Ronde 1: aan het werk gaan. Les voor groep 6 Pak je schrift en potlood en kom naar de instructietafel Andere twee groepen: Ronde 1: aan het werk gaan.
Ronde 2: korte instructie en vragen. Stappenplan staartdelingen?
Ronde 3: grote instructie Les 10 groep 6 Ronde 3: grote instructie Leerdoel: Je krijgt inzicht in het lezen van een grafiek Wat weet je hier al van? Waarom is het handig dat we dit leren? Wanneer ga je dit gebruiken?
Hoe noem je deze 3 grafieken?
Wat ontbreekt er nog in deze grafieken
Horizon – horizontaal…
Welke cijferreeks past bij de grafiek?
Op basisschool Montessoristad Almere zijn elektrische steps een enorme rage. Adam heeft het aantal kinderen met een step in groep 3 t/m 8 geïnventariseerd en in een grafiek gezet voor een bewijswerkje. Hij trekt een paar conclusies uit zijn grafiek: I Veel meer meisjes dan jongens hebben een elektrische step. II In groep 7 hebben de minste kinderen een elektrische step. III Van groep 3 t/m groep 5 stijgt het aantal kinderen met een elektrische step. Welke conclusies zijn juist? A. Conclusie I en II B. Conclusie II en III C. Alleen conclusie II D. Alleen conclusie III
Robin maakt een bewijswerkje met een grafiek over de soorten sporten van alle kinderen in de bovenbouw van Montessoristad. In totaal zitten er 300 kinderen in de bovenbouw. Hoeveel kinderen zitten er op voetbal?
Wat doe je ook al weer als je het even niet meer weet? Verhoudingstabel!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!! De hele cirkel = 100 %. 100 3 300 1 3
Nu jij (ongeveer 5 minuutjes) : 200 leerlingen Nu jij (ongeveer 5 minuutjes) : 200 leerlingen. Hoeveel zitten er in leerjaar 5 en 6? Klaar? Begin alvast aan je werkblad!
Voorbeeld voor bewijswerkje?: Wie heeft er een idee?
Ronde 4:gesprekjes over hoe het gaat. Evaluatie : Evaluatie: Is het doel gehaald? Waar moet je met deze opdracht rekening mee houden? Wat heb je geleerd? Wat ging er goed? Wat ging er niet zo goed? Vooruitblik: inzicht hebben in het lezen van een tabel (mei/juni)