Inrichten Servicedesk ICTO-FB

Slides:



Advertisements
Verwante presentaties
Implementatie ECK Op een nieuwe manier bestellen, betalen en leveren van leermateriaal 1.
Advertisements

Een Virtueel Clearinghouse van en voor het Hoger Onderwijs DAIR-Seminar 7 november 2003.
Spanningsveld EVS implementatie
Banken en & kredietrapportages SBR voorlichtingsbijeenkomsten 2011 Vanaf 1 januari 2013 is SBR de standaard voor financiële rapportages.
... Molenwaard via naar… BESTUURSKUNDIGE WETMATIGHEDEN
Slimmer werken en minder investeren
Regionale geschillenbeslechting
Kosten omlaag en klanttevredenheid omhoog?! KOVON Themacongres 2012
Stand van zaken WIJeindhoven. Aanleiding Vervolg 17 september 2012 gestart 18 teamleden (16 FTE), 10 instellingen Neos, Lumens Groep, GGzE, de Boei,
Helpdesk Infodag PBS 22/04/13 Nini Vranken – Ghislain Theuwissen.
OP DE RADAR!!! Informatievoorziening bij de AFM RENY Voorstelrondje:
Perception 4 HG Frank Lorijn Josef Sennekool.
Inzet van docenten: planning, overzicht en kwaliteit
© 2006 Consilience B.V.1. 2 E-Dienstverlening in de praktijk Noordwijk, 5 september 2006 K.P.Majoor Adviseur Consilience B.V.
“De ontwikkeling van een kwaliteitsmanagementsysteem ten behoeve van de plan- en projectontwikkeling” Bart Snijders
Dinsdag 4 april 2017 Bedrijfspresentatie Clean Concepts B.V.
Henk te Ronde ICT coördinator CSV. Inleiding  Onderwijs concept “Levensecht leren” Meer zelfwerkzaamheid minder doceren Samenwerken van leerlingen Combinatie.
Hogeschool Windesheim en Universiteit Twente Lessons learned Ulrike Koot
Presentatie Rolwisseling waterschap in relatie tot de positionering van de vergunningverlening Werkgroep C Professionalisering vergunningverlening 2006.
Procesmanagement voor de afdeling ADICT
Osiris Presentatie Klantenmiddag UCI, 13 januari 2011 Thomas Dessing, Dienst Studentenzaken - Radboud Universiteit Nijmegen.
De kracht van Pylades B.V. Pylades is een integrale ICT dienstverlener op het gebied van Dynamics AX, CRM, SharePoint, Business Intelligence en software.
Is ict alleen maar enabler? Darco Jansen. Gezamenlijke verkenningstocht Welke ict wordt ingezet in het onderwijs? Hoe wordt ict (didactisch) gebruikt.
Marion Keiren, Stephan Mertens, Esther van Popta 20 januari 2009
Informatie Management
Stand van zaken WAK-2 pabo’s Projectgroep Kennisbasis Pabo’s Jan Haan 26 mei 2010.
LEA en sociaal-economische ontwikkelingen Samenwerking tussen overheid, ondernemers en onderwijs Nieuwegein 20 januari 2011 Pim Kalkman.
© Kars cum suis bv Benchmarking publiekszaken Workshop Procesmanagement 7 februari 2007.
Organisatie(s) van betekenis
Regiobijeenkomsten voor gemeenten 24 oktober, Eindhoven
METIS © Universiteitsbibliotheek Groningen METIS Wat is metis Aanpak Rollen Planning Ondersteuning.
Tussenstand 19 mei 2011 De laatste hordes. Overzicht Stand van zaken werkpakketten Wat blijft er nog te doen Stadia van implementatie Vragen.
Toetsbeleid en digitaal toetsen casus HvA
1 De businesscase: een belangrijke stap op weg naar een KlantContactCentrum Doret Boonstra Intern adviseur.
Update Implementatie en beheer
Meetup Toptaken-website 29 januari 2015, Deventer – Michiel van Straalen, Adviseur nieuwe media.
Joris' werk: Stelsel en NORA
ISO 8402 algemeen ISO 9000 aanvullingen ISO 9001 ISO 9004 extern
PROGRAMMATISCHE VERSTERKING SLIMME BUNDELING: PARTNERSHIP
Beheer informatie- Systemen
Functiefamilies Vlaamse overheid
Centrum Jeugdgezondheid – Ursula Letschert Informatiebank Jeugdgezondheidszorg Kenniskring Jeugdgezondheidszorg 26 mei 2008.
StudyCall // ROC West-Brabant. Agenda 15.45u – 16.00u: Inloop 16.00u – 16.15u: Toelichting besluit BAG, Peter Zacht 16.15u – 16.30u: Korte demo StudyCall.
Agenda Inleiding en Lagerhuis: Proces management en proces keten optimalisatie gaat ons helpen inzicht te krijgen in de impact van toekomstige veranderingen.
Beheer in BedrijfsContext AD ICT Leerjaar 2 George Pluimakers Module: ICTBBC01DX Studiejaar 2013/2014.
1 IT Service Management Theorie (2). 2 “Op zoek naar balans tussen dienst en klant” Bron: artikel uit IT Service Magazine van Robert den Broeder en Aad.
Start Inhoud introductie BiSL Informatiesysteem, gegeven Informatiebeleid Positionering: Beheer informatiesystemen BiSL als informatiearchitectuur.
P. van der Terp DienstverleningPlus. 2 Agenda Historisch perspectief Ingreep Overgangsjaar 2007 Historische kosten Vergelijking kosten Filenet.
1 Optimalisatie van de keten bij uitbesteding Optimalisatie van de keten bij uitbesteding Koenraad Bruins Rabo Bouwfonds.
Governance van de Informatievoorziening bij Saxion
NGI Themasessie 8 juni 2007 Inrichtingsfactoren voor Business Informatiemanagement Lex Scholten – informatie-procesverbeteraar ASLBiSL Foundation Motivaty.
Bron: IT Serivce Management, Best Practices – deel
Stand van zaken organisatieontwikkeling Voorbereidende raadsvergadering 7 december 2011.
BUSINESS INFORMATIEMANAGEMENT/ FUNCTIONEEL BEHEER MIDDAG GEBRUIKERSONDERSTEUNING VOOR FB BESTELAANVRAGEN.
Dienstverlener & werkgever
Informatiebijeenkomst Aanbesteding Toetsservicesysteem
Visitatie Functioneel Beheer
Richtinggevend Sturend Uitvoerend Organization cycle management
InformatieVoorziening & Technology
Meldingen registratie business information management
Bron: IT Serivce Management, Best Practices – deel
Samenwerking waterbeheerders
Architectuur en functioneel beheer binnen de Universiteit Utrecht
Bron: IT Serivce Management, Best Practices – deel
Opnemen colleges als dienst bij de Hanze
Harmonisatie Bedrijfsvoering (BV) & Dienstverlening (DV) door ISHW
Functioneel beheer middag
Bron: IT Serivce Management, Best Practices – deel
Transcript van de presentatie:

Inrichten Servicedesk ICTO-FB Functioneel Beheer Onderwijsapplicaties Peter van Roosmalen 13 januari 2011

Organisatie FB nu: 9 Functioneel Beheerders: 7,7 fte HAN-Scholar, DPF, QMP, Teleform/Son, Ephorus, Kurzweil. Per applicatie een aantal specialisten Elke applicatie zijn eigen (decentrale) beheerorganisatie (deels uniform) Elke applicatie zijn eigen proces (deels uniform)

Beheerorganisatie onderwijsappicaties FAB Leverancier / Ontwikkelaar Beleids- adviseur IC’er IM STIB Ophelia HANdicoach Decentraal Beheerder TAB ICT Helpdesk Onderwijs ontwikkelaar Docent Student Sturende en richtinggevende processen Uitvoerende processen

Aanleiding Servicedesk ICTO-FB: Wens één ingang voor onze klanten Uniformiteit en eenduidige werkwijze Kwaliteit van onze dienstverlening Professionalisering FB Ontwikkelingen: Organisatiewijzigingen: van FAB – TAB naar FB – AB – TB Veranderende werkwijze / afspraken (TOPdesk of …) Applicatie wijzigingen: QMP 4, Scholar Leren- Werken, DPF2.0 ………

Stand van zaken: Werkgroepje binnen FB bezig met inrichten Servicedesk ICTO. Bestaande beheerorganisaties blijven gebruiken 2 Werkplekken Nijmegen kamer 6.12 Telefooncentrale met één nummer Één e-mailadres: Servicedesk.ICTO@han.nl Onderlinge bereikbaarheid FB geregeld (mail, msn, mob) Bemensing geregeld: elke dag twee andere FB’ers Werkafspraken in de maak Communicatie opgestart (ICTO, ICT, DB, andere SD’s)

(@ youre) Servicedesk ICTO-FB Start per 1 februari 2011 (@ youre) Servicedesk ICTO-FB