Workshop 3 Hoe bepaal ik als ondernemer mijn niche?

Slides:



Advertisements
Verwante presentaties
Prijsonderhandelingen: “Hoe kom ik van dat prijsgezeur af…?”
Advertisements

Ondernemingsplan van <Naam van jullie bedrijf>
“Hoe kom ik aan klanten?”
Ondernemen in de praktijk
Sponsoring Sponsoring Welkom bij de workshop Astrid en Miek Meldpunt Vrijwilligerswerk.
Welkom bij de 4e workshop over:
Welkom!! Seminar: “Presenteer jezelf en je bedrijf”
Social Media Les 1: Wat zijn social media? Kansen voor kleine bedrijven met kleine marketingbudgetten Scoren met Les 2: Doelen en doelgroepen.
Kamer van Koophandel Haaglanden
Het genereren van LEADS!
Omzet.
WE GAAN VOOR GOUD! Voor ondernemers die durven dromen! Peter Blokland.
Presenteren van producten en diensten Petr Salz Geldrop, 24 mei 2004.
Marketingmix Saskia Best, 9 oktober 2008
Een startersgids voor innovatie
Het creëren van een succesvolle praktijk in relatie tot je boodschap
Marketing H.2 Marketingbeleid.
Marketing presentatie
S.O.R. Strategische Oriëntatie Ronde
Welkom bij de 4e workshop over:
Welkom bij workshop IV Hoe zorg ik voor voldoende opdrachtgevers?
WELKOM Bij de workshop Communiceren Haal meer resultaat uit je relatie met anderen.
WELKOM! Bij de Workshop “Blik op jezelf” Oftewel BLIK OP IK..!
WELKOM Bij de workshop Communiceren Haal meer resultaat uit je relatie met anderen.
workshop Veranderen: een noodzaak!? Verandering en vernieuwing leveren winst op.
Deel anders, mijn organisatie
Thema van deze dag “Verandering, ontmoeting en dialoog in een dynamisch onderwijslandschap” De dialoog staat centraal. De dialoog tussen docenten GVO en.
Workshop Marketing voor Dorpshuizen. Training Marketing voor dorpshuizen Landelijk project ‘Meer dan stenen’
Dwaande met je bedrijf Spreker: Auke Algra.
Filmpje 1: Lisa Ramkema, winnares NK Evelator pitch 2011
Help! Verzuim voorkomen
Ondernemende professionals gevraagd! Lieve help!
NAJAARSVERGADERING NOVEMBER KNSB en haar leden.
HS 3 Het verkoopgesprek.
Voor jezelf beginnen Een eigen bedrijf. Algemeen Een eigen bedrijf Freelancer Voordelen – Grote vrijheid Leuk werk Brede oriëntatie Nadelen – Alles zelf.
EFFECTIEVE INZET VAN ONLINE MARKETING Lennen Oldenbeuving & Adis Nazareet.
Bedrijfsnaam Bedrijfsplan. Missie Vertel hier jouw missie op lange termijn. Probeer woorden te gebruiken die nadruk leggen op de groei van jouw bedrijf.
Solliciteren: wat wil ik?
Les: Ondernemings plan 2. LBB – Module Groen Ondernemen Coen van Wetering.
Welkom bij de Week van het Succes! Workshop Elevator pitch
Strategiekeuzes maken en 1-pagina strategieplan uitschrijven
Les: Ondernemings plan LBB – Module Groen Ondernemen Coen van Wetering.
{ Bedrijfsnaam Bedrijfsplan.  Vertel hier jouw missie op lange termijn.  Probeer woorden te gebruiken die nadruk leggen op de groei van jouw bedrijf.
Waarom? Iedereen heeft sterke en zwakke punten. Met je sterke punten kun je heel ver komen en het is dan ook van belang om deze in te zetten.
Bijeenkomst 3. Terugblik  Wat hebben we vorige bijeenkomst besproken?  Huiswerk  Hoe is het huiswerk gegaan?
Marketing voor Starters HOOGEVEEN, 2 DECEMBER 2010 Welkom! 1.
Workshop Verkiezing student-ondernemer maart 2013 Albert Kraaij Kamer ST 3.77 Tel. 070 – (ma en do)
Syntens als duurzame verbinder in de bouw Workshop MVO Kies je MVO kleur Hans Lievense.
Marketing, Marktonderzoek & Marketing Onderzoek Door Maarten Hageman Tourism Inspiration & Marketing Inspiration.
Bijeenkomst 5. Terugblik  Wat hebben we vorige bijeenkomst besproken?  Alles gelukt met het persoonlijk profiel?  Liepen jullie nog tegen dingen aan?
Workshop verkiezing student-ondernemer 2014 maart/april 2014 Albert Kraaij Kamer ST 3.77 Tel
FOCUS IN ACQUISITIE Welkom bij de workshop Presentatie: Herma Wichman specialist in een heldere focus en strategie.
Masterclass Marketing voor kleinere zorgorganisaties 2013 Jan Verschuren BTN Saskia ter Kuile In voor zorg!
Bijeenkomst 5. Terugblik  Wat hebben we vorige bijeenkomst besproken?  Alles gelukt met het persoonlijk profiel?  Liepen jullie nog tegen dingen aan?
Jouw bedrijf in 10 seconden 1 Aleid Overbeek | Businesscoach 45+ | jouwbedrijfin10sec6okt2015.
WORKSHOP ELEVATOR PITCH Loopbaanevent Trivalent Nynke Visser 21 mei 2016.
GROEIEN MET JE IDENTITEIT. EVEN VOORSTELLEN… WAT IS EEN KLANT?
Workshop PR en communicatie. Marketingplan Analyse van de omgeving (SWOT analyse = sterke kanten, zwakke kanten, kansen en bedreigingen) Analyse van de.
Rob Goossens Komende lessen Werkomschrijving, werkplan en werkplanning.
Workshop Kernboodschap Gebiedsgericht Werken 14 oktober 2016
Doelgroep: producent van communicatiemiddelen
Les 2: Van productie tot verkoop
Doelen Leerlingen kunnen benoemen wat USP’s zijn Leerlingen gaan in groepsverband actief aan de slag met het de uitwerking van hun productconcept. Periode.
Les 5: Het marketingplan
Presentatie bedrijfsplan
Les 2: Van productie tot verkoop
Hoofdstuk 9 Marketingdoelstellingen
Presentatievormen.
Hoofdstuk 3 Waarom ondernemen?
Presentatie van: Logo van je bedrijf.
Transcript van de presentatie:

Workshop 3 Hoe bepaal ik als ondernemer mijn niche?

Programma vandaag: Keek op de week: hoe is het jullie van de week vergaan? Terugblik theorie typologie Rollenspel ?

Programma vandaag (2) Hoe bepaal ik als ondernemer mijn niche? Niche? Onderscheiden? Concurrentie?

Terugblik voorgaande keren Vragen? Op- of aanmerkingen naar aanleiding van voorgaande workshops? Typologie; herken je anderen nu beter? Rollenspel?

Hoe vind ik als ondernemer mijn niche? Wat is een niche? Wat wilt u bereiken? Omzet (per jaar, maand, kwartaal) Winst? Aantal klanten? SMART doelen gesteld voor komend jaar? Actieplannen op afgestemd?

Wat doet de concurrentie? Wie zijn dat? Hoeveel concurrenten zijn er? Wat doen ze goed? Wat minder goed? Welke prijsstelling? Wie zijn hun klanten? Hoe doen ze aan klantenbinding? Hoe sterk is de klantenbinding? Waar liggen kansen voor mij?

Welke strategische samenwerkingspartners? Wie bereikt mijn doelgroep via een andere kant/ mogelijkheid/ product? Kunnen we samen optrekken? Een win/ win creëren? De krachten bundelen? Een uniek aanbod maken? Hoe kan ik ander bedrijf voor me laten werken?

Hoe wil ik me onderscheiden? IJSbergtheorie

Samenvattend Onderscheid mogelijk op: Rationele motieven (uniek voordeel: prijs, snelheid, gemak, winstgevend, rust, etc). Hierbij kenmerken naar voordelen vertalen. Emotionele motieven: gezellig, vrolijk, enthousiasme, diepgang, persoonlijke aandacht etc

Van kenmerk naar voordeel Voorbeeld trainer. Hoe doe je dit nu? Door erachter te zetten: Dit kenmerk betekent voor u… Hiermee kunt u… Dit biedt als voordeel….

Onderscheiden op basis van unieke voordelen Pak 15 minuten de tijd en denk na over: Twee of drie unieke kenmerken van uw product/ dienst/ bedrijf Vertaal een van deze door naar de klant. Door te benoemen wat het voordeel is…

Laten we eens een paar voorbeelden horen

Wat kun je nu met deze voordelen doen? Ze gebruiken in: Belscripts Websites Huisstijl (visitekaartjes e.d.) In persoonlijke contact (met klanten, netwerkbijeenkomsten) Op beursen Etc etc

Vragen? Succes de komende twee weken!