Dienstenmarketing PROCES

Slides:



Advertisements
Verwante presentaties
Beste klant, Welkom op Modelovereenkomst.nl. Onder de knop ‘Documenten’ vind u al onze documenten geordend in mappen. Klik iedere keer op ‘pijltje naar.
Advertisements

De uitgaande post verwerken Hoofdstuk 5.3 Office 3/41.
10 tips voor een gouden start Groeitips
ASP: Internetboekhouden
bpost in Zuid-Oost-Vlaanderen.
Samenwerking UnieKo – Randstad
Aankoop van duurzame consumenten goederen: Hoe denkt de consument… Steven Van Belleghem Sr. Consultant InSites Consulting.
Zaakgericht Werken.
PreSoft [relatiebeheer] Het centraal beheren van relaties en contactgegevens is de basis voor veel dagelijkse werkzaamheden. PreSoft [relatiebeheer] is.
V.O.C. info avond voor trainers, coaches en managers
met vallen en opstaan naar een mid-office
Een introductie. Open source Betere kwaliteit Hoge innovatiesnelheid Betere prijs/kwaliteit verhouding Vrijheid in keuze van leverancier Gedreven door.
Roos Ravensbergen en Bodil Wever
VERA iVPN ICT-forum 5 en 8 mei 2003 Asse en Lubbeek Carl Possemiers.
Front Office Service Centrum
Klantgericht werken, Kanalen in balans
Presentatie Virtueel kantoor
De afdelingen van Cado & co BVBA Receptie Aankoop Verkoop Voorraad Boekhouding.
Carrousel van good practices met nieuwe leermiddelen
ADDENDUM Verplichte verplaatsing op de omslagen Overgangsperiode tot eind maart 2011.
Beleidsvoering naar groei
PHP Een casus - PIZZA.
Presentatie op Flitsbijeenkomst ICO Taal & Rekenen
Themasessie 4: Hoe kom je tot resultaten met je taalbeleid? Gemeenschapscentrum Elzenhof SYNTRA Brussel Huis van het Nederlands Brussel.
Voetbalmarketing Are you being served. KU Leuven, 11 oktober 2012
1 1 ZO ZEIST Bouwen aan Brieven Juni Programma Welkomstwoord Dennis Vork (Afdelingsmanager Publiek & Dienstverlening) ‘De.
Virtueel kantoor Boekhouding
Op kamp met … CHIRO STASEGEM
Woordenschat en kijk op taal Hoofdstuk 2 en 3
Leerkring POW Fase 4.
Houd uw winkel in de hand met. Strategie Wat heeft u in de hand? Uw inkopen (u koopt alleen in wat nodig is) Uw verkopen (u rekent snel en efficiënt.
E-facturatie bij de Vlaamse overheid Campagne Agentschap Ondernemen.
Goederenverwerking H25 Relaties Manager Handel.
Gopress in Limburg: abonnement op – Gopress Kiosk: 22 bib – Gopress Krantenarchief: 29 bib.
Welkom op de verplichte bezoekdag Bandenbestek GAC/2013/1805.
Pasta & Go. inhoudsopgave 1. Onderneming 2. Bedrijfsactiviteit 3. Sterke punten 4. Taakverdeling en outsourcing 5. Doelgroep 6. Concurrentie 7. Klanten.
Steeds op weg met onze mensen en oplossingen naar tevreden klanten in België … en Europa Marketing & Communication | 2013 Elektrotechnische groothandel.
Steeds op weg met onze mensen en oplossingen naar tevreden klanten in België … en Europa Marketing & Communication | 2013 Elektrotechnische groothandel.
Charles van Campenhout
Evaluatie Huis van de Mechelaar. Cijfers Huis van de Mechelaar Totaal # bezoekers sinds start nieuwe werking: Totaal # afspraken afgehandeld sinds.
Steeds op weg met onze mensen en oplossingen naar tevreden klanten in België … en Europa Marketing & Communication | 2015 Elektrotechnische groothandel.
Het dienstverleningsproject Stad Aalst 15/10/2015 Bart Baele Directeur Externe dienstverlening.
Basisboek Marketing Hoofdstuk 14 Personeel. Paragraaf 14.1: Personeel en product (1) Personeel = visitekaartje van het bedrijf Eisen aan personeel klantgericht.
STUURGROEP KZ 25 februari AGENDA Opvolging vorige bijeenkomst 19 maart 2015 Pedagogisch raamwerk. Alle documenten van de studiedag via onze website:
Service Blue Print Student aan het woord Dave Caljouw.
Informatieavond groep 7 Christine Vogels en Julia Kok.
Welkom Samen voor jouw toekomst. Jij bent Jij Ben je anders dan een ander. Ja natuurlijk jij bent jij. Want je bent apart geschapen, Uit een ander hoopje.
UWV en de Participatiewet
Introductie tot het boekenvak: De boekhandel, een bedrijfseconomische benadering.
Fotografie. Waarom deze werkplek Basis voor fotobewerking is een goede foto. Zelf in staat zijn om de functies aan te passen. Bewust die foto maken. Klantgericht.
Huurachterstallen Wie? Uitvoering binnen de sociale dienst. Sofie Van Den Berghe Colinne Devroede.
Passieve verkoop: initiatief bij koper niet onderhandelen bedienen i.p.v. verkopen Winkelbediende bedienen etikettering rekken aanvullen klanten informeren.
1 Terugkomdag VGM-antenneleden mei / juni Agenda 1.Onthaal en begeleiding 2.Denkmodel risico-evaluatie en analyse 3.Evaluatie VGM-antennes Pauze.
Openbaar Lichaam Bonaire
Coördinatoren VV 19 januari 2017.
Coördinatoren VV 19 januari 2017.
TECHNISCHE FICHE : De schaal berekenen.
INSTRUCTIE SPELER VOLG SYSTEEM SDCP
Verkoopt en handelt verkoop af
Hoofdstuk 4: toeristsiche landschappen 1
  Verzorging van ouderen in de thuissituatie. Waar lopen wij als verpleegkundige tegenaan?
Slides sessie 3 Aansturen van projecten: schildpaddiagram, RASCI, soorten proceseigenaars Schema intervisie / casusbespreking Literatuurverwijzing.
GEZOCHT! Enthousiaste vrijwilligers die onze bezoekers en patiënten op weg helpen! Imelda vernieuwt! Vanaf april begint de verjongingskuur van onze inkomhal.
Regionaal Platform Ouderenbeleidsparticipatie Gent 26/06/2018 Gent
Workshop Klantgericht werken
LOP Antwerpen Basisonderwijs 03/02/2016
Customer service & Relatiemanagement
BoekStart en vrijwilligers in de Bibliotheek
Transcript van de presentatie:

Dienstenmarketing PROCES Tom Himpe Hannelore D’haene Sibyl Vrielynck Leen Scherrens Gill Vandenbroucke Matthias Vanneste Prof. Maegherman

“DIENSTENMARKETING, NIET ZO SAAI ALS JE DENKT” WELKOM BIJ: “DIENSTENMARKETING, NIET ZO SAAI ALS JE DENKT”

Rolverdeling Matthias als Herwig Van Hove (Kok) Leen als An Sjovis (Opdienster) Sibyl als Marie-Claire Duval (Manager) Gill als Sylvain Van De Putte (Klant) Lore als Professor Emeritus Charles Noteboom Tom als Bob Berendts (Interviewer)

PRE - SERVICE 1. Behoeftebesef 2. Informatie zoeken en alternatieven afwegen  restaurant NMBS  Quick  Boterhammetjes  Pamela Anderson  Metro

CORE - SERVICE Front Office 1. Binnenkomen - filevorming - wachtlijnen    wachtlijnentheorie Back Office

CORE - SERVICE Front Office 2. Onthaal - rokers / niet-rokers - welke taal voor kaart - begeleiding naar tafel Back Office

CORE - SERVICE Front Office 3. Opname bestelling - wachttijd Back Office 4. Doorgeven aan kok - opprikken briefje - lezen briefje - pizza maken

CORE - SERVICE Front Office 6. Self-service saladbar - bord nemen - geen wachttijd Back Office 5. Opdienster zorgt voor drank - aanvullen saladbar

POST - SERVICE - Beoordeling personeel - Servicetheorie  tweetaligheid ?

CORE - SERVICE - Laatste fase: de afrekening

POST - SERVICE PLUSPUNTEN - vriendelijke service - vlotte afrekening MINPUNTEN - gebrekkige tweetaligheid - trage bediening

Andere beoordelingsfactoren - Dienstomgeving - Personeel - Ondersteunende elementen - Andere klanten

Het belang van proceswerking - Duidelijke taakomschrijving - Vastlegging van werkwijze en procedure - Opsporen van kritische punten - Vinden van inefficiënties

Twee voorbeelden Bank Mailing

Direct-mail

Adressen Keuze adressenbedrijf Huur / Abonnement / Aankoop Mogelijke extra’s Etiket: manueel Diskette of e-mail: print en peronaliseren Ontdubbelen Corrigeren en opvolgen adresbestand

Handeling Vullen omslagen:  machinaal  manueel Frankering: 4 mogelijkheden Afhankelijk van gewicht, vorm en aantal stuks

Sortering Voorkeurtarieven Post Per uitreikingskantoor: Brussel, Antwerpen, Luik, Charleroi, Libramont, Kortrijk en Gent Gebundeld per postcode (vb: 8500 - 8599)

Vervolg Postadministratie Coördinatie: technische fiche doorheen elke fase mailing Facturatie

EINDE