‘Marktgericht fietsbeleid, een tussenstand’ Donderdag 2 april 2009 Welkom bij de themabijeenkomst.

Slides:



Advertisements
Verwante presentaties
Samen ouder worden in en rondom De Bron 10 oktober 2013 Werkconferentie.
Advertisements

Voorstelling van de afstudeerrichting Marketing Management.
Marketingstrategie: segmentatie en positionering
Nieuwe impulsen voor de fiets
De e-fiets in Nederland ontwikkelingen en mogelijkheden voor overheden Fietsberaadbijeenkomst ‘Kansen voor de elektrische fiets’, 29 januari 2009.
24 april 2013 Zichtbaar ondernemen door kleinere (thuis)zorgorganisaties.
Publieke Ruimte “Where life swirls?!” Workshop DSP: Publieke Ruimte in SV-Wijken Hanneke Schreuders – SEV Pagina 1 van 4 Titel | 00 maand 2009 | blad 1.
STRATEGISCHE PLANNING
Workshop ter voorbereiding van de 2 e Beursvloer IJmond Noord 15 november 2012.
Fietsberaad en het hoger onderwijs.  Kennisbank  Voorbeeldenbank  Fietsverkeer  Onderzoeken.
Het programma van vandaag • uur Opening en welkom door dagvoorzitter Elisabeth van den Hoogen door burgemeester Aleid Wolfsen van Utrecht door de.
Kamer van Koophandel Haaglanden
Ouderpanel OBS De Bongerd 1 november uur Opening uur Ronde uur Pauze uur Ronde uur Afsluiten.
Juridische inspiratiemiddag Juridische Inspiratiemiddag Donderdag 13 februari 2014.
Fietsen in Tilburg Fietsberaad 16 maart 2006 Fietsen en Luchtkwaliteit Liesbeth Trip.
“Wij helpen u uit de brand” Hugo Ravestein Ton Robben VeiligheidsOefenCentrum Tilburg.
LIB WELKOM!! 3 december Agenda Ochtend: 10:30 – 10:45 Opening en mededelingen 10:45 – Een beschouwing Discussie – 12.30Lopende ontwikkelingen.
Agenda workshop Mobiliteitsconvenants voor Gemeenten.
Workshop 3 Hoe bepaal ik als ondernemer mijn niche?
4 P´s en 3 R-en MK01.
Welkom.
Andere Tijden? Informatie over een continurooster met gelijke schooldagen voor alle kinderen van de Twirre.
Marketing H.2 Marketingbeleid.
Marketing Werkgroep 6.
MedMec Q3 Workshop co-creatie De student is in staat: Het begrip co-creatie en de voordelen van co-creatie te benoemen. De voorwaarden te benoemen om te.
Congres Grip op Samenwerken 17 november USBO. Welkom Door: Frank Koen Bestuurlijk voorzitter Slim Samenwerken Burgemeester Capelle aan den Ijssel.
Stappenplan gladheidsbestrijding fietsroutes Otto van Boggelen, programmamanager CROW-Fietsberaad “WOW-Zuid-Holland, 10 juli”
KENNISCENTRUM VOOR FIETSBELEID ONTWIKKELING, VERSPREIDING EN UITWISSELING PRAKTIJKGERICHTE KENNIS.
Programma uur Koos Louwerse: welkom en toelichting uur Jan Fokkema: Handboek Weesfietsen uur Cathelijne Hermans: Weesfietsenteam
Benutten kansen fietsbeleid = Impuls fietsgebruik.
Brede scholen school / scholen sportzaal kinderopvang buitenschoolse opvang bibliotheek huisarts … etc. op één locatie.
Fietsbeleid in Limburg
Welkom. Het Fietsberaadproject Voorkomen van barrières voor fietsers Doel: uitwisseling van kennis en ervaringen We gaan het probleem niet oplossen Ingredienten:
Mobiliteitsaspecten brede scholen Otto van Boggelen Themabijeenkomst brede scholen, 20 mei 2010.
Agenda uur:Visie PMGG uur:Klantonderzoek uur:Terugblik monitoring overtredingen uur:Pauze uur:Ontwikkelingen uur:Handhaving.
Welkom op de Grote Griffiedag!
Doel middag Programma Actie A Actie J1 Actie J2 Nieuwe werkwijze Juni 2010 Actie A & J Voorlichting Nieuwe tijdvakken ESF Actie A & J.
Naar meer rendement van het weidevogelbeheer Kerngebieden Weidevogellandschap, Tweede bijeenkomst met provincies 17 november 2011, Ede.
Belevingswerelden dagrecreatie
Steeds Vaardiger: Marketing&Communicatie VWC conferentie 7 oktober 2008.
Europalaan 24 | 6199 AB Maastricht-Airport | T | www
Training “Doe-het-zelf” Programma “Samen duurzaam inzetbaar” Welkom
13.15 uur Introductie uur Start 1 e Workshop ronde uur Pauze uur Start 2 e Workshop ronde uur Start 3 e Workshop ronde uur.
Welkom. Programma 19.30Opening: Gerben van der Harst 19.35Inleiding door André Adank 19.45Presentatie Barometerstand door Willem-Peter Kriek 20.10Gastspreker.
Krachtige stem van de zorgconsument Innovatie in de zorg, techniek biedt oplossingen!
Pilot Kies Actief Studiekeuzecentrum
B IJEENKOMST NVTZ 26 maart PROGRAMMA  Ontvang en informele ontmoeting  Welkom door Marius Buiting (16.30u)  Introductie door  Alice Makkinga.
Klanttevredenheid onder cliënten van trombosediensten aangesloten bij Cliëntenraad Trombosediensten Drs. Hans H. Muis, manager Juni 2004.
Workshop Marketing voor Dorpshuizen. Training Marketing voor dorpshuizen Landelijk project ‘Meer dan stenen’
tafel van 1 tafel van 1 x 1 = 1 x 1 = 1 2 x 1 = 2 3 x 1 = 3 4 x 1 = 4
Koos Louwerse, Govert de With
Toets 1 Examen Reinder Reen.
Project Proceshuis Road show
Programma OvRAN Symposium Toekomst Accountant WELKOM uur buffet uur Huub Wieleman, Geert Koster en Corneel Spil, “Verloren vertrouwen.
Nieuwjaarsreceptie Programma uur : Welkom uur : Opening uur : Deel 1 – jubilarissen uur : Pauze uur : Deel 2 – jubilarissen.
Themabijeenkomst elektrische fiets 29 januari 2009 Welkom originele foto: Qwic.
Het Vlaamse fietsbeleid door een Nederlandse bril
Sociale marketing Diëtist 2.0, inspiratie voor een marktgerichte aanpak Nederlands Vereniging van Diëtisten, 1 nov 2011 Jacqueline Vink, Evelyne Meynen,Yardeen.
EFFECTIEVE INZET VAN ONLINE MARKETING Lennen Oldenbeuving & Adis Nazareet.
Het project. Vandaag Tussenstand projecten Hoofdstuk 3 Projectvoorstel SWOT begin.
11 2 december 2015 Consultatiebijeenkomst Fietsplan Ede.
stap 6: Unieke toegevoegde waarde bepalen
De 25 beste ideeën voor een meer inspirerende planning en control Henk Doeleman Jean-Pierre Thomassen.
De Gezonde Sportkantine NHC 25 januari AGENDA Introductie Wat is een Gezonde Sportkantine? Stellingen & discussie Resultaten leden enquête Verenigingsondersteuning:
Green Banana Ondernemers traject Bijeenkomst 7. Terugblik  Wat hebben we vorige bijeenkomst gedaan?  Huiswerk…  Hoe ging het marktonderzoek?  Liepen.
Agenda avond Welkom Inleiding avond Presentaties Jeugd en Jongeren Aan de slag in groepen! (analyseren huidige situatie en toekomst) Pauze (± 21.00) Bepalen.
Een product of dienst verkopen
Marketing Week 3 Les 1 (maandag 11 december 2017)
De succesformule van Dienstverlening
RÜYA Bijeenkomst 1 Meiden.
Transcript van de presentatie:

‘Marktgericht fietsbeleid, een tussenstand’ Donderdag 2 april 2009 Welkom bij de themabijeenkomst

Centrale vragen Is een marketingaanpak binnen het fietsbeleid mogelijk? Biedt marktonderzoek concrete aanleidingen voor marketing en communicatieactiviteiten? Welke maatregelen zijn mogelijk?

Programma Stappenplan en de vier pilots Otto van Boggelen, Fietsberaad Resultaten marktanalyse en segmentering Laurens Langendonck, Blauw Doelen en marketing/communicatiestrategie Jolanda van Oijen, XTNT Met belgerinkel naar de winkel Gerard Sodderland, IVN Pauze Discussie … Borrel

Het stappenplan en de vier pilots Otto van Boggelen, Fietsberaad

Marktgericht fietsbeleid Marketing in fietsbeleid: onbekend terrein Stappenplan ontwikkeld Pilot om stappenplan te testen

Het stappenplan Verkeers- en vervoersplan Plannen andere beleidsvelden Fietsplan Selecteer doelstelling of product Marktanalyse Strategische keuzes, doelen Marketingmix Uitvoering Monitoring

Verkeers- en vervoersplan Plannen andere beleidsvelden Fietsplan Selecteer doelstelling of product Marktanalyse Strategische keuzes, doelen Marketingmix Uitvoering Monitoring Apeldoorn en Hilversum: Verbeteren bereikbaarheid en aantrekkelijkheid koopcentrum door stimuleren fietsgebruik. Nijmegen en Zwolle: Stimuleren fietsgebruik door in te spelen op veranderingen in persoonlijke situatie (verhuizing). Wensen van de klant, imago, segmentatie, concurrentie Product, prijs, plaats, promotie

Vandaag: een tussenstand Marktonderzoekbureau Blauw Concretiseren doelen voor vier pilots Eerste ideeën voor marketing- en communicatieactiviteiten En wat nu?

Resultaten marktanalyse en segmentering Laurens Langendonck, Blauw

Doelen en marketing- en communicatiestrategie Jolanda van Oijen, XTNT

Met belgerinkel naar de winkel Gerard Sodderland, IVN

Pauze Hebt u concrete voorbeelden van campagnes? Noteer deze dan op de flip-over. Na de pauze gaan we hier dieper op in.

Discussie  Waarde marktonderzoek  Aanknopingspunten vanuit onderzoek  Concrete ideeën

Waarde marktonderzoek Wensen klant, imago, segmentatie, concurrentie Biedt het voor u nieuwe inzichten? Rood: Nee Groen: Ja

Waarde marktonderzoek Wensen klant, imago, segmentatie, concurrentie Biedt het voor u nieuwe inzichten? Hebt u zelf ervaring met marktonderzoek? Rood: Nee Groen: Ja

Waarde marktonderzoek Wensen klant, imago, segmentatie, concurrentie Biedt het voor u nieuwe inzichten? Hebt u zelf ervaring met marktonderzoek? Is dit in overeenstemming met onderzoek Blauw?

Onze conclusies marktonderzoek Veel bevestiging eerder onderzoek Interessante inzichten: –specifieke kenmerken per gemeente –segmentatie en breinstijlen bieden denkrichting Vertaling naar campagnes is lastig Focusgroepen zetten aan tot denken Eerst ontwikkelen campagne, dan toetsen

Breinstijlen

Aanknopingspunten onderzoek Fiets: gezond, snel, goedkoop, alcohol (a) Auto: bagage, slecht weer, comfortabel (a) Imago: inspannend, gevoel van vrijheid, leuk, relaxed Milieu bijna niet genoemd Hoe kunnen we deze punten benutten? Welke toon en boodschap horen hierbij?

Concrete ideeën Hebt u praktijkervaring met campagnes? Rood: Nee Groen: Ja

Concrete ideeën

Tips en ideeën voor: –Apeldoorn –Hilversum –Zwolle –Nijmegen

Borrel (in ‘t restaurant) Vergeet s.v.p. niet uw evaluatieformulier in te leveren. Bedankt voor uw actieve bijdrage en tot ziens!