Operatie geslaagd Dimitri Hanssens

Slides:



Advertisements
Verwante presentaties
Het secundair onderwijs
Advertisements

Kleuterschool Klavertje 3 Overbroek
Verbinden van Onderwijs en Onderzoek Inleiding in de methode
LEERKRACHT MIJN SPREEKBEURT LAURENT GOEMAN.
Diploma’s en waarderingslijsten vanuit
DSH : praktische afspraken Leuven 2 februari 2009.
Inhoud overlopen Mededeling VVKSO specifieke vragen bij de gip.
Flexibel inspelen op leerlingenkenmerken Dag SO – 3 februari 2014
Hoe leiden we AIOS op vanaf 2011?: Implementatie van de Modernisering Op de werkvloer.
binnen het VMBO Impressie van wat mogelijk is.
Werken met HeRMAN Webtoepassing voor het beheren van de competenties in elk aspect van het personeelsbeleid.
Inzet van docenten: planning, overzicht en kwaliteit
Easy Bis Bestuursdienst Informatie Systeem Van agendapunt tot besluit Met automatische internet publicatie.
Financial Systems 2014.
Ontwerpprojecten In de praktijk
DokPlan.
Inleiding Vorig schooljaar: Problemen: Dit schooljaar:
In vogelvlucht … Het keuzeproces Waar informatie zoeken Verschillende mogelijkheden Of werk zoeken …?
Programma Deel 1 CLB Deel 2 WICO scholengemeenschap studieaanbod
Gino Van der Veken Klas : 7TIC Schooljaar: 2007 – 2008
WAT NA ZESDE EN ZEVENDE JAREN SECUNDAIR ONDERWIJS ?
Structuur secundair onderwijs
Portfolio Faculteit der Letteren
1 Wijzigingen aan de Databank Hoger Onderwijs – zomerrelease 2010 Hoger Beroepsonderwijs Decreet betreffende het secundair na secundair onderwijs en het.
22 VN – standaardregels als basis Herwerkt door ‘Zweedse Federatie van Personen met een Handicap’ Nationale regels toepasbaar op gemeentelijk niveau Methdodiek.
Vernieuwing verzorging
Project Goal Opleiding Ict-beheer.
Verbinden van Onderwijs en Onderzoek Inleiding in de methode
Greet Langie situering doelstellingen aanpak ervaringen docenten
Practicum fysica: denken en redeneren over én experimenteren met fysische wetmatigheden Luc Vanden Abeele.
WAT NA EEN PRAKTISCHE OPLEIDING?
“Digitaal Portfolio, meer dan een klapper”
Ervaringsuitwisseling 8 april 2010
Voorontwerp van decreet betreffende de Vlaamse Kwalificatiestructuur Geel 10 maart 2009.
Focus op vakmanschap standaardmodellen in SPBS. Terugdringen VSV Verkorten en intensiveren van opleidingen Nieuwe kwalificatiestructuur Urennorm Focus.
1 Pilotproject Werken naar Vermogen Doel pilot Ontwikkelen en invoeren van een ontwikkelmethodiek voor de brede doelgroep Ontwikkelen en invoeren van een.
BEP Software Welkom bij deze presentatie van onderdeel van.
Inhoud bespreking 1.Voorstelling 2.Sectorspecifiek cijfermateriaal – Belang van de cijfers – Aanpak en inventarisatie – Presentatie cijfers.
Dagopleidingen Hik Opendeurdag
Presentatie projectplan werkgroepen
Projectmatige aanpak volgens een concentrisch vormingsconcept
Netwerkvoormiddag Communicatieve Vaardigheden - Zakelijke Communicatie
Netwerknamiddag 7des en Se-n-Se
Workshop evalueren Dcp
Curriculaire spinnenweb
Ontmoeting softwareleveranciers scholen – donderdag 8 juni 2006 Domein instellingen en leerlingen Wijzigingen voor het schooljaar
BOMBERBOT Programmeerlessen in het PO
Project 3 Pedagogisch werken in de wijk Bijeenkomst 1 Kwartaal 1, schooljaar 2015/2016 Klas: VQR2A Docent: Petra van der Zee.
Vermindering van de planlast Stagebeheer. Aanbieden van een platform aan bedrijven, scholen, leerlingen en betrokken instanties met als doel de leerlingen.
PROJECT 3 PEDAGOGISCH WERKEN IN DE WIJK Bijeenkomst 1, week uur Kwartaal 1, schooljaar 2014/2015 Klas: VQR2A Docent: Madeleine Meurs Mail:
Stagebegeleider: Johan v.d. Sloot Datum: 28 oktober 24 sept Bijeenkomst 2.
Fontys Centrum ITITIL F1 Doel  controle over IT-infrastructuur  informatie verstrekken over IT-infrastructuur Input  gegevens over Configuratie Items.
Change Management Doel
D E OVERSTAP NAAR HET SECUNDAIR ONDERWIJS Infoavond 18/01/2016 De Brug VCLB D E W ISSEL C AMPUS C ENTRUM.
Болормаагийн Энхжин 1992 онд Улаанбаатар хотод т ө рс ө н. Бельги улсын Лювэн хотын Catholic University of Leuven-д Эдийн засаг, Бизнэс удирдлагын чиглэлээр.
1 BEROEPS KUNST BuSO Leren en werken TECHNISCH ASO Het secundair onderwijs website CLB.
ESF Begeleiden en ondersteunen van jongeren Hester Bergmans
Krachtige STEM-leraren vormen: naar een multidisciplinair didactiektraject als OPO binnen de lerarenopleiding Heleen Bossuyt & Nele Vandamme.
EUROPASS. WAT IS EUROPASS? Wat? Europees initiatief “transparantietools” –5 documenten om mobiliteit te faciliteren Diploma supplement Certificaat supplement.
Hoe uitdagend te ontwerpen met het CLU model voor duurzaam ontwerpen.
Zodat talent en ontwikkelbehoeften elkaar ontmoeten 2 juni 2015
Een nieuw concept voor de ICT-leerplannen
Creatief Ketengericht Ondernemen
LOB 4 HAVO Schooljaar
Kennisdeling en het valoriseren van leerpunten: conclusies
Curriculaire spinnenweb
Welkom! structuur van onze school
Gemeenschappelijke Basis Gemeenschappelijke competenties van de opleidingen zorg en welzijn. Via projectwerk, werkplekleren, instructielessen, praktijklessen.
INFORMATICA Hoofdstuk 13 - Projectmanagement.
Leerwinstmeeting 22 november Lemerlerveld CKO & SLO
Transcript van de presentatie:

Operatie geslaagd Dimitri Hanssens SPBS Volgsysteem Operatie geslaagd Dimitri Hanssens

Vesaliusinstituut voor verpleegkunde Onderwijs in België: basisonderwijs: 6-12j 1e,2e,3e graad secundair (ASO-TSO-BSO): 12-18j HBO5 opleiding: 18+ Bachelor-Master: 18+ Opleiding verpleegkunde HBO5 vs Bachelor Vesalius? www.vesaliusinstituut.be 4 vestigingen, 1 opleiding

Structuur opleiding Modulair: 5 modules, 3 jaren Klinisch onderricht-Stages-Attitudes Studieroutes, hoofdstukken, rapportonderdelen Leerdoelen (competenties)-Evaluatiecriteria-Evaluaties-leerinhouden Evaluatie (schriftelijk en permanent): Punten op 100 2e evaluatiemoment Vrijstelling Niet te beoordelen Niet van toepassing

Evaluatie: vroeger? Excel-documenten in projecten Problemen en tekorten: Niet individueel aan docent gekoppeld Arbeidsintensief beheer Gevoelig voor fouten Rapportages moeilijk Attitudes niet implementeerbaar

SPBS Volgsysteem: waarom & hoe? Waarom SPBS? Oplossing voor meeste problemen Flexibel en instelbaar Aanpak: Brainstorm over inhoud en structuur Opstellen basissjabloon met juiste deelnemersprofielen Beoordelingsschema’s opstellen Basistaak en –activiteit opstellen Basissignalen opstellen

Aanmaak: problemen & uitdagingen Versnippering rapportages Oplossing: alles in één groot plan Flexibele leerstofverdeling Oplossing: deelnemersprofiel in sjabloon gekoppeld aan groep bij gebruikers Niet te beoordelen en Niet van toepassing? Oplossing: nieuwe vrijstelling aanmaken Attitudes? Oplossing: aantal meldingen

Implementatie: problemen & uitdagingen Laadtijden plannen Oplossing: software aanpassing + server? Specifieke opmaak rapportages Oplossing: toekennen ID-codes en parameters met ‘opnieuw toewijzen’ Berekenen en herberekenen samengestelde punten Oplossing: aanpassen software + server + ?? Invloed grootte plannen op performantie? Oplossing: testen in vakantie… Groepsoverzicht? Oplossing: voorzien volgend schooljaar

Voorbeeld uit de praktijk Plan en invullen punten: http://vesalius.natschool.com Rapportages: Vragen?