Ideale School groep 3 Gebouw Ligging Wat vindt vinden wij belangrijk aan de ligging van de school? Een centrale ligging en goed bereikbaar met het openbaar.

Slides:



Advertisements
Verwante presentaties
Lessenserie gericht op gezonde leefstijl
Advertisements

Opvoeden in de stad en in een dorp
De Biezenhof een BAS-school? een BAS-school?. Voorgeschiedenis n maart tot september 2010: Waar willen we naar toe? n september 2010: Presentatie BAS.
ISchool Koll groepje Maarten, Rob, Jason, Elmina, Paola en Daisy Docent John Hukom.
BPV in Entree Springplank naar werk?.
Schoolkorfbal Iedereen doet mee!.
ISchool Koll groepje Maarten, Rob, Jason, Elmina, Paola en Daisy Docent John Hukom.
LeerKansenProfiel op De Buutplaats Harro Veerman - coördinator
TOP AQUA. De omgeving Het gebouw Ruim Genoeg lokalen ICT ruimtes en mediatheek Grote bibliotheek Zelfstandige werkruimtes Sportfaciliteiten Goede keuken.
Gevolgen AWBZ Pakketmaatregelen Pakketmaatregelen Nieuwe MEE dienst.
Inhoud van de avond Het kindcentrum : Bouwen vanuit een gemeenschappelijke visie (Rob) Introductie partners Stichting Kinderopvang Huizen Paramedici Het.
Informatie Brede Buurtschool en Leer Kansen Profiel
D E I DEALE S CHOOL GroepKOLL3EnEenHalf Eric, Jan, Dave, Arjen, Raymond en Remko.
Geen geld naar onnodige stenen, maar naar activiteiten Advies aan bestuur gemeente Oss over de voorzieningen in het dorpengebied Herpen in 2030.
Het Mebra Kollege Informatieavond.
Prikkel: leren is leuk Mediamatic • Cidi Davidse •
Echtscheiding: gevolgen voor kinderen
Mayte Lesley kinderarbeid Raiko Noah Nina.
Stelling 2: Te weinig (vak)inhoud in een VB Leerinhouden kunnen niet geïntegreerd worden opgehangen aan voorkomende werkzaamheden, maar moeten geïsoleerd.
Impressie van het bezoek aan Boulvard Hazenkamp In Blerick.
De Zeester Informatieavond - Ouderpanel 12 maart
Wonen in Nederland Hst 3: Stedelijke vraagstukken van grote en middelgrote steden in Nederland.
Gebruiksmogelijkheden van smartboards in de rekenles presentatie freudenthal instituut gijs noordergraaf en vincent jonker.
aan Stedelijke Scholengemeenschap Nijmegen
Opzet basisschoolopdracht!!. Werkstuk: Een elastisch ontwerp.
Van harte welkom namens
ISchool Koll groepje Maarten, Rob, Jason, Elmina, Paola en Daisy Docent John Hukom.
D E I DEALE S CHOOL GroepKOLL3EnEenHalf Eric, Jan, Dave, Arjen, Raymond en Remko.
Leren in nieuwe contexten
Ideale School groep 3 Gebouw
Tessa Alexander Karima Ettayebi
Competentiegericht leren vmbo
Groep 6A Wat is de gang van zaken in die groep?. ‘s morgens vroeg in de kring.
Presentatie SWPBS-team Donderdag 17 maart 2011 Manfred- Reinald – Marian – Ed – Geerte – Magda - Marjan.
OPLEIDING ONDERWIJSASSISTENT
‘Onze ideale school!’ Presentatie Koll Datum: 26 oktober 2010
Voorlichtingsavond MAVO 3
Limama College.
Casus Goudse Waarden en Wat is onze ideale school? Door: Groep 4 Tecnask (Kaspar, Jan, Mike, Paul, Serkan en Ton)
OBS De Waarborg Schooltijden Gezamenlijke ouderavond 7 april 2015.
INDUSTRIE EN MILIEU + -. Groepswerk Groep 1 (4 lln) Groep 6 (3 lln) Groep 5 (4 lln) Groep 4 (4 lln) Groep 3 (4 lln) Groep 2 (4 lln) Opdracht 3: Atlas.
Regie over eigen leven..
Curriculaire spinnenweb
Stages Keuzen en kansen.
Informatica in de bovenbouw
Wmo zorg & ondersteuning in 2015.
Krimp biedt kansen ! 3 november 2015.
Mark Manders. Bezoek Oosterlicht 17 november Rondleiding (ouders en ll) Voordragen verhaal Maken kostuums afvalmaterialen Modeshow in de kantine voor.
Vijf gelijke dagen model  De praktijk  Waarom?  Voordelen  Nadelen.
BBM workshop Educatie & Jeugdbeleid 20 april 2015 Tilburg.
Montessori Lyceum Amsterdam Een impressie voor betapartners “HELP MIJ HET ZELF TE DOEN”
Workshop INFORMATIEVAARDIGHEDEN Samen sterk met.
STAGE INFORMATIEAVOND Woensdag 11 mei VOOR WIE IS DE INFORMATIE AVOND BEDOELD Voor ouders / verzorgers van de komende vierde en vijfde jaars leerlingen.
Voorlichting rsg de Borgen. Voor iedereen Dichtbij huis en vertrouwd Alle opleidingen in huis De route die bij je past De plek die bij je past.
18 SEPTEMBER 2014 INLOOPSESSIE MASTERPLAN FEELGOOD SESSIES.
Religie, mens en samenleving (voorlichting algemeen) 1 RMS – Wat? Waarom? Voor wie? Presentatie voor de leerlingen van VWO 3 over een nieuw keuzevak in.
Welkom! Ledenvergadering ChristenUnie De Marne 9 november 2011.
Schoolplan Een verdere uitwerking van onze visie op toekomstig leren.
De verpakking is mooi, maar wij als leerkrachten hebben het voorrecht om het cadeautje stukje bij beetje uit te pakken, zodat het mooiste wat binnenin.
DE BIBLIOTHEEK STIMULEERT LEESPLEZIER: ÓÓK BIJ ZWAKKE LEZERS 4you! IN DE BIBLIOTHEEK.
Je moet het op haar tempo doen. Dus ik leef dan helemaal op haar ritme
Blok 1 Wonen in een stad Deelvraag:
Doel Brede oriëntatie op de doelgroep ouderen
Informatica in de bovenbouw
Studie vaardigheden Thema 2 : Plannen.
We gaan vernieuwen! KWT en VO verdwijnen
Pionieren aan de kust: Langer thuis wonen in Schagen doe je samen!
De druppel die de emmer doet overlopen
Transcript van de presentatie:

Ideale School groep 3 Gebouw Ligging Wat vindt vinden wij belangrijk aan de ligging van de school? Een centrale ligging en goed bereikbaar met het openbaar vervoer, trein, bus. (Roland) In de buurt van bedrijven zodat er makkelijker context gericht geleerd kan worden (Marc- Jan) Bosrijke of lommerrijke omgeving voor schone lucht en rustige omgeving voor goede concentratie en rust. (eelko) Entree Wat vinden wij belangrijk aan entree van de school? Visitekaartje voor de school overzichtelijk en ruim van opzet om grote groepen te verwerken -Toezicht op wie er binnen komt.( Roland) Aantrekkelijk vormgegeven, eventueel met ruimte voor presentatie van werkstukken etc. Dit geeft betekenis aan de school (Marc-Jan) Concierges die iedereen begroeten bij binnenkomen (eelko)

Ideale School groep 3 Gebouw Ligging Wat vindt vinden wij belangrijk aan de ligging van de school? Een centrale ligging en goed bereikbaar met het openbaar vervoer, trein, bus. (Roland) In de buurt bedrijven zodat er makkelijker context gericht geleerd kan worden (Marc-Jan) Bosrijke of lommerrijke omgeving voor schone lucht en rustige omgeving voor goede concentratie en rust. (eelko) Entree Wat vinden wij belangrijk aan entree van de school? Visitekaartje voor de school overzichtelijk en ruim van opzet om grote groepen te verwerken -Toezicht op wie er binnen komt.( Roland) Aantrekkelijk vormgegeven, eventueel met ruimte voor presentatie van werkstukken etc. Dit geeft betekenis aan de school (Marc-Jan) Concierges die iedereen begroeten bij binnenkomen (eelko)

Ideale School groep 3Lokatie VELDHOVEN - De nieuwbouw van de Prins Willem Alexanderschool in Veldhoven komt niet langs de snelweg A2. De gemeente Veldhoven heeft dit besloten, ondanks een eerdere vergunning die ze hiervoor had afgegeven. Over de plek was tot in de Tweede Kamer verontwaardiging ontstaan. Ouders protesteren tegen de bouw van een basisschool aan de A9. Dieselroet is slecht voor de luchtwegen, betogen ze. Maar gemeente en schoolbestuur zien geen andere oplossing. In de oksel van de A2 en de A9 ligt Ouderkerk aan de Amstel. Vierentwintig uur per dag razen er motoren, auto’s en vrachtwagens over de snelwegen langs het dorp, met bestemming Amsterdam.

Ideale School groep 3 Entree Een concierge die persoonlijk de leerlingen begroet

Ideale School groep 3 Lokalen Grote overzichtelijke lokalen met verschillende werk- en doehoekjes (eelko) Overal Computers voor ICT opdrachten waar lln. zelfstandig kunnen werken Voldoende goede stoelen en tafels, ook om in groepjes aan te werken Theorielokaal: minstens uitgerust met beamer, smartboard ed, kasten aan de zijkant met 'kleine' bibliotheek maximaal 24 lln. per lokaal omdat ruimte en lln. te overzien moeten zijn. Praktijklokaal - Afhankelijk van de grootte van het lokaal, maar praktijk lessen met 1 docent is een aantal van 16 leelingen max Optie is een grootte ruimte met diverse beroepsgerichte stromingen met voldoende vakdocenten techniek breed,voorbeeld goudse waarden (Roland) Theorie lokaal - Kleinere groepen, bijvoorbeeld maximaal 20. Daarmee is voldoende ruimte in het lokaal om naast het frontale lesgven ook in groepen gewerkt kan worden Beetje Montessori-achtig. (Marc-Jan) (eelko)

Ideale School groep 3Ideaal Lokaal en ICT!

Ideale School groep 3 Sportzalen Wat vinden wij belangrijk aan de sportmogelijkheden en waarom? -Voorzieningen, binnen en buitensporten, ruimte voor moderne sporten. Klimmen, Judo, Fitness ( Roland), Karate en meditatie (hoofd leegmaken) (eelko) Schaatsmogelijkheden, ski-vakanties? (eelko)

Ideale School groep 3Sportzaal of lekker id buitenlucht?

Ideale School groep 3 Aula Aula meubilair, voorzieningen, wat voor eisen moet dit voldoen? Goede kantine met gezond voedsel? Ruimte om te stoeien? Naar buiten te lopen in het bos?

Ideale School groep 3Gezonde kantine?

Ideale School groep 3 Schoolklimaat  Er moet gestreeft worden naar een schoolklimaat waarin leerlingen en medewerkers zo goed mogelijk functioneren.  De begeleiding richt zich op alle leerlingen  Leerlingbegeleiding is een taak van alle medewerkers  Leerlingbegeleiding moet systematisch geoorganiseerd zijn en ondersteund door deskundigen  Een goed opgezet LL volgsysteem, waarin de ontwikkelingen van de LL op het gebied van prestaties en emotioneel goed gevolgd kunnen worden

Ideale School groep 3Schoolklimaat? Schoolklimaat

Ideale School groep 3 Dagindeling  Lesuren: begintijd, eindtijd, duur vd lessen wat is onze mening hierover? Overweging zou kunnen zijn om lessen later te laten beginnen. Het ritme van leerlingen is aan het veranderen, zie het artikel "Puberbrein" Je zou moeten kijken naar een indeling met bijv, beginnen met sport, vervolgens theorie en om indutten te voorkomen daarna praktijk lessen. ( Roland)  Frontale lessen kort houden, voldoende ruimte houden voor zelfstandig/groepswerken (Marc-Jan)  Zelfstudie ruimte in het rooster Leerlingen de gelegenheid geven om op school en met ondersteuning huiswerk te maken  Pauze hoe lang hoe vaak

Ideale School groep 3Dagindeling niet te lange lessen

Ideale School groep 3Ideale Pauze

Ideale School groep 3 Lessen/instructievormen  Lokaal opstelling Hoefijzer, recht….. Losse tafeltjes zodat eenvoudig van werkvorm kan worden gewisseld. (Marc- Jan)  Subgroepen Subgroepen ruimte om sterke en zwakkere leerling samen te laten werken Ruimte om workshops bij te wonen,van docenten of externe.  ICT gebruik ICT gebruik Computers, hoeveel per leerling, sys

Ideale School groep 3Lokaalopstelling

Ideale School groep 3Subgroepen

Ideale School groep 3ICT-Gebruik

Ideale School groep 3 Kortom wij hebben de ideale school: