Briefing V1, blok 3 Case CC.

Slides:



Advertisements
Verwante presentaties
Identiteitsverankering
Advertisements

Appreciative inquiry:
Het doen van onderzoek in klas 4
College wk 2 ‘onderzoek’ V1 Kernproject. 1.Belang van onderzoek 2.Onderzoeksmethoden 3.Aanpak & output 4.Over de Debriefing Vandaag:
DUTCH FIELD MARKETING ASSOCIATION Inzendingspresentatie DFMA Awards 2012.
Over consumenten, gedrag en marketing
Interactieve content van websites
Introductie Er zijn verschillende manieren om producten te presenteren. Zo kan ieder product een eigen ‘look en feel’ krijgen om zo verschillende doelgroepen.
VANDAAG Wat ik wil bespreken: BRIEFING – de punten Budgettering.
Online Marketing in het MBO “SEO, dat kun je zelf!”
Structuur presentatie
De Natuurwinkel Kernwaarden Imago Doelgroep
Het maken van een presentatie
Vademecum Energiebewust Ontwerpen van nieuwbouwwoningen Eric van Zee 16 februari 2007.
Workshop contentstrategie
BRAND DESIGN MERKIDENTITEIT IN WOORD EN BEELD.
Kernproject V1 College 1 31 Januari 2008 Instituut voor Interactieve Media.
Cross Media.
Marianne Spier Manager Content & Communicatie
Marketing Werkgroep 6.
De strategie van een webconcept
Strategie en Indelingsprincipes
De strategie van een webconcept
concept en indelingsprincipe
Using Media ’09/’10 Blok 2 Werkcollege 1. OPDRACHT 1-Presenteer je magazine Iedereen heeft 1 minuut om het magazine te presenteren (40 minuten) Bladerkwartier;
De sitemap. Structuur? Ok, maar voor de rest……. S a a i !
Using Media ’09/’10 Blok 1 Werkcollege 4. OPDRACHT 1-communicatiecampagnes (60 minutes) Vorm groepjes van 4 personen (met dezelfde case/opdrachtgever)
S T R A T E G I E Contentvoorstel Zet de conclusies van je onderzoek kort en krachtig in het midden van je papier (usp’s, met welke redenen/motieven en.
OPDRACHTEN VISUELE COMMUNICATIE 2011/2012 Visuele Communicatie college 1.
Media en creativiteit module 2 Identiteit Jaar 1.
Medmec04 les 3 Engagement.
Medmec04 Engagement Les 2. agenda Teams vormen Maatschappelijk thema bepalen Ontwerpprocedure opstellen Dummie Procesverslag.
MEDMEC Les 2 Presentaties opdracht 1.1 =mindmap (of anders) onderwerp IK. 3 min. P.P. Startformulering HoeKanIk > bedenk = keuze. Uitleg research.
Media & Creativiteit / Pia Terstroet (wiki)
Identiteit CMDMEC01-2 les 3 (4)
Media en Creativiteit 2 Jaar 1 – Periode 2 Les 2 Identiteit
Pulse Clothing DennisVincentRoel. Inhoud Merk-strategieMerk-identiteit Visuele merk-identiteit Ontwerpproces Concept ontwerp.
Chantal Joore Mandy Maes Marc van Aa Roxy Dammers Tooske ten Klooster
Social Media.
CREATIVE MARKETING WC 3, jaar 1, Winter 2009 Best practices Me, You and Me Hoe maak ik van mezelf een brand? Toine Nagel.
Marketing Organisatie Marketing Product product TW positionering Klant doelgroep Promotie promotie Omzet.
Saskia Best HRO – CMD Lente 2010 Concept Development – 29 maart 2010.
Omgevingsanalyse, doelgroepen, doelstelling, strategie, moodboard
Visie & Strategie.
Elobase Kerntaak 2, Hoog Omgevingsanalyse
Visie & Strategie.
Korte termijn Beleidskeuzes uitgaande van de brainstormsessie van 11 Februari Wie zijn wij Wat gaan we doen aan zwakke punten Welke kansen gaan we verzilveren.
PRAKTIJK ONDERDEEL TOEGEPASTE KUNST.
Concept, Structuur en Schrijfstijlen
 Leiden van een organisatie  ontwikkelingen sturen en beïnvloeden  beheersen van processen.
Project presentatie 1. Even voorstellen - Niek Storm - Manoli Tsigonakis - Kevin de Groot - Boudewijn de Jong.
VORMING MANAGEMENTTEAM. Inhoud vorming managementteam 1. Hoe kan een mantelzorgvriendelijke organisatie er uit zien? 2. Naar een mantelzorgvriendelijk.
Using Media Blok 2 Werkcollege 1 Joyce Barnhoorn
ONTWIKKELEN VAN EEN MANTELZORGVRIENDELIJKE VISIE
Spaar ze allemaal, want jou sparen ze niet! Mike Wolffgramm & Jesse Holle Klas: Blauw.
Opdracht : Gedachten ontwikkelen over format en lay out van een nieuw parochieblad.
Het project. Vandaag Tussenstand projecten Hoofdstuk 3 Projectvoorstel SWOT begin.
Solliciteren: wat wil ik?
SPH voltijd Onderzoeksvaardigheden voltijd jaar 2 Werkcollege 2 kwartaal 2 Corstin Dieterich L
PROJECT: ORIËNTATIE OP HET BEROEP Naam: Martine Bink med.hro.nl/binmd Kamer: L
Les: Ondernemings plan LBB – Module Groen Ondernemen Coen van Wetering.
stap 6: Unieke toegevoegde waarde bepalen
Waarom? Iedereen heeft sterke en zwakke punten. Met je sterke punten kun je heel ver komen en het is dan ook van belang om deze in te zetten.
Bijeenkomst 5. Terugblik  Wat hebben we vorige bijeenkomst besproken?  Alles gelukt met het persoonlijk profiel?  Liepen jullie nog tegen dingen aan?
Concrete stappen naar aansprekende woonzorg- en serviceconcepten
Consumentengedrag Leren I
Stap 1: stel een doel Doelen stellen. Stap 1: stel een doel Doelen stellen.
Content Marketing Wat is het? Voorbeelden Hoe pak je het aan?
Een product of dienst verkopen
Marktanalyse.
Transcript van de presentatie:

Briefing V1, blok 3 Case CC

Vakdocenten: Annett Huijbregts Marianne Meijers

Belangrijk…. Hard werken! Bijna iedere week is een oplevering, dus een AVV

Ontwikkel een concept voor een online reisbureau! Wat gaan we doen.. Ontwikkel een concept voor een online reisbureau!

Vanuit een bestaande merkidentiteit… Albert Heijn Rituals Bijenkorf Ikea Studio Bazar HEMA Mc Donalds Praxis De Natuurwinkel Oil & Vinegar Pauw Kijkshop

Merkidentiteit, wat is dat? Mentale merkidentiteit (visie, missie, waarden, persoonlijkheid, belofte, ziel van het merk) Visuele merkidentiteit (vormgeven van het merk; logo, kleuren, typografie, lay-out, visuals, zichtbaarheid, taal, personen)

Kiezen uit…

Albert Heyn

Bijenkorf

Ikea

Studio Bazar

Rituals

Hema

Mc Donalds

Praxis

De Natuurwinkel

Oil & Vinigar

Pauw

Kijkshop

De opdracht Vaststellen merkidentiteit Uitgebreid voorstel Uitwerking in tekst, beeld (en natuurlijk interactie). Promotiecampagne

Begin met ……

1. Analyse v/h bestaande merk Identiteit van het bestaande merk Uitgebreide beschrijving van de visuele en mentale merkidentiteit Doelgroepen Wat zijn de sterke en zwakke punten? Wat betekent het bestaande merk voor de consument (identiteit). Wat is het gewenste imago van het merk.

2. Brainstorm! Voorstel met de eerste ideeën voor de online reiswinkel. Gebaseerd op voorgaand onderzoek.

3. Concurrentieanalyse Wie zijn de belangrijkste concurrenten voor jullie online reiswinkel in de markt? Hoe doen de concurrenten het? (succesvol?) Welke mogelijkheden bieden zij op hun site? Wat zijn hun sterke en zwakke punten? Formuleer een conclusie! Hoe kan jullie concept zich gaan onderscheiden van de concurrentie?

4. Communicatie doelstellingen Wat wil je bereiken bij de doelgroepen? Welke reacties wil je oproepen met je concept? In welke richting moet het gevoel, dat de doelgroep heeft over het merk, worden versterkt (of veranderd)?

5. Informatiebehoefte Wat is de informatiebehoefte van de doelgroep, welke content en interactie wil de doelgroep zien/ervaren? Fundatravel Living

Wat is het bezoekgedrag van de doelgroep op de website?

7. Sfeer en toonzetting Welke sfeer krijgt je site (look & feel en tone of voice). Maak een moodboard voor de site! Geef voorbeelden van de tone of voice.

8. Content en interactie Omschrijf nu concreter wat je doelgroepen volgens jou allemaal op de website moeten kunnen doen.

9. Navigatiestructuur Werk bovenstaande punten concreet uit in een ingevulde menustructuur. Maak inzichtelijk onder welke knop welke informatie komt en hoe er door de site heen geklikt kan worden.

Week 2 Presentatie stap 1 t/m 5 (AVV) Week 1 introductie case Week 2 Presentatie stap 1 t/m 5 (AVV) 10 februari Inleveren definitieve voorstel Week 3 feedbackgesprekken. Tussenbeoordeling voorstel (AVV) alle gesprekken zijn op dinsdag 12 februari! Week 4 interactieve merkbeleving Week 5 Vakantie 2 maart Inleveren uitwerking - homepage, - 3 interactiemogelijkheden, - 2 pagina’s op 2e niveau Week 6 tussenbeoordelingen (AVV) alle gesprekken zijn op dinsdag 4 maart! Week 7 (werk)college promotionele campagne (AVV) 16 maart inleveren voorstel v/d campagne (propositie, strategie, visuals) Week 8 feedbackgesprekken (AVV) Week 9 presentatie def. campagne 24/25 maart uiteindelijke document inleveren Week 10 eindbeoordeling

Je teamgenoten?

Zet nu de eerste stap…. Zoek je teamgenoten op? Maak een keuze (Ikea, AH, ..)? Werk de identiteit van het gekozen bedrijf in een mindmap uit op flip-over. Welke reisthema’s passen daarbij? Welke doelgroepen passen erbij?

Geef ons een overzichtelijke presentatie van stap 1 t/m 5 Volgende week: Geef ons een overzichtelijke presentatie van stap 1 t/m 5 AVV

Volgende week: In de les gaan we een moodboard maken! Neem tijdschriften, lijm en schaar mee!

Succes !