Point of Sales Materiaal

Slides:



Advertisements
Verwante presentaties
BTW OVER DE BEDRIJFSKOLOM VAN HOEVEROOMIJS
Advertisements

Automatic Delivery Rewards Basisprincipes. Automatic Delivery Rewards •Automatic Delivery Rewards of ADR is een programma waarvoor Distributeurs en Klanten.
Alcohol 16- geen goed begin
Business mapping Business model canvas.
Jan Evertsenstraat Amsterdam
Hoe om te gaan met mobile commerce?. Iedereen heeft een mobiele telefoon… Consumenten kopen al via mobiel… 2010 Expected 2011 > 2 billion.
 Er zijn verschillende logo’s voor verschillende winkels. Hier een paar voorbeelden: Hier een paar voorbeelden:
Hoe klanten kopen En wat marketing daarmee moet en kan.
Goedemorgen …….en.
MEXX Presentatie MIX Nationale DHZ Sessie NOOS
Kopen en verkopen les 74.
Energie van en voor Ameland. Wat is AEC  Inkoop groene stroom en gas en verkoop aan Amelanders en bedrijven op Ameland  Zonder winst oogmerk  Zelf.
Mobile Communication Digitale Media Paul Koole Rodney de Grave.
Distributiebeleid Case: Gopher Publishers.
Training Omgaan met service
Omzet.
Maandag 14 juli 2014 Training Omgaan met service Les 2.
§4.3 Wat ik koop beslis ik zelf?
Energie van en voor Ameland. Wat is AEC  Inkoop groene stroom en gas en verkoop aan Amelanders en bedrijven op Ameland  Zonder winst oogmerk  Zelf.
GGD Fryslân Akke Hofstee en Abe van Reemst Leeuwarden
Paragraaf 3+4. Hoe kan het dat je besluit een nieuwe telefoon te kopen?  De mening van vrienden en familie  De eigen smaak en leeftijd  De financiële.
Control systems and transfer pricing
HERBALIFE = NETWERKMARKETINGBEDRIJF
Presentatie Niveau 3 Kerntaak 5 Blz. 17.
Lekker Lokaal! Waarom van ver halen als het dichtbij gemaakt wordt?
3. Koopgedrag van particulieren en bedrijven
GiffGaff.
Fase 1 Ken de (detail)handel
Middenstandsvereniging Heusden-Zolder vzw heet u welkom
Data warehousing theorie & modelling technieken
Fase 2 Tijdelijke presentatie bouwen
Activatie in een recessie 20 januari 2009
Marketing dag 1 Naran Bekh-Ochir, Lisa Hofman, Thomas Hermans
Toegestane uitzonderingen voor de verkoop met verlies.
§ 1.1 Waar kies je voor? De keuzes die je maakt als consument worden beïnvloed door de marketing van bedrijven die producten en diensten aanbieden. © Noordhoff.
Detailhandelsmarketing
MARKETINGMIX.
Commercieel beleid 2 H4 Presentatie- en promotiebeleid Filiaalmanager.
HS 3 Het verkoopgesprek.
HS 4 Aandachtspunten bij een verkoopgesprek
Vodafone simkaarten. Kwaliteit A: Onze Prepaid is gemaakt van plastic in dit plastic zit een chip deze zijn vaak gemaakt van chipplaten. B: We verwachten.
Seminarie Software Open Bestandsformaten Open Versus Gesloten Software.
Commercieel beleid 2 H4 Presentatie- en promotiebeleid Ondernemer detailhandel.
Zelfgemaakte wafel en appelcake Groepsopdracht “Marketing” 1 e semester.
Business Model You Wie jou helpt (Key partners) Wat je doet
Hoe komt de verkoopprijs van een ijsje tot stand?
Basisboek Marketing Hoofdstuk 4 Handel.
Basisboek Marketing Hoofdstuk 13 Plaats.
Eindhovense Energie Kampioenschappen Michel Gies 28 september 2015.
Basisboek Marketing Hoofdstuk 14 Personeel. Paragraaf 14.1: Personeel en product (1) Personeel = visitekaartje van het bedrijf Eisen aan personeel klantgericht.
Hoofdstuk 4 Distributie (plaats)
MIJN WEBSHOP YANAH PRUYM, MEB D. HOME PAGINA
EIGEN WEBSHOP: ‘SIMPLE CAR’ Vandenbussche Bryan, 1 MEBD.
JONG ONDERNEMEN op de afdeling handel & administratie.
Ron Weijens.  Lijst Lijst  20 minuten voor doornemen te leren stof  Daarna SO.
Buurtleren laat de Stad van de Zon stralen! Wat wil jij leren? Wat wil jij aanbieden?
Verkoop en advies Hoofdstuk 6 Reclame en sociale media.
Commercieel beleid 2 Hoofdstuk 5 Commerciële presentatie.
Wanneer er maar één aanbieder is
Wat is uw kleur?.
Maarten Peeters 6Handel
Inkopen bij De Veiling.
Zaquino.
De koffieketen Producten en gewassen worden meestal geteeld op plaatsen die gunstig zijn voor dat gewas. Bijvoorbeeld: koffie en cacaobonen groeien het.
Presentatie en marketing
GfK Supermarktkengetallen
Niet zo maar zo! De prijskaart.
Inspelen op innovaties
KERSTACTIES VAN MURAD! ACTIE 1.
De koffieketen 3de graad SO
Transcript van de presentatie:

Point of Sales Materiaal Extra prikkel om klant te doen overgaan tot aankoop Meer zichtbaarheid en herkenbaarheid

Wie betaald nu Pos-materiaal? De producent gaat bij zijn verschillende klanten Pos-materiaal gratis aanbieden. Dit kan er dan voor zorgen dat het product in de winkel opvalt. De kosten van het Pos-materiaal wordt gedragen door de producent.

Wie plaatst het POS-materiaal? De producent zorgt voor het materiaal. De lokale winkel kiest of hij deze in zijn winkel plaatst of niet? Het beste is dat hij die plaatst om de verkoop van de producten te stimuleren.

Voorbeeld: Ola Ola biedt gratis verkoopondersteunende materialen aan. Zodat mensen met een verkooppunt dit kunnen etaleren. Ola biedt ook informatie over waar je het POS-materiaal het beste kan etaleren.

Ola: Basispakket (gratis ophalen bij grossier) Ola afvalbak Ola gevelvlag met houder

Prijskaart Flexibel Prijskaart groot assortiment

Prijsstickervel Set bevestigingsmaterialen

Extra POS materiaal (gratis)

Wanneer plaatsen? Begin van het seizoen voor een vliegende start

Waar plaatsen Zone 1 Zone 2 Zone 3 Waar? ver van het verkooppunt Dichtbij het verkooppunt Bij de vriezer Doel? Consument: "Hier wordt ijs verkocht" Consument: "Ik wil een lekker ijsje" Consument "Ik kan kiezen en weet de prijs" Hoe? OLA logo van ver zichtbaar OLA logo en productfotografie Assortiment en prijs Waarmee? Stoepbord Magnum Parasol Gevelvlag (2x) Afvalbak Open / gesloten bordje Actieposter Prijskaart Actie Vriezersticker