Vogelhuisjes project.

Slides:



Advertisements
Verwante presentaties
Wonen, werken en zorgen 50plus de financiële aspecten.
Advertisements

Ondernemingsplan van <Naam van jullie bedrijf>
Risdilbeek.be Dilbeek FairTradeGemeente. risdilbeek.be Miljoenen boeren in de wereld leven in armoede. Er is een dubbele verklaring voor deze armoede:
Goudsmidatelier Jaasma De strategie – deel 1. Wat hebben we vorige week besproken?  De vraag en uitdaging  Hoe ziet u zichzelf als goudsmid?  Waarom.
Marktonderzoek Wat is een marktonderzoek? Waarom een marktonderzoek?
Train de trainer Levensboeken Beatrijs Van der Heijden
Waar kijk ik naar? Identiteit.
Werkcollege Marketing blok 2 week 5
10.1 Functies factor prijs (p. 164)
4 P´s en 3 R-en MK01.
Tim Versluijs Leerdoelen.
Marketing H.2 Marketingbeleid.
Thema 7 Les 6a Smaak. de kwaliteit = als iets mooi / goed gemaakt is = hoe iets is.
MEDMEC02 – periode 1 – jaar 1 Creative Tools VAKGROEP MEDIA EN CREATIVITEIT Mail: Aanwezig: di/wo/do/vr Lokaal: PH Elske Revelman de.
Marketing presentatie
Presentatie over tijgers
KUNST Er zijn heel veel soorten kunst,
TEKST 13 SAMENWERKING IN HET ALGEMEEN
Welkom Een middag powerpoint.
PRESENTEREN KUN JE LEREN
Starten voor het onderwijs Juni 2014, info beperkt geldig tot
Consument Onderdeel marketing. Wat is marketing?.
Les 4 – Kan ik meer met media?. Inhoud van de les Invullen werkblad Wedstrijd: de ‘Media challenge’ Presentatie plannen Beoordeling Invullen van de mediacompetenties.
Elobase Kerntaak 2, Hoog Omgevingsanalyse
Docent: Ans Sarianamual - oktober 2014
De ondernemende student Hoofdstuk 3Persoonlijke presentatie en reflectie.
Portfolio Presentatie
 Mw. Stams Zesde semester 17 mei  Maximaal 10 minuten  Bezoek en beoordeling van mensen uit het bedrijfsleven  Doelgroep: investeerders o Wat is.
Bedrijfsnaam Bedrijfsplan. Missie Vertel hier jouw missie op lange termijn. Probeer woorden te gebruiken die nadruk leggen op de groei van jouw bedrijf.
Ondernemen moet je doen
Project 3 Pedagogisch werken in de wijk Bijeenkomst 1 Kwartaal 1, schooljaar 2015/2016 Klas: VQR2A Docent: Petra van der Zee.
PERSONEELSMANAGEMENT 2. 1 Onderdeel : 2. Omgeving PPT : 1
Praktijk project 5 les 1 Dynamiek in organisatie.
Deel 2 Oriëntatie op het runnen van een onderneming Oriëntatie op ondernemerschap Hoofdstuk 6 Hoe ziet jouw product eruit?
Theo Thomas “Waarom gezamenlijk met de markt communiceren?”
Opdrachten en eindopdracht
Welkom! 1300korte kennismaking 1315korte inleiding Social Work 1330aan de slag met een concrete beroepssituatie 1530presentatie a.d.v. een postersessie.
Les: Ondernemings plan LBB – Module Groen Ondernemen Coen van Wetering.
{ Bedrijfsnaam Bedrijfsplan.  Vertel hier jouw missie op lange termijn.  Probeer woorden te gebruiken die nadruk leggen op de groei van jouw bedrijf.
Project 3 Week 3.  Mededelingen  Vragen opstellen voor opdrachtgever  Oriëntatie op opdracht (volgende week feedback in de les)  Wijkanalyse  Geen.
JONG ONDERNEMEN op de afdeling handel & administratie.
Green Banana Ondernemers traject Bijeenkomst 7. Terugblik  Wat hebben we vorige bijeenkomst gedaan?  Huiswerk…  Hoe ging het marktonderzoek?  Liepen.
Bijeenkomst 5. Terugblik  Wat hebben we vorige bijeenkomst besproken?  Alles gelukt met het persoonlijk profiel?  Liepen jullie nog tegen dingen aan?
 ‘Hoe maak ik een goed filmpje?’ En hoe kan ik hem gebruiken?
Werkplaats Communicatie Optimaal communiceren: Hoe doe je dat ? Uitwerking aspect “communicatie rondom burgerinitiatieven” Presentatie werkplaats communicatie.
FOCUS IN ACQUISITIE Welkom bij de workshop Presentatie: Herma Wichman specialist in een heldere focus en strategie.
Hoe maak je een werkstuk? Begin op tijd!!. Kies een leuk onderwerp  Denk aan een hobby, sport, beroep, stad of onderwerp uit een van de lesboeken van.
Bijeenkomst 5. Terugblik  Wat hebben we vorige bijeenkomst besproken?  Alles gelukt met het persoonlijk profiel?  Liepen jullie nog tegen dingen aan?
Mini-onderneming Toelichting project Planning Teamverdeling.
Gewoon een goede rekenles, hoe doe je dat? Anneke van Gool.
Vernieuwing in het VMBO
Winkelen 3.0 Hoofdstuk 6 Marketing. Inhoud 1 Eerst langs alle haltes 2 Verkoop 3 Omgaan met geld in een bedrijf 4 Logistiek 5 Wat doen leidinggevenden?
Welkom havo 3..
Welkom op dag 2 van Jong Ondernemen
BTW = Belasting toegevoegde waarde
LOB Presenteer je stagebedrijf
Dienstverlening & Producten
Les 5: Het marketingplan
Les 1: Introductie Marketing
Ik heb mijn boek uit… Wat nu?.
Wat kan BECO betekenen De buurt verkennen
Hoofdstuk 5 Het marketingplan
Gelukkiger ouder worden
Het tweede LOS-gesprek
Hoofdstuk 4 Hoe presenteer ik me in de markt?
Hoofdstuk 9 Marketingdoelstellingen
SHOWTIME EARTH ROCKS.
Nee Ja Nee Ja Nee Ja Nee Nee Ja Ja
Eens / oneens EEN PRODUCT IS GOED ALS HET DUUR IS
Jullie opdracht Bereid in groep een presentatie voor van 5 minuten rond de onderzoeksstrategie waarin je jou verdiepte Inhoud Wat houdt de strategie.
Transcript van de presentatie:

Vogelhuisjes project

Realistische types: Maak een vogelhuisje dat mooi, duurzaam en goedkoop is. Maak ook een plan waarin je duidelijk laat zien voor welke doelgroep het vogelhuisje bestemd is en voor welke prijs het verkocht kan worden.

Intellectuele types: Doe een marktonderzoek onder consumenten of er markt is voor vogelhuizen. Onderzoek wat voor vogelhuizen nodig zijn, welke consumenten geïnteresseerd zijn en wat men bereid is te betalen. Presenteer het onderzoek aan je klasgenoten.

Artistieke types: Maak een exclusief vogelhuisje, pimp ‘t Artistieke types: Maak een exclusief vogelhuisje, pimp ‘t. Maak een kostprijs en bepaal de doelgroep en de afzetmarkt.

Sociale types: Organiseer een “bird-party” voor de exclusieve vogelhuizen. Nodig de juiste mensen hiervoor uit. Het resultaat moet zijn dat je minstens 5 exclusieve vogelhuisjes verkocht hebt.

Ondernemende types: Bereid een presentatie voor van alle vogelhuizen en boeken die gemaakt zijn door de andere klasgenoten. Bedenk wie je daarvoor uitnodigt. Bedenk ook waar de presentatie gehouden moet worden. Zorg ook voor voldoende publiciteit voor de presentatie. Er zijn verschillende vormen van publiciteit te bedenken. Het resultaat moet zijn dat 40% van de vogelhuizen en boeken verkocht moet zijn.

Conventionele types: Maak een boekje over hoe je zelf een vogelhuisje kunt maken. Bepaal de oplage van het boekje, de kostprijs en de doelgroep.