De techniek achter de De universele as voor 10 ton extra!

Slides:



Advertisements
Verwante presentaties
Veel gestelde vragen over Polyganics’ NasoPore®
Advertisements

Opleiding Plezier Discipline communicatieBeleving Begeleiding.
CIMSOLUTIONS B.V. CIMSOLUTIONS Automation for Industry & Business SIG Embedded “Proces Ellende” André Vink CDP real-time embedded 28 september 2005.
Welkom op de website van VTDO Mijn naam is Hans Blauw, adviseur in telefonie en data. 80% van alle bedrijven heeft haar telefonie en data niet optimaal.
Live Cameratoezicht "Wij letten voor u op" 30/1/2013
Wat heb je allemaal nodig Een schroevendraaier nummer 4
ZWEMBADOVERKAPPINGEN 30 jaar kennis, kwaliteit & mobiliteit.
MOUSE BARRIER MOUSE BARRIER The Mice Get Scarrier
Toekomst Huishoudelijk proces: De was
Rivieren en Dijken.
Vitamine G1 Effecten van een groene omgeving op gezondheid, welzijn en sociale veiligheid J. Maas.
(E)OBD.
Risico’s en gevaren van techniek
Solution Provider bij bodemsanering Leading in soil and groundwater remediation Solution Provider bij bodemsanering Leading in soil and groundwater remediation.
Compact Positioneer Systemen
Collectieve en Individuele valbeveiliging
Meet-, stuur- en regelsystemen
Wijzigingen in de regelgeving van voorrangsvoertuigen Presentatieversie
Na jaren van onderzoek… Click to continue. …en jaren van ontwikkeling.
ATEX 137 – workshop Hoe beoordeelt u mechanische ontstekingsbronnen?
Gebaseerd op hoe het werkt in de natuur Tel: (0)
Wat kunnen wij voor uw organisatie betekenen ? Even voorstellen
Niet-rechtlijnige beweging Vr.1
Je kunt het sommige mensen af en toe naar de zin maken… Maar je kunt het niet iedereen altijd naar de zin maken. De burgemeester en zijn bevoegdheden.
De kracht van GAC Business Solutions GAC is meer dan een leverancier van softwareoplossingen. Als business partner zorgen we samen met u voor optimalisatie.
Weerstand klimmen = weerstand.
Hoofdstuk 9 Verbanden, correlatie en regressie
Meet-, stuur- en regelsystemen
Functioneel Ontwerp.
Web Intake Systeem een uniek gemeentelijk project.
Door: Bob Langerak Michel de Waal Jeroen Jansen Joppe Osté
Geregeld veersysteem Citroën C6
Raadsleden & Veiligheid Axel Weggelaar Niek Verkaik
Ontwerp steekfiets J-Design.
MG Theorie* volgens Frank van Dalen
Inhoud college Bespreken opdracht Lijnbalancering: TPM
Secretaris van de examencommissie Examensecretaris
Programmeer les voor gevorderden
Opbouw: beginposities/principes
Normalisatie in de landbouw
HOGESCHOOL ROTTERDAM / CMI Computersystemen 2 (TIRCCMS02 - Operating systems)
‘Suikerziekte’ Gezondheidskunde Symposium Sport & Bewegen Enschede.
De kracht van NACHON Sinds 1991 zijn wij specialist in transportautomatisering. Transportmanagement zit in ons DNA. Onze focus ligt volledig op de ontwikkeling.
Natuurkunde Paragraaf 5.1 & 5.2 Gemaakt door: Martijn van den Berg
Elektronische regeling van de Hydraulische hefinrichtig
“Ontwikkelen van educatieve spellen voor een speciale doelgroep”
Suspension Technology
Boek: biologie voor jou HAVO A
TRACTORS.
Kapt. Bev. Vander Ougstraete Brandweer Deinze Versie: 8 oktober 2010
United Mobility Roy Jeukens, Mitchel Daleman, Wouter de Bruijn Maandag
Thema 3 Organen en cellen
Bijeenkomst 5. Terugblik  Wat hebben we vorige bijeenkomst besproken?  Alles gelukt met het persoonlijk profiel?  Liepen jullie nog tegen dingen aan?
Hoe ziet mijn toekomstvisie eruit ?. Wat is Domotica ? Domotica is het domein van huiselijke elektronica. Het woord "domotica" is een samentrekking van.
K. Rupel Boom FC Tactische richtlijnen Wim Scheers.
Proportionele Besturing
Toolboxmeeting Versie 1, november 2004
Mogelijkheden om een bestaande montering te upgraden naar Goto
BEGINNER EV3 PROGRAMMEER Les
Aanleiding Knelpunten in de wetgeving Het verkeersbeeld is veranderd De praktijk heeft de wetgeving ingehaald De wetgeving geeft te veel ongewenste vrijheden.
Gedrag in organisaties Hoofdstuk VIII
Aanleiding Knelpunten in de wetgeving Het verkeersbeeld is veranderd De praktijk heeft de wetgeving ingehaald De wetgeving geeft te veel ongewenste vrijheden.
Uitlaatgassen nabehandeling Roetfilter ‘DPF’ en katalysator ‘SCR’
Septembre 18.
INGEBRUIKNAME & TESTEN
‘Suikerziekte’ Gezondheidskunde Symposium Sport & Bewegen Enschede.
Rapportage van voortgang of status
Polarisatie en preventie: Integratie van vluchtelingen in de gemeente Zwolle, 26 mei 2016 dr. Linda Bakker Linda Bakker 13 april 2019.
Leren programmeren met Scratch
Netwerken & Internet 3.
Transcript van de presentatie:

De techniek achter de De universele as voor 10 ton extra! © GINAF Trucks bv, 2006

Negen mogelijke asconfiguraties De SensAxle+ kan bij bestaande, nieuwe voertuigen ingebouwd worden als voorloopas of als naloopas. Na inbouw maakt de extra as integraal deel uit van het voertuig. GINAF beoordeelt vooraf of de SensAxle+ bij een bepaald type basisvoertuig kan worden ingebouwd.

Vering en tractie De SensAxle+ heeft een 4-balgs luchtveersysteem waarmee een optimale compensatie gerealiseerd wordt. De as is standaard voorzien van een zogenaamde ‘wegrijhulp’: door de SensAxle+ tijdelijk te ontlasten kan meer tractie worden gecreëerd bij beladen of onbeladen voertuigen.

Vering en tractie De SensAxle+ heeft een 4-balgs luchtveersysteem waarmee een optimale compensatie gerealiseerd wordt. De as is standaard voorzien van een zogenaamde ‘wegrijhulp’: door de SensAxle+ tijdelijk te ontlasten kan meer tractie worden gecreëerd bij beladen of onbeladen voertuigen.

Vering en tractie De SensAxle+ heeft een 4-balgs luchtveersysteem waarmee een optimale compensatie gerealiseerd wordt. De as is standaard voorzien van een zogenaamde ‘wegrijhulp’: door de SensAxle+ tijdelijk te ontlasten kan meer tractie worden gecreëerd bij beladen of onbeladen voertuigen. Schakelaar ‘wegrijhulp’ bediend:

Vering en tractie De SensAxle+ heeft een 4-balgs luchtveersysteem waarmee een optimale compensatie gerealiseerd wordt. De as is standaard voorzien van een zogenaamde ‘wegrijhulp’: door de SensAxle+ tijdelijk te ontlasten kan meer tractie worden gecreëerd bij beladen of onbeladen voertuigen. Luchtbalgen SensAxle+ lopen leeg, aslasten op aangedreven assen nemen toe.

Vering en tractie Als optie kan de SensAxle+ uitgerust worden met een hefinrichting. Het hydraulisch systeem, aanwezig voor de stuurinrichting van de SensAxle+, regelt deze functie. De schokdempers functioneren hierbij als hefcilinders.

Vering en tractie Als optie kan de SensAxle+ uitgerust worden met een hefinrichting. Het hydraulisch systeem, aanwezig voor de stuurinrichting van de SensAxle+, regelt deze functie. De schokdempers functioneren hierbij als hefcilinders.

Vering en tractie Als optie kan de SensAxle+ uitgerust worden met een hefinrichting. Het hydraulisch systeem, aanwezig voor de stuurinrichting van de SensAxle+, regelt deze functie. De schokdempers functioneren hierbij als hefcilinders. Schakelaar ‘hefas’ bediend:

Vering en tractie Als optie kan de SensAxle+ uitgerust worden met een hefinrichting. Het hydraulisch systeem, aanwezig voor de stuurinrichting van de SensAxle+, regelt deze functie. De schokdempers functioneren hierbij als hefcilinders. De hef-schokdempers worden bekrachtigd via het hydraulische kleppenblok van de stuurinrichting.

Stuurinrichting De SensAxle+ is voorzien van een E-MAS® (Electronically controlled Multi-Axle Steering) stuurinrichting. De belangrijkste eigenschappen van E-MAS®: Veilig en snelheidsafhankelijk Beproefd systeem Compact en licht: geen stuurstangen nodig Besturing optimaal afgestemd op voertuigconfiguratie

Stuurinrichting De SensAxle+ is voorzien van een E-MAS® (Electronically controlled Multi-Axle Steering) stuurinrichting. De belangrijkste eigenschappen van E-MAS®: Veilig en snelheidsafhankelijk Beproefd systeem Compact en licht: geen stuurstangen nodig Besturing optimaal afgestemd op voertuigconfiguratie De vooras wordt bestuurd

Stuurinrichting De SensAxle+ is voorzien van een E-MAS® (Electronically controlled Multi-Axle Steering) stuurinrichting. De belangrijkste eigenschappen van E-MAS®: Veilig en snelheidsafhankelijk Beproefd systeem Compact en licht: geen stuurstangen nodig Besturing optimaal afgestemd op voertuigconfiguratie De sensor op de vooras registreert dit en geeft signaal aan elektronische unit (ECU). Deze ontvangt ook het snelheidssignaal van de tachograaf.

Stuurinrichting De SensAxle+ is voorzien van een E-MAS® (Electronically controlled Multi-Axle Steering) stuurinrichting. De belangrijkste eigenschappen van E-MAS®: Veilig en snelheidsafhankelijk Beproefd systeem Compact en licht: geen stuurstangen nodig Besturing optimaal afgestemd op voertuigconfiguratie De ECU stuurt de pomp en het hydraulische kleppenblok aan, zodat de achteras gaat sturen (dit gebeurt in de praktijk uiteraard onmiddellijk).

Stuurinrichting De SensAxle+ is voorzien van een E-MAS® (Electronically controlled Multi-Axle Steering) stuurinrichting. De belangrijkste eigenschappen van E-MAS®: Veilig en snelheidsafhankelijk Beproefd systeem Compact en licht: geen stuurstangen nodig Besturing optimaal afgestemd op voertuigconfiguratie De sensor op de achteras geeft aan wanneer de juiste stuurhoek is bereikt. Deze is afhankelijk van de voertuigsnelheid en de stuurhoek van de vooras.

Stuurinrichting De veiligheid van E-MAS®: Bij een eventuele storing in het stuursysteem van de achteras zal deze zodanig worden uitgeschakeld dat een veilig weggedrag gehandhaafd blijft.

De asophanging De SensAxle+ heeft een asophanging die zo veel mogelijk is geoptimaliseerd ten opzichte van het basisvoertuig.

De asophanging Belangrijk hierbij is de ligging (hoogte) van het rolcentrum van de SensAxle+ ten opzichte van het rolcentrum van de achteras(sen) van het basisvoertuig.

De asophanging Wat wordt verstaan onder rolcentrum van een as? Als een bocht wordt gemaakt gaat de bovenbouw overhellen. Hierbij zal de bovenbouw om een bepaald punt in de asophanging draaien. Dit noemt men het rolcentrum.

De asophanging Wat wordt verstaan onder rolcentrum van een as? Als een bocht wordt gemaakt gaat de bovenbouw overhellen. Hierbij zal de bovenbouw om een bepaald punt in de asophanging draaien. Dit noemt men het rolcentrum.

De asophanging Elke as heeft zijn eigen rolcentrum.

De asophanging Om ongewenste krachten in de asophanging te voorkomen, is het belangrijk dat alle rolcentra nagenoeg op één lijn liggen. Deze lijn noemt men de rol-as.

De asophanging Om ongewenste krachten in de asophanging te voorkomen, is het belangrijk dat alle rolcentra nagenoeg op één lijn liggen. Deze lijn noemt men de rol-as.

De asophanging Bij veel vergelijkbare producten wordt voor een extra as een ‘trailer-ophanging’ toegepast:

De asophanging Bij een trailer-ophanging ligt het rolcentrum beduidend lager.

De asophanging Bij een trailer-ophanging ligt het rolcentrum beduidend lager.

De asophanging Ten gevolge van de ‘sprong’ in de rol-as zal de bovenbouw in een bocht om twee verschillende rol-assen willen gaan bewegen.

De asophanging Hierdoor kunnen ongewenste dwarskrachten in de ophanging optreden, die ervoor zorgen dat de as als het ware opzij wordt weggedrukt.

De universele as voor 10 ton extra!

Worldwide specialist in heavyduty vehicles and specialduty vehicles. Voor meer informatie: GINAF Trucks bv Wageningselaan 24 3903 LA Veenendaal, The Netherlands Tel +31 (0) 318 557444, Fax +31 (0) 318 510983 E-mail info@ginaf.nl, www.ginaf.nl