Richtlijnen voor het ontwikkelen, aanleveren en toetsen van begrippen EduStandaard, juni 2012 Henk Nijstad, Kennisnet
Te formaliseren documenten ‘Richtlijnen’ Processen voor het indienen en onderhouden van begrippensets / vocabulaires ES SIG wg
Voorgestelde route ‘Richtlijnen’ Versie juni 2012 Opgebouwd uit documenten ECK2/project 2011 (‘vocabulaire ontwikkeling & beheer’) Aangevuld met learnings 1 ste helft 2012 Zie ook presentatie Dennis Krukkert (2 de werkgroep) Plan: eind 2012 een update Gevraagd aan de werkgroep: akkoord om dit document als uitgangspunt te nemen voor 2012 ES SIG wg
Voorgestelde route ‘Processen’ Opgebouwd uit documenten ECK2/project 2011 (‘vocabulaire ontwikkeling & beheer’) Aangevuld met learnings 1 ste helft 2012 Presentatie 1 december 2011 in project-werkgroep Plan: 4 de werkgroep aanbieden versie 09
‘Richtlijnen’ ES SIG wg
3 doelgroepen: ontwikkelaars van vocabulaires, indieners van vocabulaires, Leden van de werkgroep ES SIG wg
Hoofdstuk 4: richtlijnen indienen Stappenplan Individuele begrippen Samenhang tussen begrippen (eenduidigheid, overlap) Relaties tussen begrippen ES SIG wg
Hoofdstuk 5 Aan te leveren gegevens Begrippenset Individuele begrippen (extern beheerde) vocabulaires ES SIG wg
Hoofdstuk 6 Criteria voor toetsen – Op proces, of als dit onvoldoende is – Op inhoud Criteria zijn binnen ECK2 vastgesteld –Aangescherpt voor begrippensets Principes zijn een eerste aanzet Normering nog kwalitatief geformuleerd Ervaringen in 2012 verwerken tot nieuwe versie Vooralsnog gericht op proces, niet op inhoud ES SIG wg