Aannemingsbedrijf H.J. Jurriёns B.V. te Utrecht. Nils Blom.

Slides:



Advertisements
Verwante presentaties
Roel van Dijk Project manager openbaar groen
Advertisements

’’Wij geloven in de mens achter de hamer’’. Aannemersbedrijf Kesselaar & Zn. B.V. Ketensamenwerking:
Hoe ontstond dit initiatief ?
Van Participatie naar Participa(c)tie
geen doorstroom, zonder doorstroom en uitstroom geen I-Interim Rijk!
Praktijk van integraal samenwerken
De Meridiaan naar de toekomst. Welkom 1. De organisatie 2. Gelijke tijden 3. Continurooster.
Kwaliteit verzekerd Ger van der Wal, 8 september 2011, Delft.
KWALITEITSZORG IN INTERNATEN 1 september A.KWALITEIT Wat is kwaliteit in internaten ? Internaten moeten zelf instaan voor de vormgeving van een.
Lean Construction Hogeschool Utrecht
Spelleiders: Vul namen in Datum: X XX 2009, uur Game Professioneel Opdrachtgever- en Opdrachtnemerschap.
“Techniek een “vak” om trots op te zijn." mensen.
Ontwerpprojecten In de praktijk
Interne Communicatie Masterclass NFK 24 november 2012 Marjan Engelen.
Welkom 8 februari Agenda  Bedrijfsprofiel  Producten en diensten  Veiligheid en verantwoordelijkheden  Het project  Het proces  Stelling.
het succes van een organisatie het welbevinden en succes
Kwaliteitszorg als meerwaarde
BEWONERSVERENIGING GARSTKAMP Gezond oud worden KLANKBORDGROEP Donderdag 6 juni 2013 AANVANG 13:30 UUR RECREATIERUIMTE.
Auke Hofstra B.V. Production Improvement Competentiemanagement.
samenhang Resultaten Processen Persoon Wat het oplevert Wat je doet:
Reflecties vanuit de praktijk van de Vereniging Ons Tehuis
Verbinden van Onderwijs en Onderzoek Inleiding in de methode
Workshop De ingenieur als projectmanager 11 maart 2008.
Hoofdstuk 1 De de vakbekwame manager
Door M.J.Roos Hogeschool Rotterdam Cluster Ribacs
Wie zijn wij? Oprichters: Tarik en Fatima Begeleiders Juniorbegeleiders Deelnemers.
LauwersCollege Buitenpost Informatica
De bevolking betrekken bij het ( lokale ) veiligheidsbeleid :
© de vries business consultancy, 2008
‘ Organisaties in zorg en welzijn zijn nog lang niet klaar ’ Klaas Kuilman 28 april 2006 Nijkerk.
Schildersbedrijf Hoogvliet Wageningen Uw partner in compleet onderhoud.
“Commissie Kerkopbouw Zeist” Ingesteld door de Centrale Kerkenraad op 3 december 2003 Ingesteld door de Centrale Kerkenraad op 3 december 2003 Mijn naam.
Belang UOB voor de installateur
Werksessie Een openbare ontmoetingsplek in de openlucht 20 juni 2014 Peter van Heek (VKK-FDG)
Dienstverlening voor integere en geweldloze communicatie Presentatie door R.R. Annema.
Personeelsessie LOKO.
Presentaties – 6x7 minuten
MVO- maatschappelijk verantwoord ondernemen
Programma Opening door Tilly Film Shift Happens Presentatie Visie op Slim Fit Stelling bespreken met behulp van de gekleurde hoeden Film van Slim Fit op.
Gert-Jan van Ingen Technische universiteit Twente 4 december 2009.
ALGEMENE VORMING. Inhoud infosessie managementteam 1. Visieontwikkeling 2. Rollen van verschillende actoren 3. Toekomst / transitie binnen de organisatie.
EMVI Evaluatie Ingenieurs Netwerk Twente
Workshop Lean is logisch!
DORPSVISIE NIJEVEEN Vijftig+ vrijwilligers hebben deelgenomen aan de Dorpsvisie Het initiatief is van de Dorpsvereniging en is financieel.
+ Praktijkscasus Business Intelligence Dashboard in de thuiszorg.
Evaluatie Cursus.
MODERN BOEREN OP OUDE HOEVES even voorstellen 3 partners proces; nieuwe samenwerking expeditie ruimte.
Masterclass Marketing voor kleinere zorgorganisaties 2013 Jan Verschuren BTN Saskia ter Kuile In voor zorg!
Resultaten tellen Presentatie voor raadsdelegatie Delft 16 april 2009.
G e m e e n t e H a r d i n x v e l d - G i e s s e n d a m Bijeenkomst Onderzoek Maatschappelijke Agenda (MAG) 1 juni 2016.
Open convenant aanpak PIANOo-congres 2017
Protestantse Gemeente Terneuzen
Samen Slim Bouwen aan de Toekomst
Wegen van waarden en randvoorwaarden
HELP! Beren op de omgevingsweg
Herinrichting voetbalaccommodatie sportpark D’n Heuvel
Nadere uitleg gewenst()
Stichting De Waaier Presentatie 30 november 2017.
Architectuur.
veilig en gezond bouwen
V.
Ruim Baan, de professional in een nieuw jasje:
Toekomst Fysieke Overlegtafel BOV/Kempen Resultaten inventarisatie
Landgoed St. Anna.
Stel dat de (onderwijs) wereld gaat veranderen
Groeien in ATEX volwassenheid
Zero Accidents Netwerk Nederland Voorjaar 2014
Groeien als team - het teamcharter als hulpmiddel
Een lerende en adaptieve organisatie
Startgroep nieuwe HR-cyclus
Transcript van de presentatie:

Aannemingsbedrijf H.J. Jurriёns B.V. te Utrecht. Nils Blom

OPGERICHT IN 1894 TE UTRECHT ZELFSTANDIG FAMILIEBEDRIJF Circa 250 MEDEWERKERS, ERKEND LEERBEDRIJF JAAROMZET CIRCA € 65 MILJOEN ISO 9001, VCA **, ERB, FSC en ISO 14001

“WERKEN AAN DE BESTAANDE GEBOUWENVOORRAAD IN NEDERLAND” RESTAURATIE \HERBESTEMMEN ONDERHOUD \ RENOVATIE NIEUWBOUW

 Rijksgebouwendienst  Diverse kerkgenootschappen  Diverse musea  Diverse ziekenhuizen  Particuliere investeerders  Particulieren  Zakelijke investeerders

 Oude gebouwen zijn beeldbepalend op zichzelf maar ook in hun omgeving  Ze hebben karakter en geschiedenis  “Restaureren is het conserverend herstellen en waar nodig ontstoren van schade”.  “Herbestemmen is met respect het gebouw voorzien van een nieuwe toekomst via een nieuwe functie”  Dit vereist een professionele en vakbekwame aanpak met respect voor het verleden en visie voor de toekomst.  Belangrijk in het gehele proces is een goed team! Bouwen doe je samen!

Traditionele weg van uitvoering van projecten.  Idee word het uitgewerkt tot een ontwerp  Technische uitwerking van het ontwerp  Aanbesteding  Voorbereiding (technisch plan controleren en correctie doorvoeren)  Uitvoering met steeds tussentijdse bijsturing  Oplevering  Bovenstaande proces zit vol van controleren,  registreren, evalueren, wachten enz. “Kortom: heel veel dubbelingen\verspilling”

 Anders denken; samen doen  De belangrijkste pijlers onder Lean Bouwen volgens Jurriens zijn optimale samenwerking met vaste partners en het in gezamenlijk overleg creëren van klantwaarde.  De Lean filosofie is een manier om tegen een bedrijfsproces aan te kijken en continue te blijven verbeteren. Vragen omtrent waarde en verspilling spelen een grote rol. Dit resulteert in een Continue verbetering van het proces en Respect voor mensen en leuker samenwerken

 Kortere realisatietijd  Minder opleverpunten dus hogere kwaliteit  Minder klachten  Meer klanttevredenheid  Meer werkplezier (lerend effect is groot)  Minder ongevallen

 Opdrachtgever centraal;  Respect voor het gebouw en haar omgeving  Bouwen aan de bestaande gebouwenvoorraad is onze kernactiviteit; We hebben kennis van oude gebouwen en willen dat graag inbrengen.  Gewend te werken in een binnenstedelijke context;  Gewend om proactief te zijn in het engineeringstraject;  Duurzaam, innovatief en altijd bereid bij te leren!  Concrete meerwaarde: ◦ Strakke budget bewaking ◦ Transparant ◦ Uitvoeringstechnische adviezen en alternatieven (incl. installaties) praten over de 92% inhoud heeft meer waarde dan praten over opslagpercentage aannemer. ◦ Opstellen en bewaken diverse tijdschema’s (gebruik makend van Lean- methodiek) ◦ Vakmanschap op diverse gebieden (projectleiding, werkvoorbereiding, uitvoering,veel eigen timmerlieden ◦ Groot organiserend vermogen

Vragen?