De presentatie wordt gedownload. Even geduld aub

De presentatie wordt gedownload. Even geduld aub

Impressie van het bezoek aan Boulvard Hazenkamp In Blerick.

Verwante presentaties


Presentatie over: "Impressie van het bezoek aan Boulvard Hazenkamp In Blerick."— Transcript van de presentatie:

1 Impressie van het bezoek aan Boulvard Hazenkamp In Blerick

2 De bouwschets van het totale gebouw

3 Ontstaan van het gebouw De BMV is getekend als gebouw voor een aantal gebruikers. Zonder breed gedragen gezamenlijke visie. Deelnemers: op een van onderstaande partners. Sportclubs Verloskundige ICT-ruimte voor de wijk

4 Ontstaan van het gebouw *De twee scholen zijn tegen elkaar aan gebouwd. * Beide teamkamers tegen elkaar aan! * Elke school heeft zijn eigen visie vorm gegeven. De basisschool gekozen heeft voor kleinere lokalen en meer gangruimte waardoor er werkplekken/leerstraat is ontstaan. De SBO heeft gekozen voor ruimere lokalen en schuifwanden naar de gang. * Gezamenlijke handenarbeidlokaal * Gezamenlijk ICT-lokaal

5 Voortgang Nu groeien de scholen naar elkaar toe: *de vouwwand in de koffiekamer staat altijd open *de JRK-groep zit bij de kleutergroepen *1 Managementteam *Gezamenlijke teamvergaderingen *Onderwijsinhoudelijk wordt er nu al meer samengewerkt. OGO in de middag Uitwisselen bij de didactische vakken

6 Ingang Elke 2 groepen hebben een eigen kleine ingang zowel op de eerste als de tweede verdieping. De galerij is overdekt en bereikbaar vanaf de speelplaats. Leerlingen lopen alleen naar de gymzaal door het gebouw. Nadeel: Er wordt een grote gezamenlijke entree gemist voor de scholen waarin iedereen elkaar ontmoet.

7 Prettig in het gebouw Aanloopverlichting in gangen, toiletten en bergruimtes Ophangsysteem rondom in de klassen Werkruimtes buiten de klassen. ( vaste brede tafels tegen de muren) Mogelijkheid tot samenwerken met de ouderen.

8 Zelf ontworpen klemmen bij het ophangsysteem

9 Prettig in het gebouw *De basisschool heeft tussen 2 lokalen een kleine werkruimte met schuifwand. *Vloerverwarming en koeling met water. Te regelen per ruimte! *Centraal geregelde ventilatie. *Vloer die niet in de was hoeft te worden gezet. *Klapdeuren die werken met een magneetje en automatisch bij rook sluiten.

10 Blik op de leerstraat *Vanuit de klas heeft de leerkracht contact met verschillende delen van de gang..

11 Elk lokaal heeft warm water

12 Niet prettig aan het gebouw De betonnen wanden die niet mogen worden geschilderd. Waar moeilijk iets aan op te hangen is. De speelzaal heeft in het midden een schuifwand en 2 podiums, voor elke school een. Deze moet telkens leeggeruimd worden. (Deze ruimte had men liever centraal in het gebouw gehad) Een daktuin die niet wordt gebruikt als schooltuin. De fysieke afstand naar de peuterspeelzaal. Er is geen ontmoetingsplek voor ouders. Er is nog te weinig in beheer met elkaar afgestemd. Kamer directeur niet in looproute van de ouders.


Download ppt "Impressie van het bezoek aan Boulvard Hazenkamp In Blerick."

Verwante presentaties


Ads door Google