Analyse verkeersonderzoek febr. ‘13  Koolmijnlaan  Brugstraat  Guido Gezellelaan  Koerselse Baan.

Slides:



Advertisements
Verwante presentaties
Enquête bij de leden van Fietsersbond Halle Resultaten.
Advertisements

Fietsers in het buitengebied
‘SMS’ Studeren met Succes deel 1
Toekomst Oudegeinlaan en omgeving
CNV Vakcentrale Wet Werken Naar Vermogen Gevolgen voor de jonggehandicapten Leon Meijer Hoofd Beleid en Communicatie CNV vakcentrale 7 november 2011.
Hier een snelle en goedkope oplossing voor Stabroek.
Willen is Kunnen De centen Woonlasten en energiebesparende maatregelen
Comité Gennep Vrienden van de Hartstichting Maart 2008.
Welkom Informatiebijeenkomst IDOP Galder-Strijbeek 28 februari 2011.
Schepen ruimtelijke ordening te Brugge
Debiteuren Dead Roll Hoe voorkomt professionele incasso dat debiteuren u onder water trekken?
Project Herinrichting
VERZEKEREN.
SPREEUWENHOEK FEEDBACK INSPRAAK PARKWIJK WOONMONITOR TWEEHONDERDVIJFTIG VERKEER WATERHUISHOUDING LANDBOUWERSGEZIN.
Fietswensen-analyse Diezerpoort Kinderen in beweging / Fietsersbond - workshop 1.
Ronde (Sport & Spel) Quiz Night !
Krimp ALV PO-Raad 7 juni 2012.
Infovergadering 17 januari 2012 Molenpoortplein T.H.V. Arcadis – Libost-Groep INFOVERGADERING : MOLENPOORTPLEIN.
Fietsen in Tilburg Fietsberaad 16 maart 2006 Fietsen en Luchtkwaliteit Liesbeth Trip.
’Meer met lucht en verkeer’ presenteert Geluid voor verkeerskundigen
Resultaten van een eerste pilot met de vragenlijst voor het beoordelen van de antroposofische identiteit in zorginstellingen Erik Baars.
OV en Ruimte Effecten van beter OV,ruimtelijk beleid en flankerend beleid. Is het geheel meer dan de som der delen? Hans Hilbers, PBL.
Vorige les: wat is een rechtvaardige inkomensverdeling?
Aftersales/Onderhoud Onderzoek | februari 2005 | ©TNS NIPO | 1 Automotive Door Vincent Groen, Steven Boekee De Nederlandse automobilist en zijn werkplaats.
NOA 2010 de Stentor. 2 NOA in vogelvlucht Het Nationaal Onderzoek Arbeidsmarkt (NOA) geeft antwoord op onder andere de volgende vragen: - hoe oriënteert.
Bedrijfsvervoerplannen (BVP)
Parkeerproblematiek prioritaire straten
Accountancy en Advisering
V ERKEERSEDUCATIE Didactiek gedrags- en maatschappijwetenschappen GROEP 9: Dieter Pollier, Famke Saerens, Anouk Van Der Wildt, Mieke Vanheule, Julie Vlaeminck.
Oefeningen F-toetsen ANOVA.
Verkeer Maandag 10 januari 2011.
Congres Grip op Samenwerken 17 november USBO. Welkom Door: Frank Koen Bestuurlijk voorzitter Slim Samenwerken Burgemeester Capelle aan den Ijssel.
Hst 3.2 : Congestievraagstukken
In dit vakje zie je hoeveel je moet betalen. Uit de volgende drie vakjes kan je dan kiezen. Er is er telkens maar eentje juist. Ken je het juiste antwoord,
Hoe snel op de fiets 5 fietsen vergeleken op route Utrecht –Breukelen Kees Bakker Consumentenvoorlichter Fietsersbond.
Fietsbeleid en Luchtkwaliteit Dienst Stedelijke Ontwikkeling
Febelfin – Studiedag “De beurs vandaag” Leen Van Wambeke Retail Marketing Services Euronext Brussels.
QUIZ OORLOG EN VREDE ZUIDACTIE CARAES NGO.
De Dagen van de Kaaien 19, 20 & 21 maart De Kaaien op tafel - inhoud 1.Methodiek tafelgesprekken 2.Aantal tafelgesprekken en aantal deelnemers.
Plan-MER Oosterweelverbinding Infovergadering 26 juni 2013 Inhoudelijk verloop MER-proces Jan Parys Paul Arts.
Hoe fietsvriendelijk is Den Haag? De visie van de Fietsersbond afdeling Haagse regio.
VERKEER MILIEUVRIENDELIJK OP STAP Het weer Neerslag: kleine kans op neerslag, mist in de ochtend Windsnelheid:1-3 beaufort Bewolking: Oost-België: zwaar.
Hoorzitting 14 april 2009 IVVP Leiderdorp Actualisatie van het Integraal Verkeers- en Vervoerplan Leiderdorp.
Schouwgids Schoon A+ A B C D.
Superfietser Moeilijk punt 10. Uit onze brochure Het oprijden van het marktplein is gevaarlijk. Wij stoppen, moeten het tegenliggend verkeer voorrang.
Adviseur woningkwaliteit
Wat vinden bewoners van Maarsseveen-Molenpolder van het verkeer in hun straten? Gerco van den Berg, Liesbeth Tettero, Gerard Baars, Wim de Groot, Helena.
Pesticidenvrij terreinbeheer Samenwerken tussen gemeentebestuur en bewoners.
De financiële functie: Integrale bedrijfsanalyse©
“Laat het regionaal spoor buiten spelen” Railforum 27 januari 2010 Bas Govers.
Evaluatie Verkeerscirculatie Omgeving Sint-Pietersplein
1 Week 38/ /11/ Voor oktober vrezen velen onder ons een crash Wat denken wij?? Voor de VS zien we weinIg kans van een crash gezien.
Recreatief fietsen: nog een hele uitdaging
Resultaten enquête Autoluwe Zondag 22/9/2002. Algemeen Alle wedstrijddeelnemers –Aantal: 325 –Gemiddelde leeftijd: 40,9 Wedstrijddeelnemers van Aartselaar.
1 Zie ook identiteit.pdf willen denkenvoelen 5 Zie ook identiteit.pdf.
Praktijk verkeersexamen basisschool St. Aloysius 2014.
Informatie avond Ontwerpbestemmingsplan Taxiopstelstrook Leidsebosje
Monitoring Harmsenbrug
April Slide 2"Insert" Date via Date & Time Sales product training Amsterdam, the Netherlands Lennart van Houwelingen Fallbrook Technologies.
Vergelijking Wijkraadpleging Leidsche Rijn en Vleuten-De Meern 2014 voor Wijkraad Leidsche Rijn en Vleuten-de Meern.
D 1 verplichting de door de pijl aangeduide richting te volgen
Informatieavond herinrichting centrum Liempde
Trage wegen Sint-Denijs-Westrem en Afsnee Op naar een tragewegennetwerk.
Vraag naar de versterking van de verbinding Meerhout - Mol
Vraag naar de versterking van de verbinding Meerhout - Mol
Hier een snelle en goedkope oplossing voor Stabroek.
Infovergadering Herinrichting parking sportzone Gruitrode
1 september tot 31 december 2019
Transcript van de presentatie:

Analyse verkeersonderzoek febr. ‘13  Koolmijnlaan  Brugstraat  Guido Gezellelaan  Koerselse Baan

Februari 2013 Landschapsplanning Stedenbouw en Techniek, Maaseik André Moens, onderaanneming “Kragten” (tellingen) Analyse verkeersonderzoek

Besluit: Drukste strook is Guido Gezellelaan Koolmijnlaan (Cité) heeft het minste verkeer

Besluit: er is zeer weinig zwaar en middelzwaar verkeer : 5%

Besluit: Doorgaand verkeer is slechts 17% (gemiddeld) 83% komt uit de regio of moet er zijn Een grote omleidingsweg heeft geen zin

Sluipverkeer: Ochtendspits: 25 wagens Avondspits: 70 wagens Uit de verkeersonderzoek: “Het nut en noodzaak van een nieuwe verbinding wordt door middel van het kentekenonderzoek niet aangetoond” “Er is zeker ook sluikverkeer tussen de Guido Gezellelaan en de Koerselsebaan”

30% 11% 40% %verdeling ochtend+avondspits (3912 wagens) Meeste verkeer gaat rechtdoor over de rijksweg en Suska ↔ Koersel (70%) Een klein deel (11%) gaat Brugstraat ↔ Koersel

Besluit: Omleidingsweg langs het spoor heeft weinig zin Aandeel fietsen en bromfietsen Slechts 3 op 100 verplaatsingen Stel 30% met de fiets = wagens tijdens spitsuren !

Algemeen besluit Op basis van deze gegevens is er geen reden voor aanleg van bijkomende omleidingswegen zoals: Verbinding tussen Koolmijnlaan en Koerselsebaan Grote omleidingsweg van “mijnterreinen” tot steenweg Hasselt-Beringen Positief gevolg: Behoud van open groene ruimte Meer kansen voor fietsers en wandelaars: STOP- principe

Bedankt voor uw aandacht ! Vragen?