Doelstellingen campagne

Slides:



Advertisements
Verwante presentaties
Fietsverlichtingscampagne 2011
Advertisements

Logo Gemeente Laat Kracht en Pracht van (lokale) Sport zien! Datum 2012 Presentatie Sprekers:
In opdracht van … De provinciaalse Sportdienst Brugge Regio West-Vlaanderen.
Enquête bij de leden van Fietsersbond Halle Resultaten.
= 1 uur vóór zonsondergang uur
Communicatieplan. Inhoud  Streeklift  Doelgroepen  Hoe gaan we het aanpakken?  Website ( concept )  Conclusie.
verenigings- communicatie
Nieuwe impulsen voor de fiets
Volleybal – Sporttak in de Kijker 2008
Fietsacties “Met belgerinkel naar de winkel” en “Fiets naar Kyoto” in.
ALLES WAT JE MOET WETEN OVER PERIODE 4 Samen naar het examen.
BBL en bedrijf Case mobiliteit - Kilometerverzekering Civiel – private samenwerking.
Studienamiddag VCA Organisatie VCA examens
November 2013 Opinieonderzoek Vlaanderen – oktober 2013 Opiniepeiling Vlaanderen uitgevoerd op het iVOXpanel.
ZAPPcity Project ZAPPcity • alle evenementen onder één publicitaire paraplu • 28 augustus – 14 september • kunst, cultuur, sport, media • locaties.
Olga Haarman, 11 juni 2009 Kulturhusberaad Positionering van het Kulturhus 1.
Regionaal overleg Noord- Zuidconsulenten
22 april 2009 Cijferboeken Cultuur, Jeugd en Sport Opmaak cijferboeken en website.
Creatieve workshops om de Nederlandse taal te stimuleren bij jongeren
01/10/ De handel na een jaar crisis? Dominique Michel Gedelegeerd bestuurder.
20 jaar Open Monumentendagen 2008 RESULTATEN VAN PUBLIEKE OPINIEPEILING Nobody’s Unpredictable Oktober 2008 IPSOS BELGIUM Waterloo Office Park Drève Richelle,
Voorstelling van mijn werk. Als verantwoordelijke van Fondation Baska.
Sint Jorisschool Examenvoorlichting Studie & Voorbereiding Examen Uitslag Diploma.
Sint Jorisschool Examenvoorlichting
Landelijke Open Imkerijdag
1 De rechtenverkenner: een hefboom voor het lokaal sociaal beleid in Vlaanderen Steven Vanackere Vlaams minister van Welzijn, Volksgezondheid en Gezin.
TiNCK? Ticket Informatie Cultuur Knooppunt Virtueel cultuurloket: Initiatief Provincie West-Vlaanderen: Onderdeel dienst cultuur.
Ronde (Sport & Spel) Quiz Night !
Seizoen Resultaten Leiden – Vlaanderen 68 – 3 Vlaanderen – Dukes8 – 34 Amsterdam – Vlaanderen44 – 15 Vlaanderen – Hilversum8 – 36 Vlaanderen.
‘Marktgericht fietsbeleid, een tussenstand’ Donderdag 2 april 2009 Welkom bij de themabijeenkomst.
PROJECT: DORPSRESTAURANT AVELGEM Voorstelling Ontmoetingsdagen Ongelijk Gezond – juni 2010.
De Digitale Week 2013 Infomomenten De Digitale Week is een initiatief van LINC vzw.
Door "De Pluim" meer aandacht voor en steun aan gehandicaptenzorg. 1 Met de actie ‘De Pluim’ wensen de Koning Boudewijnstichting en de tien regionale zenders.
Concept Opdrachtgever: Agentschap Ondernemen (AO). In het kader van ondernemingsplanwedstrijd (OPW) Vlaanderen, dé officiële ondernemingsplanwedstrijd.
Infomomenten #digidon - #dw14. Inleiding in de wereld van de Digitale Week – Wat is de Digitale Week? – Wat kan jouw organisatie winnen? – Hoe kan je.
Dag en Nacht van Weert Dag en nacht van Weert Zaalvoetbal toernooi.
MEDIALANDSCHAP We onderscheiden: Visuele media Auditieve media
Dialoog en netwerkvorming i.h.k.v. het lokaal sociaal beleid
Agenda Gebruikersdag Digitaal Sociaal Huis Vera – 23 april 2009 Voorstelling Cevi/Logins Voordelen samenwerking Vera – Cevi/Logins Demo eLoket ®
Werken aan Intergenerationele Samenwerking en Expertise.
Breuken-Vereenvoudigen
UiT in Berlare campagne met de kleine c. Wat vooraf ging Op papier UiTpartner sinds najaar 2008 Vertragende factor: lanceren nieuwe berlare.be Van cultuur.
Aanpak fietsdiefstal Goof de Vor 5 april 2017 |.
PLAYBOY Kalender 2006 Dit is wat mannen boeit!.
Update EYOF UTRECHT 2013 Raadsinformatieavond 23 april 2013
Dia 1 Productencatalogus: Infosessie provinciale en lokale besturen 24/11/11.
Coördinatiecel Vlaams e-government 16/09/2014 Studie Interbestuurlijk e-government... één jaar later Coördinatiecel Vlaams e-government (CORVE) Web:
2 de Studiedag van de Vlaamse Lokale Ontvangers BRUSSEL 22 mei 2008 Voorstelling van de vernieuwde website
Welkom! Informatieavond deelname Nijmeegse Vierdaagse juli 2013.
Infosessies 2012 Benedicte Swennen. Met Belgerinkel naar de Winkel Nog altijd actueel! Problematisch verplaatsingsgedrag in Vlaanderen: –slechts 13,17%
FairTradeGemeente. Een campagne van: Max Havelaar Oxfam-Wereldwinkels Vredeseilanden.
De financiële functie: Integrale bedrijfsanalyse©
Middenstandsvereniging Heusden-Zolder vzw heet u welkom
Welkom!.
Introductie De Hoop, 1975 (2015: 40 jaar!) Missie Particulieren, bedrijven, kerken, vermogensfondsen, vrijwilligers Fonds wervende evenementen.
KLAPROZEN TORNOOI Maandag 10 november u00 KLAPROZEN TOERNOOI Maandag 10 november maandagnamiddag toernooi. We willen jullie graag verwennen met.
ontdek wat jij kunt bereiken
1 Zie ook identiteit.pdf willen denkenvoelen 5 Zie ook identiteit.pdf.
Kick off: de examentijd
Zaterdag 30 mei 2015 & Zaterdag 13 juni Kom in beweging!
Global e-Society Complex Societal Re-engineering Platform Europa België Regio Vlaanderen Gemeente ABC Project Renovatie Herbestemming.
PR & Communicatie BIG Challenge BIG Challenge deelnemers uit de veehouderij en andere agrarische sectoren die samen fietsen en strijden tegen kanker.
NME-Overlegplatform Maandag 3 mei NME-Overlegplatform maandag 3 mei 2010 Agenda 1)Welkomstwoord voorzitter 2)Vlaamse NME-dag 18 november 2010.
Achtergrond Wat hebben we geleerd uit de bevraging van de handelaars:
Noord-Zuid 3-5 juni 2017.
West-Oost mei 2017.
Achtergrond Wat hebben we geleerd uit de bevraging van de handelaars:
Transcript van de presentatie:

Doelstellingen campagne Burger Promotie fiets voor (kleine) boodschappen Link met gezondheid, milieu, afvalpreventie… Handelaars Voordelen van fietsende klanten aantonen Gemeenten Fietsbeleid hoger op de agenda zetten Promotie lokale handel

Resultaten 2008 183 gemeenten 15.600 handelaars 283.265 volle spaarkaarten 113.000 deelnemers 6.231.824 kilometers

Evolutie gemeenten

Profiel deelnemer 70% vrouw gemiddeld 50 jaar 8 op 10 per fiets gaan winkelen 28% fietst vaker / voor het eerst dankzij Belgerinkel

Nieuw concept ‘09 Visie: burger verleiden om te gaan fietsen Via product: exclusieve designer fietstas Sfeer: mode, trendy, jong, urban Mikken op jongere doelgroep / nieuwe fietsers

Sfeerbeelden Bron: http://www.cyclechic.org/ http://www.copenhagencyclechic.com/

Concept campagne Klanten gaan langs bij deelnemende handelaars en krijgen spaarkaart aangeboden. Per winkelbezoek met de fiets krijgt klant zegel. Volle spaarkaart (8 zegels) levert “Walter Van Beirendonck” fietstas op (opleg: €14). Klanten nemen bovendien deel aan tombola vanaf 6 zegels (te winnen: unieke Belgerinkel --Van Beirendonck- fiets(en) per gemeente).

Walter Van Beirendonck fietstas

Communicatiemomenten Perslancering fietstas + fiets, voorstelling ontwerper Walter Van Beirendonck: donderdag 5 maart 16 mei vm: live-uitzending Radio 2 16 mei nm: kick-off event Naked Doorlopend: actie met BV’s 23 mei – 20 juni: Bikewash events

Startevent: Naked ‘09 Naked ‘09 – Fashion for Charity, Kammenstraat Antwerpen, 16 mei ’09 www.naked09.be

Bikewash Gratis fietswash + klein onderhoud 5 opeenvolgende zaterdagen (23 mei tot 20 juni) 1 gemeente per provincie (oproep kandidaatgemeenten) Bekende Vlamingen Ondersteund door Radio 2 & regionale tv

Campagnemiddelen 2009 Drukwerk: Andere: Spaarkaarten Zegeltjes Affiche Poster A1 formaat Spaardoos Flyer klanten Flyer handelaars Broodzakken Andere: Website Spandoeken Bijlage bij weekblad Radiospot Radio 2 Persvoorstelling fietstas Spot 11 reg. tv-zenders Live-uitzending Radio 2 Digitale nieuwsbrieven Lokale persberichten (‘08: 477 vermeldingen)

Hoe fietstas bemachtigen? Verzamel 8 zegeltjes en kleef ze op je spaarkaart Bestel je fietstas en geef je voorkeur leveringsadres op: Via www.belgerinkel.be of bel naar het nummer 070 / 66.08.50 Je ontvangt een unieke reservatiecode Stort 14 euro op rekeningnummer 000-0000000-00 en vergeet niet je persoonlijke code te vermelden. Steek je volle spaarkaart met vermelding van reservatiecode in een spaardoos Haal je fietstas af bij je plaatselijke fietshandelaar

Hoe gaat u te werk? Gemeente inschrijven via www.belgerinkel.be Richt een lokale stuurgroep op en spreek een taakverdeling af Maak de handelaars warm om deel te nemen Geef een raming door van het aantal handelaars en bestel eventuele extra promotiematerialen (tegen 13 maart) Geef de fietshandelaars door (tegen 27 maart) Geef uw definitieve bestelling door (tegen 27/03) Start verdeling campagnematerialen naar de handelaars (4 tot 15 mei) Geef het startschot en kondig de campagne aan (16 mei) Hou de campagne onder de aandacht (16 mei tot 20 juni) Verzamel de volle spaarkaarten en verloot de prijzen (22 juni tot 3 juli) Stuur de spaarkaarten met acht zegels op secretariaat (tegen 10 juli)

Partners / sponsors Initiatiefnemers: Bond Beter Leefmilieu UNIZO CM Media: Radio 2 Regionale televisie (RTVM) HUMO of Libelle of Flair Sponsors: Oxford Ecover Dexia Fietstas: Walter Van Beirendonck Basil VDB parts Fietshandelaars Startmoment Naked: Eventbureaus B-Com & SAMENCO Kammenstraat United vzw Initiatiefnemers: Bond Beter Leefmilieu UNIZO CM Fietsersbond Partners: Vlaamse overheid OVAM IVN (Belgerinkel Nederland) Gracq (Belgerinkel Brussel) Provincie West-Vlaanderen Provincie Oost-Vlaanderen Provincie Limburg Meer dan 190 gemeenten Communicatie: Absoluut