Deel 2
Zomaar weer een foto. Niks bijzonders te vermelden.
Hier dan de rem in onderdelen. De remschoenen zijn nieuw, en daar hoef ik dus niks aan te doen. De remtrommel en achterplaat zijn schoon gemaakt en klaar om weer in elkaar gezet te worden. Het gaat allemaal sneller dan ik had kunnen dromen.
Een mooie close up van de remplaat. Was wel een klus om de vetvrij en schoon te maken. Maar zoals je kunt zien, het is gelukt.
Even wat afleiding, de achterbank eruit gehaald en de roest verwijderd. Welke kleur ik hier op ga aanbrengen weet ik nog niet. Het zal waarschijnlijk grijs worden, net als het dashboard.
En dit word de kleur van de carressorie aan de binnenkant. Niet dat je er straks nog veel van zal zien, maar alles beter dan het zwart dat ik er eerst op had aangebracht.
Nog net een foto gemaakt voor alles was schoongemaakt en weer in elkaar was gezet. Verder commentaar overbodig.
De linkerkant alweer in elkaar gezet. De remmen gelijk 100 % afgestelt. Moet alleen de veerschotel nog even in de tectile zetten en dan is die kant helemaal klaar. Geeft toch wel voldoening om van ni9ks weer iets moois te maken.
Nu de linkerkant uit elkaar en was vergeten de veer in te pakken met klemmen, dus staat die daar helemaal open. Moet er dus nog iets op verzinnen om voordat hij er in terug gaat, weer ingedrukt te krijgen. Als het mij niet lukt, dan ga ik naar een bedrijf met een pers en die drukken dat ding wel in elkaar.
Dit is dan de kachel van de Pontiac. De voorste is de aanjager, en de achterste de radiateur. Dit is dan ook de kleur. Mooi rood is niet lelijk. Het grote Pontiac garageboek is nu ook in gebruik.
Hard gewerkt vandaag. Deze kant is nu helemaal af op de veer na, die moet nog even ingedrukt worden.
Hier de veer. Met 2 sergeants lukt dat prima. Zou het niet gaan, dan moet ik even naar de garage en laat ik hem indrukken in de pers, maar ik denk dat het zo ook gaat. We zien wel. Zodra die helemaal ingedrukt is, doe ik er 2 spanbandjes omheen om hen vervolgens weer in de veer schotels te plaatsen.
Hier nog wat onderdelen zoals het binnenspatboard, de veer schotel en de veer. Klaar om weer aan de wagen bevestigd te worden.
Een mooie close up van de remtrommel. Leuk contrast, maar jammer dat je het niet meer ziet als het wiel erop zit.
Na heel wat sloopwerk, dan toch eindelijk de carterpan eronder uit. Het ziet er allemaal heel mooi uit. Hoeft niks aan gedaan te worden. Alleen de oliepomp. Die heeft dus nooit gewerkt. Die zat zo verstopt, dat het onmogelijk was om daar iets doorheen te krijgen, Laat staan olie. Na hem grondig schoongemaakt te hebben doet hij het weer als nieuw.
Hier een overzicht van de bijna gesloopte motor. De bekrachtiger is eraf net als de spruitsukken links en rechts. Het stuurhuis plus stuurstangen zijn er onderuit, om schoongemaakt te worden. De spanband hierboven houd nu eindelijk het motorblok omhoog Weg van het chassis, zodat ik het laatste stukje kan schoonmaken en in de tectile kan zetten. Als dat is gebeurd, dan is de hele voorkant klaar.
En dit is een vlugge kijk op het oliefilter. Ziet er ook niet uit. Zal ook wel vol opgehoopte vuile olie zitten, maar das de volgende stap.
De veer links en de nieuwe torsiestang met rubbers alweer gemonteerd
En de veer rechts. Beetje stoffig maar wel als nieuw.
Hier dan Twanneke. De beste monteur en schilder die je maar kunt indenken. Hier met volle overgave aan het werk