Feedback opdrachten 1 en 2 Robert de Hoog. Opdracht 1 Regel: gebruik eerst de literatuur en daarna je eigen inzicht! Bronnen in de literatuur Royce: –Table.

Slides:



Advertisements
Verwante presentaties
Ingrid Witteveen-Slabbekoorn
Advertisements

Een manier om problemen aan te pakken
2 3 Natuurkunde ≥ 6 Wiskunde ≥
Trek een stukje van een ansichtkaart uit de hoge hoed.
Sta ’s even op als je Jezus lief hebt
Steven Verstockt 16 februari 2005
Tekst 4: De rol van visuele informatie tijdens het leerproces
Beroepsvaardigheden onderdeel van SBC
Werkgroep video prototyping V1 blok 2 Maaike van Cruchten Bart-Jan Steerenberg b ‘FAKE IT ‘TILL YOU MAKE IT’
Medmec04 les 3 Engagement.
Jaar 1 les 7 Het creatieve proces
Media en creativiteit Trend Research Medmec02-5 les 6.
KMO-portefeuille. Stappenplan: Registreer bevoegd persoon Registreer onderneming Koppelen Inschrijving bij erkende dienstverlener Subsidieaanvraag Mail.
It’s not you, it’s the didactics that matter, stupid…
Hogere wiskunde Limieten college week 4
Groen proeven Ervaringen van AOC Friesland VMBO Groen Leeuwarden
Workshop Teamleiders OGW en sturen op OGW.
Samen aan zet Workshop voor bestuurders
Week 5 errata. svp aanpassen op schermafdrukken wordt de datum van 25 juli getoond, moet steeds zijn 23 juli. blz. 88 bovenaan derde regel : in opdracht.
Letterherkenning Ga verder.
R EDACTIONEEL SCHRIJVEN L ES 5. Globale indeling les 5 5 minutenKlassikale terugkoppeling naar vorige les + lesindeling komende les bespreken 15 minutenKlassikale.
Informatievaardigheden. Niveau 2. Gevorderd. Academiejaar 2010 – 2011 Els Martens & Carl Demeyere.
Pi π. Wat is de overeenkomst tussen deze voorwerpen?
Informatievaardigheden. Niveau 3. Verder Gevorderd.
“de eerste les” Goedgekeurd KCO Situeer de bijdrage van uw vak in het bereiken van de doelstelling en de OLR van de opleiding (competentie-matrix)
OFC28 mediawijsheid les 7 leren door te maken
Trainingspresentatie
Resultaten onderzoek Onderzoek …. Uitgevoerd datum…. Ingevuld door …. teamleden.
Instructie Programmeren Task 4 5JJ70. Task 4.1: Iteratief proces Het doel van de opdracht is de uitgangsspanning van een transistor te bepalen met de.
De SixPack Format en leerlijn onderzoeks- en informatievaardigheden
Opdracht 1. el/la [nn*] lo/los/las [nn*]
Kabelaanleg… De manier van werken is niet veranderd…
Oic even weken..
Pemprl.
Sociologie en Diversiteit werkcollege 1
SPH deeltijd jaar 2 onderzoeksvaardigheden.
Rotterdam, 00 januari 2007 Praktijk(gericht) onderzoek Bijeenkomst 3 (week 5) Hafida El-Gharbaoui
Sleutels, codes en aanwijzingen
OPVOEDRELATIES ONDER SPANNING B Bijeenkomst 2. PROGRAMMA Restje dinsdag Film Casus maken Debatteren Checklist maken Professioneel pedagogisch handelen.
LOB Je sterke en zwakke kanten Wat kan ik?.
Pemwjk3. Programma tafeltjesronde over ruimte en materiaal Bespreek de inzichten die naar aanleiding van de tafeltjesronde over ruimte en materialen hebt.
Rotterdam, 00 januari 2007 Kijken naar kinderen Bijeenkomst 3 kwartaal 3.
Hoe maak je een werkstuk? Begin op tijd!!. Kies een leuk onderwerp  Denk aan een hobby, sport, beroep, stad of onderwerp uit een van de lesboeken van.
Uitleg  In dit spel is het de bedoeling dat je zoveel mogelijk punten verzamelt door vragen goed te beantwoorden.  In ronde 2, 3 en 4 staat er ook een.
Cliënt en mediawijsheid Les 8 en 9, Domotica. domotica  Domotica wordt steeds meer toegepast in de zorg, en gebruikt om mensen langer thuis te laten.
MEDIAWIJSHEID LES 2 Laura van Vught. INTRODUCTIE o Vorige les: Zoeken op het Internet. Herkennen van betrouwbare sites. o Lessen Mediawijsheid Les 1:
EHBO Eerste Hulp Bij Onderwijs
Meest voorkomende vragen bij examenteksten.
Op sneeuwklas in Zwitserland
Implementatieonderzoek naar financiële projectbeheersing
Aantrekkelijk formuleren
Havo 4 Lesbrief Vervoer.
Beste ath 4..
Havo 4 Lesbrief Vervoer.
Trainingspresentatie
Sleutels, codes en aanwijzingen
Online Marketing voor het MBO
Spiegelingen en symmetrie
Trainingspresentatie
In de startblokken van de schoolloopbaan: 3, 2, 1, klaar? Start!
Zeeslag Bron: csunplugged.org / csunplugged.nl.
Elk van de belangrijkste enterprisetoepassingen biedt naast het verzorgen van de dagelijkse transacties ook ondersteuning voor besluitvorming op alle niveaus.
Hoe gaat de normering? Introductie voor examensecretarissen
Is testen een project op zich?
Gedragsproblemen en stoornissen
Wat heb je nodig? Papier, potlood en materiaal om in te kleuren.
Klik hier om verder te lezen
Taallab 3.0 Online geletterdheid
volgende bladzijde terug
VOOR CONTENTPARTNERS.
Transcript van de presentatie:

Feedback opdrachten 1 en 2 Robert de Hoog

Opdracht 1 Regel: gebruik eerst de literatuur en daarna je eigen inzicht! Bronnen in de literatuur Royce: –Table 4.1 (p.66) –Chaos report (Tables A1-A3, p ) –Schattingsrisico’s (Cocomo, Tables B1 en B4) Andere bronnen (zelf gevonden, eerder gehad)

Opdracht 1 Wanneer je een bron gekozen hebt: nagaan of de genoemde risico’s zouden kunnen optreden Daarna: nog kijken of er risico’s bij zijn die niet in de bron(nen) worden genoemd maar wel zouden kunnen optreden

Opdracht 1 Aanpassen raamwerk –Zelfde verhaal, gebruik Royce, met name figs 14. en 14.2 –Geef argumenten voor de locatie in fig 14.1 –Leidt aanpassingen af uit fig 14.2 –Indien nodig en te bepalen: omvang, stakeholder cohesion, proces.

Opdracht 1 Iteraties –Ga even terug naar de definitie van iteratie en iteratietypen (p ,p ) –Zoek naar aanwijzingen (bv bovenaan p. 153) –Gebruik ook raamwerk voor aanpassingen (bv Table 14-5) –Daarna: eigen analyse!

Opdracht 1 1.Hoe beter de literatuur gebruikt hoe hoger het cijfer 2.Hoe beter (in termen van expliciete argumenten) de de analyse, hoe hoger het cijfer 3.Maar een goede 2 kan een slechte 1 niet compenseren!

Opdracht 2 Correcte tabel

Opdracht 2

Reken/kijkfouten (met LS) –Minus 1 of 2 punten Activiteiten overgeslagen (node is geen activiteit!) –6 of 6,5 Activiteiten overgeslagen en reken/kijkfouten –5 of lager