met vallen en opstaan naar een mid-office

Slides:



Advertisements
Verwante presentaties
Golfbeweging in de maatschappij
Advertisements

De volgende stap in BIM René van der Sluis, Ben Spreen, Jeroen Leeuw.
Shared service STAP 2011 toekomstperspectief Stap.
Hoe organiseer je eFactureren in je gemeente ?
Beleids- en Beheerscyclus
STRATEGISCHE PLANNING
De omgevingsanalyse binnen het strategisch meerjarenplan
Bedrijfspresentatie Promavise
Digitale dienstverlening
Zaakgericht Werken.
Digitaal Sociaal Huis 21 januari Agenda VanTot 12u13uBroodjes en koffie 13u13u45VERA : Operationele impact perceel 1 13u4514u15CORVE : Stand van.
Mark Voogd 24 Mei Boxtel Dienstverlening, ICT en efficiency; In de Drechtsteden regio Het advies op hoofdlijnen.
Mid- en Front Office TOEKOMST, PLANNING EN OVERLEGMODEL DIGITAAL SOCIAAL HUIS NA DECEMBER 2013 Koen Renders, team Mid- en Front Office, CIPAL dv.
De drie stappen van systeemontwikkeling
Mardi 4 avril 2017 Haal het maximum uit retributiebonnen ir. Philip Krikilion Eerste Adviseur Gemeentebestuur Anderlecht Luc Craps Sales & Service Manager.
POD maatschappelijke integratie
Easy Bis Bestuursdienst Informatie Systeem Van agendapunt tot besluit Met automatische internet publicatie.
BBC en Meerjarenplanning Jan Verschueren – VVSG Internationaal.
© 2006 Consilience B.V.1. 2 E-Dienstverlening in de praktijk Noordwijk, 5 september 2006 K.P.Majoor Adviseur Consilience B.V.
Hoofdsponsor Werven en behouden Zaterdag 21 januari 2012.
Open Text - Unisys gebruikersdag 19 november 2007
ARMOEDE =  Netwerk van sociale uitsluitingen die elkaar versterken.  Meerdere domeinen van individueel en collectief bestaan.  “Binnenkant”: kwetsuren.
Pilot gebruik RSGB op landelijke schaal:
E-Government Architectuur Dordrecht Eén loket voor burgers
Governance van de informatievoorziening
1 Het probleem RO Milieu Landbouw SocZekerheid Etc. LerenWerkenWonenPensioenEtc. Overheids- organisatie Burger ??? Regelgeving per domein Vraag op levensmoment.
Beleids- en Beheerscyclus
Ronse, genieten midden in de groene heuvels. Ronse inwoners Geen deelgemeenten : bevolkingsdichtheid 692/ha (VL gemiddelde = 462) Gemiddeld inkomen.
Inhoud Inleiding Aanleiding Historiek Het e-dossier Tips andere besturen.
Convenant Opmaak strategisch plan operationeel actieplan 2008 Opmaak strategisch plan operationeel actieplan 2008.
I-SCAN PROJECT E-gov met en voor uw INHOUD 1.Kerngedachte I-scan 2.Historiek I-scan 3.Het I-scan traject voor gemeenten en steden 4.Praktisch.
SAMENWERKING W&I Regio Kromme Rijn Heuvelrug Bunnik inwoners De Bilt inwoners Utrechtse Heuvelrug inwoners Wijk bij Duurstede inwoners.
Gemeentebestuur Kampenhout
Dit wordt het DSH Herent, 7 april Wettelijk kader Decreet van 3 maart 2008 Deadline van 22 mei 2009 voor het “sociaal huis” Minimale vereisten:
Samen werken aan betere dienstverlening VERA gebruikersdag Leuven 14 september 2007.
Agenda uur:Visie PMGG uur:Klantonderzoek uur:Terugblik monitoring overtredingen uur:Pauze uur:Ontwikkelingen uur:Handhaving.
© Kars cum suis bv Benchmarking publiekszaken Workshop Procesmanagement 7 februari 2007.
E-Team 2003 E-Government Dordrecht Mark Voogd, programma-manager e-government Corné Dekker, informatie-architect e-government Information Retrieval Day.
E-Team 2004 de midoffice binnen de e-goverment architectuur Corné Dekker, informatie-architect e-government Overheid & ICT, 29 april 2004.
De financiële cyclus TURBO opleiding.
Coördinatiecel Vlaams e-government 16/09/2014 Studie Interbestuurlijk e-government... één jaar later Coördinatiecel Vlaams e-government (CORVE) Web:
DIV Beleid, trends, ontwikkelingen en collega’s
Regiobijeenkomsten voor gemeenten 24 oktober, Eindhoven
Enterprise Document Management Fase
Consyst “Leuker kunnen we het niet maken”. Wat? Werkgever Front office Afspraken Mid office Regeling Overeenkomst Collectieve polis Pensioenbrieven Back.
De case Oostkamp.
Documentbeheer voor de lokale besturen
Governance van de informatievoorziening
Opleidings- en begeleidingstraject organisatiebeheersing door PIVO
eFactureren in de praktijk bij Purmerend
Meetup Toptaken-website 29 januari 2015, Deventer – Michiel van Straalen, Adviseur nieuwe media.
Uitdagingen voor regionale (samen)werking in Midden-West-Vlaanderen
Informatievoorziening Walcheren voor Elkaar
De visie van de Vlaamse overheid op digitalisering
ISO 8402 algemeen ISO 9000 aanvullingen ISO 9001 ISO 9004 extern
4. Online strategie Internet scorecard
TRANSITIE BINNEN DE ORGANISATIE. En nu?  Denk intern na over manieren om deze materie verder te laten binnensijpelen in het dagelijkse doen en denken.
Presentatie titel BIMBDK01 Bedrijfskundige thema’s Week 2
Concept beleidsvisie Informatie Management Gemeente Delft 2012 – 2016 SLIM SAMEN WERKEN, SAMEN SLIMME KEUZES MAKEN.
Door de bomen het bos weer zien Henk Post Bedrijfsanalist ISZF November 2005.
1 11 februari 2008 Informatiebijeenkomst jaarstukken 2007 Presentatie ICT Brede commissie 13 januari 2014.
Vraaggerichte dienstverlening Nuth Wat hebben we gedaan: Ambtelijk op MT-niveau intentie uitgesproken: “we gaan voor de beschreven doelstellingen in de.
HET MEERJARENPLAN. Het MJP: Een onafscheidelijk duo 2 Het meerjarenplan 2. Financieel deel1. Inhoudelijk deel De beleidsnotaDe financiële nota.
WELKOM © Misjel Decleer SCHACHTBOKKEN -EISDEN. GEMEENTEmaasmechelen Themadagen »Bij aanvang nieuwe legislatuur: violen (bestuur/administratie) op elkaar.
Projectplan en fasering BGT regio Nijmegen
Kluwer The end of Publishing
Marketing as a service ‘Hoe ziet de klantreis voor onze verschillende klanten eruit?’ Hoe wordt touchpoint ‘formulieren’ ervaren? ‘Zijn de formulieren.
De case Oostkamp.
Inrichting van het ICT Portfoliomanagement
Middelburg werkt samen aan de toekomst Hoe de gemeente Middelburg inspeelt op maatschappelijke ontwikkelingen.
Transcript van de presentatie:

met vallen en opstaan naar een mid-office

Zoersel op de kaart

landelijke, groene gemeente op as Antwerpen – Turnhout zo is Zoersel 21.500 inwoners drie deelgemeenten: Zoersel Sint-Antonius Halle landelijke, groene gemeente op as Antwerpen – Turnhout

stap voor stap op weg bepalen van kritische succesfactoren ontwikkelen van een beleidsvisie uitvoeren beleidsvisie

bepalen van kritische succesfactoren integratie gemeente & ocmw één organogram: gekantelde organisatie met vlakke organisatiestructuur

bepalen van kritische succesfactoren (2) integratie gemeente & ocmw één organogram: gekantelde organisatie met vlakke structuur één gecentraliseerde dienst ict  op naar één mid-office intentieverklaring Cipal verschillende back-office toepassingen: eilanden verschillende ict-leveranciers nood aan één geïntegreerde oplossing: intentieverklaring mid- en front-office content managing systeem: beheer van documenten, mails, webpagina’s service bus: systeem om een snelle, kwalitatieve en gegarandeerde uitwisseling van gegevens tussen verschillende applicaties, diensten en overheden te realiseren dossieropvolging, notulen en mailing scanning: papieren documenten omzetten in een digitale versie e-loket en formulierengenerator afsluiten van raamovereenkomst: zicht op aantal geïnteresseerde besturen finale fase in onderhandelingen: eind januari nieuws

bepalen van kritische succesfactoren (3) inspiratienota voor het nieuwe bestuur 24 op 24 uur, 7 dagen op 7 geautomatiseerd e-loket integratie van gegevens beheersbaarheid van dienstverlening via verschillende kanalen opvolging dossiers door en voor klanten

ontwikkelen van een beleidsvisie gedeeltelijk nieuwe bestuursploeg bestuursakkoord prioriteiten timing opstellen meerjarenplan 2014 - 2019 met strategische nota actieplan met concrete doelstellingen welk budget?

uitvoeren beleidsvisie welke weg slaan we in? vervolg aankoopcentrale Cipal? budgettaire ruimte? technische uitvoering stap voor stap vooruit traject met duidelijk einddoel nog uit te werken

conclusie 2013 = sleutelmoment tools liggen op tafel: geïntegreerde organisatie gecentraliseerde dienst ict inspiratienota mogelijkheid om in te stappen bij project Cipal handen en voeten geven aan tools opnemen in meerjarenplan 2014 – 2019 planning uitvoeren evalueren