GIP Stoomtrein.

Slides:



Advertisements
Verwante presentaties
‘Wees vruchtbaar en word talrijk; bevolk de aarde en onderwerp haar; heers over de vissen van de zee, over de vogels van de lucht, en over al het gedierte.
Advertisements

Open-up / over de streep
Nieuwsbrief 1 OVER JOY GOEDKOOP TOPTURNSTER BIJ TSH-HEERENVEEN.
Life in the universe.
Rembrandt.
In het begin schiep God de hemel
KCV Pompeji.
PARIJS Een PowerPoint over de eendaagse reis
Toekomst Huishoudelijk proces: De was
Het Scheppingsverhaal.
Deel 2. Zomaar weer een foto. Niks bijzonders te vermelden.
Ken de omgeving van je school
13 december 2007POVO project Noord Limburg POVO dieptestrategie technische talentontwikkeling College Den Hulster.
Olympische Spelen.  Vraag 1 Vraag 1  Vraag 2 Vraag 2  Vraag 3 Vraag 3  Vraag 4 Vraag 4  Vraag 5 Vraag 5.
Project Sponsoring Kenia
Art work stijl van de art –Eerste versie art –Tweede versie art –Derde versie art –Vierde versie art.
Geautomatiseerd meten
Een biologisch onderzoek
De Les van de Vlinder ”Op een dag, verscheen er een kleine opening in een cocon. Een man zat uren te kijken hoe een vlinder zijn lijf door de kleine opening.
“Het is niet altijd wat het lijkt.”
De Les van de Vlinder ”Op een dag, verscheen er een kleine opening in een cocon. Een man zat uren te kijken hoe de vlinder zijn lijf door de kleine opening.
Trek een stukje van een ansichtkaart uit de hoge hoed.
Een tekenles over:.
de ouderbetrokkenheid vergroten
Digibordles Kleding rangtelwoorden en patroonherkenning
Memoblokhouder Naar volgende dia © 2008 | Noordhoff Uitgevers bv.
De schepping In het begin heeft God de hemelen en de aarde gemaakt.
Boekbespreking van Levi Steevensz 12 Mei 2009
Project ZITBANK Erasmusatheneum Volhardingslaan Deinze
“Het is niet altijd wat het lijkt.”
Ethiek van de informatica in het secundair onderwijs
Genesis 39:6 Daarom vertrouwde hij alles volledig aan Jozef toe; nu Jozef er was, bekommerde hij zich alleen nog om wat hij te eten kreeg.
Gedichtendag Op 30 januari 2009
Project: Superfietsers. Superfietsers?  Kinderen verdienden gedurende de hele basisschool verkeersdiploma’s.  Superfietser is het laatste en moeilijkste.
WELKOM ! GEKREKEL OP DE ZOLDER SCHOOLFEEST VBS DE KREKEL ZATERDAG 23 MAART 2013.
4 leerwegen ◦ basisberoepsgerichte leerweg  MBO niv. 1/2 ◦ kaderberoepsgerichte leerweg  MBO niv. 3/4 ◦ gemengde leerweg  MBO niv. 3/4 ◦ theoretische.
Project: Superfietsers
E-minds Gemaakt door: Marie Joëlle. Menu.  E-minds  Foto's  Zwem game  Stop filmpje.
Renovatie van het orgel Parochie Petrus en Paulus.
Hoofdstuk 3 De Romeinen.
Sophie Albert, Donnée Frielink en Emmy Ratering
Hoofdstuk 3: Regenten en Vorsten
Welkom in de jungle van groep 3. Jip maakt eerst een schets en daarna verft hij zijn aap in de jungle!
Twinningsproject Saludos culturele uitwisseling tussen Vlaamse en Argentijnse scholen.
Pas op Leesvirus! Een verhaal geschreven door de kinderen van groep 5/6 van de Meester Sieberingschool Nieuw Balinge 2015.
In deze presentatie ga je wederom kijken hoe het DNA wordt
De vakantie van Augustin (klik maar met de muis ).
Geloofsbeelden Groepsgesprek “geloven is als…”
Dit is een test. Een tweede dia biedt mogelijk uitkomst.
hoe kun je krachten grafisch ontbinden?
Ga op zoek naar een groepsnaam!
Digibordles herfst rangtelwoorden leesrichting
Klik op het vierde plaatje.
Meedoen met de Monitor de Bibliotheek op school Jouw naam.
Ouderavond Slim Fit unit 5 t/m 8. Inhoud / programma van deze ouderavond Hoe zag onze proefweek eruit? Wat houdt Slim Fit in voor unit 5 t/m 8? Enkele.
L.A. Springer en het groen op de Oostwal. Leonard Adriaan Springer ( )  Leonard Adriaan Springer was een vooraanstaand tuinarchitect die voor.
Hoe gingen kinderen 100 jaar geleden naar school? Test je kennis! De grote Quizzzz.
1.
23 Het streven van vorsten naar absolute macht 27 Rationeel optimisme en een ‘verlicht denken’ dat werd toegepast op alle terreinen van de samenleving:
1.
i ngesprokenniet ingesproken.
Groenboek: een nieuw industrieel beleid in Vlaanderen
middelste – eerste - laatste
ZWEMMEN SAFE AND SIMPLE
Titelindeling Subtitel.
waar / niet waar HET IS BELANGRIJK OM VEEL GELD TE VERDIENEN
Titelindeling Subtitel.
<Geef de titel van het probleem op>
Titelindeling Subtitel.
Transcript van de presentatie:

GIP Stoomtrein

1. Voorstellen van project De bedoeling van onze GIP is het renoveren van de stoomtrein Bébert samen met het stoomcentrum te Maldegem. Dit houdt in dat we de onderdelen opmeten en hieruit CAD-tekeningen maken. Met behulp van deze tekeningen waren leerlingen uit andere klassen in staat om deze onderdelen te maken. Tegelijkertijd maakten we ook berekeningen in verband met de stoomtrein, zoals de warmtegeleiding en de trek- en drukspanningen. Voor het realiseren van het project was er een intensieve samenwerking met andere klassen en andere leerkrachten.

1.2 Krantenartikels

2. Wat we reeds deden 2.1 Bezoeken stoomcentrum Maldegem 2.2 CAD-tekeningen en hermaken van onderdelen

2.1 Bezoeken stoomcentrum Maldegem Eerste bezoek aan het stoomcentrum: We kregen de stoomtrein Bébert te zien. (links) Achteraf was er een bespreking met de mensen van het stoomcentrum. (rechts)

Eerste en tweede werkbezoek : Demonteren van het drijfwerk. Derde werkbezoek: Opmeten watertanks en demonteren van schokdempers

Vierde werkbezoek: Het ontvetten van het chassis ter voorbereiding van het zandstralen. Dit deden we bij de firma O.I.L. te Maldegem.

Schilderen van het chassis bij de firma O.I.L. Vijfde werkbezoek: Schilderen van het chassis bij de firma O.I.L. Het gezandstraalde chassis Het geschilderde chassis

Zesde werkbezoek: Opmeten watertanks Optekenen van onderdelen van het aandrijvingsmechanisme

2.2 CAD-tekeningen en hermaken van onderdelen De asbak werd uit elkaar gehaald door de leerlingen van andere klassen zodat we alle onderdelen konden opmeten.

Met de technische tekeningen die we maakten konden de leerlingen van de plaatbewerking een nieuwe asbak maken.

Het trapje werd volledig hermaakt. Ook de watertank zal volledig worden hermaakt door de leerlingen van de plaatbewerking

Het drijfwerk en overbrengingsmechanisme Bij het demonteren van het drijfwerk werd stap voor stap een foto genomen zodat we precies wisten hoe alles in elkaar zat. Daarna maten we alle onderdelen op en maakten er een technische tekening van, daarbij kregen we hulp van onze leerkracht technisch tekenen. Het werk werd gelijkmatig verdeeld.

Tekenen van onderdelen en samenstellen

Alle onderdelen werden uiteindelijk samengevoegd.

3. Het forum Er werd een forum opgericht waar men alle verslagen, technische tekeningen en berekeningen kon plaatsen.

4. Voorgaande projecten van 6de jaar IW 4.1 Het internetorgel 4.2 De hovercraft

4.1 Het internetorgel

4.2 De hovercraft