtube/ moderne media DVD's (liever thuis dan op stap) Concurrentie op Google Overige vormen van vermaak
DILIGENTIA |INTELLIGENTIA Opportunities Reclame op TV in het openbaar vervoer Samenwerking met academies in Den Haag Woensdagmiddag kindervoorstellingen Flyeren bij bioscoop Pathé Samenwerking met eetgelegenheden Samenwerking met bioscoop Linken met thema's op scholen Cafés Google (SEO) Social Networks Youtube eigen kanaal optimaliseren (voorstellingen promoten) Ustream CONFRONTATIEMATRIX Threats Uitgaansgelegenheden in de buurt Grote theaters Youtube/ moderne media DVD's (liever thuis dan op stap) Concurrentie op Google Overige vormen van vermaak KansenBedreigingen Inzet van Google Seo Social Networks Eigen youtube kanaal op optima- liseren Samen- werking met eetgelegenh eden etc. Uitgaansgele genheden in de buurt Youtube/mo derne media Concurrentie op Google Andere vormen van vervaak Aantal plusse nAantal minnen Sterkten Bereikbaarheid Gebruik van nieuw talent Entreekosten zijn betaalbaar (laag) goede website Zwakten SEO (slecht vindbaar op google) Beoogde doelgroep is klein twee vestigingen (Diligentia en Pepijn) Naam is redelijk onbekend Aantal plussen Aantal minnen
DILIGENTIA |INTELLIGENTIA Bedankt voor uw aandacht. SLOT