REGIONALE BRANDWEER ZESKAMP 2009.

Slides:



Advertisements
Verwante presentaties
Pass en afwerkvorm  Fase: Warming-up Leeftijd: Senioren en A en B-jeugd
Advertisements

Begeleiden van 8 tal wedstrijden
Aantal spelers. : keeper. Datum. : Teamfunctie
Welke eis stel je aan de ondergrond als je aan uitwendige hartmassage begint Dat deze hard is.
Instructieavond Spelregels
Werkgroep 1 Zwembadles in 4x 5 minuten Leden: Petra, Manfred, Jos, Willem, louis en John.
Koningsspelen groep 5-8.
1 Handbal Met een handbal zoveel mogelijk kegels omver werpen.
Aanpassing Selectie beleid. Waarom aanpassingen in het huidige selectie beleid?
Regionale zeskamp Brandweer Twente
Spelbegeleiding Jongste Jeugd
Ik hou van Holland spel!.
Ik hou van Holland spel!.
Voorbereiding post 1 Van wolf tot hond Groep
Voorbereiding post 1 Van wolf tot hond Groep 5 en 6.
Voorbereiding post 3 Blij met hei Groep 1-2. Welkom bij IVN Valkenswaard-Waalre Dit is de Powerpointserie als voorbereiding op post 3: Blij met hei, voor.
Voorbereiding post 2 Wie weet hoe ik heet Groep 4-5.
Hoe ik paddenstoel word
Voorbereiding post 5 Mmm... lekker snoepen Groep 1-2.
Grote opdracht Optimalisering Roel Wijgers MSc CQM Eindhoven
Enkele voorbeelden.
Aanpassing Selectie beleid
De breuken-quiz.
Tafelcursus U-10 & U-12.
Tafelcursus U-14 en hoger
Seizoen Sven Holwes Seizoen QV site Zaalleiding – knhb.nl Scheidsrechters Boetes Digitaal wedstrijdformulier Sporthallen Keepers.
Tilburg University Maarten Grootendorst Maarten Heidenrath
Zaalhockey
Golf Basisbegrippen & Uitleg
Seizoen Sven Helwes Seizoen QV site QV app Zaalleiding – knhb.nl Scheidsrechters Digitaal wedstrijdformulier Boetes Sporthallen Keepers.
Vwo6 WiskA Toepassing van differentiaalrekenen Extra opgaven.
INFORMATIEAVOND MILLENNIUMLOOP. PROGRAMMA uurInloop + welkom uurStart programma Uitleg doelen ML Korte pauze uurVoorlichting ML (teams,
Uitleg  In dit spel is het de bedoeling dat je zoveel mogelijk punten verzamelt door vragen goed te beantwoorden.  In ronde 2, 3 en 4 staat er ook een.
Raadsels oplopend in moeilijkheidsgraad
Klokkijken Hoeveel tijd is er verstreken?
Schatronde.
17 november 2011, welkom op onze informatieavond Slim Fit, unit onderbouw slimme fits in het anders organiseren van onderwijs.
Uitleg  In dit spel is het de bedoeling dat je zoveel mogelijk punten verzamelt door vragen goed te beantwoorden.  In ronde 2, 3 en 4 staat er ook een.
Rob Goossens De Werkomschrijving.
Rob Goossens Het Werkplan.
Wereld Choco-lat Economie. Wereld Choco-lat Benodigheden  1 spelbord  5 sets van 11 fabriekskaarten  5 sets van 3 hoofdzetelkaarten  45 spelkaarten.
de tennis reglementen kwis
Belangrijkste regels zaalhockey
Coachavond zaalhockey (nieuwe coaches/team managers)
Longboard rijden Board balance Tricks Tricks Tricks Board balance
Scheidsrechters- cursus
# Training : 11 Teamfunctie : Aanvallen Doelstelling technisch
WELKOM.
# Datum : Teamfunctie : Aanvallen Doelstelling technisch
BRIDGEN onder begeleiding BOB 2
WELKOM.
# Datum : Teamfunctie : Aanvallen Doelstelling technisch
Puntentelling Teams Geschat
Coach bijeenkomst Zaalhockey!.
Jeugd Zaalhockey
Briefing shoot-outs zaalhockey
Zeeslag Bron: csunplugged.org / csunplugged.nl.
24 Juni de editie Bilderdijk Trofee INFORMATIE
Loopbaan & burgerschap
23 Juni ste editie Knuvers Cup INFORMATIE
De Open Wijchense Sjoel Kampioenschappen
30 Juni de editie Langstraat Bokaal INFORMATIE
Briefing shoot-outs zaalhockey
Maak Maar Duidelijk!.
BRIDGEN onder begeleiding BOB 2
LEER BRIDGE MET BERRY WESTRA DEEL 3
SLIMMER DAMMEN Door [Naam] Voorkant: ruimte voor titels, foto’s etc.
Rekenen met verhoudingen
Transcript van de presentatie:

REGIONALE BRANDWEER ZESKAMP 2009

ORGANISATIE Brandweer Twenterand Posten Vroomshoop, Den Ham en Vriezenveen Projectgroep Ondersteund door de gemeente Twenterand Budget van de Hulpverleningsdienst regio Twente

SPELLEN Spel 1:…………………post Vroomshoop (thema ‘de Kanaalsen’) Spel 3:…………………post Den Ham (thema ‘de Boer’n’) Spel 4 :…………………post Den Ham (thema ‘de Boer’n’) Spel 5 :…………………post Vriezenveen (thema ‘de Vjennekloet’n’) Spel 6 :…………………post Vriezenveen (thema ‘de Vjennekloet’n’)

SPEL 1 ‘REDDING’ Deelnemers: Tijdsduur: Beginsituatie: Winnaar: 2 teams van 7 personen Tijdsduur: Maximaal 15 minuten Beginsituatie: Na start gaat de 1e en 2e speler over de stormbaan in het zwembad. Na de stormbaan moet het laatste deel zwemmend worden afgelegd. Het is de bedoeling dat 1 van de 2 personen zwemt en de ander mee neemt (reddingzwemmend). Als de 1e en 2e speler aan de overkant zijn mogen de volgende 2 personen starten en het zelfde parcours afleggen. Winnaar: Het team die de meeste personen aan de overkant heeft gebracht heeft gewonnen. Dus als het eerste koppel correct aan de overkant is dan tel je dit als 1 persoon aan de overkant.

SPEL 2 ‘DUIKEN’ Deelnemers: 2 teams van ten minste 6 en maximaal 8 personen Tijdsduur: Maximaal 15 minuten Beginsituatie: Van elk team begint telkens 1 persoon. Deze zal door 5 hoepels moeten zwemmen welke op de bodem van het zwembad staan. Als dit goed is uitgevoerd dan mag diegene door zwemmen en 1 onderdeel wat op de bodem ligt opduiken en aan het eind van het zwembad op de kant leggen. Hierna volgt de volgende persoon. Vanaf persoon 2 moet er met de opgedoken onderdelen een voorwerp in elkaar worden gezet volgens een voorbeeld wat op papier staat. Winnaar: Het team die de meeste onderdelen in de juiste volgorde in elkaar heeft gezet is de winnaar.

SPEL 3 ‘UITHOUDING’ Deelnemers: 2 teams, max. 10 personen per team Tijdsduur: 15 minuten Beginsituatie: Start van het spel is dat de eerste 2 spelers van het team een overal en klompen aantrekt. Zij moeten een kruiwagen vol scheppen met mest. Nadat de scheidsrechter heeft beoordeeld dat er voldoende in de kruiwagen zit, mogen zij een parcours gaan afleggen. De volgende 2 spelers mogen starten als de vorige 2 terug zijn met een lege kruiwagen. Deze 2 spelers moeten dan de overal van de vorige 2 personen aantrekken. Winnaar: Het team dat de meeste mest binnen de tijd in de bak heeft gestort is de winnaar.

SPEL 4 ‘TAKTIEK’ Deelnemers: 2 teams, 8 personen Tijdsduur: Maximaal 15 minuten. Beginsituatie: Het is de bedoeling dat beide teams zo snel mogelijk met een strobaal een parcours moeten afleggen. Zij mogen dit naar eigen inzicht realiseren het is niet geoorloofd om de de strobaal kapot te maken. Winnaar: Het team dat het snelst het parcours aflegt met de strobaal is de winnaar.

SPEL 5 ‘TRANSPORT’ Deelnemers: 2 teams, 8 personen Tijdsduur: Maximaal 15 minuten. Beginsituatie: Door middel van het afleggen van een parcours zal een aanvalskorf worden gevuld, daarbij word ook "turf" mee genomen. Het parcours wordt geblinddoekt op aanwijzing van de coach afgelegd. De mee te nemen goederen worden door twee medespelers op de draagbaar gelegd op de vaste locatie. Per ronde mogen drie attributen van de aanvalskorf meegenomen worden,en een hoeveelheid "turfen". Einde spel is wanneer de attributen in de aanvalskorf liggen zoals het hoort, Hierbij worden de aantal opgestapelde “turfen” geteld waar mee men extra punten kan verdienen. De attributen en de meegebrachte “turfen” worden door een persoon op de bestemde plaats gelegd. Winnaar: Het team dat de aanvalskorf het snelst compleet heeft in combinatie met het aantal “turfen”.

SPEL 6 ‘KRACHTSPEL’ Deelnemers: 2 teams, 6 personen Tijdsduur: Maximaal 15 minuten. Beginsituatie: Bij dit spel zal een ton gevuld moeten worden met "turf". De ton zal diagonaal door vier personen worden omhoog gehouden middels touwen. De overige spelers mogen op aanwijzing de "turfen"in de ton mikken. Einde spel is wanneer de ton de grond raakt ,de tijd en de hoeveelheid “turfen” worden om gezet in punten. Winnaar: Het team welke de ton met het langst van de grond heeft weten te houden met hieraan gekoppeld het aantal “turfen” in de ton.

SPEL 7 ‘KOESCHIJTERIJ’ Deelnemers: 1 koe Tijdsduur: Vanaf het beginsignaal van het eerste spel tot dat de koe schijt. Beginsituatie: Het is de bedoeling dat elk team een vak opgeeft waar deze denkt waar de koe schijt, teams mogen ook dezelfde vakken opgeven. Echter worden de punten verdeelt. Mocht de koe niet in een vak schijten welke is opgegeven dan geldt het vak (de vakken) welke het dichtst in nabijheid is opgegeven. Winnaar: Het team dat het vak goed heeft voorspelt, of het vak welke het dichtst in de nabijheid is.

SPEL 8 ‘COACHSPEL’ Deelnemers: De coaches van de deelnemende teams Tijdsduur: Vanaf het beginsignaal van het spel. Beginsituatie: Het is de bedoeling dat elke coach van de deelnemende teams gaat hangen aan brandweerslangen (vasthouden met zijn handen) welke hangen aan een korf van een hoogwerker. Hieronder is een zwembad gevuld met water en schuim. Winnaar: De coach welke het langst aan de brandweerslangen hangt

PUNTENTELLING Bij elk spel, ook het coachspel, zal voor de puntentelling naar het prestaties van het totale deelnemersveld worden gekeken. Dit betekent dat er per spel een plek 1 tot en met 18 wordt toegewezen met hieraan gekoppeld de behaalde punten. Elk team kan een joker inzetten op één van de zes spellen (dus niet het coachspel). Met de joker wordt het aantal behaalde punten van het betreffende spel verdubbeld. Voor aanvang spelen aangeven welk spel.

HUISREGELS Geen open vuur. Afval in de daarvoor bestemde bakken. Parkeren in de daartoe aangegeven en bestemde vakken. Fietsen e.d. moeten gestald worden in de daarvoor bestemde stallingen. Geen loslopende honden op het terrein. De EHBO-post staat op het terrein. De organisatie is niet aansprakelijk te stellen voor enigerlei schade of ongemakken (geldt ook voor derden).

OVERIGE INFO Elk team tafels, stoelen en een partytent (meenemen); Grote tent; Catering wordt verzorgd door organisatie; Elk team 75 munten; Munten bijkopen; Voor derden van een team is ook gezorgd; Toiletten aanwezig; Mogelijkheid tot douchen aanwezig; Attracties kinderen is aanwezig (eigen verantwoordelijkheid).

VRAGEN?