Iedere dag rapportdag! Three Ships Gebruikersdag 2011 Jasper Grannetia Three Ships Frans de Kubber Gerald Wullems Rijn IJssel.

Slides:



Advertisements
Verwante presentaties
Samenwerkend leren lastig -ook voor leraren leerzaam -ook voor leraren
Advertisements

Druk op een toets om verder te gaan
Diploma’s en waarderingslijsten vanuit
I-active : demo. Inloggen in I-active De startpagina Menubalk Snelfunctie.
CiR/menukaart/J. Gerritsen/C. Winkel/april 2008 Competent in Reiswerk Menukaart J. Gerritsen / C. Winkel.
Taal en rekenen in het mbo
en CTO Digitaal onderwijs en Begeleiding.
Gesprekscyclus Quadraam
Handen uit de mouwen met Action Learning in
Robin Groenbos Trainer / Consultant Three Ships Handen uit de mouwen met Action Learning.
Werkveldtraining 26 september 2013
Learning on the job voor gevorderden
Multatuli in SPBS Het fictiedossier uitgewerkt in SPBS.
Inzet van docenten: planning, overzicht en kwaliteit
Introductie Electronisch Factureren voor: Johan van Tongeren – Managing Director Olaf Minnema – Business Solution Manager.
Ontwerpprojecten In de praktijk
Werken naar onderwijsbehoeften
WSNS Passend Onderwijs Stappenplan
Voorbeeld uitwerkingen SPBS 2.0
Portfolio Faculteit der Letteren
SBC Opleveren Materiaal uitdelen Introductie Voorstellen Opstellen
Welkom bij de Workshop “Studiestartgesprekken met aankomende studenten ”
Kees van der Eem Team ICT Gouda ID college
ROC van Twente Startbijeenkomst LOB d.d. 16 februari 2011
Summatieve beoordeling BPV met behulp van STAR en een competentiemeter
Kwaliteit door een zelf regulerend proces, ondersteunend en motiverend
Ervaringen en ontwikkelingen Utrecht 15 februari 2011.
Bert Lichtenberg - NIOC 2002
“Digitaal Portfolio, meer dan een klapper”
Nieuw studievolgsysteem BISON
Masterclass SPBS Gebruikersdag Agenda SPBS tot nu toe Een aantal nieuwe ontwikkelingen Ontwikkeling.
Mobiel leren Is méér dan ‘fun’ Mobiele ondersteuning volgt didactiek Slaat brug tussen belevingswerelden.
Opleidingen niveau 4 & SPBS gebruikersdag 21 juni 2012.
Het portfolioproject van de AOC’s EduExchange 2006 Groene Scharnieren.
Focus op vakmanschap standaardmodellen in SPBS. Terugdringen VSV Verkorten en intensiveren van opleidingen Nieuwe kwalificatiestructuur Urennorm Focus.
Jan van Veen & Pascal van den Biggelaar
ROC-UP!-project Procesgroep Onderwijscatalogus & Examinering 22 januari 2013.
Studiecoach Bijeenkomst
Leefstijl bij de HZW De aanleiding; waarom Leefstijl? Ontwikkelen sociale vaardigheden Aansluiten bij de doelgroep Eenduidig optreden Regels.
Opleiding verzorgende-IG Fasen indeling en BPV
Workshop “Beoordelen”
SIS is het Studenten Informatie Systeem voor studenten en docenten
Begeleiden & beoordelen
Servicecentrum Studie en Beroep Jenny Marijnissen Peggy Brocatus
Joep Lobée 31 oktober 2013 De 7 principes en mijn ervaring.
“het ritme van het bedrijf” Uitgangpunt van regionalisering 29 maart 2007 Pauline van der Laan.
Pemprl.
werkveldoverleg bbl mz 5 november 2013
Presentatie Bijeenkomst LTTR LWG BPV TR en LTTR
De nieuwe studente krijgen in hun opleiding te maken met keuzedelen. Hoe ziet het keuzeproces van de student eruit? Wat zijn belangrijke momenten in het.
De OER Planning van het traject. Wat is een OER? Een manier om: Studenten en anderen te informeren Onderwijs en examens te plannen Te sturen vanuit Missie,
HARTELIJK WELKOM INSPIRATIEDAG GPS Taal en Rekenen 2014.
In control met efficiënte en excellente examenprocessen. Eenvoudig en transparant!
Uitgeverij Malmberg Presentatie Wouter Westerkamp.
Universiteit Leiden. Bij ons leer je de wereld kennen. ICLON, Interfacultair Centrum voor Lerarenopleiding, Onderwijsontwikkeling en Nascholing BSL De.
Wijkplannen: het samenspel in de wijk. Historie September 2014: eerste besluit vorm en inhoud wijkplannen Maart 2015: eerste concept in college Mei 2015:
Overleg (vul hier het overleg in) Datum (vul hier de datum in) Trekker: (wie is sleutelfiguur ? )
Digitaal BPV-werkboek: Studenten instructie
Rollen binnen het werkplekleren
Digitaal BPV-werkboek: Instructie Praktijkopleiders
Examinering Z&W in de nieuwe kwalificatie structuur ROC A12
Informatieavond MOH leerjaar Vakschool Wageningen
Best Practice van conceptueel onderwijsmateriaal Techport 2017
ZIVVER introductie implementatieaanpak
Learning Portal Schooljaar
Beroeps voorbereidende periode
Werkveldbijeenkomst Dienstverlening
werkveldoverleg bbl mz 5 november 2013
Doorstroom van ISK naar MBO
Uitgeversgroep en Maatwerk
Transcript van de presentatie:

Iedere dag rapportdag! Three Ships Gebruikersdag 2011 Jasper Grannetia Three Ships Frans de Kubber Gerald Wullems Rijn IJssel

Agenda De vraag van Rijn IJssel “Kunnen we gebruikmaken van de ervaring van ROC ter AA?” Aanpak van het project Hoe werkt deze oplossing? Demonstratie Iets voor u?

Gebruikersdag 2010, demo ROC ter AA Onze wens Uitwerking Wat ging vooraf

“Zorg ervoor dat onze studenten en hun begeleiders op ieder gewenst moment een actueel beeld van de voortgang van de student hebben.” Kunnen we gebruikmaken van de ervaring van ROC ter AA? Formatief? Summatief? BPV? Cijfers? nOISe? HTML? PDF? SLB? Papier?

? Student DocentSLB Beoordelingen “Tussentijdse Rapportage” Het concept

Opbouw van de rapportage Sectie 1: persoonlijke gegevens o.a. naam, cohort, leerweg Sectie 2: Niet kwalificerende beoordelingen Beoordelingen o.a. op: Projecten Vakken BPV Sectie 3: Studieloopbaanbegeleiding O.a. afspraken tussen de student en de studieloopbaanbegeleider Persoonlijke gegevens Niet kwalificerende beoordelingen Studieloopbaanbegeleiding

Onderdeel + SPBS Beoordelingen invoeren en opslaan Beoordelingen inzien Signalering van ingevoerde beoordelingen Tussentijdse Rapportage samenstellen Het is gelukt! Maatwerk * * De tussentijdse rapportage is zo specifiek voor de situatie van ROC Ter AA dat deze speciaal voor ROC Ter AA ontwikkeld is.

De werkwijze 1.Docenten voeren beoordelingen in in het Studie Planning en Beheer Systeem (SPBS); de activiteitenplanner. 2.Studieloopbaanbegeleiders voeren vier maal per jaar SLB- gegevens in het SPBS; de activiteitenplanner. 3.Ieder nacht stelt een automatisch proces op basis van de ingevoerde gegevens een tussentijdse rapportage op. 4.Studenten vinden de tussentijdse rapportage terug in het portfolio. 5.SLB’ers en docenten kunnen de tussentijdse rapportages van een groep studenten opvragen.

Hoe werkt het?

Het principe O/V/G Unieke Code + V Project Strandbuggy (O/V/G) V

Voorbereiding

Demonstratie

Iets voor u?

Vragen?

De unieke code GegevenBetekenis TR10 Het schema. PRO Het gaat om een project Het hoort binnen de opleiding met crebo PROSB Het gaat om de opleiding met de unieke code ‘PRO1’ P4 De beoordeling valt binnen periode 4. TR10-PRO PROSB-P4