We’re social, now what?. Hoe belangrijk is social media/online?

Slides:



Advertisements
Verwante presentaties
Social Media met boswachters Het geheim achter het succes Jeffrey van Heck Adviseur Online Marketing & Social Media.
Advertisements

Welkom bij de workshop social media. Wie is de ? Marketing, communicatie, pr on- en offline. •Strategie en advies. •Uitvoeren middelen, persberichten.
Woensdag, 27 juni 2007 Presentatie Snakeware New Media / MerkMakers Nieuwe Media.
Billboard.com Wat zijn de trends op de website
• De gemiddelde gebruiker heeft 130 vrienden • Vindt 60 pagina's, groepen of evenementen leuk • Elke dag maken mensen een Twitter account.
Wegwijs in social media land
Social media als kwaliteitsinstrument voor de eerstelijn: ‘Verbeterjezorg’ November 2012 Olof-Jan Smits Voorzitter Stichting XS2CARE.
ROI Driven Internet Marketing Strategies Joris Toonders.
Communicatief gedrag + / -
SuccesfactorindicatorTargetActie Omzet Omzet per link/ advertentie100 EUR1.Bedrijven advertenties laten plaatsen 2.Online bedrijven/ websites benaderen.
Hans Slender Lectoraat Sportwetenschap
SOCIAL MEDIA EN DE BESTUURDER 2 oktober Wildeman #VvG2012
Van beleid naar geaccepteerd gebruik
Cross Media. Rondje! Waar heb je stage gelopen? Wat heb je gedaan tijdens je stage ?
Marketing Werkgroep 6.
handreiking social media bij de Vlaamse overheid
Nieuw relatiemanagement, SCRM
LIEN VANDERVELDE CRM VS. SCRM. INHOUDSTABEL 1.Marketing 2.Feedback 3.Sales 4.Service & support.
Taak 5a: CRM vs. SCRM Tina Tavernier 3 OFM (AL). Infografiek In welke mate verschilt 'traditionele CRM' van 'SCRM' indien we kijken naar de domeinen van.
PRESENTATIE: IRIS KUSTER EN MARTE TRA DATUM: 22 OKTOBER 2009 Wat Zou Google Doen?
Social Media.
Social Media ‘Talk of the town’. De bekendste: Twitter, Youtube, Flicker, Facebook, Linkedin en Hyves.
 Facebook pagina (219 likes)  Hyves pagina  LinkedIn  Twitter (1617 volgers)  Youtube.
A6 – ONLINE CONVERSIE Blog presentatie gemaakt door: Guus Vonk E-Marketing & Social Media Sayna de Voogd.
Minor Digital Marketing Wat gaan we doen? Inleiding Tio Leren en ervaren hoe de online technologie bijdraagt aan een succesvolle bedrijfsvoering. Vorm:
Jeroen Bertrams Twitter: jeroenbertrams ANVR Congres 2014.
CRM H7 Webcare Commercieel medewerker. ‘Luisteren’ naar wat er op internet over je bedrijf of product wordt gezegd Interactie met de klant via het web.
Inge Jansen – CDM3a. Afbakening op basis van social media concepting  Doelgroep: Nederlandse studenten  Leuke kortingen, acties, aanbiedingen en wedstrijden.
Projectwijzer 8/9 H5 Webcare Middenkader Engineering.
Cross Media. Opleveren na 9 weken Cross Media communicatieplan 16 oktober Campagne presentatie 16 oktober en 17 oktober Tentamen: donderdag 30 oktober.
Cross Media. Opdracht 40 min In 2, of 3 groepen bij elkaar Flipover, stiften, post it’s Blauw positief, rose negatief Presentatie per groep aan andere.
 Wat is het?  Mogelijkheden  In praktijk  Opgericht in februari 2005  Platform waar iedereen video’s kan uploaden  In 2006 overgenomen door Google.
Training voorbeeld voor
Iedereen gebruikt social media.
PRODUCT MEDIA ?. PROMOTION MIX Sales Promotion = Verkoopsbevordering heeft als doel snelle verkoop. De verkoop komt tot stand door kortingen, incentives,
Social media.
Sociale Media Doelen van Sociale Media voor kennisoverdracht:  Betrokkenheid  Vindbaarheid  Bereikbaarheid  Community bouwen Zichtbaarheid  Mensen.
COMPUTERLES 1 Introductie. Inhoud ■Inleiding ■Wat is een computer? ■Waarom gebruiken we Windows?
Minor digital marketing Esmé van der Klei Laura Niessen Hotel-eventmanagent TIO Amsterdam.
Gastvrije Social Media Communiceren met uw omgeving. twitter.com/nbovtweets facebook.com/nbovbakkerij youtube.com/nbovbakkerij.
De bibliotheek van de toekomst met Social CRM. In deze presentatie Wat betekent de maatschappelijke bibliotheek voor de communicatie? Welke communicatie.
Speciale Catering Wens Inhoud  Canvas  Persona  Customer journey  Usability advies  FAQ  Internet score card  Boekpresentatie  Reflectie.
Online Personal Branding. Professie: Trainer / Mindset Reprogrammer & Personal Braning Coach Geboren: Nederland (43 jaar) Passie: Commerciele Talenten.
SOPHIE BREEMAN MARC DREU LENNARD LANTING JASPER MORS Bedwing het monster social media Aanpak voor mens en bedrijf Jeroen Bertrams.
Fan beleving Hink Jan Apotheker
Presentatie ICT tools 9 april Interactief? Teach what you preach…
Gids door Doccle Doccle. De Cloud 2 1.Wat is de Cloud? 2.Voordelen van de Cloud 3.Nadelen van de Cloud 4.Doccle is geen cloudapplicatie.
Verkoop en advies Hoofdstuk 6 Reclame en sociale media.
LET’s get Social.
Operationeel plan DIMAGINI
Mediawijsheid competentie:
Campagneplan Fiets Telweek 2017
Social Media Marketing Petra Kamping |Ellen Engbers
Marketing in het Verzetsmuseum Wat is marketing Marketing in Verzetsmuseum Doel van de marketing Eerdere doelen PR vragen Doel, strategie Marketing.
Wouter Lamme “Vindt de beste online supermarkt!”
Wie is wie? Roze = Ik ben Laura Ophof – Bosch, Marketing- en communicatiemanager NPO Zapp en Zappelin Geel = Ik ben Liesbeth Demmenie – Lergner, Productmanager.
Mediawijsheid competentie:
Feedback H3, blz 115 Is informatie van iemand over de effecten van het gedrag van een andere persoon op hem of haar Beschrijf waarneming Geef geen oordeel.
Oud klantenbestand Weinig nieuwe klanten
Sociale media.
Sociale Media.
Minor Digital Marketing
Consumenten-gedrag Online consument
Sociale Media Doelen van Sociale Media voor kennisoverdracht:
Social Media Eindcriteria SM-plan
Laatste les: Donald Trump
Hoofdstuk 6 Reclame en sociale media
Marketing in sociale media
Power up your fundraising
Welkom! Kennisbijeenkomst ‘Free publicity en social media’
Transcript van de presentatie:

We’re social, now what?

Hoe belangrijk is social media/online?

Het belang van Conversation

It’s

Wat wordt er gezegd? Meer dan 50% van posts op “het internet” zijn positief Slechts 10% is negatief 50% post reviews, eerder dan het delen van acties, promoties,wedstrijden 55% is gelinkt met merken en/of instellingen.

Wat willen gebruikers ontvangen? Diensten informatie Acties Cadeautjes Nieuws Ze willen betrokken worden in vernieuwingen, verbeteringen,… –Het enige wat ze terugvragen is feedback –Ze zijn het beste marketing/communicatie/consultancy bureau dat je kan inschakelen

6 do’s in conversation Het gaat om interactie, niet om likes Bedank mensen die constructieve kritiek geven Betrek iedereen die je kent Authenticiteit is belangrijk: maak er geen gepolijst verkoopspraatje van op het internet! Geef primeurs via social media Veel werk, veel resultaat!

The people vs Social Media

However…

Vragen? Tweet voor je bevindingen Beoordeel deze conversatie presentatie op Slideshare Check in op deze presentatie op Foursquare Poseer met mij op Instagram Zie waar ik de mosterd haal via Klout Vraag extra uitleg in een live google hangout