Kwaliteit volgens Sportfondsen! Optimale Waarde ® Voor alle belanghebbenden Constante verbetering.

Slides:



Advertisements
Verwante presentaties
Uitbesteden van ICT diensten? Bezint eer U begint!
Advertisements

Kwaliteit en onderwijstijd
Van boekhouder naar BoekMeester!
Welkom.
1 Situatie begin 2011 • Tekort op leges • Bezuinigingen proces • ABC methode (inzicht in kosten) • Respect voor het vak en regelgeving • Systeeminnovatie.
Kwantificeren van milieuprestaties van gebouwen.
Ondernemen in de praktijk
Ontwikkelplan MFC De Kreek Visie en rendement Presentatie Commissie Samenleving en Financiën Gemeente Maasdriel, 21 augustus 2012 door Leendert de Jonge.
Voorstelling. Inhoud o Wat is Sigma vzw ? o Wat is SigmaCert (niet) ? o Hoe werkt het? theoretisch & praktisch o Voordelen leverancier gebruiker maatschappij.
Onroerend Goed investeren en beheren
“Techniek een “vak” om trots op te zijn." mensen.
Visie op HNW juni Belang van een Visie Een Visie op Werken is de overkoepelende beschrijving hoe een organisatie werk in de toekomst ziet. De visie.
Kwaliteitszorg als meerwaarde
Waarom een vitale organisatie positief werkt
netwerk organisatiebeheersing
Waarde-volle zorg LPZ, 11 oktober Opbouw Voorstellen Ontwikkelingen Ander perspectief In gesprek 2.
1. 2 ‘EEN MANAGER MOET VAN MENSEN HOUDEN’ 3 STRATEGIE WEES GEWOON OVERTUIGD DAT HET ALTIJD MET MENSEN BEGINT.
AISHE cursus Beleidscyclus na de audit 13 en 14 december 2007 Niko Roorda en Jorien Helmink.
Werkconferentie Duurzaam vlees herkenbaar en betrouwbaar in het schap
Pilot gebruik RSGB op landelijke schaal:
Thema-bijeenkomst 6 september 2012
Jozef Reyntjens afdelingshoofd kwaliteit ISO-aanpak van De Lijn Tweede netwerk kwaliteit 22 april 2004.
02/ / 18 Kwaliteitsmanagementprincipes -Algemeen- Om een organisatie met succes te kunnen leiden en te laten functioneren is het nodig deze.
Kwaliteitszorg volgens ISO 9001 Platform milieuhandhaving
“Doen we het wel goed?” Na het papier, nu de praktijk.
WG. Nieuwe handhaving Peter Musselaers (Nijmegen)
Vereniging van Nederlandse Gemeenten Ontwikkelingen afvalwaterketen De aanpak afvalwaterketen VNG en UvW.
Workshop: Haal meer uit CWO
Programma Verenigingsondersteuning Almelo
Kwaliteit begint vanaf de bodem
© de vries business consultancy, 2008
Consument Onderdeel marketing. Wat is marketing?.
SELLACQ-Holland BV NewLine presentatie. Inhoudsopgave Professionele apparatuur Professionele begeleiding Maatwerk oplossingen Impressie NewLine Compact.
Werkvoorbereiding Onderhoud van Tuinen De inventarisatie Of Wat heb ik?
Een zorgsysteem voor betere arbeidsomstandigheden
ISO 8402 algemeen ISO 9000 aanvullingen ISO 9001 ISO 9004 extern
“Kijken, denken en doen met voor risico”
Projectplan <naam project>
Wat is MultiBel? MultiBel is een alarmerings- en communicatiedienst. U bent in staat om met een paar simpele handelingen tot wel duizenden personen tegelijk.
Het Rijk van Koning Klant
Business Model You Wie jou helpt (Key partners) Wat je doet
Workshop ‘Toezicht in het zwembad’ Zeist, 15 februari 2015.
Poppodium Strategic Business Game
SKILLS KWARTAAL 4 Kwartaal 4 les 1. Indeling kwartaal 4 WeekInhoud les Week 1Canvas business model en oefenen Week 2Theorie over schrijven technisch paper.
PERSONEELSMANAGEMENT PPT 6 Onderdeel : personeelsinstrumenten.
Handhavingsbeleid gemeente Landerd Voorbereidende raadsvergadering 11 september 2013.
Bouw en verbouw van een accommodatie Het bouwprocess.
KVO-B Presentatie KVO-B 16 juni 2014 Overleg Ondernemersverenigingen Gemeente Maasgouw Chris Bosch (OML) (
Risico Inventarisatie & Evaluatie (RIE) bij - een tussenstand - 1.
Assetmanagement Een nieuwe manier van beheer. Assetmanagement in Dordrecht Wat is Assetmanagement? En wat is het verschil met de huidige werkwijze? Welke.
Betrouwbare iOverheid en het belang van duurzame toegankelijkheid André Plat – Projectcoördinator duto-DO - Nationaal Archief Erik Saaman– Projectleider.
Certificering van assetmanagement
Feiten Meest voorkomende helpdeskproblemen.  Per werknemer wordt gemiddeld een half uur per dag(!) besteed aan zoeken naar ICT antwoorden.  Productieverlies.
ELRC Workshop in Den Haag, Nederland, Kunt U Bijdragen? 1.
SPICE 3: de koeler case 2 april 2014 Leren Van Elkaar (LeVeL) Deltalinqs Energy Forum.
Omgevingsdienst Brabant Noord …voor een schone en veilige leefomgeving.
. © BNG Consultancy Services (BCS) 16 januari 2007, gemeente Oirschot De toekomst van het gemeentelijk woningbedrijf.
PLANNING MAKEN Stap één bij projecten. HOE MAAK JE EEN ANALYSE? Wat is het verschil tussen een planning en een plan?
Lean Six Sigma - Verbetermanagement
Les 1: Brainstorm en kennismaken
Bedrijfseconomie (en die andere 2) komt als vak niet voor in de onderbouw. In deze presentatie willen wij je een idee geven over:
Bedrijfseconomie (en die andere 2) komt als vak niet voor in de onderbouw. In deze presentatie willen wij je een idee geven over:
CIO 3.0: een gemeentelijk perspectief op de digitale transformatie
SHEQ SHQ.
Don’t be ‘sneaky’, use a Wiki!
Het uitbesteden van overheidstaken aan de particuliere sector
Bedrijfseconomie (en die andere 2) komt als vak niet voor in de onderbouw. In deze presentatie willen wij je een idee geven over:
Bedrijfseconomie (en die andere 2) komt als vak niet voor in de onderbouw. In deze presentatie willen wij je een idee geven over:
Visie (lange termijn) Beleid Bewoners
Samen in werk Opleiding Zorg Detailhan
Transcript van de presentatie:

Kwaliteit volgens Sportfondsen! Optimale Waarde ® Voor alle belanghebbenden Constante verbetering

Waarom kwaliteitsmanagement? Hogere eisen van consument, wetgever (en controleur), en maatschappij Minder subsidie Consument minder grijpbaar Techniek steeds geavanceerder Bestuurdersaansprakelijkheid

En wat zijn de belangrijkste ‘certificaten’? Gemeentelijke vergunningen Vignet Veilig & Schoon (Brabant) Vrolijk & Veilig Glijbaancertificaat ISO 9001 Keurmerk Veilig & Schoon

Wat doet u vaak al aan kwaliteitsmanagement? Metingen en monsternames Controles door de provincie Inwerken van personeel Technisch onderhoud Certificering op onderdelen Klachtenbehandeling Personeel op cursus Enzovoort

Voordelen van kwaliteitsmanagement Je structureert je bezigheden, wint tijd, kwaliteit en geld Je stijgt uit boven alles wat je al denkt te weten Aantoonbare goede besteding gemeenschapsgeld Voordeel voor klant en personeel Meer (tevreden) bezoekers

Sportfondsen: kwaliteitsmanagement Keurmerk Veilig & Schoon praktijkervaring accommodaties begeleiding door Sportfondsen INK Management Model vijf speerpunten Sportfondsen Monitor ® voor zelfevaluatie Technisch beheer: Sportfondsen Bouw & Techniek

Achtergrond Keurmerk Veilig & Schoon Zwembaden negatief in het nieuws Branche: oplossing Initiatief van LC, Recron, WBZ Wettelijke eisen als ondergrens

Waarom dus Keurmerk Veilig & Schoon? Wettelijke eisen Zaken op orde voor klant en personeel Eigen visie op organisatie Zorgplicht Wettelijke Aansprakelijkheid bestuurders Marketing

Het Keurmerk Veilig & Schoon in de praktijk 1. Waslijst 2. Investering in tijd en geld 3. Weerstand overwinnen 4. Valkuilen

Technisch Waterkwaliteit Vergunningen Brandveiligheid Legionella Veiligheid elektrische middelen Glijbaan en speeltoestellen Arbo-wetgeving RVS en verzinkt staal Management Calamiteiten en ontruiming Ongevallen Horeca Toezicht Verhuur verenigingen Schoonmaak Klachtenafhandeling Het Keurmerk Veilig & Schoon in de praktijk… 1 Waslijst - Investering in tijd en geld – Weerstand overwinnen - Valkuilen

Het Keurmerk Veilig & Schoon in de praktijk… 2 Waslijst - Investering in tijd en geld – Weerstand overwinnen - Valkuilen Tijd: tussen een half jaar en anderhalf jaar: afhankelijk van huidige stand van zaken en… hoeveel tijd je ervoor kunt maken en… of je goede ondersteuning hebt Geld: afhankelijk van: welke bouw- en technische investeringen je moet doen welke metingen/controles je eerst niet deed of je goede ondersteuning hebt

Weerstand door: Keurmerk is vooral ook veel werk Nog meer logboeken Kost geld Keurmerk is marketinginstrument Het Keurmerk Veilig & Schoon in de praktijk… 3 Waslijst - Investering in tijd en geld – Weerstand overwinnen - Valkuilen

Valkuilen Keurmerk Veilig & Schoon Niet lezen van het handboek waar alles instaat Alles tegelijk willen doen Als manager denken dat je alles alleen moet doen Gebrek aan structuur Niet communiceren Te weinig vanuit perspectief stakeholders denken (verenigingen, personeel, gemeente) Het Keurmerk Veilig & Schoon in de praktijk… 4 Waslijst - Investering in tijd en geld – Weerstand overwinnen - Valkuilen