‘Marketing voor het intermediair! Het levert het op!’ René Teuwen

Slides:



Advertisements
Verwante presentaties
SEH Congres 2013 Hersteladvies Jan Vromans.
Advertisements

René / #knab Knab, Fit for the Future René / #knab.
De hoeden van Edward de Bono
Financiële Planning. Financiële planning  Goede oudedagsvoorziening. Is uw pensioen en AOW wel toereikend?  Inkomensvoorziening bij arbeidsongeschiktheid.
Op zoek naar meer klanten voor uw webwinkel? Francine van Dierendonck Marketing Directeur eBay & Marktplaats 17 januari 2008.
Ontwikkelmij ontwikkelt zijn klant
Strategische vernieuwing door propositieontwikkeling
Bedrijfspresentatie Promavise
JochemKoole.nl Sociale media zijn niet het gouden ei.
F&J webcreation even voorstellen… we willen graag met u in gesprek, dus…
Strategisch management Samenvattend. Wie of wat is Strategisch management? Verantwoordelijken binnen een bedrijf voor het vastleggen van – Missie – Visie.
KWALITEIT  ENKELE BEDENKINGEN  
Jongeren communicatie Jet Centeno – Human Capital Water programma.
Interne Communicatie Masterclass NFK 24 november 2012 Marjan Engelen.
Meer rendement uit advies Hoe kom ik van A naar Beter? Matthias Meijer.
DAG PROVISIE, HALLO KLANTBELONING Het genereren van een bedrijfsmodel voor de massamarkt Robert Witteveen Ramón Wernsen.
Een startersgids voor innovatie
Aanpak gezamenlijke Energiebesparing acties
Zorgorganisaties & vastgoed
Waarom doen wij wat we doen ! Toekomst visie Observatie systeem AchterAchter KantKant Uw Adviseur Dienstverlening Aan u als consument Uw Adviseur Back-office.
Facility management en inkoop
NETWERK: 2000 bedrijven met MVO-ambitie
Hoe motiveer ik mijn hypotheekadvies?
Wat kunnen wij voor uw organisatie betekenen ? Even voorstellen
Hogeschool van Amsterdam Interactieve Media
Wat is Customer Relationship Management?
Meer bewegen via internet 28 juni 2011 – OU Open Kennisavond Denise Peels Stijn Friederichs.
02/ / 18 Kwaliteitsmanagementprincipes -Algemeen- Om een organisatie met succes te kunnen leiden en te laten functioneren is het nodig deze.
Presentatie Reisbranchecampagne Reisagentensymposium 20 april 2009, Hoofddorp.
Branche in Zicht Kantoorpresentatie Juli september Inhoud  Wat is Branche in Zicht (BiZ)?  Wat levert BiZ ons kantoor op?  Wat levert.
Branche in Zicht (BiZ) Kantoorpresentatie Maart
Welkom Workshop: Vereniging van de Toekomst Programma: -Voorstellen -Introductie Huis voor de Sport Limburg -Vereniging van de Toekomst.
Service Apotheek Farmaceutische zorg
Social return Definitie Vormen van social return Rotterdamse keuze
Financiële Planning. Financiële planning  Goede oudedagsvoorziening. Is uw pensioen en AOW wel toereikend?  Inkomensvoorziening bij arbeidsongeschiktheid.
Ondernemerschap in Perspectief
Andreas Jansen maart 2010 Aan dit commerciële verhaal wordt gewerkt!
Get 5 Get Rich Get 5 Rich. © 2001 Goovaerts & Menick Wat Zou u Doen of Kopen Als u Zoveel Geld Zou Hebben en Niet Op De Prijzen Zou Hoeven Letten?
Activatie in een recessie 20 januari 2009
Excellent adviseren Mr. Paul F. Heuperman
Startscherm in Advisa. Stap 1: Kies de productsoort.
Gelukkige Medewerkers presteren beter!
Hoofdstuk 1 Lisa & Janne.  Draait om klanten  Opbouwen van klantenrelaties op basis van klantwaarde en klanttevredenheid.  Klanten behoeften bevredigen.
Cijfers & Trends Ondernemen In de Kappersbranche 1 april 2015.
Loyaliteit begint met een warm welkom
Cross Media. Opleveren na 9 weken Cross Media communicatieplan 16 oktober Campagne presentatie 16 oktober en 17 oktober Tentamen: donderdag 30 oktober.
Kan een offline winkel als aanvulling op uw e-shop een meerwaarde bieden? Kenny Van Paesschen Zaakvoerder.
Wij maken de financiële toekomst inzichtelijk & toegankelijk.
7 Kernwaarden van Delta Lloyd Groep
EFFECTIEVE INZET VAN ONLINE MARKETING Lennen Oldenbeuving & Adis Nazareet.
PRODUCT MEDIA ?. PROMOTION MIX Sales Promotion = Verkoopsbevordering heeft als doel snelle verkoop. De verkoop komt tot stand door kortingen, incentives,
Vierde voortgangsrapportage Implementatie Jeugdwet.
Interactieve Marketing Bob van de Geer & Chrisitian Best.
50.
Groeiprojecten identificeren ‘stap 7’ Welke projecten hebben het potentieel om de groeiambities waar te maken? -> laatste stap van de oriëntatiefase.
Elektronisch factureren: de volgende stap in online zaken doen Datum 14 september 2006.
Marketing voor Starters HOOGEVEEN, 2 DECEMBER 2010 Welkom! 1.
Gastvrije Social Media Communiceren met uw omgeving. twitter.com/nbovtweets facebook.com/nbovbakkerij youtube.com/nbovbakkerij.
Syntens als duurzame verbinder in de bouw Workshop MVO Kies je MVO kleur Hans Lievense.
Bijeenkomst 5. Terugblik  Wat hebben we vorige bijeenkomst besproken?  Alles gelukt met het persoonlijk profiel?  Liepen jullie nog tegen dingen aan?
SOPHIE BREEMAN MARC DREU LENNARD LANTING JASPER MORS Bedwing het monster social media Aanpak voor mens en bedrijf Jeroen Bertrams.
Daarvoor moet je opvallen! MEER OMZET?.  Waarom heb ik een reclame bureau nodig / schoenmaker blijf bij je leest  Wie zijn Reclamebureau Lansingerland.
Hoe maak je een presentatie die mensen kan overtuigen van jouw idee.
Stap 1: stel een doel Doelen stellen. Stap 1: stel een doel Doelen stellen.
Marketing as a service ‘Hoe ziet de klantreis voor onze verschillende klanten eruit?’ Hoe wordt touchpoint ‘formulieren’ ervaren? ‘Zijn de formulieren.
Online Marketing voor het MBO
HET ASSURANTIEKANTOOR VAN DE TOEKOMST
Basics over communicatie
Presentatie van: Logo van je bedrijf.
Voorbeeld presentatie
Transcript van de presentatie:

‘Marketing voor het intermediair! Het levert het op!’ René Teuwen Verzekeringsbranchedag 2011 www.TeuwenSchouten.nl

Agenda Voorstellen De consument De markt Uw positie De mogelijkheden Conclusie www.TeuwenSchouten.nl

Wie is TeuwenSchouten? Waar zijn wij goed in? Voorstellen Wie is TeuwenSchouten? TeuwenSchouten is hét organisatie- en adviesbureau voor strategische vraagstukken in commercieel management en marketing. Al ruim 17 jaar als creatief én strategisch adviesbureau gespecialiseerd in praktische toepassingen voor financiële dienstverleners. Waar zijn wij goed in? Door onze multidisciplinaire ervaring en kennis van de markt, in combinatie met creativiteit en trendgevoel, behalen we samen met onze klanten succesvolle (nieuwe) : Marktstrategieën Innovatietrajecten Greenfields Productproposities www.TeuwenSchouten.nl

Enkele opdrachtgevers: Voorstellen Enkele opdrachtgevers: Marketingproposities Cross-, up- en deepsell Positionering Nieuwe productstrategie Doelgroep strategie en propositie www.TeuwenSchouten.nl

Transformatieperiode De consument Transformatieperiode De informatierevolutie verandert de markt De nieuwe consument heeft behoefte aan relevantie Transformatie De consument is over-geïnformeerd en zoekt houvast Van zenden naar dialoog Wat wordt de rol va het intermediair hierin? Zeker na 1 maart 2013 www.TeuwenSchouten.nl

Hoe denken consumenten over financiële producten? De consument Hoe denken consumenten over financiële producten? Een nieuw huis is interessant, niet de hypotheek Oninteressant De waarde van de meeste financiële producten ligt ver in de toekomst Ingewikkeld Kost alleen maar geld Niet voor u, wel voor de klant www.TeuwenSchouten.nl

Hoe oriënteert men zich in het algemeen? De consument Hoe oriënteert men zich in het algemeen? Bron: GFK www.TeuwenSchouten.nl

Grote winnaar is online maar ook de adviseur wint weer terrein De consument Hoe sluit men af? Bron: GFK Grote winnaar is online maar ook de adviseur wint weer terrein www.TeuwenSchouten.nl

Concurrentie: Vergelijkingssites & direct writers De markt Concurrentie: Vergelijkingssites & direct writers Gemiddelde premie per gezin: Zorg € 2.080,- Auto € 499,- Reis € 174,- Inboedel € 125,- Totaal Nederlandse Schademarkt: € 52,6 miljard Auto- en zorgverzekeringen grootste markten Bron: Verzekeringssite.nl en CVS 2009 Vergelijkers veroorzaken blijvende marge-druk bij de aanbieders www.TeuwenSchouten.nl

Vergelijkingssites & direct writers Wat kan je daar tegen doen? De markt Concurrentie: Vergelijkingssites & direct writers Wat kan je daar tegen doen? www.TeuwenSchouten.nl

Ouwe gouwe: Doelgroepbenadering slaat aan De markt Concurrentie: Ouwe gouwe: Doelgroepbenadering slaat aan www.TeuwenSchouten.nl

Wat betekent dit nu voor uw manier van werken? De markt Rol Intermediair Van Naar Distributiekanaal Adviseur Van Naar Commissie Fee of abonnement Wat betekent dit nu voor uw manier van werken? www.TeuwenSchouten.nl

Ik regel het wel via internet U bent het medium voor de dialoog Uw positie Waarom kiest een klant voor u? Waarom kiezen klanten NIET voor u? U hebt vakkennis U bent bereikbaar U regelt het meteen U bent vertrouwd U zorgt voor eenvoud en duidelijkheid U creëert een concrete waarde U zit met de klant aan tafel U ‘dwingt’ de klant actief de tijd te nemen voor het regelen van financiële zaken Ze kregen van een ander het juiste aanbod op het juiste moment Betere relatie met een andere tussenpersoon Direct writer (altijd goedkoper?) Vergelijkingssite heeft betere deal Zelfdoeners Ik regel het wel via internet U bent het medium voor de dialoog www.TeuwenSchouten.nl

Wat zijn bepalende factoren Uw positie Wat zijn bepalende factoren Om aan de consumentbehoefte te voldoen Service: een conditie Informatie: relevant en helder Product: niet ‘voor’ maar ‘vanuit’ de klant Timing: weten wanneer de klant u nodig heeft Is één van deze 4 niet in orde dan rekent de klant keihard met je af www.TeuwenSchouten.nl

Gebruik de marketing om je adviesrol lading te geven. De mogelijkheden Wat kan je doen? Advies begint met luisteren Professionaliseer de communicatie en presentatie Maak marketing flow per klant op basis voor die klant relevante events Doe aan cross-, up- en deep sell bij klanten Gebruik de marketing om je adviesrol lading te geven. www.TeuwenSchouten.nl

marketing en communicatie tov uw adviesfunctie De mogelijkheden marketing en communicatie tov uw adviesfunctie Investeren in marketing investeren in extra omzet is het verlagen van het verval Communicatie minimaal 6 keer per jaar met je Ben proactief Diensten Bepaalde diensten kan je het hele jaar aanbieden Andere diensten zijn timing afhankelijk, Denk aan: Goede informatievoorziening over de woekerpolis www.TeuwenSchouten.nl

Presentatie ondersteunt de geloofwaardigheid Het oog wil ook wat! Presentatie ondersteunt uw advies en kwaliteitsbeleving, De presentatie maakt het advies tastbaar. Een professionele uitstraling draagt bij aan het gevoel van vertrouwen in u als adviseur. Presentatie ondersteunt de geloofwaardigheid www.TeuwenSchouten.nl

Zoek de juiste contactmomenten Marketing flow Wat is de beste timing Zoek de juiste contactmomenten www.TeuwenSchouten.nl

Zoek de juiste contactmomenten Marketing flow Wat is de beste timing Zoek de juiste contactmomenten www.TeuwenSchouten.nl

Waar haal je deze vandaan? Cross-, up- en deep sell Waarom en waar vandaan Waarom Waar haal je deze vandaan? Lead generation Extra omzet Klantenbinding Naamsbekendheid Maatschappij Eigen communicatie Collectief Relevante communicatie leidt tot dialoog met de klant …. ….en wat is er mis met ouderwetse maatschappij acties?

case uitgelicht: up sell autopolis Focus doelgroep en product cross-, up- en deep sell case uitgelicht: up sell autopolis Focus doelgroep en product www.TeuwenSchouten.nl

case uitgelicht: up sell autopolis Focus doelgroep en product cross-, up- en deep sell case uitgelicht: up sell autopolis Aantal klanten 2.000 Cross sell op bestaand product Conversie 20% Gemiddelde premie € 45,- per polis Totaal premie € 18.000,- per jaar Opbrengst € 3.600 per jaar Kosten € 3.500 Hoger klantbehoud Grotere klanttevredenheid Extra communicatie Nieuwe leads In 3 jaar meer dan € 10.000,- extra omzet Een goede actie verdient zich binnen 12 maanden terug Focus doelgroep en product www.TeuwenSchouten.nl

case uitgelicht: rider Focus doelgroep en product cross-, up- en deep sell case uitgelicht: rider Focus doelgroep en product www.TeuwenSchouten.nl

case uitgelicht: rider Focus doelgroep en product cross-, up- en deep sell case uitgelicht: rider Aantal klanten 1.000 Rider aanbieding ongevallen op leven Conversie 10% Gemiddelde premie € 125,- per polis Totaal premie € 12.500,- per jaar Opbrengst € 2.500 per jaar Kosten € 2.000 50% minder verval in portefeuille Meer klanttevredenheid Extra communicatie Nieuwe leads In 3 jaar meer dan € 7.500,- omzet Lager verval in portefeuille Focus doelgroep en product www.TeuwenSchouten.nl

Waar liggen de kansen Communicatie planning Marketingflow Samengevat Waar liggen de kansen Communicatie planning Marketingflow Cross-, up- en deep sell Marketing is een deel van de adviesrol Presentatie www.TeuwenSchouten.nl

Marketing voor het intermediair! Het levert veel op! Nog Vragen? Verzekeringsbranchedag 2011 www.TeuwenSchouten.nl

Verzekeringsbranchedag 2011 Marketing voor het intermediair! Het levert veel op! Dank u voor de aandacht! Verzekeringsbranchedag 2011 www.TeuwenSchouten.nl