Training Omgaan met service

Slides:



Advertisements
Verwante presentaties
Op zoek naar een ondernemingsmodel dat werkt
Advertisements

Ondernemingsplan van <Naam van jullie bedrijf>
“Hoe kom ik aan klanten?”
Een verkooptool of webshop zonder onderhoud ? Wij hebben hem voor U ! Onze webshop stellen wij beschikbaar voor U.
Optimaliseren van het assortiment
MEXX Presentatie MIX Nationale DHZ Sessie NOOS
Goudsmidatelier Jaasma De strategie – deel 1. Wat hebben we vorige week besproken?  De vraag en uitdaging  Hoe ziet u zichzelf als goudsmid?  Waarom.
Service en Garantie Niveau 2 Kerntaak 2.
Donderdag 10 juli 2014 Floor fashion opleiding en training van personeel Training n Service verlenen binnen ons bedrijf n Met dank aan: EP:Beerepoot.
Training Omgaan met service Les 3: klachten
Verkoopresultaat Niveau 3 Kerntaak 5 Blz. 63.
Maandag 14 juli 2014 Training Omgaan met service Les 2.
10.1 Functies factor prijs (p. 164)
Bloemencontract &.
4 P´s en 3 R-en MK01.
Klachtenbehandeling Niveau 2 Kerntaak 2.
K3 Business Solutions B.V. De K3 experience: Wij verzorgen op Microsoft Dynamics gebaseerde ERP oplossingen voor retailers en wholesalers in Living, Fashion,
Zaterdag 20 september 2014 Training Omgaan met Service Les 3: klachten.
Van Missie via strategische doelen naar beleidsplan
NulNu Manifestatie: Congres HAN 8 oktober 2014
Kassatrainer.
Succesvol Partnerschap bij Duurzame Bouwprojecten
8.1 Waarom handel met het buitenland?
Houd uw winkel in de hand met. Strategie Wat heeft u in de hand? Uw inkopen (u koopt alleen in wat nodig is) Uw verkopen (u rekent snel en efficiënt.
Tatiana Constandse John Ouderling.
MARKETINGMIX.
prijs- en servicemarkt
functies detailhandel
Basisboek Marketing Hoofdstuk 11 Product.
Periode 1 Detail en marketing Kerntaak: optimaliseren verkoop en assortiment Hoofdstuk: Visual merchandising Par: 2.2 Blz. 562 t/m 567.
Presentatie titel Logistiek College 3 Rotterdam, 00 januari 2007.
Prijs/ kwaliteit service. ENERGIE in de praktijk Joachim Hurtekant.
Basisboek Marketing Hoofdstuk 14 Personeel. Paragraaf 14.1: Personeel en product (1) Personeel = visitekaartje van het bedrijf Eisen aan personeel klantgericht.
Verkoop en service Hoofdstuk 1 Artikelen verkopen.
Assortiment dat wat er te koop is.
Het concept ‘leren’ en de werking van de hersenen
stap 6: Unieke toegevoegde waarde bepalen
JONG ONDERNEMEN op de afdeling handel & administratie.
3HA1b CSV: afdeling Handel & Administratie ROC A12: opleiding Verkoper en Logistiek medewerker.
Green Banana Ondernemers traject Bijeenkomst 7. Terugblik  Wat hebben we vorige bijeenkomst gedaan?  Huiswerk…  Hoe ging het marktonderzoek?  Liepen.
Verkoop Hoofdstuk 4 De verkoopafhandeling. Inhoud 1 Klaar voor de verkoop 2 Klanten ontvangen en benaderen 3 Verkoopgesprekken 4 De verkoopafhandeling.
Winkelen 3.0 Hoofdstuk 7 Vandaag begint de toekomst.
How project: Atelier 3 Laura Van Baelen. Inhoud Over mezelf Over Atelier 3 Brands Debriefing Visie & missie Omgevingsanalyse SMART SWOT Budget.
Winkelen 3.0 Hoofdstuk 6 Marketing. Inhoud 1 Eerst langs alle haltes 2 Verkoop 3 Omgaan met geld in een bedrijf 4 Logistiek 5 Wat doen leidinggevenden?
Verkoop Hoofdstuk 6 Service en klachten. Inhoud 1 Klaar voor de verkoop 2 Klanten ontvangen en benaderen 3 Verkoopgesprekken 4 De verkoopafhandeling 5.
Winkelen 3.0 Hoofdstuk 2 Verkoop. Inhoud 1 Eerst langs alle haltes 2 Verkoop 3 Omgaan met geld in een bedrijf 4 Logistiek 5 Wat doen leidinggevenden?
Verkoop Hoofdstuk 2 Klanten ontvangen en benaderen.
Winkelen 3.0 Hoofdstuk 3 Omgaan met geld in een bedrijf.
Hospitality en voorraadbeheer Hoofdstuk 1 Hospitality.
Commercie en recht Hoofdstuk 5 Concurrentie?. Inhoud 1 Idee: Droom of illusie? 2 Voor wie doet een ondernemer wat hij doet? 3 Waarom ondernemen? 4 Wat.
Hospitality en voorraadbeheer Hoofdstuk 3 Klachten en service.
Doel marketingmix is behouden en vergroten van marktaandeel.
Welkom havo 4..
Paragraaf 2.3 Wat willen zij dat je koopt?.
Help!!!!! Een klacht.
Vmbo 2 economie Goede producten?
Verkoopt en handelt verkoop af
Verkoopt en handelt verkoop af
Presentatie en marketing
Hoofdstuk 1 Artikelen verkopen
Financieel 2.
Goederenstroom en voorraadbeheer
Goederenstroom en voorraadbeheer
Hoofdstuk 5 Het marketingplan
Goederenstroom en voorraadbeheer
Verkoop Service.
Inspelen op innovaties
Jumbo is erop gericht het u 100% naar de zin te maken
Hospitality en voorraadbeheer
Minimaal €221,- per maand minder
Transcript van de presentatie:

Training Omgaan met service 4-4-2017 © Wolters-Noordhoff bv, Groningen/Houten, The Netherlands

Herhaling Stel een klant nooit teleur Neem iedere klant serieus In de winkel hebben we ALLES, is het niet vandaag dan morgen

Doel training Tevreden klanten bij Floor fashion Klanten die terugkomen: relatie met de klant Omzet maken Omzetmarge

Doel service Trekken van consumenten naar de winkel Omzet creëren Naamsbekendheid Anders (= meer) zijn als anderen

Ermee omgaan Weet wat een ander biedt. Dit zorgt voor een beter verkoopgesprek Je kunt zelf het initiatief overnemen, vertel over wat wij bieden Vertel onze U.S.P.’s

Unique Selling Points Gratis speciale bestellingen en op maat maken Prijsgarantie Tevredenheidsgarantie vakkundigheid Ruilen en geld retour Eigen atelier

Hoe werkt het? Bij concurrenten als H&M, C&A en warenhuizen is het assortiment groot Men werkt met lage prijzen als gevolg van grote partijen

Concurrentie Wees altijd voorbereid op concurrentie Stel je open en zelfverzekerd op Wees niet bang Laat de ander altijd in zijn waarde

Promotiemiddelen Vanuit promotionele acties van de concurrent kun je in je verkoopgesprek overstappen naar een VKP- of een exclusiever artikel Koppel daar onze service aan

Wat zijn VKP’s? Goede prijs/kwaliteit verhouding Geen onderaanbiedingen vanuit de handel Goede winstmarge Altijd op voorraad

Tevredenheidsgarantie Prijs Kwaliteit Service Garantie Geen lever- of vermaaktijden

Rollenspel Laten we eens kijken naar de acties van de concurrent. Wat kunnen wij hiervoor in de plaats verkopen? Hoe verkoop ik één van de artikelen van de VKP-lijst?

Stapsgewijs 1e Verkoop eerst jezelf. Ga een relatie aan met de klant, 2e Verkoop dan Floor fashion, al meer dan 30 jaar een begrip, 3e Service.