The art of game design Hoofdstuk 17 tot 19. Trandsmedia worlds Games video's en speelgoed zijn poorten in trandsmedia worlds.

Slides:



Advertisements
Verwante presentaties
Van Grafische Vormgeving naar Motion Graphics
Advertisements

ZINTUIGLIJK WELBEVINDEN
Samenvatting hoofdstuk 15-16
Samenvatting Book of lenses
Multimedia Design: Game Design Sam³ en Jan. Inhoud • Game overview • Gameplay • Look & Feel • Setting, story and characters • Levels.
Gamemechanics en media Foto: Miss Shari Foto: Ian D.
Programmeren met Alice
Hoofdstukken 15 en 16.  als spelers meer keuze hebben kunnen nieuwe verhalen ontstaan. Hoe kan ik meer keuzes brengen?  Conflicten leiden tot meerdere.
Vernieuwing beroepsgerichte programma’s vmbo
Case5: No-Audio Game: from design document to first prototype Tom Ramakers Cmd gad 30/05/2012.
Presentatie, deelpagina over mijn fantasie, mijn animatie liefde
FILMTITELSEQUENTIE Wat doet een filmtitelsequentie? Het voorstellen van de cast, het filmteam en de titel. Het publiek in de juiste stemming brengen voor.
Andrej Osipian 1 e Bachelor Game Art en Design Game Concept: Book of Lenses.
Beeldende aspecten Vorm
Samenvatting Book of lenses
Nieuwe media: instrumenten in de kenniseconomie Van vinken naar vonken Hans Mestrum Trendwatcher
Vraagstelling Op welke manieren kunnen fans hun eigen invulling geven aan een spel door af te wijken van de norm die de makers aan de game meegeven?
Introduction to gamedesign In 15 minutes (or more)
Computergames, een cultuurvorm van de 21ste eeuw?
Club Roeselare Het Leerplan club roeselare
Medmec04 week 5 Engagement. LesOnderwerpenHuiswerk voor komende week en les 1 o Inleiding module & werkwijze o Inleiding opdracht 1 en 2 o Bestuderen.
Wat is APPRECIATIVE INQUIRY Een manier van kijken en Een co-creatie voor duurzame verandering
Game Architectuur Case. Game Architectuur Case - Requirements Hardware  het spel moet op een PC draaien met verschillende hardware; Input  het spel.
Hoofdstuk 15: One Kind of Experience Is the Story Story/Game Duality The Myth of Passive Entertainment The Dream The Reality The String of Pearls The Story.
Hoofdstuk 19: Worlds contain Spaces. Organizing your Game Space Linear Grid Web Points in Space Divided Space.
The art of game design Hoofdstuk 20 en 21.
The art of game design Hoofdstuk 15 en 16. Opbouw van een verhaal Tweevoudig: Sommige games hebben goede verhaalelementen Sommige games hebben goede gameplay.
The art of game design Blz Opbouw van een verhaal Tweevoudig: Sommige games hebben goede verhaalelementen Sommige games hebben goede gameplay.
Andrej Osipian 1 e Bachelor Game Art en Design Game Concept: Book of Lenses.
Andrej Osipian 1 e Bachelor Game Art en Design Game Concept: Book of Lenses.
Andrej Osipian 1 e Bachelor Game Art en Design Game Concept: Book of Lenses.
Tim Nelemans GDD G1 Fijne Break gehad?. HTML  Nieuw programma  Eerste contact programmeren  Hardcore programmeren vs oppervlakkig programmeren.
“No problem can be solved from the same level of consciousness that created it. We must learn to see the world anew.” Albert Einstein.
The Commons Game. Prinses op de ERT Bespreek de volgende punten in 4-tallen: 1. Het spel Was het gedrag van de spelers succesvol? Is er een winnende.
Game Design Document Florian & Maurice Flints Project.
Hoe kunnen wij kunst benaderen in een ‘geglobaliseerde’ cultuureducatie? Lucy Cotter 2012.
EMEG lijst. Gaming: GunBound. Door Karlijn Dado. Vraag: speel een game mee en haal een level.
Game Concept Samenvatting hoofdstuk 19. Vijf manieren die designers gebruiken om hun game spaces te organiseren. Lineair (bv: monopoly, super mario bros)
Game concept Samenvatting hoofdstuk 20 & 21. De waarde van esthetiek Het kan spelers aan trekken die het spel anders niet hadden gespeeld Het kan jouw.
Samenvatting hoofdstuk 17&18
Wat gaan we doen?  Iets over mij  Iets over leren van tools binnen IAM  Iets over gamemaker.
Onderzoeksplan Jelle van Doorne IPD4. Wie ben ik?  Jelle van Doorne  Interactive Performance Design  Game designer  Kunstzinnige games, diepere lagen.
Games met een boodschap Rajiv Krijnen. Games met een boodschap Onderzoeksvraag Wat maakt een game? Subvragen Hypothese Bronnen.
Trainers bijeenkomst Simokos Trainers bijeenkomst 2014 – 2015 Simokos.
Blok 4.
Emoties door Games Door: Vera Prins. “ Wat is de meerwaarde van emoties door games ?
Wat gebeurt er onder onze voeten? Transport Water & energie Constructies & opslag Integrale benadering van de ruimte is noodzakelijk om overlappende.
1 e-Books & i-Papers Rik Min researcher Centre for Telematics and Information Technology (CTIT) & Faculty of Educational Science and Technology (EDTE)
Hoofdstuk 8: The game is made for a player. Ken de spelers  Einstein: Leer luisteren naar je publiek en weet wat je doet.  Project yourself: Plaats.
LES 3. Serious games Applied games ”a mental contest, played with a computer in accordance with specific rules that uses entertainment to further government.
Medmec04 les 1 Engagement. LesOnderwerpenHuiswerk voor komende week en les 1 o Kick-off o Inleiding module & werkwijze o Formulering individuele leerdoelen.
Rules and effects in games that lessen the differences of value used to measure competition between players.
Game development. Inhoud Inhoudsopgaven Wat is gamedevelopment? Proces gamedevelopment Welke beroepen vallen onder gamedevelopment? Wat is de toekomst.
Unieke punten Personal Story Dynamic World Visuals World vs World Free 2 Play.
Project Rewind Team negen Onze game Maak een game over het opraken van grondstoffen.
Spelen Instructions: 1) Verdeel klas in teams. 2) Stel een vraag aan een team. 3) Bij een goed antwoord mag er aan het rad gedraaid worden. 4) Typ het.
Lesbrief Jongerenprogramma Nederlands Film Festival Wat is het Nederlands Film Festival (NFF)? Waar denk je aan bij het NFF? Ben je weleens naar het.
College 5; kinderen en media.  Hoorcollege kinderen en media: H
Literary Devices. Alliteration; herhalen van eerste medeklinker-klanken om bepaalde nadruk aan deze woorden te geven. The passionate shepherd to his love.
Lesbrief – Meester Kikker. Nederlands Film Festival Wat is het Nederlands Film Festival (NFF)? Waar denk je aan bij het NFF? Ben je ooit al naar het NFF.
Educatieve Games – Leermiddel of Lapmiddel?
Processing Structured Hypermedia
Unieke punten Personal Story Dynamic World Visuals World vs World
SKILL GAMES JO8, JO9, JO10 & JO11.
Filmanalyse.
Filmanalyse.
Workshop 2D Spelontwikkeling
Digispel Level.
Waarderende benadering
How to use games and materials when discussing sexuality Manouk Vermeulen, consultant specialized in sexuality education 12+
Transcript van de presentatie:

The art of game design Hoofdstuk 17 tot 19

Trandsmedia worlds Games video's en speelgoed zijn poorten in trandsmedia worlds

de power van pokemon Alle gecombineerd pokemon producten hebben meer dan $ 15 miljard opgebracht, waardoor het de meest lucratieve videogame franchise aller tijden Maar het belangrijkste is de tv-show deze gaf spelers een nieuwe poort in het pokemon universum deze lied de pokemon super geëtaleerd zien met dramatische animatie en geluid. Wanneer kijkers zou terugkeren naar de gameboy zouden deze levendige beelden in hun verbeelding zitten, waardoor de ruwe gameboy graphics en geluid volkomen irrelevant worden

Eigenschappen van Transmedia werelden Transmedia werelden zijn krachtige Transmedia worlds evalueren over time

Wat hebben succesvolle Transmedia werelden met elkaar gemeen Ze hebben de neiging om te worden verankerd in een alleenstaand medium Ze zijn intuïtief Ze hebben een creatieve individu in hun kern Ze maken sens door een al hun gateways Ze zijn wens vervullend

Welke patronen zien we Metaal => fysiek Complex => simpel Realiteit => fantasie

Avatars De relatie tussen de speler en avatar is sterk We hebben de mogelijkheid om onszelf te projecteren in alles wat we controle De ideale vorm

Creating compelling game characters De avatar is belangrijk in een spel, net als de hoofdpersoon belangrijk is in een traditioneel verhaal Lijst van karakter functies: maak een karakter gebruik status gebruik maken van de kracht van de stem de kracht van het gezicht krachtige verhalen transformeren de personages

The purpose of architectur The primary purpose of architecture is to controle a persons experience A gamedesigner must reply on the use of indirect controle to guide people into having the right hand of experience

Het organiseren van je spel ruimte Game designer moeten ruimten creëren Game designer hoeven de regelels van architectuur niet te volgen Vijf voorkomende manieren waarop ontwerpers hun spel ruimte organiseren: lineair, net, web, punten in de ruimte, verdeeld ruimte

Alexander zijn belangrijke eigenschappen van levende structuren Schaalniveaus sterk centrum Grenzen afwisselende herhaling positieve ruimte goede vorm lokale symmetrieën contrast Grandients ruwheid innerlijke rust

Ken je grote Ooghoogte Mensen en deuropeningen Textur scaling level design Maak je level plezant en intresant

Einde