Blackboard Forum Observatieonderzoek 06 februari 2009 Projectgroep 7.

Slides:



Advertisements
Verwante presentaties
1 Op Stap naar het SO. 2 • Waar gaat het om ? • Eerst even kijken naar het keuzewerkboek • Wat moest er zo dringend veranderen ? • Studiekeuzetaken !
Advertisements

Tevredenheid met behandelaar en behandeling.
Enquête bij de leden van Fietsersbond Halle Resultaten.
Ochtend Presentatie - docenten Welkom terug! Hoe ging de uitvoering van de PvB? Wie heeft dit allemaal gedaan en wat waren de ervaringen?
Analyse klantgerichte websites
De opstart van een succesvol verzuimbeleid
Samen bouwen aan zelfvertrouwen
Nicole Ezendam1, Anke Oenema1, Johannes Brug1,2
INITIATIECURSUS COMPUTER EN INTERNET VOOR ONTHAALOUDERS.
Ervaring project Op Eigen Benen Vooruit Projectleidersbijeenkomst 6 september Trudi Taat Verpleegkundig Specialist.
Mr. Guide Zoek, vind en vergelijk je avond uit… Human Technology – Hanzehogeschool Groningen.
John Vaupell Justin van der Steen
Coaching, hefboom voor leiderschapsontwikkeling?
Ontwerpprojecten In de praktijk
ACADEMISCH e vaardigheden – wc2
De toekomst van de Cyberschool Gaan we de goede kant op? Praktijkonderzoek van Kim Tran, Dianne Maasdijk & David van Diepen.
Methoden van Onderzoek
‘Ik moet meer lezen met mijn ogen en minder met mijn hart.’
Workshop Onderzoeksvaardigheden
Agenda workshop e-mentoring Vraag Inleiding e-mentoring in internationaal perspectief. Karin Vaessen, Kennispunt mentoring Introductie Skolarz, Nederlands.
THESISSEMINARIE 2 VAKGROEP EXPERIMENTEEL-KLINISCHE EN GEZONDHEIDSPSYCHOLOGIE Probleemstelling, methode LES 1; Klinische Psychologie; Universiteit Gent;
LAATSTE SCRIPTIESEMINARIE
Beroepsvaardigheden onderdeel van SBC
ResearchLab V1 Blok hoorcollege 2 © R. Buisman.
ZXCVBNZXCVBN. HCI Human Computer Interaction HCI = Designing products people love to use.
ICT en Didactiek Willem Bustraan EFA
Welkom op het evaluatiemoment TECH Projecten
Samen werken = Samen leren = Samen innoveren
Afdeling Studietoelagen Kwaliteitsnetwerk 31 januari 2005.
Groen proeven Ervaringen van AOC Friesland VMBO Groen Leeuwarden
Help! ‘Niet vorderende ontsluiting’
LUNCHSEMINAR Grassroots bij de TU Delft Sofia Dopper Projectleider Grassrootsproject TU Delft 10 mei 2007.
Gebruikservaringen van leerkrachten met WebQuests
Scriptieseminarie 3 Methode – Experimenteel onderzoek
inleiding Thijs Waanders Rens Velthuis Stan de Leeuw Roy broshuis
Communicatie met de arts
ICTO-contactpersonen 7 juni 2007 Vrije Universiteit Universiteit Utrecht Technische Universiteit Delft.
Inhoud presentatie Introductie Onderzoek (theoretisch kader)
Gelijkekansen- en diversiteitsplannen 2007 Overzicht Commissie Emancipatiezaken 25 september 2007.
Succes met SPBS Effectievere begeleiding via de agenda SPBS in het VO.
Etalageconferentie ‘over rekenen gesproken’ 25 september 2014 MBOX Groenhorst.
Minor Digital Marketing Wat gaan we doen? Inleiding Tio Leren en ervaren hoe de online technologie bijdraagt aan een succesvolle bedrijfsvoering. Vorm:
Vergaderen.
Docent: Ans Sarianamual - oktober 2014
80% van wat we leren… Collega’s Samenwerking Gesprekken Werkgroepen
Goede voorbereiding is het halve werk
Workshop: Digitale bordlessen. Even voorstellen. Anthony Verwijst I-Coach en leerkracht op bs. de LenS. Ervaringen: bordwerkprogramma's, coachen/begeleiden.
E FFICIËNTIE MASTER D OCENT HGZO Onderwijs Innovatie Project: Wytze van der Zee, Stijn Mentzel, Leah Schoffelmeer, Marloes Ter Stege, Tamara Lust, Froukje.
Je impact als docent Silvia van der Werve.
1 i-Learn 2 Inloggen via ilearn.fopas.be met uw InFoPas codes.
Methoden & Technieken van Onderzoek Maurice Scheepers Kamer H4.318
Project 3 Pedagogisch werken in de wijk Bijeenkomst 3, week 1.5, Schooljaar Klas: VQR2C Docent: Madeleine Meurs.
Rotterdam, 00 januari 2007 Onderzoek I Bijeenkomst 4 kwartaal 2.
COACHEN; zelf aan het werk! HELICON MBO Den Bosch W43
Presentatie titel Rotterdam, 00 januari 2007 Onderzoek 7 Hafida El-Gharbaoui
Welkom Module Autisme in de Sport. Programma Voorstelrondje Doel Autisme en sport Structuren Vragen.
Op weg naar een design for all? UNIVERSEEL ONTWERP IN DE KLAS 1.
Bètadidactiek Beschrijving vak en NLT competenties die aan bod komen.
Tevredenheidsmeting OCMW Presentatie MC Bea 24/08/09.
DE INVLOED VAN EEN ONDERZOEKSTRAJECT (OP DE WERKPLEK) OP DE ONDERZOEKENDE HOUDING VAN LERAREN IN OPLEIDING Twan van de Wetering - Docent Engels - Lid Kenniskring.
Een onderzoekende houding bij pabostudenten Congres voor Lerarenopleiders, Februari, Brussel Femke Timmermans Gerda Geerdink.
Het onderzoeksverslag
Module Evalueren Moduleweekend Regio Scouting Zeeland | Versie 1.0.
Gebruik van het annotatiesysteem
Wat leren docenten en onderwijsondersteuners online van goede voorbeelden van ICT-gebruik en hoe waarderen ze dit online leren? Gerard Baars
De - arts op Mathijs Doets
ICTO-beleid van de Nederlandse universiteiten
Marketing Week 2, les 1 Enquêtevragen maken.
Materiaal en methode Welke materialen en methode worden er gebruikt?
Transcript van de presentatie:

Blackboard Forum Observatieonderzoek 06 februari 2009 Projectgroep 7

Voorstellen Nick: inleiding, literatuur, probleemstelling Lisa: projectopdracht, eerste contact met icto, blokschema’s, centrale onderzoeksvraag, doelstelling. »Marcel: methode, deelnemers, materiaal, procedure Rinnert: resultaten en discussie Pim: afsluiting Inleiding

Literatuur Sharp, Helen e.a. (2007) Interaction Design Hoofdstuk 6 Valkenburg, Rianne e.a. (2008) Human Technology Interaction Deel A Krug, Steve (2005) Don’t make me think Inleiding

Probleemstelling ICTO vermoedt dat het forum op Blackboard niet in een zo hoog mogelijke mate actief, efficiënt, effectief en naar tevredenheid gebruikt wordt (usability) Inleiding

De gebruiker moet (zonder hulp) : -Een reactie plaatsen -Zichzelf op de forum abonneren -Een nieuwe dissussielijn starten Projectopdracht

Opdrachtgever: Bob Schoonbeek Team ICTO (= ICT en Onderwijs) Info: - Niet gebruikte functies bepalen -Respondenten met zo min mogelijk ervaring met Blackboard Projectopdracht

Is het Blackboardforum gebruiksvriendelijk? - Zijn de onderdelen vindbaar? -Zijn de onderdelen toegankelijk? -Zijn de onderdelen leerbaar? -Zijn de onderdelen begrijpbaar? Centrale onderzoeksvraag

Deelnemers aan het onderzoek Studenten Docenten Medewerkers Methode

Materiaal, apparatuur en instrumenten Computer Human Technology laboratorium Software Enquête Methode

Procedure Locatie Enquêteren en observeren Statistische procedure Methode

Welke onderwerpen worden behandeld: Een reactie plaatsen binnen een discussielijn Een nieuwe discussielijn plaatsen Het abonneren op een forum Algemeen over het forum Resultaten & discussie

Een reactie plaatsen binnen een discussielijn Resultaten & discussie

Een reactie plaatsen binnen een discussielijn Was het duidelijk waar de acties uitgevoerd moesten worden? Onduidelijk: 12,5% Neutraal: 25% Duidelijk: 62,5% Resultaten & discussie

Een reactie plaatsen binnen een discussielijn Was de feedback zoals verwacht werd? Ja: 62,5% Nee: 37,5% Resultaten & discussie

Een reactie plaatsen binnen een discussielijn Was het duidelijk wat de volgende stap moest zijn? Ja: 62,5% Nee: 37,5% Resultaten & discussie

Een nieuwe discussielijn plaatsen Resultaten & discussie

Een nieuwe discussielijn plaatsen Was het duidelijk waar de acties uitgevoerd moesten worden? Onduidelijk: 12,5% Neutraal: 37,5% Duidelijk: 37,5% Geen twijfel mogelijk: 12,5% Resultaten & discussie

Een nieuwe discussielijn plaatsen Was de feedback zoals verwacht werd? Ja: 75% Nee: 25% Resultaten & discussie

Een nieuwe discussielijn plaatsen Was het duidelijk wat de volgende stap moest zijn? Ja: 62,5% Nee: 37,5% Resultaten & discussie

Het abonneren op een forum Resultaten & discussie

Het abonneren op een forum Was het duidelijk waar de acties uitgevoerd moesten worden? Duidelijk: 57,1% Geen twijfel mogelijk: 42,9% Resultaten & discussie

Het abonneren op een forum Was de feedback zoals verwacht werd? Ja: 85,7% Nee: 14,3% Resultaten & discussie

Het abonneren op een forum Was het duidelijk wat de volgende stap moest zijn? Ja: 71,4% Nee: 28,6% Resultaten & discussie

Algemeen over het Blackboard forum Resultaten & discussie

Algemeen over het Blackboard forum Stemming positief 0 keer: 12,5% 1 keer: 50% 2 keer: 37,5% Resultaten & discussie

Algemeen over het Blackboard forum Stemming negatief 0 keer: 50% 1 keer: 25% 2 keer: 12,5% 4 keer: 12,5% Resultaten & discussie

-Inleiding -Projectopdracht -Methode -Resultaten en discussie Conclusie & Afsluiting

Vragen? ?

Opdrachtgever: Bob Schoonbeek voor de extra informatie en interesse. Coach: Martin Specken voor de feedback en tips. Iedereen: voor het kijken en luisteren. Bedankt