Inrichten Servicedesk ICTO-FB Functioneel Beheer Onderwijsapplicaties Peter van Roosmalen 13 januari 2011
Organisatie FB nu: 9 Functioneel Beheerders: 7,7 fte HAN-Scholar, DPF, QMP, Teleform/Son, Ephorus, Kurzweil. Per applicatie een aantal specialisten Elke applicatie zijn eigen (decentrale) beheerorganisatie (deels uniform) Elke applicatie zijn eigen proces (deels uniform)
Beheerorganisatie onderwijsappicaties FAB Leverancier / Ontwikkelaar Beleids- adviseur IC’er IM STIB Ophelia HANdicoach Decentraal Beheerder TAB ICT Helpdesk Onderwijs ontwikkelaar Docent Student Sturende en richtinggevende processen Uitvoerende processen
Aanleiding Servicedesk ICTO-FB: Wens één ingang voor onze klanten Uniformiteit en eenduidige werkwijze Kwaliteit van onze dienstverlening Professionalisering FB Ontwikkelingen: Organisatiewijzigingen: van FAB – TAB naar FB – AB – TB Veranderende werkwijze / afspraken (TOPdesk of …) Applicatie wijzigingen: QMP 4, Scholar Leren- Werken, DPF2.0 ………
Stand van zaken: Werkgroepje binnen FB bezig met inrichten Servicedesk ICTO. Bestaande beheerorganisaties blijven gebruiken 2 Werkplekken Nijmegen kamer 6.12 Telefooncentrale met één nummer Één e-mailadres: Servicedesk.ICTO@han.nl Onderlinge bereikbaarheid FB geregeld (mail, msn, mob) Bemensing geregeld: elke dag twee andere FB’ers Werkafspraken in de maak Communicatie opgestart (ICTO, ICT, DB, andere SD’s)
(@ youre) Servicedesk ICTO-FB Start per 1 februari 2011 (@ youre) Servicedesk ICTO-FB