Figuur 10.1 Twee hotellobby’s
Figuur 10.2 Het stimulus-responsmodel van Mehrabian en Russell
Figuur 10.3 Het affectmodel van Russell
Figuur 10.4 Het servicescape-model
Tabel 10.1 (a) Elementen van een winkelomgeving
Tabel 10.1 (b) Elementen van een winkelomgeving
Tabel 10.2 De invloed van muziek op restaurantbezoek
Tabel 10.3 De invloed van geur op de perceptie van winkelomgevingen
Tabel 10.4 (a) Aromatherapie – de invloed van geur op mensen
Tabel 10.4 (b) Aromatherapie – de invloed van geur op mensen
Tabel 10.5 Veelgemaakte associaties met en reacties op kleuren
Figuur 10.5 Verschillende servicescapes, van tafelcouvert tot meubilair en inrichting, leiden tot verschillende klantverwachtingen aangaande de restaurants
Figuur 10.6 De invloed van geur en muziek op tevredenheid
Figuur 10.7 De invloed van geur en muziek op impulsaankoop
Tabel 10.6 Een bezoekje aan de bioscoop: de dienstverleningsomgeving, gezien door de ogen van de klant