Ronde 1: aan het werk gaan.

Slides:



Advertisements
Verwante presentaties
KWALITEITSZORG november 2012
Advertisements

Rekenen met procenten Rekenen met procenten.
‘SMS’ Studeren met Succes deel 1
Werkwoordspelling – persoonsvorm, onderwerp, t. t
Gelijkmatige toename en afname
Rekenwerk Alle mogelijkheden die je tegenkomt.
Een keersom uitrekenen… tafel van 5
“Ontwerp een eigen school” Leerarrangement KC Macht en Regels
NEDERLANDS WOORD BEELD IN & IN Klik met de muis
Uitslag opdracht 2 (samsam, nr
Global e-Society Complex België - Regio Vlaanderen e-Regio Provincie Limburg Stad Hasselt Percelen.
Staafdiagram Strookdiagram
Les voor groep 6 Geen instructietafel, want deze les is voor iedereen die niet precies meer weet hoe de staartdeling ook al weer ging en/of er meer van.
Goedemorgen.
Vandaag hebben we het over :
Rekenen met procenten Rekenen met procenten.
3 mavo Betekenis van dit percentage bespreken..
Toepassingen 5L week 1: ‘Een nieuwe start’
Voorbereiding Clubbridge
Les voor groep 7 Pak je stoel en kom aan de instructietafel
Nooit meer onnodig groen? Luuk Misdom, IT&T
Les voor groep 8 Pak je stoel en kom aan de instructietafel
Les voor groep 8 Voor de overige kinderen: Ronde 1 pak een kaart.
Les voor groep 7 Pak je stoel en kom aan de instructietafel
Hoe teken je een klimaatgrafiek?
Elke 7 seconden een nieuw getal
Regelmaat in getallen (1).
Oefeningen F-toetsen ANOVA.
Optellen en aftrekken tot 100 TE + E = TE mb
De nieuw te vormen tussenbouw. Jaargroep 5 en 6..
Verhoudingstabel Er is een voorraad laxeermiddel. Die oplossing bevat 15% natriumsulfaat. Dit betekent: 15 gram per 100 mL oplossing. Kinderen krijgen.
Afschrijving aanschafprijs : levensduur kapitaalgoedlevensduuraanschafprijsjaarlijkse afschrijvingen oven8 jaar € 8000 A ijskast6 jaar B € 300 frituur.
Nieuwsbegrip Doel van deze les:
Nieuwsbegrip Doel van deze les:
Doel: persoonsvormen in de t.t.
Goedemorgen.
Les voor groep 7 Pak je schrift en potlood en kom naar de instructietafel
Les 2 groep 7 leerdoel Je leert om de uitkomst van een som te schatten, zodat je snel en handig kan rekenen. Wat weet je hier al van? Waarom is het handig.
Les 4 groep 6 leerdoel: Je kunt cijferend optellen.
Les voor groep 8 Pak je stoel en kom aan de instructietafel
Goedemorgen.
Les voor groep 7 Geen instructietafel, want deze les is voor iedereen die niet precies meer weet hoe de staartdeling ook al weer ging en/of er meer van.
Goedemorgen.
Les voor groep 8 Pak je stoel en kom aan de instructietafel
Ronde 1: aan het werk gaan.
Les 2 groep 8 leerdoel: Je kunt werken met een verhoudingstabel.
Les voor groep 6 Pak je schrift en potlood en kom naar de instructietafel
Les 1 groep 7 2 leerdoelen: Doel 1:
Les 1 groep 6 leerdoel: Doel 1:
Les 1 groep 8 leerdoel: Inzicht hebben in de betekenis, plaats, structuur, waarde hele getallen en kommagetallen Wat weet je hier al van? Waarom is het.
Basisstof 9: Variatie in lengte en gewicht
2e Kamerverkiezingen Wilders Sap Rutten Roemer Pechtholt Samsom Buma Opdracht 1. Zet de juiste naam bij de juiste foto. Opdracht 2.
Hoofdstuk 6 Grafieken en formules
Vergelijkingen oplossen
Hoe gaat dit spel te werk?! Klik op het antwoord dat juist is. Klik op de pijl om door te gaan!
Eerst even wat uitleg. Klik op het juiste antwoord als je het weet.
Enquête.
Hoofdstuk 9 havo KWADRATEN EN LETTERS
Rekenen groep 4.
Gooien met 1 en 2 dobbelstenen
Centrummaten en Boxplot
Waar gaat het nou toch om?!
Presentatie resultaten monitor landelijk versus lokaal maart 2014.
welke hoef je niet te leren?
Presentatie landelijke resultaten monitor Samengesteld door:
Werkwoordspelling Doel: persoonsvormen in de t.t..
Week 1, les 3.
Goedemorgen.
Les 5: rekenen met grafieken, diagrammen en tabellen
Transcript van de presentatie:

Ronde 1: aan het werk gaan. Les voor groep 6 Pak je schrift en potlood en kom naar de instructietafel Andere twee groepen: Ronde 1: aan het werk gaan.

Ronde 2: korte instructie en vragen. Stappenplan staartdelingen?

Ronde 3: grote instructie Les 10 groep 6 Ronde 3: grote instructie Leerdoel: Je krijgt inzicht in het lezen van een grafiek Wat weet je hier al van? Waarom is het handig dat we dit leren? Wanneer ga je dit gebruiken?

Hoe noem je deze 3 grafieken?

Wat ontbreekt er nog in deze grafieken

Horizon – horizontaal…

Welke cijferreeks past bij de grafiek?

Op basisschool Montessoristad Almere zijn elektrische steps een enorme rage. Adam heeft het aantal kinderen met een step in groep 3 t/m 8 geïnventariseerd en in een grafiek gezet voor een bewijswerkje. Hij trekt een paar conclusies uit zijn grafiek: I Veel meer meisjes dan jongens hebben een elektrische step. II In groep 7 hebben de minste kinderen een elektrische step. III Van groep 3 t/m groep 5 stijgt het aantal kinderen met een elektrische step. Welke conclusies zijn juist? A. Conclusie I en II B. Conclusie II en III C. Alleen conclusie II D. Alleen conclusie III

Robin maakt een bewijswerkje met een grafiek over de soorten sporten van alle kinderen in de bovenbouw van Montessoristad. In totaal zitten er 300 kinderen in de bovenbouw. Hoeveel kinderen zitten er op voetbal?

Wat doe je ook al weer als je het even niet meer weet? Verhoudingstabel!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!! De hele cirkel = 100 %. 100 3 300 1 3

Nu jij (ongeveer 5 minuutjes) : 200 leerlingen Nu jij (ongeveer 5 minuutjes) : 200 leerlingen. Hoeveel zitten er in leerjaar 5 en 6? Klaar? Begin alvast aan je werkblad!

Voorbeeld voor bewijswerkje?: Wie heeft er een idee?

Ronde 4:gesprekjes over hoe het gaat. Evaluatie : Evaluatie: Is het doel gehaald? Waar moet je met deze opdracht rekening mee houden? Wat heb je geleerd? Wat ging er goed? Wat ging er niet zo goed? Vooruitblik: inzicht hebben in het lezen van een tabel (mei/juni)