V1, e-Business Blok 1 les 4, college en werkgroep Maandag 26 2007.

Slides:



Advertisements
Verwante presentaties
Media en creativiteit module 8 Engagement
Advertisements

Voorstelling van de afstudeerrichting Marketing Management.
ontwerp - beheer - analyseer
Marketing voor ZZP-ers
V1, e-Business Blok 1 les 3, college en werkgroep Maandag 19 november 2007.
De marketing-omgeving
Sociale wijkmedia 19 en 28 maart 2013 wijkteams Nieuw Lokaal Akkoord Gilbert Sewnandan.
Over consumenten, gedrag en marketing
Sponsoring Sponsoring Welkom bij de workshop Astrid en Miek Meldpunt Vrijwilligerswerk.
21 januari 2013 door: Henk-Jan Workshop Social Media.
Wat is interactieve marketing?
Ferry Jainathsingh Jelitza Naarden Gregory Plet
Henk te Ronde ICT coördinator CSV. Inleiding  Onderwijs concept “Levensecht leren” Meer zelfwerkzaamheid minder doceren Samenwerken van leerlingen Combinatie.
SOCIAL MEDIA EN DE BESTUURDER 2 oktober Wildeman #VvG2012
Marketingmix Saskia Best, 9 oktober 2008
Distributiefuncties Producent (goederen) Eindgebruiker
Geld verdienen met trends
The LAW VBI9A4.
De gekte voorbij Clientgestuurd de markt op Workshop Opdrachten verwerven in pyjama? Scip-Conferentie
IAM V2 Trendanalyse 24 september 2008.
Docenten: Willem Ruijsbroek Les 1,
Cross Media. Rondje! Waar heb je stage gelopen? Wat heb je gedaan tijdens je stage ?
Marianne Spier Manager Content & Communicatie
Peter Schwartz The art of the long view stappenplan
Ideeontwikkeling Werkcollege 1: -Context -Probleem.
IAM V2 Trendanalyse 6 sept 2007 Intro. IAM - HvA Trendanalyse Vandaag Relevantie > waarom doen we dit Relatie met V2 kernproject IAM themalijnen Toetsing.
Media en creativiteit Het creatieve proces Jaar 2 medmec05 les 7.
MEDMEC01 – Q1 – JAAR /2010 THEMA: Het creatieve proces.
MEDMEC01 – Q1 – JAAR 1 THEMA: het creatieve proces MODULEWIJZER Mediaencreativiteit.pbwiki.com VAKGROEP MEDIA EN CREATIVITEIT.
MEDMEC01 – Q1 – JAAR /2010 THEMA: het creatieve proces MODULEWIJZER STARTPAGINA.CMD.HRO.NL VAKGROEP MEDIA EN CREATIVITEIT.
Media en creativiteit module 6 Identiteit Jaar 2.
MEDMEC01 – Q1 – JAAR /2010 THEMA: het creatieve proces MODULEWIJZER STARTPAGINA.CMD.HRO.NL VAKGROEP MEDIA EN CREATIVITEIT.
Hoofdstuk 4, Interactieve marketing
Microsoft Windows Vista vanuit gebruikersperspectief.
CLOUD COMPUTING Wat is het? Wie zijn de aanbieders? Is het veilig? Wat kun je er mee? Robert K Bol PVGE Best.
Geld verdienen met trends Les 1. Start Daniella Hefter
Geld verdienen met trends
Rendement uit online.. Link naar nieuwe profibus website, staat nog niet echt live.
Consument Onderdeel marketing. Wat is marketing?.
voor iedere ondernemer
Kwesties rond ict verbonden
Minor Digital Marketing Wat gaan we doen? Inleiding Tio Leren en ervaren hoe de online technologie bijdraagt aan een succesvolle bedrijfsvoering. Vorm:
Medmec04 Engagement. LesOnderwerpenHuiswerk voor komende week en les 1 o Inleiding module & werkwijze o Inleiding opdracht 1 en 2 o Bestuderen modulewijzer.
College 2 Marketingomgeving
Oefening 17 p. 97 – les 5.
Media en creativiteit module 6 Identiteit Jaar 2.
Online ontwikkelingssamenwerking Utrecht, December 2008.
Social media presentatie
Trends en ondernemen Maaike Rijnders Docent trendwatching Fontys ACI Kenniskring Lectoraat Trendwatching o.l.v. Dr. Carl Rohde.
Made by: BadBoysBroekhin
DMK – week 4. Onderwerpen week 5 deel 1 Tio Onderwerpen DMK: Digitale marketingtoepassingen vervolg Webcare: wat is webcare en waar doe ik daar mee? Mobile.
Kom verder. Saxion. Minor Internet Marketing SEA | Les 4. Social Media I.
Presentatie titel BIMBDK01 Bedrijfskundige thema’s
Wat zijn volgens jou de meest in het oog springende innovaties die van invloed kunnen zijn op opleiden en een leven lang leren ? Welke bedreigingen en.
Welkom. Inspirerende omgeving Ruim 30 vooraanstaande bedrijven op het gebied van duurzame energie presenteren zich aan u in het Dubo Trade Centre. Uiteenlopende,
26 augustus Dialoogmarketing. Kader. Ontwikkelingen. Kansen voor uitgevers. Frans Reichardt Holy Cow! Direct Communications.
College 2 Marketingomgeving Video’s: Kotler en anderen Vragen bespreken Onderzoek Marketingomgeving MKB 2011 en 2012 Theorie hoofdstuk 4 Marketingomgeving.
FOCUS IN ACQUISITIE Welkom bij de workshop Presentatie: Herma Wichman specialist in een heldere focus en strategie.
SOPHIE BREEMAN MARC DREU LENNARD LANTING JASPER MORS Bedwing het monster social media Aanpak voor mens en bedrijf Jeroen Bertrams.
DE IDEALE REGIOZENDER IN 2010 Workshop ROOSdagen Vincent Everts Krijn Schuurman.
New Commerce Innovatie thema februari 2008 N°2 1. Korte omschrijving van het thema. · Wat is de gedachte achter dit thema? Wat willen we onder.
Cliënt en mediawijsheid Hoe mediawijs ben jij? MZ blok 4 Les 1.
Verkoop en advies Hoofdstuk 6 Reclame en sociale media.
Direct 5. Juridische aspecten
Les: Online Marketing Keuzevak Marketing.
Direct Juridische aspecten
Kluwer The end of Publishing
Marketing as a service ‘Hoe ziet de klantreis voor onze verschillende klanten eruit?’ Hoe wordt touchpoint ‘formulieren’ ervaren? ‘Zijn de formulieren.
Hoofdstuk 6 Reclame en sociale media
Transcript van de presentatie:

V1, e-Business Blok 1 les 4, college en werkgroep Maandag

Wat gaan we doen? CBS presentatie van 1 groep Profielen / opdrachtgevers volgende week bekend (Ice Mobile, Overtoom, Transavia en …….) Datum van afspraak en procedure afspreken De digitale omgeving Voorbereiding op volgende week, gastspreker Ronald Egas.

Huiswerk voor vandaag Bestuderen Chaffey, hoofdstuk 3 Scheer H 4 en 5 (theorie lezen, wordt niet herhaald in deze les) CBS-opdracht voor 1 groep

Vandaag / komende weken (zie lesprogramma) Milestone1: Volgende week afspraak rond zijn met bedrijf (Marijke maakt deze afspraak in de week voor begin januari). Milestone 2: A4 met kenmerken organisatie Deze week start met logboek. Schrift of een speciale map op je laptop.

SLEPTSLEPT

Sociaal/maatschappelijk... Kunnen we de vraag, het marktpotentieel inschatten? Hebben mensen toegang? Wat doen ze met het internet? En bedrijven? Wat kenmerkt ze? Denk aan socio-, psycho-, demo-, geografische aspecten (Generation C)

Internet en de gevolgen voor de maatsschappij en het zakendoen

De online wereld (h4, de digitale omgeving) Klant bepaalt Interactie Real-time Resultaatmeting Bereik Personalisatie Maar soms ook ongrijpbaar, oncontroleerbaar

De online afnemer Informatie-overload Any time, any place, any device Gemak (“ik wil het nu”) Momentconsument / prosumers Generation C

Web Trends Social software User generated content (participatie) Geo tagging Twinsumers Mash-ups The Long Tail Video Veel oude beloftes worden ingelost (bandbreedte, kritieke massa!)

The Long Tail Sex Mp3 Britney Spears 1,000X 3% 97% 10,000,000

HappyMobiel

2eHands KG800

FemmeFone

destination stockholm

Flickr T-Mobile

Generation C C = Content Ik heb een home page…, dus ik besta! Ieder mens is creatief Connecting & Sharing Internetpenetratie (aandeel vrouwen gelijk aan mannen) Multi-media (PC + DigiCam + Breedband)

Welkom op mijn home page

Am I hot or not?

Twinsumers de `twinsumer`: de consument die voor de aankoop van een product of dienst eerst via het internet kijkt wat zijn tweelingconsument ervan vond. epinions.com bieden allerhande recensies van de meest uiteenlopende producten. Yub.com geeft korting aan gebruikers die een recensie schrijven voor een product. SeatGuru.com laat reizigers elkaar vertellen wat de beste plaatsen in specifieke toestellen zijn per luchtvaartmaatschappij.

TripAdvisor

Zoover

SeatGuru

Wetgevend/juridisch/ethisch Gaat om zaken als: Persoonsgegevens Privacy Ongewenste Wat is opt-in en opt-out? Cookies (wat zijn dat en hoe worden ze toegepast?) Hoe pas je auteursrecht toe in het peer-to- peer tijdperk?

Wetgeving: privacy is een beheerskwestie Privacy actief benaderen en er iets van vinden en aan doen, bijv. Privacyrichtlijn ondersteunen Privacystatement opstellen Klantgegevens goed beschermen Audits laten doen En dat over de bühne brengen

Wetgeving: andere juridische beheerskwesties Merkbescherming, domeinnamen Advertentierichtlijnen Copyrights Persoonsregistratie (bijv. CV´s, formulieren etc) Belasting op verkochte goederen, wie betaalt wat en hoe

Economische factoren Globalisering `Think global, act local` Conjunctuur Internetgebruik, demografie Kennis van import, export, belastingregimes, financiële markten, lokale koopkracht. Waar en hoe breid ik onze dienstverlening uit?

Politieke factoren in de externe omgeving Overheidsinstellingen (ministeries, Opta) Richtlijnen Stimuleringsmaatregelen Andere, beleidsbepalende of beïnvloedende instellingen (DMSA, NLIP) Publieke opinie, beïnvloed door opinieleiders of de ´openbare agenda´ Consumentengroeperingen (kieskeurig.nl)

Technologische factoren Centrale vraag is welke technologische innovaties een concurrentievoordeel kunnen verschaffen. Innovaties zijn vaak kostbaar! Ben ik voorzichtig, een volger? Ben ik koploper als me dat een competitive advantage oplevert? Snelheid in acceptatie kan allesbepalend zijn. Vooral gelet op de bekende adoptiecurve van Rogers

Mash-ups Garbagescout: Wat ligt er op straat? koppelt user generated content aan Google maps Flickrmap: custom kaarten met geo-tagged foto’s Maakt custom flash kaart met foto’s uit flickr Eurorelais: hoe is de ligging van dit huisje? koppelt Google Earth en Maps aan vakantiehuisjes

Garbagescout

Plazes.com 1

Eurorelais 1

Eurorelais 2

Eurorelais 3

Hoe nu als bedrijf een strategie te kiezen?? Volgende week strategie voor Verdeel de klas in 4 groepen en doe de volgende opdracht.