Fiets filevrij Een activerend thema in communicatie.

Slides:



Advertisements
Verwante presentaties
Fietsverlichtingscampagne 2011
Advertisements

Nieuwe impulsen voor de fiets
- Speelt in op snelle veranderingen in de markt. - Acties van entertainment direct gericht op verkooppunten. - Hierdoor wordt traffic gegenereerd bij.
Van, voor én door het onderwijs.
K3 Business Solutions B.V. De K3 experience: Wij verzorgen op Microsoft Dynamics gebaseerde ERP oplossingen voor retailers en wholesalers in Living, Fashion,
Wat is affiliate marketing? Affiliate marketing is een vorm van online marketing waarbij de adverteerder (merchant of webwinkelier) de affiliate (uitgever/webmaster)
De Unie voor Milieuvergunning Beheer Onderdeel van KIWA NV Raadhuisplein 4b 5161 CG Sprang-Capelle tel : fax :
Presenetatie Landelijke Studiedag Multiproblemgezinnen 30 mei 2013 Ellen Loykens Molendrift
TAALPROBLEMEN ODD ONE OUT.
Stap 1. Waarom een marketingplan?
Basisvorming Sensibilisatie van mensen ‘raken’ tot ‘activeren’ Dinsdag 17 maart 2009.
Motivatie van de professional Willy Limpens
Volkoren Wat (w)eet de consument?
(Elektrische) Buurtmobiliteit in Vondelparc?. Samen vervoer organiseren Slimmer -Van bezit naar gebruik -Minder parkeren, meer groen/spelen Makkelijker.
Workshop 1: Diversiteit in de oudercommissies van de kinderopvang
Hogeschool van Amsterdam Interactieve Media
K3 Business Solutions B.V. De K3 experience: Wij verzorgen op Microsoft Dynamics gebaseerde ERP oplossingen voor retailers en wholesalers in Living, Fashion,
Ondersteuning projectuitvraag snelfietsroutes Willem Goedhart 1 oktober 2009.
Risicocommunicatie Zelfredzaamheid als motor
Gezond opgroeien in de 21 e eeuw. Passie van het Lonfonds  Longziekten de wereld uit  Gezonde longen gezond houden  Er zijn voor de longpatiënten van.
DENK VOORUIT de nieuwe rampencampagne
Evaluatie ‘Met de fiets minder file’
Steeds Vaardiger: Marketing&Communicatie VWC conferentie 7 oktober 2008.
GEHANDICAPTEN CAMPAGNEANALYSE HANNE, DASHA, SASKIA, TOM, MATTHIJS, SJOERD, JANINE.
Breng jongeren in beweging! Hoe?
Crossmediale Communicatie
Citymarketing Hilversum 2006
New Landscaping 2020 © Een zoektocht naar de realiteit van overmorgen Het recht om te dromen Realiseer deze met alle energie Blijf er in geloven en werk.
Les 3: Verkeer TOETS.
Een kwetterende pionier in Limburg
Communicatieproblemen
Stagebegeleiding Bijeenkomst 6, Blok 2.
Het praktisch verkeersexamen start vanaf
Online kansen in de Automotive Aftersales markt
De Kringwinkel Marketing Communicatie Pers Partnerschappen.
Economisch en Maatschappelijk toegevoegde waarde van gezondheid(szorg) en welzijn. Kick off bijeenkomst Professionele Leergemeenschap, 2 september 2015.
Fietsen Hallo, dit verhaal gaat over
Aanpak afvalwaterketen VNG / UvW Gert Dekker Ruud van Esch.
Informatieavond We moeten het met elkaar doen.
Communicatie is de basis
Hoe maak ik een PowerPoint presentatie?
Communicatie & Programmering Stelling van Amsterdam Doelstellingen Vergroten naamsbekendheid van de forten van de Stelling van Amsterdam Bevorderen van.
ARRIVA.NL Pilot Touch&Travel Arriva Nederland Bas van Weele | 26 september 2014.
Introductieavond voor bestuursleden Beleidsvorming binnen een Scoutinggroep.
Mondriaan Symposium 17 maart WORKSHOP MONDRIAAN SYMPOSIUM 17 MAART 2016 FRANS HEUS Ga toch fietsen! Mondriaan Symposium.
Mobiliteitsvisie Oss Podiumbijeenkomst 4 februari 2010 Ellen Neelen.
Kinderen en Gezondheid bij Albert Heijn september 2009.
Visie van Eigen Kracht Eigen Kracht Centrale. Werkt aan een samenleving waarin participatie en samenredzaamheid van burgers centraal staan Waarin burgers.
Samenwerken Werken in teams. Team In welke teams zit jij? In welke teams zit jij?
Naar een professionele communicatie cultuur en profilering van de school.
Brainstorm woensdag 10 september 2014 Wat verwacht de moderne WaterScout? Alexander Haccou.
Gebiedsanalyse de Run 25 juni Doelstelling: Realiseren van 200 autospitsmijdingen per dag medewerkers op de Run 70% voert dagarbeid uit en.
MIDDELEN OM TE PRESENTEREN.
Centraal meldpunt onverzekerdenzorg Sylvia Commandeur 16 februari 2017
Campagne-middelen Hoe in te zetten? Yvonne Polman Relatiemanager.
Concrete stappen naar aansprekende woonzorg- en serviceconcepten
Het praktisch verkeersexamen start vanaf
Campagneplan Fiets Telweek 2017
Wie | Wat | Waar Ons Water
Webinar Spits mijden in Arnhem
Workshop 26 januari 2017, Utrecht
De communicatie na de brand bij Chemie-Pack
Marktconsultatie beschermd thuis
Het WerkgeversServicepunt: Uw strategisch arbeidsmarktpartner
De Fietsersbond op weg naar 2015
De kracht van de Fietsersbond
Een succesvolle e-bikeproef
Retail Hoeksche Waard Communicatie.
Een introductie van de nieuwe online plek
Positieve gezondheid “het vermogen je aan te passen en je eigen regie te voeren in het licht van de sociale, fysieke en emotionele uitdagingen van.
Transcript van de presentatie:

Fiets filevrij Een activerend thema in communicatie

Alle voorwaarden zijn geschapen of staan in de steigers Doelgroep is min of meer bekend met de voordelen van de fiets Het potentieel is groter dan het daadwerkelijk aantal fietsers Een activerend thema Achtergrond

De hamvraag Hoe zorgen we ervoor dat mensen (meer) gaan fietsen? Hoe krijgen we de automobilist uit de auto en op de fiets? De hamvraag

De benadering Hoe krijgen we de automobilist uit de auto en op de fiets? Door hem als autorijder in zijn waarde te laten en door fietsen als aanvulling op zijn gewoonte te presenteren. De benadering

Bouwstenen leidend naar het activerende thema Doel:Automobilsten laten fietsen naar het werk Doelgroep: de (twijfelende) automobilist Inzicht: in iedere automobilist zit een fietser verborgen Visie:autorijden sluit fietsen niet uit en vice versa Boodschap: gebruik de fiets naast de auto Bouwstenen

‘Ga minstens twee dagen per week met de fiets naar je werk.’ RIJ TWEE OP VIJF

Rationale Rij twee op vijf spreekt de doelgroep aan op huidig gedrag (≈ 0 op 5) …is herkenbaar als ‘autotaal’ …laat zien dat je niet voor altijd uit de auto hoeft te stappen …bezit een relativerende knipoog …respecteert zo de doelgroep (‘soms heb ik de auto gewoon nodig’) …biedt daardoor handelingsperspectief (‘dat kan ik ook’) …kan als overall gedachte de andere activiteiten onder Fiets filevrij bundelen …past bij alle argumenten voor meer fietsen (millieu, congestie, gezondheid) …kan behalve campagnethema ook afzender zijn (de stichting Rij twee op vijf) Argumenten

Rationale Intern -Campagne outline -Middelen -Acties -Indiviudele benadering -Maatwerk Extern -Print -Free publicity Website - ook via Inhoud van de campagne

Rationale 4 februari: concept klaar en voorbeelden van de middelen 31 maart: kick off van de campagne tijdens recorddag Heel Nederland Fietst actie voor bedrijven Regio Utrecht als pilot Mogelijkheid voor landelijke uitrol bekijken Planning