Toekomstige ontwikkelingen ten aanzien van de dienstverlening naar onze inwoners; Antwoord© en een klantcontactcentrum Jan Westen (afdelingsmanager) Annemarieke.

Slides:



Advertisements
Verwante presentaties
KLANTTEVREDENHEIDSONDERZOEK PM BELASTINGADVISEURS
Advertisements

Welkom op het Dockingacollege
• Onderzoek uitgevoerd in opdracht van Erasmus Universiteit en Berenschot B.V. in het eerste kwartaal van • Commissie Jorritsma creëert de visie.
CJG Amersfoort Partners • Beweging 3.0, BJz, Centrum Maliebaan, Eduniek, GGD MN, MEE, NIS, PC Eemland, REC4-4, Riagg, Samenwerkingsverband VO-SVO, SOVEE,
Presentatie Centrum voor Jeugd en Gezin Hattem
KTO Telefonie Oordeel telefonische bereikbaarheid algemeen.
Kanaalsturing. Kanaalsturing Balie bezoek ombuigen naar selfservice • Hoe kan ik u helpen? • Ik wil een afspraak maken • Waarvoor wilt u deze afspraak?
Kosten omlaag en klanttevredenheid omhoog?! KOVON Themacongres 2012
Zaakgericht Werken.
Vierstroom Hulp Thuis “sturen op prijs en kwaliteit” Dinsdag 5 oktober 2010.
Presentatie commissie bestuur en werk van 22 mei Stand van zaken vormen klantcontactcentrum.
Dienstencatalogus 24 november Programma Wat is een productencatalogus Alle componenten op een rij – De generieke informatie – De specifieke informatie.
De Utrechtse Servicenormen
01/01/2008 Burgerwaarderings- onderzoek 2009 Gorcumse meetlat Raadsbijeenkomst 10 maart 2009.
Thuis dokteren, een enorme verbetering! Filip van dijk Patiënt en ontwikkelaar.
© 2006 Consilience B.V.1. 2 E-Dienstverlening in de praktijk Noordwijk, 5 september 2006 K.P.Majoor Adviseur Consilience B.V.
Gemeente Arnhem Inwoners: Internet: 1 miljoen bezoeken
Training algemeen.
Informatieavond Petrus en Paulusschool
Benchmark afhandeling Zaanstad.
Benchmarking Publiekszaken 2005 Benchmarking Publiekszaken Stuurgroepbijeenkomst 29 juni 2005 Den Haag.
Kulturhus Olst-Wijhe: ontwikkelaar in dienstverlening Kulturhus Beraad 16 maart 2010 Kulturhus Olst-Wijhe.
Klantgericht werken, Kanalen in balans
Hoe werkt “bijhouden objectkenmerken” in mijn gemeente? Jeroen Vooijs WOZ-coördinator Gemeente Texel 9 oktober 2012AZ stadion Alkmaar.
NoVo Track record. Aantal telewerkers 91% van de populatie mag telewerken Populatie –FOD = 1250 p –Finance Tower Brussel = 1000 p Effectief aantal telewerkers.
De kracht van Qurius Qurius heeft al ruim 15 jaar ervaring met het implementeren van Microsoft Dynamics ERP software, en als één van de weinigen met ge.
UPGRADE PROGRAMMA WINDOWS 7 OFFICE 2010 OFFICE 365.
De kunst van het vergunningenmanagement Dienst Stadsontwikkeling 23 januari 2006 Gemeente Utrecht Congres Publieke dienstverlening 25 januari 2006.
Afdeling Studietoelagen Kwaliteitsnetwerk 31 januari 2005.
1 08/09/ Wijzigingen in de AWBZ; gevolgen voor Utrecht Raadsinformatieavond, 8 januari 2009.
Programma Contactcenter Overheid (CCO) werkt aan Antwoord©: één loket voor alle vragen aan de overheid 7 februari 2007.
Benchmarking Publiekszaken 2007 Benchmarking Publiekszaken Kring F Bijeenkomst III 18 september 2007 Groningen.
Benchmarking Publiekszaken 2006 Benchmarking Publiekszaken Kringbijeenkomst III 5 september 2006 Noordwijk.
Benchmarking Publiekszaken 2006 Benchmarking Publiekszaken Kringbijeenkomst III 5 september 2006 Zeewolde.
Benchmarking Publiekszaken 2006 Benchmarking Publiekszaken Kringbijeenkomst III 6 september 2006 Assen.
Benchmarking Publiekszaken 2006 Benchmarking Publiekszaken Kringbijeenkomst III 7 september 2006 Enschede.
Benchmark september 2006 Michal Kleinhans Christel Koman
Overheid heeft Antwoord © 1 Antwoord © Presentatie Antwoord © : stand van zaken en vooruitblik Congres Benchmark Publiekszaken 20 november 2008 Art Klijn.
Startbijeenkomst benchmarking Publiekszaken
Benchmarking Publiekszaken 2006 “Who aims at nothing, hits it”
Benchmarking Publiekszaken 2006 Benchmarking Publiekszaken 2006 Derde jaargang variant Burgerzaken ‘G3’ Eerste kringbijeenkomst Rotterdam 7 juni 2006.
Web Intake Systeem een uniek gemeentelijk project.
UDEN geeft excellent Antwoord© met kanaalsturing door te Verbreden Professionaliseren Coördineren.
DIV Beleid, trends, ontwikkelingen en collega’s
VraagWijzer Gemeente Wijchen 14 februari Loket(aangepast) Wonen Welzijn Zorg Inkomensondersteuning.
1 1 ZO ZEIST Bouwen aan Brieven november Doelen Programma Dienstverlening aansluiten wensen en behoeften klant voldoen aan wettelijke eisen denken.
1 1 ZO ZEIST Bouwen aan Brieven Juni Programma Welkomstwoord Dennis Vork (Afdelingsmanager Publiek & Dienstverlening) ‘De.
Presentatie Woonservicepunt (WSP)
Medewerkers portal/ KCC4all t. o. v
KCC4ALL.
Enterprise Document Management Fase
Cliëntenraden en WMO raden De Wolden en Hoogeveen 8 oktober 2014
Klantwaardering in beeld met KWH
Klanttevredenheidsonderzoek 2012
Implementatie Wmo 2015 De Wolden en Hoogeveen
1 De businesscase: een belangrijke stap op weg naar een KlantContactCentrum Doret Boonstra Intern adviseur.
Meetup Toptaken-website 29 januari 2015, Deventer – Michiel van Straalen, Adviseur nieuwe media.
Evaluatie Huis van de Mechelaar. Cijfers Huis van de Mechelaar Totaal # bezoekers sinds start nieuwe werking: Totaal # afspraken afgehandeld sinds.
De Wet maatschappelijke ondersteuning. Waar gaan wij u over informeren Wat is de Wet maatschappelijke ondersteuning? Hoe werkt het wanneer u zich aanmeldt.
Resultaten “Waar staat je gemeente.nl” Najaar 2011.
MEE Groningen Algemene presentatie. 2  Mensen met een verstandelijke, lichamelijke beperking en/of een chronische ziekte  Anderen die beperkingen in.
ICT plan 4 september i-NUP I-NUP bouwt voort op het NUP, het Nationaal Uitvoeringsprogramma Dienstverlening en e-overheid. Aan dit programma lag.
Vraaggerichte dienstverlening Nuth Wat hebben we gedaan: Ambtelijk op MT-niveau intentie uitgesproken: “we gaan voor de beschreven doelstellingen in de.
Een kwestie van kiezen 1Zaakgericht Werken - een kwestie van kiezen.
KLANTWAARDERING Gabrielle Luhrman 21 maart 2016.
Dienstverleningsconcept Giessenlanden, Leerdam en Zederik.
Afspraakgericht werken Snel balie
Afdeling welzijn A. Morssinkhof A. Manders
Apeldoorn.nl vernieuwd live op 6 februari a.s.
Doel afdeling: klanttevredenheid 8 Acties en experimentenvoorstellen
Transcript van de presentatie:

Toekomstige ontwikkelingen ten aanzien van de dienstverlening naar onze inwoners; Antwoord© en een klantcontactcentrum Jan Westen (afdelingsmanager) Annemarieke Kukupessy (teamleider publiekszaken) Edwin Sikkens (webmaster)

Tynaarlo afdeling Publiekszaken 70 medewerkers/ 51 fte 5 teams Team Frontoffice Team Consulenten Web & Administraties Team Gegevensbeheer Team Facilitair Team Informatiebeheer

Team Frontoffice Openingstijden publieksbalie: Ma, di, vr 08.30-12.30 Wo. 08.30-17.00 Do 08.30-19.00 (Telefonische) bereikbaarheid gemeentehuis: Ma, di, vrij 08.30-17.00 Wo 08.30-17.00 Do 08.30-19.00 TIC: meer dan 70.000 mensen te woord gestaan Publieksbalie ontvangt jaarlijks ongeveer 23.000 klanten Wachttijd klanten gem. 5 minuten en 20 seconden Hoge cijfers volgens de benchmark

Team CWA Werkgebied: Uitvoering WMO: woningaanpassing,hulpmiddelen zoals rolstoel en huishoudelijke verzorging Daarnaast leerlingenvervoer en –administratie en verhuur sportaccommodaties En het beheer van de gemeentelijke website Maandelijks: 18.000 bezoekers 150 producten online aangevraagd 10 % via de internetkassa afgerekend

Team Gegevensbeheer Backoffices o.a. GBA, belastingen en BAG WOZ ruim 15.500 aanslagen De panden in de gemeente hebben een WOZ waarde van € 4.092.361.003,- (ruim 4 miljard) 160 paren gaven elkaar het ja-woord

Team Facilitair Interne facilitaire dienstverlening: Repro, Bodes, huishoudelijke dienst ICT Onderhouden 250 werkplekken 125 verschillende applicaties Ruim 2.7 miljoen velletjes papier 112.204 poststukken verzonden

Team Informatiebeheer Beschikt over 1450 meter archief 430 bezoekers bezoeken jaarlijks het archief 7.000 dossiers worden uitgeleend Er worden ruim 68.500 poststukken ontvangen

Rijksbeleid dienstverlening Gemeente voldoet aan de door de rijksoverheid gestelde richtlijnen voor Antwoord©, en heeft via het KCC op elke vraag van de klant een eenduidig antwoord.

Antwoord©-ambities (1) 2010: Klanten kunnen bij het Klant Contact Centrum(KCC) met alle vragen aan de overheid terecht: er is geen ‘foute’ ingang bij de overheid. 2011: Principe blijft hetzelfde, echter overheidsbrede contentcollectie wordt niet meer ondersteund.

Antwoord©-ambities (2) Klanten zijn vrij om de manier en het moment van dienstverlening te kiezen (multichannel en kanaalonafhankelijk)

Antwoord©-ambities (3) Klanten krijgen direct antwoord (of een product) of worden goed doorverwezen en hoeven vragen maar één keer te stellen en informatie maar één keer door te geven.

Antwoord©-ambities (4) De klant wordt binnen gestelde termijnen geholpen

Antwoord©-ambities (5) Het KCC handelt gemiddeld 80% van de vragen in één keer af. De overige 20% van de vragen worden vraaggericht en gecontroleerd afgehandeld. Tynaarlo: we hechten minder belang aan dit percentage, maar focussen ons op een tevreden klant.

Aanvullende eigen ambities (1) Tynaarlo is op alle werkdagen via het KCC telefonisch goed bereikbaar van 8.30 uur tot 17.00 uur. Wij werken met medewerkers telefonie en gebruiken geen keuzemenu

Contactpersonen KCC Verhoging % vragen in 1 keer juist afgehandeld Huidige niveau klanttevredenheid handhaven  Samenwerking en integraliteit Kennisbank Monitoren

Aanvullende eigen ambities (2) Website 24/7 bereikbaar. Klanten kunnen online statusinformatie inwinnen van producten en diensten

Aanvullende eigen ambities (3) De website is (naast afdelingsspecifieke applicaties) dé databank voor iedereen (burgers, raadsleden en medewerkers)

Aanvullende eigen ambities (4) Wachttijden aan de balie zijn laag en meer werken op afspraak.

Aanvullende eigen ambities (5) We gaan op huisbezoek om de dienstverlening aan specifieke doelgroepen te verbeteren

Servicenormen