Inkoop atelier Drechtsteden

Slides:



Advertisements
Verwante presentaties
Workshop Werkconferentie SSC Bedrijfsvoering Sturen op kwaliteit SCD 15 november 2013 Spreker: Jan-Frank Koers 1.
Advertisements

Waarom, wanneer en hoe aanbesteden?
Kansen voor een duurzaam Hillegersberg-Schiebroek
Loket Leerlingenvervoer in de Oosterschelderegio Deelsessie over regionale samenwerking beleid en uitvoering leerlingenvervoer P.C. Verburg sr. beleidsadviseur.
Kosten omlaag en klanttevredenheid omhoog?! KOVON Themacongres 2012
Medewerkersdag 4 juli 2007 DIV.
1e Leveranciersdag 4 juni 2013
Informatiediensten bij DNB Heterdaadsessie Papieren Tijger Netwerk 29 september 2009.
Presentatie gemeente Beek
Gemeentelijke implementatie GFO Zaken
Samen werken aan sociale stijging
Inkoop van zakelijke dienstverlening
Inhoud: Voorstellen leden van het atelier Werkwijze van het atelier
Kabels en leidingen nabij watergangen
Management en logistiek
Procesmanagement voor de afdeling ADICT
Gijs van Leeuwen Inkoper/adviseur
Facility management en inkoop
Agenda Inkoopprofessionalisering
Drie strategische hoofdgebieden ('werelden')
De informatievoorziening als (bedrijfs-)functie
E-Team 2004 de midoffice binnen de e-goverment architectuur Corné Dekker, informatie-architect e-government Overheid & ICT, 29 april 2004.
ICT in het Onderwijs bij TBM
DBS Talent & Salaris voor PIM klanten
Van Harte Welkom in Grou
DIV Beleid, trends, ontwikkelingen en collega’s
Klantendag 21 februari 2008 Servicecentrum Drechtsteden
Atelier I & A Bijeenkomst met medewerkers I & A op dinsdag 3 juli 2007.
Medewerkersdag 10 juli 2007 Afdelingen Communicatie.
Wsw in de Handel: Werkgevers Scheppen Werk voor iedereen Binnenstebuiten.
Sociale Dienst Drechtsteden Informatieve bijeenkomst gemeenteraad Sliedrecht 19 februari 2013.
1 1 ZO ZEIST Bouwen aan Brieven Juni Programma Welkomstwoord Dennis Vork (Afdelingsmanager Publiek & Dienstverlening) ‘De.
Marktgroep Digitaal Werken
Elektronisch Inkopen bij de stichting ICTU, CBS en AIM
Nieuwe Wat? Van idee naar uitvoering – HNW in de praktijk II hoorn.nl.
1 De businesscase: een belangrijke stap op weg naar een KlantContactCentrum Doret Boonstra Intern adviseur.
Organisatie van de HRM-functie
Dynamisch Contracteren en beheren
Functiecreatie… Gemeente Wijchen samen met Sociale Werkvoorziening BREED hoe laat je het werken in de praktijk Gemeente Wijchen samen met Sociale Werkvoorziening.
Keuzes in regionale samenwerking Eerste verkennende regiobijeenkomst declaratieprocessen.
Toekomst Financiële Functie
Rekenkamer West-Brabant Presentatie onderzoek inkoop- en aanbestedingsbeleid gemeente Oosterhout 13 januari 2009.
3. Taakgericht én procesgericht leveren van ICT voorzieningen.
Presentatie titel Rotterdam, 00 januari 2007 BIMBDK01 Bedrijfskundige thema’s Week 7 Thema 12 – Omgevingsinvloeden Business IT & Management
,, Stand van zaken van (ook) uw sociale dienst Raadsbijeenkomst Gemeente Dordrecht 17 november 2009.
Een nieuw inkoopbeleid vanaf april inkoopbeleid binnen het groter kader. Verdrag Europese Unie Europese richtlijn 2014 gaat in Medio april Nederlandse.
Juridische kwaliteitszorg Startnotitie door DT akkoord bevonden  organisatiebrede bewustwording van de noodzaak tot het inbedden van juridische kwaliteitszorg.
Servicecentrum Drechtsteden Resultaatgerichte dienstverlener voor de regio!
Door de bomen het bos weer zien Henk Post Bedrijfsanalist ISZF November 2005.
Aanbestedingsbeleid gemeente Apeldoorn presentatie 22 maart 2016 voor (lokale) ondernemers Jan Teunis Hartgers inkoopadviseur, team inkoop.
Informatiebijeenkomst voor raadsleden van de BAR gemeenten Leerlingenvervoer 3 april 2013 Informatiebijeenkomst leerlingenvervoer 3 april 2013.
Sociale Dienst Drechtsteden Bijeenkomst voor informatie en opinie Alblasserdam 12 maart 2013.
Inkopen en aanbesteden Sittard-Geleen 16 september 2013.
Berenschot publieke inkoop 1. Berenschot Publieke Inkoop “De toegevoegde waarde van de inkoopfunctie optimaliseren” Berenschot Publieke Inkoop ondersteunt.
1 Introduktie Bezoek Gemeenteraad Boxmeer 15 Januari presentatie >> rondleiding >> discussie -
Social Return On Investment & PZH Mart Lucassen, hoofd bureau Inkoop Afdeling Facilitaire Zaken, Directie Concernzaken.
Transitie oprichten beheerstichting Sport Alblasserdam Han de Krijger Tonia Ruybroek 9 oktober 2012.
20 januari 2016 – Herman Bongenaar
Prisma Brabant Provinciale steunfunctie-instelling op het terrein van welzijn en educatie. De provincie Noord-Brabant is de grootste opdrachtgever. Bijdrage.
Zorginkoop op weg naar volwassenheid NEVI Inkoopdag 23 juni 2016 Prof dr ERIK M VAN RAAIJ PETER DOHMEN
De ontwikkelopgave in Zoeterwoude Veranderen om in je kracht te blijven!
WOG Opening Verslag vorige keer
Social Return On Investment & PZH
“Aanbestedingsvormen in perspectief”
Xxxxxxxxxxxxxxx 2/7/2018 Markt informatie bijeenkomst Openbare Europese aanbesteding betreffende inhuur externe medewerkers 7 juli 2015 xxxxxxxxxxxxx.
WOG Opening en welkom Mededelingen Verslag vorige keer
Professioneel opdrachtgeverschap Inkoopproce s
Afdeling in de steigers… Jan Kappers
(on)begrensd vrijwillig
Startbijeenkomst aanbesteding hulp bij het huishouden
Transcript van de presentatie:

Inkoop atelier Drechtsteden Jaap van Leeuwen Bas-Jan Kramp Sandra Bos (tijdelijk vervangen door Bert Zwiep)

Agenda Huidige situatie Bespreking atelier rapport inkoop Nadere acties Gevraagde beslissingen + toelichting kwartiermakersdirecteur

Huidige situatie Dordrecht 150 mio 4 fte Zwijndrecht 2,6 fte 50 mio Papendrecht 2 fte 30 mio deeltijd 27 mio HIA 23 mio Sliedrecht GRD 1 fte ? Regio ZHZ 0 fte

Inventarisatie en voorstellen Beleid en Ontwikkelingen Hoofdtaken Functies en aantallen Atelier rapport inkoop

Inkoopbeleid Inkoopbeleid Drempelbedragen Verplichtstelling Eén inkoopbeleid voor al onze klanten, met vaste drempelbedragen. Gaan we inkoop verplichtstellen of niet (doel- en rechtmatigheid).

Samenwerking intern/extern Interne SCD afdelingen en inkoop IBD / SDD en inkoop IBD en SDD begeleiden ook aanbestedingen. Hoe werken we samen met deze organisaties?

Ontwikkelingen binnen inkoop 1 Doelmatigheid en rechtmatigheid Het op een rechtmatige manier realiseren van de inkoopdoelstelling. De beste prijs kwaliteitsverhouding voor producten, diensten en werken binnen de grenzen van rechtmatigheid.

Ontwikkelingen binnen inkoop 2 Arbeidsmarkt Krapte op de markt en ontwikkeling van de inkoopfunctie (kennisniveau en waardering) binnen de overheid leidt tot krapte. Daarom is een goed beloningstelsel noodzakelijk. Voorstel schaalverdeling

Hoofdtaken SCD inkoop Werkwijze Tactische Inkoop Strategische Inkoop uitvoeren aanbestedingen Strategische Inkoop advies ontwikkelen tools (inkoophandboek, etc.) Taken en competenties reeds benoemd Geen operationele inkoop (bestellen/bewaken/nazorg)

Hoofdtaken SCD inkoop Benadering klant accountmanager per organisatie vaste contactpersoon voor klantspecifieke zaken projectmatig werken voor inkoopgenerieke zaken door vak-/kennisgebied inhoudelijke inkoper werken in cross functional teams

Hoofdtaken SCD inkoop Taken Kennisgebieden Contracten Applicaties hoofd, sr, mr, jr, administratieve ondersteuning Kennisgebieden Leveringen, diensten, werken, regelgeving, kostenanalyse, duurzaam inkopen, innovatie, contractvormen, etc. Contracten boete clausules, wanprestatie, raamcontracten Applicaties contractbeheerssysteem, intranet, tools, etc.

Hoofdtaken SCD Inkoop Produkten Diverse aanbestedingsvormen Marktconsultatie Organisatieadvies Contractbeheer ABC-analyse Inkooptrainingen Contract- en leveranciersmanagement

Organogram Servicecentrum Drechtsteden Accountmanagement serviceplein en telefoonbalie Bedrijfsvoering salarisadministratie, financiële administratie Verzekeringsportefeuille DIV, BAS/MID Administratie en gegevensbeheer gebouw, restaurant telefoon, voorzieningen werkplekinrichting, beheer helpdesk, netwerkbeheer Gebouw en Infrastructuur p-beleid en advies, LCD juridisch advies, vertegenwoor- diging, bezwaar en beroep, aansprakelijkheid, inkoop Advies en Beleid 1 comm advies en begeleiding middelen en ondersteuning inform en autom. advies AO/IC Advies en Beleid 2 en Plustaken Directeur SCD Clustering van werkzaamheden die te maken hebben met gebouw en werkplekinrichting, incl ICT Koppeling van werkzaamheden in het advies en beleidsproces in twee clusters. Hier aan zijn, per cluster, de met het proces verband houdende uitvoerende en ondersteunende werkzaamheden toegevoegd. Clustering van werkzaamheden in het proces van administratie en gegevensbeheer

Functies en aantallen 1 Total spend 250-300 mio = 14 fte (1 per 20 mio) Huidig: 9,6 fte waarvan 5 vacatures (3 ingevuld middels externe inhuur) Aanloopfase 14 fte incl. 2 externe inhuur Maturity fase 12 fte (efficiencyslag: tools aanwezig, werkprocessen, klantcontacten) Inventarisatie 2005 = 7 fte

Functies en aantallen 2 Huisvesting Scholing Centraal Dienstengebouw Noordendijk flex / thuis Decentraal klantorganisaties Scholing GIP (3 personen) Seminars Nevi

Acties 1 Inventarisatie inkoopbeleid, inkoopvoorwaarden Besluitvorming per gemeente Contractinventarisatie binnen middelendomein Contractinventarisatie buiten middelendomein Contractbeheerssysteem (diverse processsen, o.a. FMIS) Huisvesting

Acties 2 Taken basispakket Taken pluspakket Inventarisatie per gemeente ICT ondersteuning Proces- en taakbeschrijvingen (uitzonderingen bij werken?) …