Erasmus Universiteit, 20 mei 2005

Slides:



Advertisements
Verwante presentaties
Ontdek het nieuwe werken voor klant en bestuur via een integraal zaaksysteem 17 november 2011 Rob van Agteren.
Advertisements

Projectmanagement voor Projectleiders
maar… dilemma groeicontrol flexibiliteit familiebedrijf.
Advies: Duurzaam archiveren van COP Documentbeheer en archivering III 25 november 2008.
Hoe organiseer je eFactureren in je gemeente ?
MT Zuid André Plat.
Samen leren werken in de cloud
Zaakgericht Werken.
Presentatie commissie bestuur en werk van 22 mei Stand van zaken vormen klantcontactcentrum.
GFO-Zaken Corné Dekker, informatie-architect e-government
PreSoft [relatiebeheer] Het centraal beheren van relaties en contactgegevens is de basis voor veel dagelijkse werkzaamheden. PreSoft [relatiebeheer] is.
E-Team 2003 E-Government II Project GIS Projectaanpak Arjan Kloosterboer Projectleider 10 januari 2003.
Mid- en Front Office TOEKOMST, PLANNING EN OVERLEGMODEL DIGITAAL SOCIAAL HUIS NA DECEMBER 2013 Koen Renders, team Mid- en Front Office, CIPAL dv.
Een introductie. Open source Betere kwaliteit Hoge innovatiesnelheid Betere prijs/kwaliteit verhouding Vrijheid in keuze van leverancier Gedreven door.
Gemeentelijke implementatie GFO Zaken
Inhoud Doelstelling Huidige situatie Scenarios voor eventuele vervanging Doelen Mozaiek Criteria per scenario Voorstel voor vervanging Overweging koppeling.
Open Text - Unisys gebruikersdag 19 november 2007
Adobe formulieren : stand van zaken.
E-Government Architectuur Dordrecht Eén loket voor burgers
Nieuw datamodel volwassenenonderwijs. Afdeling Volwassenenonderwijs2 Efficiëntere administratie volwassenenonderwijs Aansluiting volwassenenonderwijs.
ICTB/NB Projectmanagement.
Presentatie gemeente Veere Rob van der Zwaag
Marion Keiren, Stephan Mertens, Esther van Popta 20 januari 2009
Afdeling Studietoelagen Kwaliteitsnetwerk 31 januari 2005.
Bert Lichtenberg - NIOC 2002
Presentatie op Flitsbijeenkomst ICO Taal & Rekenen
Het beïnvloeden van succes
E-Team 2006 Vergunningverlening & Handhaving De keten gedigitaliseerd E-government innovatie Andere Overheid V&HV&H Mark Voogd, Ton Mol, Leo de Jong 6.
E-Government Innovatie met ICT Antilianen Mark Voogd April 2006.
E-Team 2003 E-Government Dordrecht Mark Voogd, programma-manager e-government Corné Dekker, informatie-architect e-government Information Retrieval Day.
E-Government Dordrecht
E-Government Papier De Implementatie Fase AD 28 Februari Mark Voogd.
E-Team 2004 de midoffice binnen de e-goverment architectuur Corné Dekker, informatie-architect e-government Overheid & ICT, 29 april 2004.
Mozaiek Digitaal kluisje
Prospectieve Risico Inventarisatie
LauwersCollege Buitenpost Informatica
Digitale Documentaire Informatievoorziening
DIV Beleid, trends, ontwikkelingen en collega’s
1 1 ZO ZEIST Bouwen aan Brieven november Doelen Programma Dienstverlening aansluiten wensen en behoeften klant voldoen aan wettelijke eisen denken.
Medewerkers portal/ KCC4all t. o. v
Enterprise Document Management Fase
eFactureren in de praktijk bij Purmerend
Ambassadeurs 22 mei 2014 Agenda Reacties Cursus alfabeeld Intervisie (case van Marcel, olv Marlies) Brainstorm (olv Hannah) Nav De Bono FA (Annemieke)
Projectmanagement Hoofdstuk 1 en 2 Het project Roel Grit
Insights & Essentials Willem van Putten
Implementatie Mijn Overheid Berichtenbox bij gemeente Almere
Start Inhoud introductie BiSL Informatiesysteem, gegeven Informatiebeleid Positionering: Beheer informatiesystemen BiSL als informatiearchitectuur.
P. van der Terp DienstverleningPlus. 2 Agenda Historisch perspectief Ingreep Overgangsjaar 2007 Historische kosten Vergelijking kosten Filenet.
Sepideh Naiemasa Accountmanager MKB Sepideh Naiemasa Accountmanager MKB.
DE UT EN JOIN LISA Business Information Management & Recordmanagement Petra de JongeDecos- 1.
“Projectmanagement binnen het ISZF” Henk Post, april 2007 (presentatie Mt Gaasterlân-Sleat)
ESF Regiobijeenkomst Verantwoording casemanagement april 2015.
Social Intranet: een ‘ver van mijn bed’-show Intranet Congres Sonja de Vries - ilionx.
Social intranet Donderdag 19 november Even voorstellen… Erica van de Veen Communicatiemedewerker Gemeente Putten 2.
Project Onderzoek e-depot: een update Koplopersoverleg 29 juni 2016.
Openbaar Lichaam Bonaire
Informatiebijeenkomst Aanbesteding Toetsservicesysteem
Projectplan en fasering BGT regio Nijmegen
Rogier Kleinekoort 8 november 2005
Pilot bewaring Den Haag
Meldingen registratie business information management
Doorontwikkelen BRON vo
Blackboard implementatieplan
Het Nieuwe Studielink Q2 bijeenkomst, Amersfoort
Digitaal Archief BEHEERSBAAR BESCHIKBAAR BETAALBAAR DUURZAAM COMPLIANT
INFORMATICA Hoofdstuk 13 - Projectmanagement.
Startgroep nieuwe HR-cyclus
Vernieuw je HR-cyclus.
Transcript van de presentatie:

Erasmus Universiteit, 20 mei 2005 Voortgang Mozaiek Erasmus Universiteit, 20 mei 2005 Mozaiek Projectaanpak Aandachtspunten en aanbevelingen

MOZAIEK m id o ffice za ken i nformatie e n k ennis De naam voor het nieuwe systeem waarmee we gaan werken

Mozaiek Doelstellingen in 2005: Documenten op intranet (mappenfunctionaliteit) + Post digitaal Starten met zaken Uitgangspunten Gericht op zowel de interne organisatie als de burger Oplossen multichanneling Document- en contentmanagement via intranet (webbased)

Documenten op intranet Vroeger: Documenten in verschillende omgevingen (novell, backofficesysteem, div-dossier, email-berichten) Alle vergunningen bedrijf x? Documenten komen meerdere keren voor Welke versie van document? Lastig plaatsen document op intranet Moeilijk zoeken en vinden Nu en later: Document in één omgeving (ook email-berichten) Alle vergunningen bedrijf x! Document komt nog maar één keer voor Altijd laatste versie van document! Makkelijk plaatsen document op intranet Makkelijk zoeken en vinden

Post digitaal Vroeger: Nu en straks: Handmatige bezorging (langzaam) Raadplegen papieren dossiers (DIV) Routering o.b.v. organisatie-indeling Geadresseerden ontvangen poststuk één-voor-één Nu en straks: Digitale bezorging (snel) Raadplegen digitale dossiers (intranet) Routering o.b.v. werkproces / zaaktype Geadresseerden ontvangen poststuk tegelijk

Uitgangspunten m.b.t. postverwerking Scannen en en routen naar ter afhandeling ter kennisname ZAAK DOSSIERS inbak afdeling inbak medewerker bekend zaaktype overige zaak KENNIS MAPPEN

uitgaande post digitaal (inclusief digitale handtekening) Project Papier P@ssé MOZAIEK - PRO 2004 2005 2005… Dec Jan Feb Maart/April Apr t/m Aug =====> Fase A Fase B Fase C Bijvoorbeeld: uitgaande post digitaal (inclusief digitale handtekening) trefwoorden/zoekwoorden-beheer en thesaurus abonnementen op mappen en documenten in relatie tot de bibliotheek zaken koppelen aan andere registraties uit het gegevensmagazijn verschil tussen versies van documenten worden geautomatiseerd terughalen verwijderde documenten en mappen door applicatiebeheerder Documentbeheer op werkplek Evaluatie fase A Functionaliteit Mozaïek (zaak) gereed 100 zaaktypen Testen, opleiding en instructie 5 pilot zaken digitaal Novell schijven via intranet Post digitaal naar de werkplekken Status on-line alle intakes web + post Test + opleiding + instructie Evaluatie fase B Inventarisatie procesgang DIV Nulmeting DIV Evaluatie fase C Inzicht klanten DIV

Organisatie

Projectorganisatie Mozaiek per april 2005 Klankbordgroep Sjoerd Bruinsma Jan Hein van den Bergh Eveline Bomas Ronald van Dijk Edith van Dijk Rob Koppelaar Anja Lodder Joyce Prins Hans Slager Minca Verboom Hans Visser Johan Welbergen Stuurgroep E-Government Ambassadeurs Opdrachtgever Mark Voogd (programmamanager) Projectgroep Sjoerd Bruinsma (pl) Mark Voogd (pm) Jan Boeije Corné Dekker - AD-hoc uit te breiden - Projectondersteuning Ad van Heijst (advies) Kees Jan van Vliet (projectcontrol) Werkgroep Proces- en informatieanalyse en AO Sjoerd Bruinsma Tjip Pasma Wisselend: Medewerker(s) afdeling Medewerker(s) DIV Werkgroep Functionaliteit Corne Dekker Ton Raaijmakers Rolf Gerritsen Bastiaan Klooster (usability) Werkgroep Opleiding en implementatiebegeleiding Rolf Gerritsen Roland van Ouwerkerk Ada van Hoven Werkgroep Communicatie Carola van Ginkel Bianca Lander Ilse Luijsterburg Werkgroep Beheer Willeke Kooiman Medewerker ICT Medewerker TMW Medewerker DIV Werkgroep Archivering & wet- en regelgeving Sjoerd Bruinsma Charges Juergens Jan Boeije Eveline Bomas Bob Rutte/Johan Welbergen (ntb) Ad van Heijst Interessegroepen Tbv Klankbord, feedback, informeren, input, afgeven signalen Scanproces Postintake Autorisaties Voortgangsbewaking Archiveringsprocedure Wet- en regelgeving Communicatie Nieuwe DIV'er Concernjurist Voorzitter Belangrijke afhankelijkheden

Aandachtspunten Menskant niet uit het oog verliezen Nazorg essentieel Gehele proces op de afdeling verandert Planning van implementatie realistisch houden Aanloopproblemen registratie post

Aanbevelingen Tijd nemen om de implementatieplanning op te stellen Eindplaatje in gedachten houden Oog voor de achterblijvers Begeleiding van de afdelingen, voorafgaand, tijdens maar vooral ook na de implementatie Vasthouden van momentum, aandacht niet verslappen Aandacht voor veranderend proces, zowel aan de DIV-, als aan de afdelingskant.

Vragen?