Zien Werken v/m Beeldvorming van Arbeid in Informatieve Programma’s op Televisie.

Slides:



Advertisements
Verwante presentaties
Wat doen wij met Gods Schepping …
Advertisements

= 1 uur vóór zonsondergang uur
> Met websitestatistieken naar een betere website Rick Koopman.
Edushock leerfestival
‘SMS’ Studeren met Succes deel 1
Bouwstenen voor Gemeenterelaties
1 19 jan Urk. 2 de context van 2Korinthe 3  Paulus reageert op beschuldigingen dat hij onbevoegd zou zijn (3:1,2);  Paulus plaatst zijn Evangelie.
28 juni 2009 Paëllanamiddag 1 Paëllanamiddag 28 juni 2009 Voorbereiding vrijdagavond (Loopt automatisch - 7 seconden)
SportMinistry. AIA, de kerk en sport  Kerken willen graag relevant zijn en in hun wijk getuigen van Jezus, maar hoe doe je dat?  AIA: sport als taal.
Trouw God wil dat wij elkaar trouw BELOVEN
Word Wijs! ? een initiatief van GSIW Actiegroep Leren-Werken • promotor: de Stap - Studieadviespunt Gent • duur project: 1/10/2012 tot 30/9/2013 • 1 fulltime.
Sociaal emotionele ontwikkeling en groepsgedrag
ZIEHIER 36 REDENEN WAAROM BIER
1 Resultaten marktonderzoek RPM Zeist, 16 januari 2002 Door: Olga van Veenendaal, medew. Rothkrans Projectmanagement.
November 2013 Opinieonderzoek Vlaanderen – oktober 2013 Opiniepeiling Vlaanderen uitgevoerd op het iVOXpanel.
Uitgaven aan zorg per financieringsbron / /Hoofdstuk 2 Zorg in perspectief /pagina 1.
22 april 2009 Cijferboeken Cultuur, Jeugd en Sport Opmaak cijferboeken en website.
Infosessie Ombudswerking 1.Wie zijn/ Wat doen ombudspersonen? 2.Aandachtspunten OER.
7 april 2013 Zoetermeer 1. 1Korinthe Maar, zal iemand zeggen, hoe worden de doden opgewekt? En met wat voor lichaam komen zij? 2.
Voorstelling van mijn werk. Als verantwoordelijke van Fondation Baska.
De verdeling van zorg en arbeid in Nederlandse gezinnen.
Ronde (Sport & Spel) Quiz Night !
Een toekomst voor ouderen Samen op zoek naar duurzame antwoorden.
De Bijbel lezen: waarom en hoe?
De Kalender en De Seizoenen Ellen Adriansens Gegradueerde in de ergotherapie BuSo – OV 2 – 2 e graad Algemene en Sociale Vorming Raamplan BuSo.
Urk 1 december Want ALLEN hebben gezondigd en derven de heerlijkheid Gods, 24 en worden OM NIET GERECHTVAARDIGD uit zijn GENADE, door de verlossing.
1. 3 Indien iemand een andere leer verkondigt en zich niet voegt naar de gezonde woorden van onze Here Jezus Christus*... * = de woorden die de Here Jezus.
© BeSite B.V www.besite.nl Feit: In 2007 is 58% van de organisaties goed vindbaar op internet, terwijl in 2006 slechts 32% goed vindbaar.
9 januari 2013 Bodegraven 1. 1Korinthe 11 1 Wordt mijn navolgers, gelijk ook ik Christus navolg. 2.
Persoonlijk worden.
Nooit meer onnodig groen? Luuk Misdom, IT&T
1 introductie 3'46” …………… normaal hart hond 1'41” ……..
Wat levert de tweede pensioenpijler op voor het personeelslid? 1 Enkele simulaties op basis van de weddeschaal B1-B3.
TUDelft Knowledge Based Systems Group Zuidplantsoen BZ Delft, The Netherlands Caspar Treijtel Multi-agent Stratego.
In dit vakje zie je hoeveel je moet betalen. Uit de volgende drie vakjes kan je dan kiezen. Er is er telkens maar eentje juist. Ken je het juiste antwoord,
1 7 nov Rijnsburg 7 nov Rijnsburg. 2 Hebreeën 7 15 En nog veel duidelijker wordt het, als naar het evenbeeld van Melchisedek een andere priester.
1 19 dec Rijnsburg 19 dec Rijnsburg. 2 Hebreeën 8 1 De hoofdzaak VAN ONS ONDERWERP is, dat wij zulk een hogepriester hebben, die gezeten is.
User management voor ondernemingen en organisaties
2009 Tevredenheidsenquête Resultaten Opleidingsinstellingen.
PLAYBOY Kalender 2006 Dit is wat mannen boeit!.
ribwis1 Toegepaste wiskunde Lesweek 01 – Deel B
Inger Plaisier Marjolein Broese van Groenou Saskia Keuzenkamp
Opvoeden van drukke kinderen
ECHT ONGELOOFLIJK. Lees alle getallen. langzaam en rij voor rij
CENTRAAL KERKBESTUUR GENT STAD
De financiële functie: Integrale bedrijfsanalyse©
In opdracht van NOC*NSF
1 Amsterdam, april 2005 Drs. Frits Spangenberg Rotary Extern imago.
aangename ont - moeting
22/11/ DE ADVIEZEN VAN BEURSMAKELAAR BERNARD BUSSCHAERT Week
1 © GfK 2014 | Supermarktkengetallen | augustus 2014.
Uw financiële gezondheid vandaag en in de toekomst Ingrid De Muynck Steve Wagemans.
31 okt Urk 1. 2 tegenover traditie en kerkleer ALLEEN DE SCHRIFT tegenover verdiensten: ALLEEN GENADE tegenover werken van de mens: ALLEEN GELOOF.
9.50 uur = 1 uur na zonsopgang uur11.50 uur12.50 uur 21 december kortste dag zon het laagst schaduw van een gebouw 60 m lang, 40 m breed, 40 m hoog.
23 oktober 2014 Bodegraven 1. 2 terugblik... 1Korinthe 15:1-11: Christus' opstanding als historisch feit & essentie van het Evangelie Christus' opstanding.
Een organisatie van stad Kortrijk, Directie Cultuur, Team Jeugd i.s.m. Hogeschool West – Vlaanderen departement HIEPSO.
1 Zie ook identiteit.pdf willen denkenvoelen 5 Zie ook identiteit.pdf.
12 sept 2013 Bodegraven 1. 2  vooraf lezen: 1Kor.7:12 t/m 24  indeling 1Korinthe 7  1 t/m 9: over het huwelijk  10 t/m 16: over echtscheiding  16.
Wegwijzer naar Jezus Handelingen 8:26-40
13 november 2014 Bodegraven 1. 2 de vorige keer: 1Kor.15:29-34 indien er geen doden opgewekt worden...  vs 29: waarom dopen?  vs.30-32: waarom doodsgevaren.
1 Week /03/ is gestart in mineur De voorspellingen van alle groten der aarden dat de beurzen zouden stijgen is omgekeerd uitgedraaid.
45 levenslessen Klikken voor vervolg Muziek: snowdream.
22 maart 2015 Zoetermeer 1. terugblik...  de relatie van Christus & de ekklesia wordt ten voorbeeld gesteld aan man & vrouw;  Hoofdschap = voorop gaan,
Samenwerking bij tandartsen algemene inleiding en situering van de huidige situatie. Paul De Hondt Stafmedewerker STV-Innovatie & Arbeid.
15 december 2013 Rotterdam 1. Caesarea – een haven, een poort 2.
1 DE ADVIEZEN VAN BEURSMAKELAAR BERNARD BUSSCHAERT Week
Transcript van de presentatie:

Zien Werken v/m Beeldvorming van Arbeid in Informatieve Programma’s op Televisie

Magda Michielsens ESF-project: MOH:

Waarom dit onderzoek? Generatie-pact Emancipatie en nieuwe stereotiepen Beeldvorming van maatschappelijke processen

Inhoudsanalyse Kwantitatief onderzoek Gecombineerd met kwalitatieve analyse Grote sample in –7 weken lente 2006 –7 weken herfst/winter 2006 –7 weken lente 2007 –screening tot december 2007

Geanalyseerde Programma’s Het Nieuws - VTM - 19 uur Het Journaal - VRT - 19 uur Terzake - VRT Morgen Beter - VRT De Zevende Dag – VRT Frontlijn - VRT Recht van Antwoord – VTM

Arbeid de kost verdienen inspanningen om de wereld te verbeteren zodat behoeften beter bevredigd kunnen worden vrijwilligerswerk huishoudelijk werk

Niet als ‘werk’ gecodeerd Journalisten ‘aan het werk’ Politici ‘aan het werk’ Sport vanwege de prestatie Cultuur vanwege de prestatie

Voorbeeld: een item onder analyse

Besluiten Aandeel arbeid: 15% Aandeel vrouwen –Intern 30 tot 40% grote inspanning van de media –Extern 26%: vrouwen zijn nergens

verhouding v/m algemeen Spreektijd man 18h36:38 = 70% vrouw 7h48:53 = 30% 26h25:31 = 100%

verhouding v/m interne actoren manvrouwM+V gespreksleider2h16:05 57%1h41:1543%3h57:2058% reporter1h27:0772%34:2628% 2h01:3330% presentator07:2158% 05:2542%12:473% nieuwslezer 15:0342%21:0458%36:079% andere00:2013% 02:1287% 02:331% totaal4h05:5960%2h44:2340% 6h50:23

verhouding v/m externe actoren man14h30:3874% vrouw5h04:2926% 19h35:08100%

Besluiten Genderneutraliteit Geen genderbril Geen nieuwe stereotiepen

Besluiten - vervolg - geen piepkuikens en babes zoals rond verkiezingstijdbabes arbeiders en jonge moslima’s als getuigen 5% allochtonen als het gaat over ‘vrouwen’  moslima’s verdiepen leidt tot moraliserenmoraliseren inkomen is geheim innovatie is schaars - good practicegood practice ondernemen is viesondernemen

Weinig positieve connotaties merites plezier eisen noodzaak timemanagement inkomen

Politici over werk verschillen tussen partijen politici zijn zich bewust van maakbaarheid en gemaaktheid – ZIJ doen het altijd: vermelding van toekomst, van volgende stap, van ‘to do’ altijd: vaste frames verschillen tussen programma’s

Geen kwestie van beeldvorming weerspiegeling van de realiteit voortrekkersrol van de media

Aanbevelingen 1.Denk altijd aan vrouwen: neem nooit zomaar aan dat iets hetzelfde is voor mannen als voor vrouwen. 2.Analyseer dieper: wees genderneutraal waar het kan, gendergevoelig waar het moet. 3.Laat zien dat de wereld mensenwerk is, ook van vrouwen en vergeet hierbij het goede nieuws niet. 4.Vermeld verdiensten, ook in verband met werk op alle niveaus. 5.Associëer werk niet altijd met strijd, schaarste, pijn en moeite. Laat ook het plezier, de gedrevenheid en de noodzakelijkheid zien. 6.Geef meer informatie over timemanagement en de plaats van werk in de rest van het leven. 7.Leg innovatie uit met inbegrip van het aandeel van vrouwen daar in.

8. Vermijd de oppervlakkigheid van de ernst. 9. Maak niet elk onderwerp tot een kopstukkendebat. 10. Durf het debat te voeren over nieuwe stereotypen. 11. Leer denken en spreken in verschillen. Druk nuances en verschillen uit, zonder het gesprek daarmee lam te leggen. Vermijd ALLE zij / wij polarisaties en uitsluitingen. 12. Neem het risico om de 30 % drempel te overschrijden en breng meer vrouwen op de voorgrond. 13. Blijf vrouwen aansporen om zich op te dringen.

Alle resultaten op

Ethische kwestie terug terug

Leeftijd terug terug

Ondernemen terug terug

Good practice Innovatie terug terug