GOBIKE Geïntegreerde vervoer & service verlener
TREND Blijvende groei behoefte mobiliteit Duurzame mobiliteit Effectiever gebruik vervoermiddelen
TREND Individuele benadering van de klant Integratie modaliteiten in ¨smart¨ traject pakket. Groei gebruik electrische vervoermiddelen (EV)
¨HINTERLAND¨ STATION Afstand tot station belangrijke parameter voor beslissing klant. 0 km 80% 5 km 0%
ROL VAN FIETS ¨Eerste en laatste kilometer¨. Fijnmazig netwerk – Meer kleinere stations
ROL VAN FIETS Verkleinen afstand tot station > Vergroten ¨Hinterland¨ netwerk. Elektrische fiets voor langere afstanden.
FIETS EN KLANT Fiets biedt klant onafhankelijkheid. Fiets biedt klant individuele benadering. Fiets biedt klant flexibiliteit.
GOBIKE CONCEPT SERVICE VERLENING. INTEGRALE BENADERING BEHOEFTE KLANT. NAADLOZE OVERGANG EN COMFORT.
SERVICE VERLENING Werken vanuit scenarios. Hoe kunnen de wensen van de klant door het systeem worden vervuld. Systeem leert klant te bedienen en niet anders om.
INTEGRALE BENADERING Waar heeft de klant behoefte aan? Wat zijn de specifieke eigenschappen van elke klant? Behoefte is niet alleen transport.
NAADLOZE OVERGANG De klant vrij kunnen bewegen ongeacht de onderliggende structuur.
GOBIKE SERVICE Voorzien in zoveel mogelijk behoeften van de klant. Bedienen van zoveel mogelijk type klanten. Optimaliseren van het gebruik van de bestaande structuur.
BEHOEFTE KLANT Eenvoudige en flexibele toegang tot systeem > Fiets op de hoek van de straat. Individuele service > via tablet herkent de fiets de klant en geeft de gepersonaliseerde service. Service: mechanisch/electrisch, traject, aanvullende informatie, etc.
KLANTTYPEN Forens, student, toerist, bewoner, zakelijke klant, etc. Afhankelijk van het type klant, zal het systeem de verleende service aanpassen.
OPTIMALISATIE Via software de bestaande hardware/structuur meer functionaliteit geven. Meer klanten met dezelfde hardware/structuur bedienen.
SERVICE SCOPE Vervoer en combinaties (OV, EV, prive vervoer, etc) Informatie voorziening (reistijden, vertrektijden, etc).
SERVICE SCOPE Toeristische informatie. Reserveringen restaurant, hotel, etc. Overige
RESULTAAT Klant krijgt via 1 ¨interface¨ toegang. Klant ontvangt gepersonaliseerde service. Comfort via 1 druk op virtuele knop.
RESULTAAT Stijging effectief gebruik bestaande structuur. Toename deelgebruik. Afname stilstand.
RESULTAAT Nieuwe klant(type) gebruiken het systeem. Lagere kosten. Duurzamer gebruik.
TOEKOMST Toename gebruik collectieve vervoermiddelen. Individuele klant benadering.
TOEKOMST Toegang door electronische ID met persoonlijke voorkeuren. Integratie platforms