Category Management Kevin Linden Maarten Hoyberghs

Slides:



Advertisements
Verwante presentaties
Hoe word je de beste verssupermarkt van Nederland?
Advertisements

Uw garantie op Kwaliteit & Service ,80 € - 4,00 € Hugo Verrieststraat 94 – BE 8800 Roeselare – – T(+32)
De inkoopoplossing voor kleine en middelgrote incidentele behoeftes
MEXX Presentatie MIX Nationale DHZ Sessie NOOS
Marketingmanagement in een Europese KMO
17 november 2004FLAGIS – studiedag “Adres Onbekend”Slide 1 Monitorring criminaliteitsfenomenen met behulp van CRAB Daniel Carlucci Beleidsondersteuner.
Training Omgaan met service
PRODUCTDOSSIER Casanova  gemaakt door robin jans.
PRODUCTDOSSIER Casanova  gemaakt door robin jans.
Distributiefuncties Producent (goederen) Eindgebruiker
Ontvangst, opslag en distributie SMH
Voorbeeld kant & klaar Haccp plan
Symposium Palliatief Netwerk
Vrij verkeer van goederen: non-tarifaire belemmeringen
De Savornin Lohman Welkom op de info avond Leerjaar 2.
Commercieel beleid 2 H1 Assortimentbeleid Filiaalmanager.
Data warehousing theorie & modelling technieken
Wat is MultiBel? MultiBel is een alarmerings- en communicatiedienst. U bent in staat om met een paar simpele handelingen tot wel duizenden personen tegelijk.
DigiDoc Een digitaal kantoor voor iedereen !. Ceci n’est pas du software?! 2.
Fase 2 Tijdelijke presentatie bouwen
Voorraadbeheer en bestellen
Commercieel beleid 2 H1 Assortimentbeleid Ondernemer detailhandel.
Wat is MultiBel? MultiBel is een alarmerings- en communicatiedienst.
Detailhandelsmarketing
Accountmanagement H4 Kengetallen Junior accountmanager.
Major/Minor Marketing 18 maart Thema’s Plannen en strategieën uitwerken om markten te selecteren Producten en diensten: - ontwikkelen - prijs bepalen.
Introductie in voorraadbeheer Bram Spliet. Waarom voorraadbeheer? Altijd inzicht in voorraad Bestellingen doen op basis van aanwezige / minimum voorraad.
Voorraadbeheer en bestellen
Wat is MultiBel? MultiBel is een alarmerings- en communicatiedienst. U bent in staat om met een paar simpele handelingen tot wel duizenden personen tegelijk.
Pasta & Go. inhoudsopgave 1. Onderneming 2. Bedrijfsactiviteit 3. Sterke punten 4. Taakverdeling en outsourcing 5. Doelgroep 6. Concurrentie 7. Klanten.
Fedor bij de Wehkamp OPTIMAAL KETENBEHEER Wehkamp homeshopping.
Keuzemodule Groen Ondernemen Coen van Wetering
Distributie kengetallen
Hoofdstuk 4 Distributie (plaats)
Afdelingsbelevering in de Apotheek van het Erasmus MC anno mei 2008 t.b.v. leveranciers 19 mei 2008.
Marketing voor Starters HOOGEVEEN, 2 DECEMBER 2010 Welkom! 1.
Green Banana Ondernemers traject Bijeenkomst 7. Terugblik  Wat hebben we vorige bijeenkomst gedaan?  Huiswerk…  Hoe ging het marktonderzoek?  Liepen.
Wat gaan we vandaag doen?  Voorbereiding op toets 17 mei 2016 lesuur 7  Eerst luister je / noteer je wat er in de toets komt. Vervolgens mag je:  Naar.
Tevredenheidsmeting OCMW Presentatie MC Bea 24/08/09.
Fase 3 Controleren van de voorraad en bestellen
Blokker ‘out of stock’ campagne DDMA Summit 2016 Hans ter Maten.
Fase 3 Controleren van de voorraad en bestellen Kerntaak: verzorgen ontvangst en verwerking van goederen Hoofdstuk: Controleren van de voorraad en bestellen.
Inkoop. Inkoopplanning: Voorraadbeheer Hoe en wat en waar inkopen Voor een bepaalde tijd Bestellingen.
Uw garantie op Kwaliteit & Service 9(4) €0,80 - €5+ Hugo Verrieststraat 94 – BE 8800 Roeselare – – T(+32)
Goederen en voorraad Hoofdstuk 4 Voorraadbeheer. Inhoud 1 De weg van goederen naar de consument 2 Goederenontvangst 3 Goederenopslag 4 Voorraadbeheer.
Doel marketingmix is behouden en vergroten van marktaandeel.
Goederen en voorraadbeheer
Hoofdstuk 11 (12) Distributiebeleid
Goederenstroom Goederenopslag.
Goederenstroom Online en offline.
Hoofdstuk 1 Goederenontvangst
AFDELING 2 marketingbeleid.
Goederenstroom en voorraadbeheer
Goederenstroom en voorraadbeheer
Goederenstroom en voorraadbeheer
Goederenstroom en voorraadbeheer
Goederenstroom en voorraadbeheer
Goederenstroom en voorraadbeheer
Goederenstroom en voorraadbeheer
Goederenstroom en voorraadbeheer
Hoofdstuk 2 Voorraadbeheer in cijfers
Goederenstroom Hoofdstuk 6 Bestellen.
Goederenstroom en voorraadbeheer
Hoofdstuk 4 Inkopen en bestellen
Logistieke werkzaamheden coördineren
Logistieke werkzaamheden coördineren
Hoofdstuk 2 Voorraadbeheer in cijfers
Hoofdstuk 4 Inkopen en bestellen
Ontvangt en verwerkt goederen
Customer service & Relatiemanagement
Transcript van de presentatie:

Category Management Kevin Linden Maarten Hoyberghs Kanaalmanagement Category Management Kevin Linden Maarten Hoyberghs

Inhoud Sector Takenpakket Assortimentsbepaling Forecasting Promoties Product introductie Leveranciers Voorraadbeheer Out of Stock KPI’s Kortingen Risico’s Groen Imago

Sector Drankenhandel Twee markten Davy Daniels Prik & Tik Daniels drinkmarket Twee markten Particulier Horeca Davy Daniels

Takenpakket Normale dag routine: Openen filliaal & binnenlaten personeel Leveringen overlopen met bedienden Bestellingen Plaatsen voor 12u00 Coca Cola  Maandag Inbev  Dinsdag Alken Maes  Donderdag Prik & Tik  Vrijdag Winkelcontrole op promoties & out of stock

Assortimentsbepaling Horeca Aangesloten bij brouwerij? Ja?  Kijken welke voorwaarden, merken Nee?  Zelf kiezen Particulier Prik & Tik hoofdzetel bestelt voor alle (63) fillialen Distributie naar verschillende fillialen Kleine verschillen in streekbieren

Forecasting Op basis van gemiddelden Cijfers van voorbije jaren Geen grote afwijkingen in deze sector Bestellingen van grote volumes op tijd doorgegeven en dus ingewerkt

Promoties Hoofdzetel geeft folder uit Producten in schijnwerper plaatsen Acties aankondigen Toenemende frequentie met feestdagen Filliaal kan beslissen om extra promotie te voeren maar draait dan zelf op voor kosten

Product introductie Promotietest bij nieuwe producten ter introductie Bij positieve respons opname in assortiment Fillialen zorgen zelf voor promotie Na positieve introductie gaat Prik & Tik verdelen tussen de fillialen

Leveranciers Intranet bestelsysteem Lijst met alle producten Elk filliaal voert individueel en manueel bestelling in Levering per 13 of 26 palletten Palletten bevatten verschillende producten

Leveranciers A-lijst B-lijst “top producten” Moet steeds in stock zijn B-lijst Producten zonder hoge rotatie Sporadisch aangevuld

Voorraadbeheer Systeem van minimum stock Kleurensysteem Waarschuwt bij bereik van aangeduid minimum Niet ge-automatiseerd Bestelling zelf doorgeven Opvolging per dag van verkochte goederen

Out of Stocks Dagelijkse controle van rekken Producten die niet (slecht) verkopen: Uit gamma nemen en vervangen door nieuwe Producten die wel out of stock gaan: Trappisten hebben beperkte productiequota Orval Westmalle Men gunt drankenhandel voorrang op winkels Uitzonderlijk op einde van het jaar

KPI’s Benchmarking Optimalisatie van winkelindeling Niet toegepast Producten in promotie en geschenkverpakkingen staan centraal opgesteld Indeling per Bier Wijn & sterkedrank Frisdrank

Kortingen Kortingen vertrekken vanwege filliaal Hoofdzetel komt niet tussen Folder met eventuele acties ook voor filliaal Hoofdzetel komt niet tussen

Risico’s Men werkt uitsluitend met grote leveranciers Steeds stipte leveringen Hooguit 1-2 uren vertraging mits file enz.

Groen Imago Drankhandels hebben sinds lang al een systeem van retour (statiegeld) Verpakkingen worden steeds beperkt Leveringen vanuit hoofdzetel met optimaal gevulde vrachtwagens, dus nooit leeg vervoer

Vragenronde Bedankt voor de aandacht Vragen?