WE GAAN VOOR GOUD! Voor ondernemers die durven dromen! Peter Blokland.

Slides:



Advertisements
Verwante presentaties
Wat is strategisch leren?
Advertisements

WE GAAN VOOR GOUD! Voor ondernemers die durven dromen! Peter Blokland.
Ondernemingsplan van <Naam van jullie bedrijf>
Deel 3: Verkopen van je verkoopvoorstel
10 tips voor een gouden start Groeitips
Ondernemen in de praktijk
Workshop: ‘Opvoedcoach vanuit eigen praktijk’
Marktonderzoek Wat is een marktonderzoek? Waarom een marktonderzoek?
Vierde ervaringsuitwisseling “Competent van kop tot teen!” 8 april 2010 Lieselore Beckers & Isabelle De Wispeleir VIVO vzw ompetent van kop tot teen !
Workshop 3 Hoe bepaal ik als ondernemer mijn niche?
Martijn van den Berg Speciality Dairy
Binden en verbinden van mensen of personeel…
Sociaal ondernemen Studiemiddag “Herstel en Winst” Netcliënten 17 mei 2013.
Marketing H.2 Marketingbeleid.
Ondernemen na je studie!
"Hoe klantenbinding de waarde van uw onderneming kan maximaliseren”
Business model puzzle Leer de mechaniek, ken je flexibiliteit.
Marketingplanning en strategie
Competent van kop tot teen! Studiedag 8 juni 2010 Competenties en VTO beleid Een degustatie van instrumenten Joke Sweygers Patricia Van Dessel VIVO vzw.
College 4, jaar 2, Winter 2009 Inzoomen op Businessmodellen Aangepast programma Deeltijd Jaar 2 Docent Toine Nagel.
WELKOM BIJ. WE GAAN VOOR GOUD! Voor ondernemers die durven dromen! Peter Blokland.
Voor ondernemers die durven dromen! Peter Blokland
Business Model Generation Avans 30 januari 2012.
Business Marketing Management
Doelen Soorten vormgeving.
Succesvol Partnerschap bij Duurzame Bouwprojecten
Visie & Strategie.
Het nut van Business Planning
Marketing H1 Marketing Junior Accountmanager.
Voor jezelf beginnen Een eigen bedrijf. Algemeen  Een eigen bedrijf  Freelancer  Voordelen  Grote vrijheid Leuk werk Brede oriëntatie  Nadelen 
Voor jezelf beginnen Een eigen bedrijf.
De kern Core Competence Positionering Marketingstrategische beleidsvorming Duijnstee Consultancy.
Voor jezelf beginnen Een eigen bedrijf. Algemeen Een eigen bedrijf Freelancer Voordelen – Grote vrijheid Leuk werk Brede oriëntatie Nadelen – Alles zelf.
Hoe stel ik een ondernemingsplan op?
10 tips voor een gouden start Ivo Bols 10u30 – 11u15.
 Inleiding  Op weg naar een visie…  ICT  Vier in balans  Visie  Deskundigheid  Aan de slag  Afsluiting.
Business Model You Wie jou helpt (Key partners) Wat je doet
Workshop sponsoring Delft voor Elkaar
 A-94 A-94.
SKILLS KWARTAAL 4 Kwartaal 4 les 1. Indeling kwartaal 4 WeekInhoud les Week 1Canvas business model en oefenen Week 2Theorie over schrijven technisch paper.
50.
Opening Crossfit Marketingtoepassingen Vincent Jasper Thomas.
Plancyclus, les 2 Actualiteit
Strategiekeuzes maken en 1-pagina strategieplan uitschrijven
Les: Ondernemings plan LBB – Module Groen Ondernemen Coen van Wetering.
Opening Crossfit Vincent Jasper Thomas. Inhoud Wat is crossfit Debriefing Missie Visie Doelgroep Concurrentie analyse ( omgeving) SMART 4p’s Promotie.
Deel 2 Oriëntatie op het runnen van een onderneming Oriëntatie op ondernemerschap Hoofdstuk 4 Waar is het gat in de markt?
Gastvrije Social Media Communiceren met uw omgeving. twitter.com/nbovtweets facebook.com/nbovbakkerij youtube.com/nbovbakkerij.
Indeling van hoofdstuk 2 Ontwikkelen van een marketingstrategie § 2.1Wat houdt marketingplanning in? § 2.2Analyse van de marketingomgeving § 2.3Formuleren.
JUNIOR COMPANY TRAINING LEERLINGEN. MISSIE Jongeren inspireren en uitdagen te bouwen aan een ondernemende toekomst.
Omgaan met verandering Elke verandering is een vernieuwing…
Hoofdstuk 2 Ontwikkelen marketingstrategie § 2.1Wat houdt marketingplanning in? § 2.2Analyse van de marketingomgeving § 2.3Formuleren van marketingdoelstellingen.
GROEIEN MET JE IDENTITEIT. EVEN VOORSTELLEN… WAT IS EEN KLANT?
Workshop PR en communicatie. Marketingplan Analyse van de omgeving (SWOT analyse = sterke kanten, zwakke kanten, kansen en bedreigingen) Analyse van de.
LL. HvHK_Kuurne Organisatieontwikkeling >> Strategische planning.
AANBOD STARTERSLABO FASE 4
Presentatie Afterworknet d.d. 19 januari 2016
Concrete stappen naar aansprekende woonzorg- en serviceconcepten
Indeling van hoofdstuk 2
Les 1: Brainstorm en kennismaken
Businessplan Hanna Copini.
Vakman ondernemer Business model Canvas
Businessplan Hanna Copini.
Deze complexe relatie wordt beïnvloed door veel factoren, waarvan beslissingen die het management wel of niet neemt, waarschijnlijk de belangrijkste zijn.
Hoofdstuk 9 Marketingdoelstellingen
Hoofdstuk 6 Gezocht: leuke, betrouwbare klanten
De onderneming Hoofdstuk 7 1, 2, 3… GO!.
Hoofdstuk 3 Waarom ondernemen?
Presentatie van: Logo van je bedrijf.
Transcript van de presentatie:

WE GAAN VOOR GOUD! Voor ondernemers die durven dromen! Peter Blokland

“Weather check”

TR³M - Organisatie in balans Waarom? Wat? Hoe?

Business Model Canvas (Alex Osterwalder) Hoe genereer je inkomen?Hoe ziet je kostenstructuur er uit? Met wie werk je allemaal samen? Wat is de waarde die je aanbiedt aan de markt? Hoe onderhoud je het contact met je klanten? Wat zijn je kernactiviteiten? Wie zijn je klanten? Heb je verschillende doelgroepen? Hoe krijg je jouw aanbod bij de klant? Welke middelen heb je nodig?

Context Omgeving Missie & Visie ProcessenWaarden Missie & Visie Resultaten Strategisch / Overtuigingen StrategieCultuur Identiteit / Identificatie REALITEIT ATTITUDE Organisational Alignment Model Strategisch niveau

Businessplan Strategisch niveau Inleiding: Wat is de aanleiding van het plan Samenvatting (“Executive summary”) Historiek van de onderneming Beleidsverklaring = Visie, Missie en Waarden Product of dienst Managementteam & Organisatie

Visie, Missie en Waarden Waarom bestaat je organisatie? Wat zijn je activiteiten? Wie zijn je klanten? Wat zijn je waarden? Waar wil je naartoe? Wat is je streefdoel? – Korte termijn – Lange termijn

Producten / Diensten* Welke producten / diensten bied je aan? Beschrijf het hele gamma Welk probleem pak je ermee aan? Per product / dienst indien nodig Hoe beantwoordt het aan een behoefte? Wat is er uniek aan het product / dienst Hoe komt dit overeen met de visie, missie en waarden van je organisatie? * Strategisch niveau

Managementteam en organisatie Wie doet wat? – Welke vaardigheden zijn hiervoor nodig? – Welke vaardigheden zijn aanwezig? – Hoe passen de personen binnen de visie, missie en waarden van de organisatie? Zelf doen of uitbesteden? – Welke activiteiten worden eventueel uitbesteed en welke zeker niet? Wie zijn je leveranciers? – Hoe passen deze bij de visie, missie en waarden van je organisatie? – Op welke criteria beoordeel je deze leveranciers? (flexibiliteit – betrouwbaarheid – zekerheid – … )

Leidraad /ondernemingsplan

Afsluiting Met welk gevoel ga je naar huis?