Zeist, 19 mei 2009 Alex van Os de Man Senior BCM Consultant
I was sure I could do it
Contactgegevens
Tijd om te handelen Huidige situatie vs gewenste situatie Door hetzelfde te blijven doen creeër je geen ander resultaat Succes vraagt om een andere aanpak
Voorbereiding An apple a day keeps the doctor away
Zeven appels op zaterdag heeft niet hetzelfde effect Voorbereiding
De grote uitdaging Verschillende methodes Belangrijke contactgegevens niet beschikbaar Boodschap inconsistentie Contactgegevens zijn niet up-to-date Compliancekwesties(beleid en standaard) Verlies van waardevolle medewerkers tijd Ontbreken totaalplaatje(rapportage) Standardisatie(resultaat en rapportage) Schaalbaarheid en taal(internationale organisatie)
Business Case Voordelen uitgedrukt in: Terugdringen van methodes (en tools) Minder tijd om toegang te hebben naar juiste information Tevredenheid door vlugge reactie op een crisis Rapportage en audit Consistentie boodschap
Test case Telefooncirkel per 8 medewerkers 6-8 effectieve gesprekken per uur 1000 medewerkers die bereikt moeten worden TIJD Het neemt ca. 5 uur in beslag om iedereen te contacteren MIDDELEN Meer dan 100 mensen zijn meer dan 1 uur bezig RAPPORTAGE Waardevolle tijd om rapportage te maken en analyseren
Selectieproces Idee en Strategie Business Case Benchmarks en vereisten (requirements) Onderzoek (b.v. Gartner, Forrester, Butler, IDC) Proof of Concept Evaluatie Selectie Due Diligence
Implementatie Bron Gegevensinvoering Compliance (WBP) Scenarios Testen
Dank u...