1 Jennifer De Beule Magali Christiaens Bart Demotte Eveline Beerts.

Slides:



Advertisements
Verwante presentaties
KWALITEITSZORG november 2012
Advertisements

Stilstaan bij parkeren Dat houdt ons in beweging
De elektronische verzamelaanvraag Ruben Fontaine Markt- en Inkomensbeheer – dienst Aangiftes.
‘SMS’ Studeren met Succes deel 1
Paulus' eerste brief aan Korinthe (20) 23 januari 2013 Bodegraven.
De Ontvangst van de Koning
NEDERLANDS WOORD BEELD IN & IN Klik met de muis
WAAROM? Onderzoek naar het meest geschikte traject voor de verlenging tot in Sint-Niklaas van het bestaande fietspad naast de Stekense Vaart en de Molenbeek.
BRIDGE Vervolgcursus Vervolg op starterscursus Bridgeclub Schiedam ‘59 info: Maandagavond: 19: – of
1 Resultaten marktonderzoek RPM Zeist, 16 januari 2002 Door: Olga van Veenendaal, medew. Rothkrans Projectmanagement.
November 2013 Opinieonderzoek Vlaanderen – oktober 2013 Opiniepeiling Vlaanderen uitgevoerd op het iVOXpanel.
Uitgaven aan zorg per financieringsbron / /Hoofdstuk 2 Zorg in perspectief /pagina 1.
GfK PS Retail NLGfK Supermarktkengetallen juli 2014 GfK Supermarktkengetallen Antwoord op deze vragen vindt u op: bij “GfK Publicaties”
Personalisatie van de Archis website Naam: Sing Hsu Student nr: Datum: 24 Juni 2004.
1 COVER: Selecteer het grijze vlak hiernaast met rechtsklik & kies ‘change picture’ voor een ander beeld of verwijder deze slide & kies in de menubalk.
Global e-Society Complex België - Regio Vlaanderen e-Regio Provincie Limburg Stad Hasselt Percelen.
7 april 2013 Zoetermeer 1. 1Korinthe Maar, zal iemand zeggen, hoe worden de doden opgewekt? En met wat voor lichaam komen zij? 2.
 Deel 1: Introductie / presentatie  DVD  Presentatie enquête  Ervaringen gemeente  Pauze  Deel 2 Discussie in kleinere groepen  Discussies in lokalen.
Achmea Studio 03 is een onderdeel van Achmea Facilitair Bedrijf
STAPPENPLAN GRAMMATICUS.
Ronde (Sport & Spel) Quiz Night !
Een Concert van het Nederlands Philharmonisch Orkest LES 4 1.
September 2012 MaandagDinsdagWoensdagDonderdagVrijdagZatZon 3031 Startvergadering tot Wk EERSTE SCHOOLDAG MR Luizencontroleweek.
prNBN D addendum 1 Deel 2: PLT
Een optimale benutting van vierkante meters Breda, 6 juni 2007.
Kb.1 Ik leer op een goede manier optellen en aftrekken
Tevredenheids- enquête 2012 P. Grouwels Inleiding Mogelijke antwoorden: Zeer goed: 4 sterren ****: volledig tevreden; Goed: 3 sterren ***:
© BeSite B.V www.besite.nl Feit: In 2007 is 58% van de organisaties goed vindbaar op internet, terwijl in 2006 slechts 32% goed vindbaar.
9 januari 2013 Bodegraven 1. 1Korinthe 11 1 Wordt mijn navolgers, gelijk ook ik Christus navolg. 2.
Gezondheidssector. 2 Voorstelling groepsleden Annelies Mertens: A.Z. KLINA Sofie Nys: A.Z. Middelheim Suzy Schippers: A.Z. St.-Elisabeth Natascha Van.
Nooit meer onnodig groen? Luuk Misdom, IT&T
BZ voor de Klas 3 juni 2010.
Passie - Verrijzenis Arcabas
FOD VOLKSGEZONDHEID, VEILIGHEID VAN DE VOEDSELKETEN EN LEEFMILIEU 1 Kwaliteit en Patiëntveiligheid in de Belgische ziekenhuizen anno 2008 Rapportage over.
Meisjes en wiskunde (Waarom) is wiskunde moeilijk?
Elke 7 seconden een nieuw getal
Softwarepakket voor het catalogeren en determineren van fruitsoorten
1 introductie 3'46” …………… normaal hart hond 1'41” ……..
Oefeningen F-toetsen ANOVA.
Wat levert de tweede pensioenpijler op voor het personeelslid? 1 Enkele simulaties op basis van de weddeschaal B1-B3.
1 WIJZIGINGEN UNIEK VERSLAG. 2 Agenda Verbeteringen Veranderingen formulieren Praktische herinneringen Nieuwe formulieren Sociale en culturele participatie.
13 maart 2014 Bodegraven 1. 1Korinthe Want gelijk het lichaam één is en vele leden heeft, en al de leden van het lichaam, hoe vele ook, een lichaam.
1. 33 GERECHTIGHEID GODS 21 Thans is echter buiten de wet om GERECHTIGHEID GODS openbaar geworden, waarvan de wet en de profeten getuigen, 34.
Werken aan Intergenerationele Samenwerking en Expertise.
Seminarie 1: Pythagoreïsche drietallen
Afrika: Topo nakijken en leren.
User management voor ondernemingen en organisaties
2009 Tevredenheidsenquête Resultaten Opleidingsinstellingen.
ribwis1 Toegepaste wiskunde – Differentieren Lesweek 7
ECHT ONGELOOFLIJK. Lees alle getallen. langzaam en rij voor rij
Hartelijk welkom bij de Nederlandse Bridge Academie Hoofdstuk 7 De 2 ♦ /2 ♥ /2 ♠ en de 2 ♣ -opening 1Contract 2, hst 7.
Hartelijk welkom bij de Nederlandse Bridge Academie Hoofdstuk 9 Het eerste bijbod 1Contract 1, hoofdstuk 9.
17/08/2014 | pag. 1 Fractale en Wavelet Beeldcompressie Les 5.
17/08/2014 | pag. 1 Fractale en Wavelet Beeldcompressie Les 3.
Fractale en Wavelet Beeldcompressie
HOSTA 2010, Vastgoedcongres 29 september september Horwath HTL.
De financiële functie: Integrale bedrijfsanalyse©
Samen-bouwen … over paneelbouw en de rest!
Logistics: a driver for innovation Low costs High value Flexibility now and later Superior technology Timwood - T > No transport - I > No Inventory - M.
1 Zie ook identiteit.pdf willen denkenvoelen 5 Zie ook identiteit.pdf.
12 sept 2013 Bodegraven 1. 2  vooraf lezen: 1Kor.7:12 t/m 24  indeling 1Korinthe 7  1 t/m 9: over het huwelijk  10 t/m 16: over echtscheiding  16.
13 november 2014 Bodegraven 1. 2 de vorige keer: 1Kor.15:29-34 indien er geen doden opgewekt worden...  vs 29: waarom dopen?  vs.30-32: waarom doodsgevaren.
1 Week /03/ is gestart in mineur De voorspellingen van alle groten der aarden dat de beurzen zouden stijgen is omgekeerd uitgedraaid.
ZijActief Koningslust
Openbaar je talent Service public, talent particulier.
23 mei 2013 Bodegraven vanaf hoofdstuk 6: hoofdst.1: de wijsheid van de wereld hoofdst.2: de wijsheid van God hoofdst.3: Gods akker en Gods bouwwerk.
Transcript van de presentatie:

1 Jennifer De Beule Magali Christiaens Bart Demotte Eveline Beerts

2 Inhoud Voorstelling sectorenVoorstelling sectoren Voorstelling producten en dienstenVoorstelling producten en diensten OnthaalOnthaal Voorstelling logoVoorstelling logo Public RelationsPublic Relations SlotSlot

3 Dienstensector Interim-sector Adecco Horecasector Ter Elst Mediasector Gazet Van Antwerpen VMMa

4

5 Produits et services Télévision:Télévision: –VTM –Kanaal 2 –JIMtv

6 Produits et services 2 Produits et services 2 Radio:Radio: –Topradio –Q-Music

7 Info Chiffre d’affaires: 200 millions euroChiffre d’affaires: 200 millions euro Bénéfice: 5 millions euroBénéfice: 5 millions euro Employés: 460Employés: 460

8 Produits et services Local National International Sport

9 Produits et services 2 Service d’abonnement Service d’information Service de vente La rédaction Service d’annonce

10 Info Chiffre d’affaires:Chiffre d’affaires: –€ 40 millions Résultat:Résultat: –Déficit de € 5 millions Employés:Employés: –270

11 Services Travail d’intérim: 3 partenairesTravail d’intérim: 3 partenaires

12 Info Marché de € 300 millionsMarché de € 300 millions 650 employés650 employés 150 filiales d’Adecco150 filiales d’Adecco Numéro 1 au mondeNuméro 1 au monde Fusion Adia et ErgonFusion Adia et Ergon

13 Services Sport:Sport: –Bowling –Badminton –Tennis –Golf –Snooker –…–…–…–…

14 Services 2 Gastronomie:Gastronomie: –Couvert classique gastronomie –Bistro table mosaïque

15 Services 3 Réunions:Réunions: –Salles de réunion –Salles de catering –Salles d’affairs

16 Services 4 L’ hotels:L’ hotels: –Chambres –Junior suites –Orangerie (salle à déjeuner) Fêtes:Fêtes: –Réceptions –Diners –‘The Pub’

17 Info 50 employés50 employés Profit: € 50 milleProfit: € 50 mille Chiffres d’affaires: € 3 millionsChiffres d’affaires: € 3 millions

18

19 Bezoekersonthaal Onthaalbediende: visitekaartje organisatieOnthaalbediende: visitekaartje organisatie UniformUniform Begroeting op uniforme wijzeBegroeting op uniforme wijze Verwijzing naar wachtruimteVerwijzing naar wachtruimte

20 Bezoekersonthaal 2 VMMa + GVA: – Bezoekers melden afspraak – Badge Ter Elst: gastenlijstTer Elst: gastenlijst Adecco: voorstelling + reden komstAdecco: voorstelling + reden komst

21 Functies en taken Diploma’s en opleidingDiploma’s en opleiding BezoekersonthaalBezoekersonthaal Telefonisch onthaalTelefonisch onthaal DienstregelingenDienstregelingen Aantal personeelsledenAantal personeelsleden

22 Functies en taken 2 Bijkomende taken:Bijkomende taken: –Kwaliteitscontrole –Weekplanning opstellen –Leveranciers ontvangen –Administratieve taken –Reservaties –Klantenbestand bijwerken

23 Telefonisch onthaal Correcte, professionele wijzeCorrecte, professionele wijze BegroetingBegroeting DoorverbindenDoorverbinden Indien Contactpersoon niet aanwezigIndien Contactpersoon niet aanwezig

24

25 Visual identity Typeface and symbolic shapesTypeface and symbolic shapes Swiss cross (Adia)Swiss cross (Adia) Red: very bright and warm colourRed: very bright and warm colour

26 Visual identity 2 Applications:Applications: – Literature of all kinds and advertising – Vehicles – Packaging – Stationery – Premises of all kinds – Gadgets

27 Logo and explanation Combination of typeface and symbolic shapes

28 Corporate image Colour:Colour: –Green: NatureNature HopeHope PeacePeace RestRest –Orange: BusinessBusiness

29 Applications corporate identity StationeryStationery All over the premisesAll over the premises Work outfitWork outfit FlyersFlyers EventsEvents WebsiteWebsite

30 Logo It is related to the city symbol Red symbols “warm and social” Logo with just typeface

31 Visual identity Visual identity manualVisual identity manual Design and conceptDesign and concept EvaluationEvaluation Information for employeesInformation for employees

32 Corporate identity Logo is used on:Logo is used on: –Vehicles – Company gifts – Packaging – Stationery – Premises of all kinds – The product itself – Buildings

33 Logo’s Audience Audience Advertising agencies Press Personnel

34 Logo Typeface and symbolic shapes Blue, green, yellow and red Blue is dominant

35 Corporate image Colours: –Blue: confidence, stability –Green: nature, growth –Yellow: warm, good feeling –Red: passion, danger

36 Corporate identity The logo is used on:The logo is used on: –Stationery –Name tags –Publications, posters, flyers –Gifts –Website –Buildings –Vehicles

37

38 Public Relations Gemeenschappelijk:Gemeenschappelijk: –Relatiegeschenken –Extra voordelen –Persrelaties –Voor- en nadelen

39 Public Relations 2 Verschillen:Verschillen: –Pr in het organogram: Promotieafdeling en sponsoringPromotieafdeling en sponsoring MarketingMarketing Sales afdelingSales afdeling

40 Public relations 3 –Doelgroepen: Contacten met klantenContacten met klanten Vaste klantenVaste klanten Uitzendkrachten en bouwbedrijvenUitzendkrachten en bouwbedrijven

41 Gezondheidsdag Elk jaar opendeurdagElk jaar opendeurdag Eerste zondag van septemberEerste zondag van september Alle bedrijven gezondheidssectorAlle bedrijven gezondheidssector Alle doelgroepenAlle doelgroepen Voorstellen producten en dienstenVoorstellen producten en diensten

42 Gezondheidsdag 2 Gezondheidslezingen Gezondheidsbuffet Demomarkt: Proevertjes

43 Achtste editie in 2002Achtste editie in 2002 Thema: verkeersveiligheid voor kinderenThema: verkeersveiligheid voor kinderen Doel: veiligheid verhogen door geldinzamelingDoel: veiligheid verhogen door geldinzameling

44 Actie loopt het hele jaar doorActie loopt het hele jaar door Promotiemanifestaties:Promotiemanifestaties: – Optredens bekende Vlamingen – Inzamelacties – Levenslijnshows – Levenslijnproducten

45 Naambekendheid: manifestaties en reclameNaambekendheid: manifestaties en reclame LevenslijnpeterLevenslijnpeter LevenslijnsingleLevenslijnsingle

46 Pr- en Promotiedienst verantwoordelijk Vele bedrijfsbezoeken Inhuren van externe hostesses VIP – bezoek ook mogelijk Relatiegeschenk aan einde rondleiding Bedrijfsbezoeken

47 Bedrijfsbezoeken 2 Op afspraakOp afspraak Alleen via uitnodigingAlleen via uitnodiging Voor alle doelgroepenVoor alle doelgroepen Aanpassing aan de publieksgroepAanpassing aan de publieksgroep KostenloosKostenloos

48 Bedrijfsbezoeken 3 Verloop bedrijfsbezoek:Verloop bedrijfsbezoek: –Verwelkoming –Inleidende informatie –Aanbieding verfrissend drankje –Rondleiding zelf –Overhandigen relatiegeschenk

49

50 Informatiebrochure Marketing en communicatie Specialisaties-news Invoeginterim Quality-news Adecco news

51 Interne publicatieInterne publicatie HR-newsWho’s who–peopleHR-newsWho’s who–people In the spotlightIn the spotlight Adecco news 2

52 Adecco news:Adecco news: –2 maandelijks –Nieuwsbrief –A4, 11 blz. en in kleur Adecco news 3

53 Conclusie Gelijkenissen Verschillen

54 Dankwoord Dank u voor uw aandacht

55 Einde