Van B-to-B naar B-to-C Het realiseren van incrementele verkoop via alternatieve kanalen Hans Offringa 15 en 22 juni 2010 Het realiseren van incrementele.

Slides:



Advertisements
Verwante presentaties
Ontwikkelingen in de retailmarkt
Advertisements

Communicatie door de NVVN: meer digitaal Eenvoudiger, meer informatie, meer toegang, meer verbinding, beter bereikbaar Paula Harte, 27 maart 2014.
Automatic Delivery Rewards Basisprincipes. Automatic Delivery Rewards •Automatic Delivery Rewards of ADR is een programma waarvoor Distributeurs en Klanten.
Klantenservice 2.0: het lerend vermogen van de klantenservice als vliegwiel voor een optimale klantervaring Capgemini Nederland BV Consulting Services.
Marketing voor ZZP-ers
Experts/Blogs & Social Media Reed Business 29 augustus 2011 Alex Beishuizen.
eReaders en eBooks Raymond Snijders, Hogeschool Windesheim
Bibliotheek.nl Mobiele App Bibliotheek.nl Jan-Pieter Laauwen 23 maart 2010.
Een verhaal over web 2.0. Web 2.0 & Business Consultants.
Op zoek naar meer klanten voor uw webwinkel? Francine van Dierendonck Marketing Directeur eBay & Marktplaats 17 januari 2008.
Uw boeken van klassiek naar digitaal
Victoria sportschoenen Oriëntatie voor nieuwe Medewerkers December 2008.
Websites maken Waarom? Voor Wie? Hoe?
Module 6: Kantoortechnieken
Kevin Cornelissen Inne Hidegh
Wat is interactieve marketing?
Branche-analyse Boekenbranche
Distributiebeleid Case: Gopher Publishers.
Aankoop van duurzame consumenten goederen: Hoe denkt de consument… Steven Van Belleghem Sr. Consultant InSites Consulting.
Ferry Jainathsingh Jelitza Naarden Gregory Plet
ROI Driven Internet Marketing Strategies Joris Toonders.
F&J webcreation even voorstellen… we willen graag met u in gesprek, dus…
Introductie tot het boekenvak : een bedrijfseconomische benadering
Marktonderzoek in mobiel Internet Een onderzoek naar de belangrijke factoren van mobiele Internet diensten en de mogelijkheden voor marktonderzoek Colloquium.
Marketingmix Saskia Best, 9 oktober 2008
Achterbancommunicatie2.0
Saskia Best HRO – CMD WINTER 2009 Concept Development – 15 november 2010.
Management en Organisatie © 2009 | Noordhoff Uitgevers bv.
Management en Organisatie © 2009 | Noordhoff Uitgevers bv.
Management en Organisatie © 2009 | Noordhoff Uitgevers bv.
Advanced Business Information Solutions
Het gezicht van een ondernemer. Mathys van Abbe blog:
Het (e-)boek Een (r)evolutie?
College 5, jaar 2, Zomer 2010 Nieuwe Businessmodellen Auteur: Ayman van Bregt Docent: Toine Nagel.
Social Media Les 4: Content (1) Kansen voor kleine bedrijven met kleine marketingbudgetten.
Ontwikkeld door Anne Coppens en Carlo Verhaar les 11 - Google I-C1#, datum.
Inhoud Hoe het allemaal begon… Wat is Easykitchening? Hoe zijn we te werk gegaan? Wat zijn de behaalde resultaten? Evenement ‘Kwistnix’ Wat hebben we.
1 Social Media in de klas Film gebruik social media onderwijs 18 januari 2011.
Online Media Plan LOHC Nieuwe media commissie
Inleiding Veiligheid Beschikbaarheid Betrouwbaarheid Snelheid Volledigheid.
November 2011 Ronald Egas Uitgever Tweakers & Computable
Consument Onderdeel marketing. Wat is marketing?.
Branche analyse Boekhandels 2014
Wat is Social Media? Verzamelnaam voor alle internet toepassingen waarmee het mogelijk is om informatie met elkaar te delen: Tekst (nieuws, artikelen)
Mobile Marketing. Wat is Mobile Marketing? Welke vormen zijn er? De toekomst... De doelgroep en het effect Wat zijn de wettelijke regels? De voor en nadelen...
Tto: de laatste ontwikkelingen
HTML LEON KLOOS,AMO1B.. INHOUDSOPGAVE Over HTML. Coderingen. Geschiedenis van HTML.
Houd uw winkel in de hand met. Strategie Wat heeft u in de hand? Uw inkopen (u koopt alleen in wat nodig is) Uw verkopen (u rekent snel en efficiënt.
Marketing College 3 Het marketingnetwerk.
Hoofdstuk 1 Lisa & Janne.  Draait om klanten  Opbouwen van klantenrelaties op basis van klantwaarde en klanttevredenheid.  Klanten behoeften bevredigen.
Inge Jansen – CDM3a. Afbakening op basis van social media concepting  Doelgroep: Nederlandse studenten  Leuke kortingen, acties, aanbiedingen en wedstrijden.
Slim en veilig online winkelen Hein van Dijk
Social Media 1 maart 2011 Vissen in je netwerkvijver.
Kom verder. Saxion. Minor Internet Marketing SEA | Les 4. Social Media I.
SKILLS KWARTAAL 4 Kwartaal 4 les 1. Indeling kwartaal 4 WeekInhoud les Week 1Canvas business model en oefenen Week 2Theorie over schrijven technisch paper.
Elektronisch factureren: de volgende stap in online zaken doen Datum 14 september 2006.
Hoofdstuk 18 Direct en online marketing: directe klantrelaties opbouwen.
Ontwikkelingen in de Boekenbranche Paul Rutten Book and Digital Media – UL Symposium KVB – Tiele Stichting Amsterdam 24 maart 2009.
Green Banana Ondernemers traject Bijeenkomst 7. Terugblik  Wat hebben we vorige bijeenkomst gedaan?  Huiswerk…  Hoe ging het marktonderzoek?  Liepen.
Slim en veilig online winkelen [Naam Presentator].
New Commerce Innovatie thema februari 2008 N°2 1. Korte omschrijving van het thema. · Wat is de gedachte achter dit thema? Wat willen we onder.
Winkelen 3.0 Hoofdstuk 6 Marketing. Inhoud 1 Eerst langs alle haltes 2 Verkoop 3 Omgaan met geld in een bedrijf 4 Logistiek 5 Wat doen leidinggevenden?
Verkoop en advies Hoofdstuk 6 Reclame en sociale media.
Automatic Delivery Rewards
Met alleen Google komen we er niet
Handboek Online Marketing 4, Hoofdstuk 3
What will you do to change the
Juridische aspecten van een webshop
Kluwer The end of Publishing
marten nubé uitgeverij digitalis
Transcript van de presentatie:

Van B-to-B naar B-to-C Het realiseren van incrementele verkoop via alternatieve kanalen Hans Offringa 15 en 22 juni 2010 Het realiseren van incrementele verkoop via alternatieve kanalen Hans Offringa 15 en 22 juni 2010

Even een eekhoorntje afstoffen Verschuivende waardeketens Eigen webshop versus bol.com Mobiliseren van online marketeers Web 2.0 – user generated content Voorbeelden Aktie

Even een eekhoorntje afstoffen 1995 bedenken concept 1996 ontwikkelen en testen 1997 online PPOD bedrijf Gopher Publishers 1998 prijs EZ 1999 venture capitalists 2000 zwaar weer 2001 verkoop aan branchegenoot ,5 jarig bestaan, kleine speler in markt, maar model internationaal geaccepteerd.

Essentie Gopher model was: Verkorting keten Voorraadloos leveren Productiekosten na verkoopinkomsten Personaliseren Customizen Doorbreken gevestigde orde Ideëel: minimaliseren gebruik grondstoffen Verschuivende waardeketens

Traditionele waardeketen Boekhandel Distributeur Drukker/Binder OntwerperUitgever Auteur Klant Redacteur

Wat past het beste bij je eigen organisatie? Waardeketen 2010 Klant Auteur Facilitator (Uitgever)

Nog geen site – wegwijs - Nadenken en oriënteren, dan beslissing nemen Eigen site – besparen - Besparen t.o.v. Bol, Amazon e.a. - Maar hoe komt de klant daar nu? Zelf doen versus Bol en Amazon

Bestelling aannemen Levering: –Voorraad –POD –Digitaal Betaling: –Factuur –iDeal –Paypal –Creditcard Verpakken en verzenden Aanmanen Voorraadkoppeling Nog geen eigen site?

Besparen t.o.v. Amazon, Bol etc. Maar hoe komt die klant nu naar je toe? Wel een eigen site?

InformatieMeningDiscussie Oriëntatie Aankoop Nieuws Reacties Forum Pricewatch Van de kracht van de consument… naar de macht van de consument. Hun online ecosysteem: Mobiliseren online Marketeers

Communities en constituents, waar zijn ze? Online communicatiemiddelen: Web 2.0 User generated content Facebook Twitter Hyves

Managementboek.nl -topic-georiënteerd Tweakers.nl -product-georiënteerd Whiskyforum.nl -een mix van topic en producten Voorbeelden

Managementboek.nl Topic georiënteerd

Tweakers.net Product-georiënteerd: prijs&productinformatie redactionele content community

Whiskyforum.nl Een mix van info en producten

Directe verkoop door auteur

In de online communities zitten heel veel potentiële klanten waar je met hogere marges incrementele verkopen kunt doen. Je marketeer zit op het web, dagelijks! Aktie Niet in plaats van Niet of/of Niet en/of Maar: …..

(of laissez-faire?) Dank voor jullie aandacht Hans Offringa En/En !