We’re social, now what?
Hoe belangrijk is social media/online?
Het belang van Conversation
It’s
Wat wordt er gezegd? Meer dan 50% van posts op “het internet” zijn positief Slechts 10% is negatief 50% post reviews, eerder dan het delen van acties, promoties,wedstrijden 55% is gelinkt met merken en/of instellingen.
Wat willen gebruikers ontvangen? Diensten informatie Acties Cadeautjes Nieuws Ze willen betrokken worden in vernieuwingen, verbeteringen,… –Het enige wat ze terugvragen is feedback –Ze zijn het beste marketing/communicatie/consultancy bureau dat je kan inschakelen
6 do’s in conversation Het gaat om interactie, niet om likes Bedank mensen die constructieve kritiek geven Betrek iedereen die je kent Authenticiteit is belangrijk: maak er geen gepolijst verkoopspraatje van op het internet! Geef primeurs via social media Veel werk, veel resultaat!
The people vs Social Media
However…
Vragen? Tweet voor je bevindingen Beoordeel deze conversatie presentatie op Slideshare Check in op deze presentatie op Foursquare Poseer met mij op Instagram Zie waar ik de mosterd haal via Klout Vraag extra uitleg in een live google hangout