Souhailla Abakhti & Wafa Idrissi

Slides:



Advertisements
Verwante presentaties
2 Materie in 3 toestanden: vaste stof, vloeistof en gas
Advertisements

Intuïtie Elk mens maakt gebruik van de intuïtieve communicatie. Zonder dat de meeste mensen dat zich bewust zijn. Je toetst de sfeer als je ergens binnen.
Wateronderzoekers Ateliers Is water levensnoodzakelijk ? Hélain Peters : Prof. Jean-Paul Delhaye en Dr. Mounir Legssyer Laboratoire d’Agrotechnologies.
<Naam spreker en school/ gemeente
LO41 A, B, C Periode 3.
Oppervlaktewater (rivieren, kanalen, meren , zee)
Tekst en illustraties gemaakt door: Jonas, Jonathan, Yannick, Janita, Silke en Veerle.
H2O Herhaling water watermolecuul Vaste fase (toestand) zuurstofatoom
Informatie avond Groep 4\5
Scheikunde stoffen en eigenschappen
Thema 7 Les 6a Smaak. de kwaliteit = als iets mooi / goed gemaakt is = hoe iets is.
Stoffen, moleculen en atomen
STOFFEN - SCHEIDINGSMETHODEN
koolhydraten: voorbeelden van koolhydraten
Paragraaf 3.1.
Vera Roozendaal Joelle Meijer A2B.
Stoffen en deeltjes 4T Nask2 1.1 Wat zijn stoffen?
3T Nask2 4 nieuwe stoffen maken
Esters, oliën en vetten. Smaaktstoffen enzo.
Leertaak 4 Methodeonderzoek Anouk Janki Ikram Ahbari Souhailla Abakhti Wafae Idrissi.
Bring Your Own Device Conferentie: De draad kwijt Papendal Door: Bram Visscher.
Typ hier je eigen naam Naam van de school
Wandelen voor Water. WvW filmpjes op site WvW
Hoofdstuk 1 de wereld om ons heen
Waar haal je de energie vandaan?
Uitleg: Je pp moet uit minimaal 12 dia’s bestaan.
OFC28 mediawijsheid les 3.
Wandelen voor Water Lespakket “Water het blauwe goud” (school)
Basisstof 1: Voedingsmiddelen en voedingsstoffen
Bruggen.
Natuurkunde overal H2 Licht en geluid
Scheikunde 4 W&L.
Muziek : Bleu Mountain.
Wat is genoeg?.
Van Max en Jim BIOMIMICRY. Biomimicry is als je een probleem hebt dat je dat dan oplost door de natuur. Het hoeft niet perse een probleem te zijn als.
Thema 2, week 1.7 Leerlingkenmerken Meervoudige intelligenties 13 oktober 2014 Periode 1 KOP
MIJN SPREEKBEURT GAAT OVER: WATER
Genesis 1:1-6:8 (1) WELKOM. Psalm 29: 1  Hemelingen, buigt u neer,  geeft de HERE kracht en eer,  geeft de HERE heerlijkheid,  looft zijn naam en.
De drie toestanden van water Water is enorm belangrijk voor al het leven op Aarde. Al het leven op Aarde bestaat grotendeels uit water en is afhankelijk.
Terreur in de klas. Eerst een minuut stilte. Tips van Klasse: leerlingen-over-terreur-en-geweld/
Formulier voor de bediening van de Heilige doop aan de kinderen van de gelovigen I Versie GS Harderwijk 2011 Gemeente van onze Heer Jezus Christus, Over.
Ontwerpend aan de slag met techniek Martijn Weesing – iPabo Inka de Pijper - NEMO Ecent Conferentie De leerling als ontwerper 20 mei 2015.
Gemaakt door: Daisy Nillesen & Whitney van de Vin.
Hfst.2 §1: Soorten water Je kunt na deze les: -5 verschillende soorten zoetwater en -vertellen hoe de waterkringloop gaat.
Bijeenkomst 4. Leerdoelen  De student is zich bewust van eigen kunnen, interesses en ambities  De student kan een pitch geven over zichzelf en over.
Hoofdstuk 4 Mengen en scheiden
Groep 3 Begrijpend luisteren Begrijpend lezen
Fotosynthese.
Chemie Overal , hoofdstuk 2.4
Oefening met atlas en kaarten
3.7 Rekenen met massaverhoudingen
WAtervoorziening h. 2,1 Chemie Overal.
Stofeigenschappen.
Biologie Algemeen.
Steeds meer leerlingen van Jezus
BLOKBOEK NATUUR 7 LES 5 - PLANTEN.
Paragraaf 1.3 – Zinken,zweven en drijven
Zinken, zweven en drijven wordt bepaald door de mate waarin een voorwerp “ondersteund” wordt “door zijn omgeving”
Water, zo gewoon, maar toch uniek
Drinkwater Kijk naar de titel. Waarom staat er wéér in de ondertitel?
Door: Laure, Torben, Neel, Lowie, Arne, Solene A203
Zuivere stoffen en mengsels
Cursus 3.4 Rechten van de Mens Klas 2 KGT Lesweek 2
Kun je vertellen wat de samenhang is tussen massa (m), Volume (V) en
Creatieve hopeloosheid Controle is het probleem
Didactisch practicum: aardappels
LEZEN.
Hoofdstuk 2 Wat gaan we doen? Terugblik Doel van vandaag Nieuwe stof
HOE BLIJF JE IN BALANS? LES 6: KLEVEND IN BALANS.
Scheikunde, een wetenschap
Transcript van de presentatie:

Souhailla Abakhti & Wafa Idrissi Water Souhailla Abakhti & Wafa Idrissi

Wat is water?

Wat is water? Water is de chemische verbinding van twee waterstofatomen en een zuurstofatoom.

"Wees als een reiger in het water. Beweeg als dat nodig is "Wees als een reiger in het water. Beweeg als dat nodig is. Wees stil als je niet hoeft te bewegen." Deng Ming-Dao  (Chinees autheur, filosoof en vechtkunstenaar )

De lessen

Lesbeschrijvingen in het kort

Les 1 ‘Water als levensmiddel’ De leerlingen zijn zich bewust van het feit dat niet overal in de wereld genoeg water is. De leerlingen beseffen dat Nederland een welvarend land is en hier genoeg water is.

Les 2 ‘Hoe maak je water schoon?’ De leerlingen weten hoe water gezuiverd wordt. De leerlingen kunnen water zuiveren. De leerlingen kunnen vertellen hoe drinkwater gemaakt wordt en waar het vandaan komt.

Les 3 ‘Drijven en zinken’ De leerlingen experimenteren met voorwerpen en maken een hypothese over drijven en zinken. De leerlingen begrijpen waarom bepaalde voorwerpen drijven en zinken.

Les 4 ‘De drie eigenschappen van water’ De leerlingen weten welke vorm in welke toestand past. De leerlingen kennen de drie eigenschappen van water. De leerlingen kennen het begrip ‘molecuul’.

Les 5 ‘De kringloop van water’ De leerlingen kunnen uitleggen hoe de cyclus van water verloopt.

Les 6 ‘Waterdiertjes/- planten’ De leerlingen kunnen een aantal waterdieren of waterplanten benoemen en weten wat de eigenschappen daarvan zijn.

Foto’s

Heeft u intresse in onze lesemmer, bekijkt u hem vooral! Il y a des questions?