Presenteren van producten en diensten Petr Salz Geldrop, 24 mei 2004.

Slides:



Advertisements
Verwante presentaties
Aandacht voor het steunend netwerk
Advertisements

Het tweede werkstuk.
Flip Jan van Oenen Clemens Bernardt
DÉ PORTAL VOOR ISOLEREND NEDERLAND
Averechtse selectie & marktfalen “Een Experiment”
Ondernemingsplan van <Naam van jullie bedrijf>
“Hoe kom ik aan klanten?”
Geloof in werking GEMEENTE DOK MARCEL GENEZING GAVEN VAN DE GEEST.
1. Introductie 2. Voor wie? 3. Productomschrijving 4. Wat levert het op? 5. Wat kunt u verwachten? 6. Voordelen Waarvoor Werken aan vindbaarheid Doelgroep.
Welkom. Verwachtingen Hoe groeien WELKOM ! VANDAAG >De beste distributeurs uit 50 landen zijn samen om een nieuw hoofdstuk in de Welding Industrial Distribution.
De kracht van SBA Business Solutions Vanuit een oplossingsgerichte gedachte, waarbij de klant altijd centraal staat, koppelen wij innovatieve producten.
Internet webwriting. Leesgedrag Bron: Useit.com.
De kracht van HBSoftware B.V Als uw markt verandert, verwachten uw klanten dat u daar snel op reageert. Wij kunnen u daarbij helpen. Vanuit onze branchefocus.
Discipelschap.
Ja maar, bij ons gaat alles goed Wij hebben geen problemen Ik heb een idee! Zullen we het zo doen? Andere prioriteiten, geen tijd Dat willen we nietPast.
Provocatief te werk in een assertiviteitstraining.
Workshop 3 Hoe bepaal ik als ondernemer mijn niche?
Marketingmix Saskia Best, 9 oktober 2008
Innovatie voor kwaliteitskringen
Het creëren van een succesvolle praktijk in relatie tot je boodschap
Ondernemen na je studie!
De kracht van HBSoftware B.V Als uw markt verandert, verwachten uw klanten dat u daar snel op reageert. Wij kunnen u daarbij helpen. Vanuit onze branchefocus.
Het probleem definiëren en de onderzoeksdoelstellingen
Leergemeenschappen in de klas: een reflexieve start (workshop)
Prestatiemeting en coachen van commerciële medewerkers.
Een bijzonder groepsinterview. Waarom Maatschappelijke ontwikkelingen – De WMO – Cultuuromslag – Buurt- en Wijkgerichte aanpak.
Iedereen coach naar Jef Clement.
WELKOM! Bij de Workshop “Blik op jezelf” Oftewel BLIK OP IK..!
“Omgaan met weerstand”
Coachen Maandag 14 juni 2006.
Service Apotheek Farmaceutische zorg
Thema van deze dag “Verandering, ontmoeting en dialoog in een dynamisch onderwijslandschap” De dialoog staat centraal. De dialoog tussen docenten GVO en.
Hallo ik ben Henk Wassen Een ervaren Kwaliteit en Arbo-functionaris.
CanDo Coaching.
Ster van Succes.
“SODEXO SUPPORTS ME” KENNEN EN UITLEGGEN
Het opbouwen van een data base
Studiekeuze voor ouders
Filmpje 1: Lisa Ramkema, winnares NK Evelator pitch 2011
Meer grip op uw verkoop Crisis=verkopen Afwachten=> actie
Onderzoek doen een methodische aanpak
Rabobank …… en AOC-plaatsnaam
Thema: Thuis of tehuis? Bejaardenzorg.
Voor jezelf beginnen Een eigen bedrijf. Algemeen  Een eigen bedrijf  Freelancer  Voordelen  Grote vrijheid Leuk werk Brede oriëntatie  Nadelen 
HS 4 Aandachtspunten bij een verkoopgesprek
Voor jezelf beginnen Een eigen bedrijf.
Cijfers & Trends Ondernemen In de Kappersbranche 1 april 2015.
Voor jezelf beginnen Een eigen bedrijf. Algemeen Een eigen bedrijf Freelancer Voordelen – Grote vrijheid Leuk werk Brede oriëntatie Nadelen – Alles zelf.
Rabobank ….. en AOC-plaatsnaam
Loopbaan oriëntatie en begeleiding
SKILLS KWARTAAL 4 Kwartaal 4 les 1. Indeling kwartaal 4 WeekInhoud les Week 1Canvas business model en oefenen Week 2Theorie over schrijven technisch paper.
COACHEN; zelf aan het werk! HELICON MBO Den Bosch W43
Mijn Leefstijl. EVEN VOORSTELLEN… Kan je een inschatting maken van de prijs van een product. Besef je dat reclame invloed heeft op wat je besteedt. Weet.
Deel 2 Oriëntatie op het runnen van een onderneming Oriëntatie op ondernemerschap Hoofdstuk 4 Waar is het gat in de markt?
Inhoud Deze fase bestaat uit vier onderwerpen: 1.Interesse 2.Vaardigheden 3.Persoonlijkheid 4.Passie Je werkt toe naar het ontdekken van jouw passie.
Doe jij ook mee? WNF-Rangerclub en NPO Zapp presenteren: Operatie Olifant.
Bijeenkomst 5. Terugblik  Wat hebben we vorige bijeenkomst besproken?  Alles gelukt met het persoonlijk profiel?  Liepen jullie nog tegen dingen aan?
NINTES Netherlands Institute for New Technology, Economic and Social studies Nintes Experience 21 november 2007 Onderneming en Maatschappij: dilemma’s.
BRENGEN IN PLAATS VAN HALEN Welkom bij de workshop Presentatie: Herma Wichman specialist in een heldere stip focus en strategie.
Lezing Verdubbel Je Sales in 2013 Port4Growth en drs. Maurits Horbach Van Sandler Training.
Bijeenkomst 5. Terugblik  Wat hebben we vorige bijeenkomst besproken?  Alles gelukt met het persoonlijk profiel?  Liepen jullie nog tegen dingen aan?
Communiceren in de langdurige zorg. Wat is communiceren? Communiceren is: het overbrengen en ontvangen van een boodschap; het uitwisselen van informatie.
Jouw bedrijf in 10 seconden 1 Aleid Overbeek | Businesscoach 45+ | jouwbedrijfin10sec6okt2015.
Netwerkmarketing Hoe vindt je nieuwe klanten? In deze training 1.Je 100+ lijst 2.Je dagelijkse bezigheden 3.Verandering van denken.
GROEIEN MET JE IDENTITEIT. EVEN VOORSTELLEN… WAT IS EEN KLANT?
Met een uniek en onderscheidend verhaal jezelf presenteren!
Het probleem definiëren en de onderzoeksdoelstellingen
Presentatie bedrijfsplan
Hoofdstuk 1 Wie ben je? Wat kun je? Wat wil je?
Presentatie van: Logo van je bedrijf.
Transcript van de presentatie:

Presenteren van producten en diensten Petr Salz Geldrop, 24 mei 2004

bChange Gestart 1 juni 2002, eenmanszaak. Vragen van mijn klanten: –Hoe vergroot ik mijn omzet? –Hoe kom ik aan nieuwe klanten? –Hoe breng ik nieuwe producten op de markt? –Hoe onderscheid ik mij van de concurrentie? Grootste klanten: Kenteq, Stichting MarktMonitor, Philips CFT en CE, Belden Wire & Cable. Startende klanten: Royal Coaching, Ruigrok en Florusse, Mecurity. Uit Heeze door heel Nederland.

Wat doet u? Ik ben coach Ik adviseer bedrijven Ik heb een schildersbedrijf Ik ben belastingadviseur Ik organiseer reizen Ik verzorg entertainment voor bedrijven Ik verkoop producten voor afwatering Ik heb een restaurant ……….

Wie moet wat weten? * schatting bChange

PVOB methode Probleem : Waar zitten uw potentiële klanten mee? Welk probleem hebben zij? Verdieping : Hoe zorgt u er voor dat de noodzaak om de problemen op te lossen duidelijk wordt? Oplossing : Wat is uw oplossing voor het probleem? Welk product of dienst levert u om het probleem op te lossen? Wat maakt uw oplossing bijzonder? Bewijs : Resultaten of ervaringen van anderen die de voordelen van uw oplossing hebben gezien.

PVOB methode Probleem : Waar zitten uw potentiële klanten mee? Welk probleem hebben zij? Verdieping : Hoe zorgt u er voor dat de noodzaak om de problemen op te lossen duidelijk wordt? Oplossing : Wat is uw oplossing voor het probleem? Welk product of dienst levert u om het probleem op te lossen? Wat maakt uw oplossing bijzonder? Bewijs : Resultaten of ervaringen van anderen die de voordelen van uw oplossing hebben gezien.

Oefening probleemformulering Formuleer het algemene probleem/kans van uw potentiële klanten in 1 of 2 zinnen. Schrijf dit op! Overleg even met uw buren. Herkennen zij het probleem?

PVOB methode P robleem: Waar zitten uw potentiële klanten mee? Welk probleem hebben zij? V erdieping: Hoe zorgt u er voor dat de noodzaak om de problemen op te lossen duidelijk wordt? O plossing: Wat is uw oplossing voor het probleem? Welk product of dienst levert u om het probleem op te lossen? Wat maakt uw oplossing bijzonder? B ewijs: Resultaten of ervaringen van anderen die de voordelen van uw oplossing hebben gezien.

Verdieping

Ernst van het probleem Aantrekkelijkheid van de oplossing

Verdieping Ernst van het probleem Aantrekkelijkheid van de oplossing

Oefening probleemverdieping Wat kunt u tegen uw klant zeggen om het probleem belangrijker of urgenter te laten lijken. Schrijf dit op! Wat kunt u tegen uw klant zeggen om de oplossing aantrekkelijker te laten lijken? Schrijf dit op!

Probleem groter maken door vragen te stellen …... Waarom is dit een probleem? Wat kan er gebeuren als u dit niet aanpakt? Wat zijn de gevolgen van dit probleem voor uw bedrijfsvoering? Wat gebeurt er als deze situatie nog 12 maanden voortduurt? Welke risico’s loopt u als u dit niet oplost?

Oplossing aantrekkelijker maken door vragen te stellen …... Wat ziet u als voordeel van deze aanpak? Als dit slaagt, wat gaat het u opleveren? Waarom is dit belangrijk? Wat wilt u bereiken? Op welke gebieden verwacht u de grootste effecten?

Hebt u nog vragen?

Veel succes met uw onderneming!